Riomaggiore, Cinque Terre, un sat pescăresc de un farmec aparte

Riomaggiore este o perlă: un sat mic, micuț, cel mai sudic din Cinque Terre, cele cinci pământuri de o frumusețe fără seamăn, unde timpul s-a oprit în loc. Mă bucur tare când reușesc să ajung în astfel de locuri care conservă farmecul trecutului, unice în felul lor, iar Riomaggiore și satele celelalte (Manarola, Corniglia, Vernazza și Monterosso al Mare) face parte din această caracterizare.

M-am îndrăgostit pe loc de Riomaggiore, este chiar ca în poze!
Terase, căsuțe cocoțate, Riomaggiore este de poveste!

Am ajuns aici la începutul lunii iunie 2013, cu avionul până în Pisa, după tren până la Spezia Centrale (50 de minute) și tren regional până la Riomaggiore – 9 minute!

Satul datează de la începutul secolului 13, deși se spune că bazele au fost puse în secolul 8, din dorința întemeietorilor de a găsi un loc ferit de pirați, unde să poată cultiva struguri și măslini.

Când am ajuns, fiind aproape ora prânzului, după cazare am trecut imediat la descoperitul orașului. În primul rând, fiind atâția turiști, atmosfera este exact de vacanță, m-am simțit la început ca în taberele școlare! Așa că am debutat în forță cu un cornet mare de fructe de mare fripte și pe chei.

În cele câteva zile petrecute aici m-am simțit ca acasă, este multă liniște, așa că poți auzi marea, valurile care se sparg de stânci, vântul.

Riomaggiore m-a cucerit imediat, cu toate locurile lui minunate:

Port: aflat la capătul străzii principale, Via Colombo, după ce treci printr-un tunel dai de paradis: un mic port, inclusiv o porțiune unde se poate face baie în mare și plajă pe stânci. Toți vilegiaturiștii din Riomaggiore fac promenada și baia de soare aici, de câteva ori pe zi:

• Dimineața pentru cafea, înviorare
  • În timpul zilei pentru plajă, pierdut vremea, prânz
  • Seara pentru admirat apusul, iar mai târziu pentru cină, plimbarea de seară

Pe vilegiaturiști îi recunoști după mișcări, mai lente, fără grabă, după bagajele puține, după familiaritatea cu care se mișcă prin localitate (nici nu e greu în 30 de minute cunoști tot ce este important!).

Turiștii în trecere în schimb, care în general vizitează toate satele dion Cinque Terre într-o zi și sunt cazați în altă zonă mișună grăbiți, sau își trag sufletul, sunt mai obosiți, cu bagaje mai multe, îi recunoști imediat și observi și regretul lor că trebuie să plece! Adevărul este că ajuns aici nici nu îți vine să pleci după 1 oră, două.

Portul este populat de bărci trase pe stradă (care stau aici de fiecare dată când vremea nu este bună de ieșit pe mare). De aici poți lua o barcă spre următorul oraș. Localnicii stau la o vorbă seară de seară, povestind lucrurile de peste zi și admirând marea.

Dimineața luam o cană mare de cafea și așteptam răsăritul aici, pe o străduță cu vedere la port

Bărcile sunt trase pe țărm, în așteptarea timpului mai bun,o imagine familiară în Cinque Terre

Plajă: un fel de a spune de fapt, nu este vorba de nicio plajă aici, în Riomaggiore, ci de niște stanci, care nu încurcă pe nimeni ci dimpotrivă, sunt extrem de utile pentru o baie de soare, este și foarte romantic așa, ce nevoie ai de nisip cu asemenea peisaj?

Baie de soare pe stânci în Riomaggiore
Ce poate fi mai frumos decât această vedere la portul din Riomaggiore? Nici asfaltul nu este prea tare!

Via Colombo

Via Colombo, cea mai vizitată stradă din sat, pe care se găsesc majoritatea barurilor, restaurantelor și magazinelor: două Coop și încă câteva mici, locale. Prețurile sunt decente (pentru Italia) și găsești cam tot ce îți trebuie.

Pe strada Colombo este și un loc foarte important pentru toți iubitorii tehnologiei, fiind unul dintre puținele baruri din Riomaggiore cu wireless, unde sunt și niște cocktailuri foarte bune. Eu m-am relaxat total citindu-mi mailurile chiar dacă eram în paradisul Cinque Terre și privind la viața străzii, m-am bucurat să revăd gașca de bătrâni din port, care parcă s-a teleportat în aceeași formulă aici, de data aceasta la un joc de cărți, lângă bar.

Yam Yam cornet cu fructe de mare pe Via Colombo!

Mâncare
Pranz/cină: o activitate importantă dacă petreci toată ziua în sătuc intr-una din fermecatoarele tratorii, osterii cu vedere la mare. Mancarea este excelenta, inclusiv pizzele sau focaccia de colt, în gen fast food. Ingredientele sunt totul, Cinque Terre excelează și la acest capitol!
Cornetele cu mix de fructe de mare, calamari, pește, creveți, în Riomaggiore este cel mai bun preț din Cinque Terre: 7 euro pentru cornetul mare, foooarte bunn, deși nu sunt adepta prăjelilor, am făcut această excepție de câteva ori aici, totul este foarte proaspăt și foarte gustos, se topște în gură și păstrează total gustul produselor.
Inghețată.… yammy…. te îmbie la fiecare colț pe Via Colombo, strada principală.
Vin: Foarte bun, iar o sticlă de vin și un pachet de tagliatelle al limone din partea locului pot fi un suvenir minunat pentru cei de acasă.
În Romaggiore se află o terasă foarte faimoasă în zonă, care oferă degustări de vin și unde stai deasupra mării, cu vedere spre Via dell’Amore A PIE’ DE MA’

Terasa A pie de Ma, faimoasă în Cinque Terre
Vedere la Via Dell’Amore de la terasa A pie de Ma!

Plimbare pe străduțele înguste

Bella Italia, asta este senzația, nu te poți sătura de străduțele înguste, pavate cu plante, de curățenia care este peste tot. Plimbându-te auzi ecouri, vezi o ușă deschisă, auzi conversații între vecini, de la un etaj la altul sau de la o casă la alta, despre nimic, dar în soarele blând și cu marea în fața ochilor totul are un farmec nespus, Italia adevarată, regăsită aici.
Prospețimea din atmosferă, mirosul frunzelor umede, roua, vederea asupra colinelor terasate, peisaje de film întregesc peisajul, totul pentru o plimbare de neuitat.

Via Gramsci Riomaggiore
În Riomaggiore florile stau pe stradă
Case în Riomaggiore
Ce familiar, nu?
Peisaj tipic în Cinque Terre: căsuțe pe deal

Apusul în Riomaggiore:

Totul fiind atât de frumos, conexiunea cu natura m-au făcut să uit total de agitatia orasului, nu mi-am dorit decât să stau, să contemplu și mai ales apusul și răsăritul, care aici, în Riomaggiore, au un farmec nespus, apusul cel mai bine de savurat jos în port cu pescarii sau de la o terasă cu vedere! – apusul, iar răsăritul cu o cană mare de cafea, privind portulețul și așteptând să iasă soarele!
Într-o seară la apus, cum stăteam eu pe stânci am ascultat mini concertul ad-hgoc ținut de ospătarul unei Osterii din Riomaggiore, chiar acolo. Ce mi-a plăcut cel mai tare: era evident că el cânta pentru el, de plăcere, nu pentru ceilalți, atât de romantic!

Pensiunea unde am stat, mică, avea ieșire la trepte care duceau direct în port, apusul este aproape
Lumea se bucură de ultimele raze de soare
Aproape de apusul soarelui
Cel mai frumos apus: Riomaggiore și doi îndrăgostiți!

Se mai poate vizita în Riomaggiore:

Via dell’Amore – drumul pietonal costier foarte ușor de parcurs de 1 km și foarte frumos, care leagă Riomaggiore de Manarola, nu l-am parcurs pentru că era închis când am fost eu, din cauza alunecărilor de teren.
Biserica gotica San Giovanni Battista, din 1340
Biserica San Lorenzo din 1338
Castelul Riomaggiore construit în 1260, oferă o priveliște frumoasă deasupra mării.

Și bineînțeles, cea mai îndrăgită îndeletnicire aici, traseele și vizitarea celorlalte sate, despre care am vorbit aici și despre care am scris aici.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.