Plimbare prin Vernazza, în imagini

Vernazza DSC07813
Ura! Am ajuns în Vernazza! Se vede și micța plajă

În ziua cea mai activă petrecută în Cinque Terre, am ajuns în Vernazza pe traseul costier din Corniglia. A fost un drum încântător și la capătul lui mi s-a dezvăluit frumoasa Vernazza, cel mai cunoscut dintre cele 5 sate care alcătuiesc Cinque Terre.

Vernazza a fost un oraș fortificat încă din anul 1080, fiind punctul de plecare al forțelor navale în lupta de aparare impotriva piratilor. Istoria ei implica participarea activă la cucerirea Liguriei de către Genova.
Cu o populație de 1000 de locuitori, în realitate arată exact ca în cărțile poștale, de fapt toate cele 5 pământuri arată la fel de ireal atât în realitate căt și în fotografii.

Și la plimbare prin Vernazza

De pe traseu am ieșit într-o zonă înaltă a orașului, tocmai bine pentru a putea admira orașul, vedea tunelul feroviar, face o plimbare printre străduțele înguste cu case din piatră și fațade colorate în drumul spre centrul orașului.

Vernazza07816
Vernazza este atât de romantică!
Vernazza07815
Trenul, cel mai important mijloc de transport în zonă, fiind foarte accesibil pentru oricine în Cinque Terre
VernazzaDSC07820
Plimbare pe străduțe
Vernazza07819
Totul este frumos în Vernazza și rufele puse la uscat au farmecul lor integrat în peisaj!

Am ajuns imediat, prea repede aș putea spune, deoarece satele sunt mici, distanțele la fel, dar nu-i bai, aici poți să treci de o sută de ori pe o anumită stradă că tot nu te saturi de atâta frumusețe.
Ajunsă pe strada principală, Via Roma, am luat un cornet cu pește și fructe de mare (mai scump decât în Riomaggiore) și am stat și o grămadă la coadă. Foccacia cu măsline, pesto, mozarella și roșii cherry este la fel de bună, am stat pe o băncuță cu alți foarte mulți turiști privind în jur cât am terminat și am continuat plimbarea către port.

VernazzaDSC07822
Mulți turiști în Vernazza

Văd trecerea către plaja din Vernazza, care pare vulcanică, nisipul fiind foarte închis la culoare, de asemenea plaja era la momentul vizitei mele (iunie 2012) plină de stânci și pietre, dar ce contează, toată lumea se simte bine!

VernazzaDSC07814
Plaja din Vernazza, plină de stânci

Dar înainte să trec prin tunelul de piatră către plajă, am admirat un grup de tinere asiatice care se distrau de mama focului făcând poze, două cu tocuri foarte înalte, le-am rugat să îmi facă și mie câteva și plajă!

VernazzaDSC07824
Îmi place din ce în ce mai mult să întâlnesc asiatici, deoarece sunt atât de pozitivi și se bucura extrem de mult de fiecare moment!
VernazzaDSC07827
Intrarea către plaja din Vernazza

Nu am zăbovit mult am mai făcut câțiva pași și iată că am ajuns în Piazza Marconi, piața principală a orașului, în care se află și Biserica Santa Margherita d’Antiochia, din 1318, multe bărci trase la țărm, cafenele și vederea minunată asupra micului port și a promenadei.

VernazzaDSC07831
Piața Marconi, Vernazza

Iau o înghețată la care încă mă gândesc și relaxare în sunetul valurilor. Faleză, multă multă lume, dar liniște! Nu se aude nicio muzică aiurea de nicăieri, piața asta mare chiar pe marginea apei este un loc perfect pentru relaxare și pentru privitul oamenilor.

VernazzaDSC07837
Faleza din Vernazza
La plimbare pe faleza din Vernazza

Se mai poate vizita în Vernazza

Castelul Doria, construit în sec 15, care străjuiește orașul.
Capela Santa Maria, o mică capelă din piatră pe strada principală, Via Roma.
Poze poze, încă o tură prin oraș, un cappucino și la drum spre Monterosso al Mare. De pe acest traseu costier între Vernazza și Monterosso al mare sunt priveliștele bine cunoscute cu Vernazza, cu vedere asupra pieței Marconi, a falezei și a portului, case pravalindu-se către mare și colinele terasate în fundal.
Dar de la Vernazza mi-am luat la revedere mai târziu, când după vizita în Manarola am luat trenul și am ajuns din nou aici.

VernazzaDSC07847
Tura prin oraș, mulți turiști peste tot, mai ales pe Via Roma, cea mai populată stradă din Vernazza!
VernazzaDSC07853
Multe străduțe incredibil de frumoase, îmi pare așa rău că nu am avut un aparat foto mai performant!
VernazzaDSC07851
Și ne plângem că avem vecinii prea aproape!
Vernazza07867
Vedere asupra Vernazzei de pe traseu
VernazzaDSC07866
Vernazza chiar arată ca în cărțile poștale!

Ploaie în Vernazza

De data asta ploua, dar nici măcar ploaia nu poate strica cu nimic farmecul acestui oraș, dimpotrivă, în combinație cu luminile roșiatice ale apusului care se reflectă pe fațadele clădirilor dau un farmec proasăt, ca o acuarelă. Turiștii nu se mai vedeau pe străzi, doar în restaurante, cei care și înoptau aici probabil.

Vernazza08011
Vernazza este superbă chiar dacă plouă! pe Via Roma
VernazzaDSC08012
Via Roma, Vernazza, un pic plouată

Dar ploua, așa că fără umbrela cum eram săream din loc în loc, adăpostindu-mă acolo unde găseam câte o umbrelă sau cornișă. Unui bătrânel de la un restaurant i s-a făcut milă de mine, și-a luat umbrela, m-a întrebat unde mă duc și m-a condus până în port, sporovăind despre una, despre alta.
Am stat puțin și am admirat iar priveliștea, inclusiv un cuplu de tineri asiatici care pozau pentru albumul de nuntă și pentru că deja cădea întunericul m-am întors spre gară, între timp se oprise și ploaia.

Întunericul se lasă în curând și peste Vernazza
VernazzaDSC08019
Se pun la cale detaliile fotografiei perfecte
VernazzaDSC08021
Asiaticii sunt foarte romantici, chiar este o poză de vis! Aș vrea să văd tot albumul de nuntă! Deși în Vernazza, în Cinque Terre nu are cum să fie decât frumos
VernazzaDSC08022
Tot în Piața Marconi, vedere asupra teraselor cu viță de vie și turla bisericii Santa Margherita d’Antiochia
VernazzaDSC08023
Din nou pe Via Roma!

Dar nu îmi venea să plec așa că m-am întors, să mai văd o dată portul, marea, străzile erau deja pustii. Pe mica plajă am întâlnit un grup de tineri sicilieni, portughezi și o fată din Ungaria care lucra în Londra de care m-am lipit și eu și cu care am stat la niște carafe cu vin local, după ce cu greu am găsit un restaurant care ne-a acceptat cu Pablito (câinele trubadurilor din Sicilia) înăuntru.

VernazzaDSC08028
Vederea aceasta m-a făcut să mă întorc din drum!
Ședință foto ad-hoc pe înserat pe plaja din Vernazza
Pablito, câinele trubadur, ne-a însoțit peste tot!
Plaja din Vernazza este cea mai frumoasă seara, cu valurile furioase care se sparg de țărm, cu cerul azuriu, cu atmosfera proaspătă

Cu regrete am părăsit atmosfera caldă și de poveste târziu în noapte, pentru a prinde ultimul tren către Riomaggiore, atât eu cât și Reka, fata din Ungaria, care nici ea nu stătea în Vernazza, ci în Corniglia.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.