Bagaje: de la mini dulap la strictul necesar și puțin pe deasupra

Bagaje Recomandări Sfaturi de călătorie Utile

Dintotdeauna pentru mine a fost o mare provocare să împachetez ce trebuie, cât trebuie, și mai ales să las acasă ce este în plus. Trebuie să recunosc că aici era buba. În general, luam cam tot ce îmi plăcea din sifonier, pe principiul că mai bine să fie decat să îmi lipsească. Acum, reușesc să călătoresc și iarna cu bagajul de mână, dar până aici…

Drumul de la 50 kg bagaj pentru 6 zile la 10 kg pentru 2 săptămâni

În acest moment mă pot declara mulțumită la capătul unor ani grei în care am reușit performanța de a ajunge de la 50 de kg pentru câteva zile… să zicem 6 în Franța (recordul meu personal) la 10 kg pentru 2 săptămâni.

2 săptămâni în care am avut 6 zboruri plus câteva călătorii cu trenul– mai jos detaliez acest aspect – așa că se cerea ceva lejeritate în mișcări). Am acceptat această provocare – și nu mi-a lipsit absolut nimic, dimpotriva! Un mare plus este că am călătorit în sezonul estival, iarna este mai dificil. Ca o paranteză tot într-o vară am mers și cu 50 de kg pentru 6 zile în Paris.

Odată cu usurința, am descoperit și marea plăcere de a călători combinat, în mai multe destinații, schimband locul, fără neplăcerile inerente căratului la greu, ca de exemplu a mă alege cu bătături în palme.

Dar la început a fost Parisul

Nu o să uit niciodată Parisul, da, Parisul, unde venisem înarmată cu mult prea multe bagaje, la care am mai adăugat pe parcurs, deoarece mare noroc, am ajuns la începutul lunii august., când era sezonul reducerilor în toi. Nu am rezistat. Și cât am tras!

Chiar și banii de taxi la aeroport i-am făcut tot haine, așa că la întoarcere, am hotărât că decât să dăm banii pe taxi mai bine ne mai luăm câte ceva frumos că tot era perioada reducerilor, așa că am plecat de la hotel cu metroul, da! Până la Charles de Gaulles. Și plecam de la un hotel Marriott, cu un munte de bagaje, luptându-ne fiecare cu câte 5 piese de toate dimensiunile.

Deci eram amândouă înarmate cu câte: una bucată valiză mare, una bucată lapotop în geantă maaare (nu vorbim aici de Mc Book Air sau derivate, ci de mașinării ”serioase” Lenovo de 4 kg cu accesorii) câte o geantă maaaare de mână, toate burdușite de plesneau fermoarele plus câteva sacoșele de cumpărături care nu au mai încăput pe nicăieri.

Am facut senzație, începând cu intrarea la metrou, când nereușind să intrăm cu tot calabalâcul, niște binevoitori ne-au ajutat să trecem pe lângă separatoare, noroc că nu am întâlnit niciun control că uitasem să compostăm biletele.

Odată intrate la metrou a început circul, schimbă linii, scări multe de urcat, coborât, scări rulante nu prea am întâlnit, ni s-au lungit mâinile de la atâta greutate. La check-in mi s-a solicitat să plătesc 120 Euro pentru depășirea de kilograme, dacă lăsam tot ce nu aveam dreptul în bagajul de mână la cală!

Am riscat și am plecat cu tot surplusul ca bagaj de mână, gândindu-ne că în cel mai rău caz mai distribuim câte ceva pe la un binevoitor. Din fericire a intarzit zborul, am avut ceva emoții și îmbarcarea a fost rapidă, am scapat! Ca o mențiune specială, acum nu cred că așa ceva ar mai fi posibil, acum câțiva ani toatre liniile aveau o atitudine mult mai relaxată vis-a-vis de bagajele de mână.

Revenind la momentul acela, mi-am promis să nu mă mai aflu în această situație vreodată, cu atât mai mult cu cât laptopul l-am deschis o singură dată ca să ma uit la un film, îl adusesem că venisem la un curs de trei zile lipit de 3 zile free și fiind un program de dezvoltare legat de serviciu nu știu ce fusese în capul nostru de le-am cărat, iar din țoalele aduse cu mine am purtat maxim 30% plus că am adus variantele mari pentru cosmetice, de numai ele cântăreau vreo 3 kilograme. Puteam opta pentru varianta mini… Acum știu.

paris-mirela-cumparaturi
Fericire mare însă la locul faptei

Dar tot nu m-am învățat minte de tot așa că momentul de cotitură a venit la o călătorie de 2 zile la Timișoara, unde din cauza neatenției, care m-a costat o atenție nedorită în aeroport, m-am dezechilibrat și mi-a căzut de pe banda de cântărit valiza. Iar la intrebarea agentului: un sejur de o săptămână domnișoara? Nu, două zile, au început să se amuze atât angajații de la aeroport cât și colegii mei: aveam un bagaj de na, am zis-o: 21 kg. Plus bagajul de mână. Atunci m-am hotărât: that’s it! Ajunsă acasă, din disperare am aruncat efectiv valizele mari la gunoi și am achizitionat un set: troller mic plus geantă care are volumul cam tot cât un troller mic, care m-au însoțit în multe călătorii dragi.

Marele moment de cotitură a venit în vara anului 2012:

RyanAir: 2 saptamani, 6 zboruri, 200Euro toate și 240 Euro pe bagaj de cală pe 6 segmente de zbor având în vedere că era în plin sezon… immmm nope. Marea hotărâre: plec NUMAI cu bagaj de mână. Itinerar zboruri? Bergamo, Porto, Faro, Barcelona. Tren? Porto-Lisabona, Lisabona-Faro.
Pentru această călătorie am achizitonat alt troller mic, mai ușor decât ce aveam: una bucată valiză roșie fff draguta și bine compartimentată: am citit câteva tutoriale de cum să împachetezi și am reușit!

Sunt genul de călătoare cu troller știu da că uneori un rucsac poate fi cu mult mai practic, dar cumva, la mine nu funcționează, nu reușesc să îmi găsesc lucrurile, să stea bine, nu am loc de manevra, așa că un troller, fie el chiar și mic – la limita mare de mic – compartimentat corect mă ajută să mă organizez mai bine plus că prefer să trag bagajul după mine decât să îl car în spate, ține de perspectivă și preferințe.

Iar beneficiile de a avea puțin bagaj nu sunt deloc de neglijat!

A fost o mare revelație pentru mine să văd cât de ușor mă misc și cât de simplu devine totul când nu pierd timpul chiar și în vacanță căutând sau hotărându-mă cu ce să mă îmbrac. Plus că nici nu mai sunt tentată să cumpăr diferite nimicuri inutile sau altele, ca de exemplu ulei de măsline, șampoane, etc.

Dar cel mai mare beneficiu este cel la care trebuie să ne gândim mereu, să punem mereu pe primul plan: SĂNĂTATEA. Chiar dacă ai aranjat un transport și nu iei transportul în comun, în general tot va trebui în unele momente să manipulezi valiza aceea mare și grea: ridicat pe bandă, de pe bandă, o scară, etc. O mișcare greșită și ne putem alege cu o întindere de toată frumusețea, în cel mai bun caz, bașca că mai punem o piatră la temelia herniei de disc, boală omniprezentă în societatea de azi cauzată de pozitia greșită la birou și accentuată de lipsa de mișcare – mișcarea elegantă de încheietură cu mouse-ul 8, 9, 10 ore/zi nu se pune!

Am scris și despre lucrurile pe care le-am descoperit pentru a împacheta mai puțin .

Citește și: 10 sfaturi pentru a călători cu bagaj de dimensiuni reduse

2 săptămâni cu un bagaj de 10 kilograme: lista de călătorie

Ce împachetăm pentru un city-break ”ușor” de toamna/iarnă în Europa #bagajdecabină #bologna

Rar am mai deraiat cu bagajele, ca de exemplu în Asia, când la întoarcere am exagerat un pic.

Ce bagaj să luăm cu noi în Asia…și ce să lăsăm acasă

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

3 thoughts on “Bagaje: de la mini dulap la strictul necesar și puțin pe deasupra

1. Într-adevăr este incomod și greu tare să te miști cu valize de zeci de kilograme. Și când mă gândesc la câte experiențe „haioase” am avut cu trollerele…. Încă n-am experimentat călătoria doar cu bagaj de mână, dar următoarea plecare așa va fi. Oricum nu folosesc nici jumătate din ce car după bine. Să știi că mi-au fost de mare folos articolele tale despre împachetatul bagajelor. Felicitări!