Cele mai frumoase amitiri din excursia de 2 luni singură în Asia de Sud-Est

singapore 993

M-am întors de 3 luni din excursia în care am umblat singură și fără ghizi, care m-a purtat prin Hong Kong, Malaezia, Indonezia, Singapore, Bangkok, așa că pot spune că mi s-au sedimentat impresiile și pot vorbi despre acele lucruri frumoase, cele mai frumoase, acelea care rămân în suflet mereu.

A pleca singur în excursie nu înseamnă că nu vorbiți cu nimeni, dimpotrivă, învățați atât de multe. M-am schimbat mult călătorind singură, sper că în bine și categoric văd lumea cu alți ochi.

Este greu să aleg, deoarece uitându-mă în urmă sunt multe întâmplări adunate, 1000 de amintiri frumoase,vise, bucurii, oameni întâlniți, dar o să mă limitez la câteva, ordinea este aleatorie.

Suntem mai tari decât americanii: La vulcanul Ijen, insula Java, Indonezia, cel cu lacul de sulf am întâlnit un cuplu de americani foarte simpatici, tineri avocați care călătoreau pentru a sărbători căsătoria lor (din urmă cu 3 ani). Aveau bani împrumutați și programul de 5 săptămâni îngrozitor de strâns, ceea ce duce la multă cheltuială.

Mi-au spus că în următorii 7 ani nu vor mai călători. Expresia de pe fața lor când le-am spus că sunt româncă, călătoresc pentru 2 luni și ceva și la noi avem anual 25 de zile (sau 22) de concediu plătit plus zilele naționale: NEPREȚUITĂ.

Am întâlnit mulți oameni care m-au dat pe spate cu poveștile lor de viață, unele triste, dar totuși oameni optimiști, MULȚI, am vorbit despre ei în articolele scrise.

Nicola și Andreja, fetele pe care le-am întâlnit în Yogyakarta și care m-au făcut să îmi schimb tot traseul: datorită lor am ajuns în multe locuri minunate pe care altfel le-aș fi ratat.

Paradisul Karimunjawa: TOT

Prietenii indonezieni pe care i-am cunoscut în Karimunjawa: abia aștept să îi reîntâlnesc, vorbim mereu despre asta. Sunt niște oameni senzaționali, m-au ajutat atât de mult după ce am plecat din arhipelag.

Ședința foto adhoc din mangrovele din Karimunjava: 100 de poze degeaba! Și un fotograf prea zelos. Este greu să spui stop când nu înțelegi limba așa că 1,2,3: 4! și de la capăt.

Maggie: ne-am întâlnit în câteva locuri de cunoscut ne-am cunoscut în KL, dar ne-am mai văzut în Indonezia, Bali și cred că în curând ne vom vedea în Europa că acum este în Germania, am convins-o să vină și în România.

Familia de indonezieni care m-au ținut captivă pe cearceaful lor jumătate de zi la plajă la Parangtritis deși nu înțelegeam o iotă.

Emoția cu care am mâncat prima supă ”de pe stradă’ în HK.

URA! Îmi pot face poze singură: am descoperit asta în Cheung Chau și viața mea s-a schimbat.

Plimbările de pe străzile aglomerate din Hong Kong: mă uit pe poze, văd mereu știri despre HK și mă cuprinde dorul de a fi un anonim în acest oraș aglomerat, cu oameni binevoitori, grăbiți, politicoși. Știu că o să mă întorc aici. Și culmea este că pe măsură ce trece timpul îmi este și mai dor de tot ce am văzut acolo. Am stat 11 nopți așa că am avut timp să mă plimb prin insule, străzi, cartiere, magazine, etc.

Discuțiile cu google translate tot prin Hong Kong dar și din alte țări. Adevărul este că dacă ai internet acum poți face orice.

Plimbarea din Cheung Chau și din Lamma, două insule frumoase din HK și discuțiile cu oamenii de acolo, cu mâinile și fiecare pe limba lui.

Și multe altele din HK: Priveliștea de pe promenada din Kowloon, de la Vârful Victoria, plimbările de seara cu ferry prin portul Victoria, spectacolul de lumini al zgârie norilor.

Întâlnirea cu câțiva oameni foarte simpatici: Sky, un chinez din Malaezia, cu care m-am mai întâlnit în Kuala Lumpur, o rusoaică simpatică cu cetățenie braziliană și care locuia de 3 ani în Shanghai, care efectiv s-a lipit scai de mine două zile și vorbea atât de mult!!!! Și mai sunt..

Malaezia: Rambutan! A fost o revelație și am mâncat până mi-a venit rău.

Călătoria la Batu Caves și întâlnirea cu Sylvia și Arisa de la You should be here!

Mulți malaezieni extraordinari din Melaka: practic am primit dulciuri, torturi, făcut poze, multe zâmbete, mi-a plăcut mult orașul și am întâlnit multă lume bună. Inclusiv noi prieteni: o olandeză și doi nemți.

Mâncarea chinezească din HK, KL, Melaka și Insula Penang …. este o revelație. La noi nu am găsit așa ceva, este cu totul altceva.

Cină tradițională malaeziană: Același Sky cunoscut în HK și care își uitase la pensiune cumpărăturile de la Disneyland pe care i le-am adus în Kuala Lumpur și care m-a dus într-un oraș mic de periferie din KL unde vin tinerii din toată capitala la masă. Foarte foarte deosebit și frumos.

2 ore la Hard Rock cafe KL: eram cam debusolată și obosită după atâta vacanță am și scris despre asta, adică și în vacanță ai nevoie de o zi liberă că altfel îți cam iese pe nas și vizitatul și am ajuns chiar la Happy Hour: toată lumea a fost atât de simpatică: chelneri, alți turiști, unii veniți cu copii, normal că acolo nu se fumează deloc în localuri. A fost o atmosferă caldă, de parcă eram în familie.

M-a amuzat tare că am dat peste același grup de francezi prin vreo 4-5 locuri în Malaezia: în Melaka erau la o masă vecină cu a noastră (olandeza și nemții, plus alții), după în Cameron Highlands în terminalul de autobuz, după pe străzile din Georgetown insula Penang, iar momentul în care am venit agale pe o plajă pustie aflată la capătul unui drum printr-un parc național, 2,3 ore de trekking și ei erau în apă chiar a fost cumva…. M-am frecat la ochi și ei la fel. De data asta am vorbit mai mult dar nu i-am mai văzut. Adevărul este că dacă îi întâlneam și prin Indonezia……

Indonezia: tot ce a însemnat vulcanul Bromo și lumina sublimă de acolo, plus compania de senzație, a fost înălțător.

Vulcanul Ijen, care mi-a plăcut mai mult decât Bromo, cățărarea din timpul nopții la lumina lanternelor, fără ghizi, dar cu mii de stele deasupra, am bâjbâit de-a dreptul dar am ajuns! Urcarea începe la 1 noaptea. Și am văzut flăcările albastre și lacul de sulf și am vorbit cu oamenii aceia senzaționali care muncesc atât de greu. M-a pus mult pe gânduri această excursie și mi-a dat teme de gândire.

Cuplul de olandezi cu care am stat 3 zile în Banyuwangi, abia aștept să îi revăd.

Plimbarea prin Bangkok cu Markus, un blogger neamț de travel, o să povestesc despre ea, când termin cu Bali și Singapore, le iau pe rând.

Țeapa Bangkok tuk-tuk, m-a amuzat că aveam timp și mă așteptam.

Party în Bangkok: mie îmi place Khaosan Road și alte cluburi din Bangkok și 4 nopți cât am stat am ieșit în fiecare seară.

Și zâmbete, multe multe zâmbete: în Solo, în Bali, în Candidasa, Yogyakarta, Bangkok, etc.

Și desigur Singapore: aici m-am întâlnit cu o prietenă foarte dragă și cu copii ei, pe care îi văd foarte rar și tocmai de aceea mereu mă uimesc cât au crescut, evoluat, ce deștepți sunt.

Asta pentru că indiferent cât călătorești singur, oamenii la care ții au un loc special în inima fiecăruia și plăcerea de a petrece timp cu ei unică. Călătorind singură am învățat și să apreciez mai tare timpul petrecut cu familia și cu prietenii, să nu vă mai spun fericirea de a-i vedea pe ai mei la întoarcere. Uneori uităm cât de mult înseamnă pentru noi.

Călătorind singuri, vedem, învățăm, contemplăm și ajungem mai aproape de lucrurile care contează cu adevărat în viață și apreciem mai mult ce avem. De aceea cred că măcar o dată în viață fiecare trebuie să călătorească o dată singur/ă.

Așa că dacă nu v-ați făcut deja planul pentru 2015 ce ar fi să faceți o călătorie singuri? Amintirile sunt neprețuite, fie că optați pentru o excursie luată prin agenție fie pe cont propriu.

varful victoria 127

tot 892

singapore 771

varful victoria 237

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „Cele mai frumoase amitiri din excursia de 2 luni singură în Asia de Sud-Est”

1. si totusi…de ce singura ? n-ar fi mai bine cu o prietena sau cu un prieten ? 🙂 daca asi fi atat de frumoasa, ca tine, mi-ar fi teama sa merg singura in locuri atat de indepartate…sau e o prejudecata de-a mea ?

1. Pai, asa s-a nimerit, sa ple singura. Am avut posibilitatea si am plecat, daca ar fi fost sa astept…. cand astepti pierzi multe lururi frumoase, trebuie sa facem ce simtim. Cat despre frica… daca este sa se intample ceva se intampla oriunde, asa ca trebuie sa ne traim visele, in fiecare moment, sa facem ce simtim.

2. Pingback: Hai-hui prin Bangkok:#street food #Wat Pho #Wat Arun #City Pillar Shrine – ExTraViTa