Peripeţii şi TOP low-cost spre şi în Asia: Air Asia, Cebu Pacific, Wizz Air

Asia Jurnal de călătorie Sfaturi de călătorie
dubai 210
In „carantina” la tranzitul din Manila

Pentru excursia în Asia am ales la dus companii low-cost. Am ajuns la un preţ nu aş spune chiar mic, dar oricum pentru perioada în care am căutat a fost o alegere bună. Plus că îmi doream să merg cu Cebu Pacific de exemplu, vreau să cunosc şi să ştiu cum este de fiecare parte a baricadei. Mai jos primele 3 zboruri, cu companii diferite, plusuri şi minusuri.

Air Asia mi-a plăcut cel mai mult, singurul inconvenient a fost cu neafişarea întârzierii, după Cebu Pacific, preţ destul de mărişor cu taxe cu tot şi zona de tranzit foarte nereuşită şi ultima Wizz, zbor scurt, ceea ce nu lasă loc la multe necunoscute, dar netransparenţă, inconfortabil şi niciun serviciu adiţional. Plus aterizare la un aeroport îndepărtat din Dubai, celelate decolare-aterizare în aeroporturile principale.

Top 3,2,1

3. Zbor Bucureşti – Dubai: Wizz Air

În Dubai am avut escala către Hong Kong, o escală mai lungă, în care am reuşit să şi arunc o privire asupra oraşului, să îmi fac o părere şi să ştiu că vreau să mă întorc.

Deci zbor Bucureşti – Dubai cu Wizz Air

Wizz nu a ajuns în Dubai, adică Aeroprotul Internţional Dubai, ci în DWC, Al Maktoum International Aiport , care este în Jebel Ali, adică mult mai departe de Dubai decât Abu Dhabi sau Sharjah de exemplu.

20140717_140125
Daca va vine sa credeti este Marea Neagra

Dubai World Central, un nou nume pentru un aeroport îndepărtat

Auzind peste tot Dubai, Dubai, te-ai aştepta ca Wiz să opereze pe Dubai Internaţional. Adică cum se specifică Milano Bergamo în cazul acesta peste tot este Dubai, singurul indiciu al aeroportului real este indicativul DWC de pe bilet, ceea ce eu consider că nu este suficient. Adică am lucrat în retail şi pentru orice mică neclaritate, la ambalare, etc, erori mici, de 0, bani veneau amenzi unsturătoare, cuvinte precum promoţie înşelătoare etc.
Pentru că nu ştiam că este vorba de alt aeroport şi iniţial nu am verificat şi indicativul, DWC, a trebuit să îmi schimb planurile iniţiale de a sta în Abu Dhabi pentru că pierdeam ultimul autobuz, până în Dubai naveta durează mai mult de 2 ore, plus aşteptarea aşa că nici taxi nu doream să iau.

Există un autobuz care conectează Al Maktoum de Dubai

Internaţional, este gratuit, foarte confortabil, primeşti chiar şi apă plată gratuit. Este de fapt un autocar modern cu aer condiţionat şi foart curat, luxos chiar. Doar este vorba despre Emirate, iar aeroportul poartă acum numele clasei conducătoare, Al Maktoum, dorinţa fiind de a muta multe zboruri aici, cred că în special cele low-cost. Dar a trebuit să îmi schimb planurile şi să pierd mult timp, din cauza lipsei de transparenţă, altfel poate că aş fi luat o altă opţiune. Faptul că a trebuit să îmi schimb planurile de cazare chiar m-a deranjat.

dubai 029
Precum se vede, o cursa intre Dubai International si Al Maktoum dureaza mai mult de 2 ore!
dubai 024
Autocarul de tranzit

Costuri şi servicii Wizz:

Preţ bilet: 399, 179 biletul 179 bagajul la cală.
Servicii: Niciunul gratuit: Fără masă. Fără asigurare. Fără check in gratuit.
Gratuit doar check in online, la aeroport cu plată, foaia printată.
Confort: minim, scaunele sunt cât se poate de înghesuite.
Decolat aterizat la timp, la îmbarcare gălăgia şi lipsa de ordine care ne caracterizează, nimeni nu respectă vreun rând. Deja sunt foarte amuzată de acest aspect, pentru că nu am mai văzul altundeva asta, suntem unici. Dar asta nu are legătură cu Wizz.

Update:  puteți lua și taxiul, am înțeles că se ajunge cu mult mai repede și este și destul de ieftin. Eu veneam din Azore și am plecat în 3 zile înspre Asia, am făcut bagaje, scris pe blog, asigurări, a fost ah-hoc că nu mai găsisem bilete spre Jamaica unde doream să merg așa că dacă vă faceți bine temele ajungeți mai repede. Este o peripeție de om care pleacă fără prea multă organizare.

Lecţie învăţată: iniţialele – codul acela al aeroportului trebuie mereu studiate. În toate etapele rezervării. Personal.

2. Sharjah-Manila-Hong Kong: Cebu Pacific

Cebu, o mare companie Filipineză low-cost, cu extrem de multe zboruri în Asia. Ce am remarcat la ei, nu afişează taxele când afişează preţul la bilete, iar taxele dublează orice bilet.
Temporar, pentru o lună Zborurile Cebu din Dubai au fost din Sharjah Internaţional, acest lucru fiind anunţat foarte clar, perioada, când, ce aeroport.

dubai 213

Peripeţii diverse, dar fără emoţii…. mari

Eram cea mai exotică persoană din Aeroport. Aici operează Air Asia şi alte câteva linii low-cost folosite în general de cei care muncesc în Emirate, sau în Arabia Saudită. Nu mi s-a mai întâmplat niciodată. Toată lumea se uita la mine, erau nedumeriţi ce căutam acolo cred.

dubai 170
Moi
dubai 173
In Sharjah

Iar spre Manila, unde am aşteptat mult, la poarta de îmbarcare pentru că am ajuns foarte devreme acolo: toţi numai filipinezi, un singur englez dar care stă de mult în Filipine, era cu soţia şi băiatul adolescent, dar atât de integrat în peisaj.
Asta la câteva sute de oameni.

Toţi îmi zămbeau, se uitau foarte curioşi la mine şi la un moment dat unul a avut curaj să mă abordeze, după mulţi alţii au început să îmi pună întrebări. S-au mirat foarte tare că plec atâta în călătorie. Chiar m-au mustrat că nu am grijă deloc de banii mei!

Au ajuns la concluzia că probabil sunt foarte bogată, le-am spun să în niciun caz, după m-am gândit la salariile pentru care lucrează ei, multe doamne şi fete foarte tinere în case ca menajere sau îngrijire copii, salarii mici mici de tot, zborurile către casă sunt parte din aranjament, de aceea îşi permiteau, restul merge la agenţie.

Am stat mult de vorbă cu ei, am aflat despre cum este să fii menajeră într-o casă de musulmani, ce fac ei, cum lucrează, etc.

Lisa, o filipineză tânără şi foarte drăguţă nu a reuşit să stea mai mult de 6 luni în Arabia Saudită, era tratată bine dar numai somn şi muncă, multe restricţii, trebuia să poarte abaya afară, uniformă înăuntru, etc. Se întorcea acasă în Filipine. Mi-a plăcut mult de ea, este caldă şi frumoasă, un copil.

Şi tot nu înţelegeau de ce să călătoresc atât şi de ce nu stau în Manila decât câteva ore!.
A fost ciudat pentru mine, până acum eram obişnuită să mă amestec, nu să fiu privită ca un obiectiv în sine.

Au făcut poze cu mine, mi s-a cerut voie-ceea ce nu prea se întâmplă la noi în ţară să îmi pună mâna în păr şi era uimită că este ca al păpuşilor barbie. A dat semnalul la verificat părul meu. Alţi filipinezi au fost la fel de curioşi şi nu au mai întrebat. Am trecut şi peste asta, este de înţeles curiozitatea faţă de nou, dar nu sunt eu obişnuită să fiu atât de nouă.

20140719_193806
Imbarcare in Sharjah
dubai 182
Este un Airbus urias

Tranzit de carantină şi check-in dublu

În Sharjah nu mi s-au dat 2 bilete, adică până în Hong Kong ci numai unul şi mi s-a spus că în Manila trebuie să fac check-out să îmi iau bagajul şi să fac check-in din nou!

Escala a fost de doar 5 ore, dar zona de tranzit este ca o carantină. Mă rog, când am ajuns în Manila şi am întrebat mi s-a indicat zona ceea tristă în care a trebuit să stau, mi s-a cerut paşaportul, adică foarte calm, că se ocupă ei de tot, inclusiv de bagaj şi că o să mă conducă la poarta de îmbarcare cu o oră înainte de zbor. CE? Să dau paşaportul. Până la urmă l-am dat dar am pozat legitimaţiile oamenilor, am stat un pic pe ghimpi dacă o să îmi văd bagajul, dacă o să vină, m-am plictisit, bine că era net foarte bun şi aveam la mine portocale, apă şi smochine deshidratate.

Deoarece puteam uşor trece în ţară era cineva care ne însoţea şi când mergeam la toaletă, dar toţi cei care se ocupau de noi, adică ne păzeau erau simpatici, calmi, nicio problemă, ce doriţi. A trecut. Am fost condusă la poartă, oamenii sunt incredibil de drăguţi şi calmi, dar neştiind am avut un sentiment de provizorat. În rest totul bine.

Preţuri şi servicii Cebu Pacific:

Preţ: 1320 lei, Dubai-Hong Kong cu escală la Manila.
În preţ inclus bagajul 20 de kg, masă la bord, loc ales, am luat la geam.
Servicii incluse: check-in gratuit în aeroport.
Confort: excelent, mult spaţiu, am dormit tun. Personalul extrem de cald, binevoitor. M-am simţit bine.

Lecţie: să mă încred mai mult în oameni? Asta nu este neapărat bine. Să verific şi cum este cu tranzitul într-un anume aeroport? Asta pot face dar nu prea se găsesc informaţii.

1. Hong Kong – Kuala Lumpur: Air Asia

– Air Asia, cea mai bună linie low-cost SKYTRAX din lume din 2009 până în 2013 inclusiv.
– Acoperă multiple destinaţii în Asia de Sud-Est, dar şi India, Australia, sa altele.
– Până şi Sir Richard Branson (Virginia Airlinwes) în urma unui pariu pierdut cu Tony Fernandes a îmbrăcat uniforma stewardeselor Air Asia, cu ruj, ciorapi fini şi tot tacâmul şi a lucrat pe zborul Perth către Kuala Lumpur în Mai 2013.
– Prima linie aeriană din lume care a implementat sistemul INTERPOL s l-Checkit, care permite companiei să scaneze şi să verifice paşapoartele în baza de date de documente pierdute şi-sau dispărute în timpul procedurii de check-in, pentru o siguranţă sporită.
– Au acum două aeronave Airbuss A330 şi se vor mai extinde.

Peripeţii la îmbarcare:

Cu 3 ore înainte de zbor am ajuns la check in, foarte repede şi uşor, am lăsat valiza de cală nu înainte de a o cântări şi ajusta (există serviciu gratuit de cântărire în aeroport). Beleaua a fost că aveam prosopul de plajă, costume de baie şi încă ceva haine ude sau umede şi au cântărit mai mult. Abia aştept în Kuala Lumpur mă duc şi spăl tot-usuc tot la o spălătorie automată, în HK era prea scump acolo aproape de mine şi am avut ce purta.
La check-in am fost avertizată ca la cel târziu 20 45 să fiu la poarta de îmbarcare.
La 20 20 nu era încă afişată poarta.

Ce să fac ce să fac, folosesc telefonul gratuit de lângă panoul de afişaj, spun codul zborului, nu a durat mult, mi se spune poarta 65. Mă duc acolo în grabă, iau şi un tren-metrou, văd poarta, mă uit la un panou de afişaj, tot nimic, intru la toaletă, când ies mă uit iar la un panou apare poarta 510!.
Nu se poate, mă uit încă o dată, da! Nicio întârziere. Zborul programat la 21:05, era 8 35. Întreb pe cineva îmi spune că trebuie să merg până la capât la paorta 20 de acolo să cobor şi să iau autobuzul!

Am gonit efectiv. MULT! Mult de tot. Erau cred că 9 sau 10 benzi rulante, pe care am alergat, la un moment dat nu mai aveam aer, am luat liftul, iar căutat, văzut o coadă, nu era pentru Kuala Lumpur, coborât din nou, găsit staţia de autobuz: primul venea peste 4 minute. Era 8 53!. am crezut că am pierdut avionul, dar am făcut un chestionar acolo, majoritatea oamenilor mergeau spre Kuala Lumpur, aşa că m-am liniştit.

Uitându-mă pe biletul de bagaj, diferit de cel de îmbarcare, era specificat drumul spre porţile 501-510. Deci probabil că cine merge des pe această rută ştie cam unde ar trebui să ajungă. Oricum s-a întâziat decolarea, deoarece avionul cu care mergeam a sosit abia când a fost afişată poarta. Turn-around cum se spune. Au fost turbulenţe.

HK KL 229
Confort maxim cu Air Asia si eu am stat in penultimul rand!
HK KL 230
Nu m-am grabit sa parasesc avionul!

Preţuri şi servicii Air Asia

Preţ: 79 Euro: zborul, toate taxele, bagaj de 20 de kg la cală, 7 kg în cabină dar nu ne-a verificat nimeni, asigurare de zbor şi masă la bord, acestea rezervate dinainte. Plătite separat, asigurarea, masa, bagajul la cală dar preţul foarte convenabil.
Servicii: Check-in în aeroport, gratuit, reminder gratuit pe mail – că se apropie zborul şi informaţiile despre călătorie.
Zbor 4 ore
Confort: maxim, mult spaţiu, sunt multe companii aeriene de linie cum se spune care nu au nici pe departe atâta confort. Personalul amabil şi eficient. Se mişcau……
Întârziere o oră, ajuns la 2 noaptea în aeroportul Kuala Lumpur. Dar asta din cauza condiţiilor atmosferice, a fost furtună mare am avut şi noi ceva turbulenţe, dar nu ceva de speriat.

Lecţie: să nu mai dau telefon, dacă nu a fost afişată poarta este un motiv şi o să aştepte pasagerii. Adică eu am fost între primii 30% veniţi. Dar când nu ştii….
Singurul reproş pe care îl am la Air Asia a fost că nu a fost afişată nicio întârziere. Asta m-a indus în eroare, chiar o să le scriu. Dacă era afişată întârzierea nu îmi mai dădeam sufletul că aşa am alergat de îmi venea să vomit. Dar în rest totul uşor, oamenii civilizaţi, stăteau la rând, etc.

În concluzie, cel mai mult mi-a plăcut Air Asia pentru confort, siguranţă, preţ mic. Zborul Cebu iar mi-a plăcut mult, a fost foarte conformabil. La Air Asia şi Cebu am avut câteva emoţii dar asta şi pentru că nu am mai zburat niciodată cu aceste companii, nici măcar în asia, nu ştiu cum sunt oamenii, unii nu vorbesc engleza atât de bine încât dă îţi dea explicaţii complete ceea ce te poate induce în eroare. Dar acum ştiu cum este cu aceste linii.

Cu Wizz am zburat de multe ori şi le cunosc toate chichiţele, am avut bâlbe la primul zbor cum se întâmplă de obicei, fiecare linie low-cost are câteva. Dar raportul preţ-calitate nu se compară cu Air Asia, de exemplu. La Air Asia este mult spaţiu, personalul de zbor foarte foarte calm, plus că este check-in gratuit. Şi mai mult de 2 ore până în Dubai, este cam mult, la un moment dat am avut impresia că merg la Constanţa. Dar lipsa de transparenţă m-a deranjat cel mai tare.

De zburat o să mai zbor sigur cu Air Asia în curând, am mai multe bilete deja cumpărate, cu Cebu probabil, cu Wizz sigur că sunt foarte la îndemână din România. Dar o să verific şi ofertele companiilor de linie, am ajuns să apreciez din ce în ce mai mult confortul. Şi să îl doresc.

Pe curând!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

6 thoughts on “Peripeţii şi TOP low-cost spre şi în Asia: Air Asia, Cebu Pacific, Wizz Air

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *