Singură în Cuba? Se poate și este minunat!

Cuba a fost țara care mi-a deschis apetitul de a călători singură. Mai mersesem înainte în Veneția, în același an în februarie, dar aici am dat de gustul acela dulce al libertății depline, am lăsat grijile și totul în urmă, vă dați seama că mă gândesc la libertatea minții.

M-am hotărât să plec deoarece am primit o primă și chiar în noaptea aceea mi-am luat biletul, am simțit o nevoie acută cu care nu am putut lupta. Desigur că de mult visam la Cuba, era ca o fata morgana în fața mea, mă gândeam constant la cum ar fi. Și când am avut ocazia am plecat în 3 săptămâni.

Din diferite discuții deja știam că prietenii mei nu aveau de gând să ajungă prea curând aici și mereu am trăit după principiul că ce este în mână nu-i minciună așa că am sunat totuși o prietenă să o întreb dacă este bine să mă duc singură și pentru că de fapt aveam nevoie de o confirmare, psihologic am sunat-o pe Anca, o prietenă care călătorise deja singură în țări europene dar și în Australia. Vă dați seama ce mi-a spus: păi du-te. Așa că dacă a zis și Anca…. Știam deja că este o destinație sigură pentru femei care călătoresc singure, a fost primul lucru căutat.

Aș fi vrut bilet în iulie, să prind carnavalul din Santiago de Cuba, dar am găsit preț bun peste 3 săptămâni! Început de iunie. Am rezervat biletul și nu am dormit neștiind dacă șefa mea va aproba, am ajuns devreme desigur și nici nu a intrat pe ușă că am atacat problema, eram disperată. Din fericire a aprobat cele 12 zile lucrătoare de care aveam nevoie, beneficiam de una în plus deoarece prindeam Rusaliile acolo și am luat biletul nici nu mă mai puteam concentra la altceva.

Mi-am organizat singură excursia cap-coadă cu documentare și rezervări pe net pentru primele zile: 3 în Havana, 3 în Vinales, 1 în Cayo Levisa, după care restul vacanței: Vinales, Trinidad, Havana din nou – am adorat acest oraș din mers și am vrut să mă bucur de el – din mers la case particulare. Și a fost BINE!

Ce mi-a rămas în suflet pentru totdeauna din această excursie:

Am luat contactul cu muzica, cu energia, cu atmosfera aceea foarte dulce, dacă aș mai merge în Cuba tot vara aș prefera. În orice caz să fie cald și umed și veselie.

Faptul că peste tot în orice bar era câte o trupă de muzicanți, ba și în piețe.

Fiind singură m-am împritenit cu multă lume: prima oară cu Thibo, am umblat o zi întreagă cu el în Havana și am aflat o grămadă de lucruri, ne-am distrat maxim, el este ghid în Brazilia, Argentina și Chile pentru grupuri de turiști francezi.

În Valle de Vinales am avut cea mai frumoasă priveliște și am petrecut cu 2 fete din Luxemburg – ne-a prins singura ploaie pe care am prins-o acolo, nu m-ar fi deranjat să mai fi fost una, ploua de parcă se rupeau norii, noi eram cu pina colada la o terasă într-o clădire colonială superbă, este o amintire atât de frumoasă. Cu fetele am tot bârfit, se pare că și ele au avut aceleași experiențe ca și mine: mult prea multe avansuri din partea localnicilor. Am împărtășit sfaturi de a scăpa de ai și am aflat cum este să călătorești singură pe cărări neumblate în Africa: una dintre surori este ziaristă și călătorește peste tot, cealaltă acum deja s-a măritat și s-a mutat din Londra unde lucra ca arhitect în Accra, Ghana. Mi-ar plăcea să o vizitez o dată.

Cayo Levisa a fost prima insulă paradisiacă în care am ajuns. M-am plimbat pe malul mării singură, era schimb de serie și puțină lume pe insulă și chiar aveam nevoie de ceva relaxare: bungalow pe plajă, a fost… îmi venea să mă ciupesc non stop să fiu sigură că nu visez.

Seara de dans la discoteca Polo Montagnes din Vinales a fost cea mai nebună posibil. Am stat în siguranță cu noii prieteni belgieni pe care îi cunoscusem în turul dinspre Maria da Gorda. Mulți credeau deja că sunt cubaneză, mai ales că am dansat…. de parcă ar fi fost ultima dată când făceam acest lucru, am simțit multă multă libertate.

Gazdele din Vinales – am stat o noapte și la casa particular – au dorit să îmi dea cină și mic dejun gratis când au auzit că nu mai am bani schimbați – am mers în oraș, cadeca, casa de schimb valutar era închisă și teoretic nu ai voie să schimbi bani decât acolo sau la bancă, dar m-am descurcat și am schimbat fără rpobleme o sumă mai mică. Și am stat și la palavre și rom bun – aveam eu cel mai bun luat din Cayo Levisa și … este atât de plăcut să simți bucuria pură și nealterată. A fost frumos și am aflat o grămadă de lucruri despre cume ste viața într-un mic sat cubanez, deoarece am stat toată seara pe prispă la taclale.

În Trinidad a fost și mai uimitor că am întâlnit alți oameni senzaționali pe care i-am împrietenit cu noii prieteni belgieni care au ajuns și ei aici la o zi după mine. Eu deja cunoșteam o grămadă de lume. O parte ne-am întâlnit peste 2 ani în Sud Vestul Franței, să îi vedem în concert pe o trupa de muzicanți pe care îi cunoscusem în Trinidad.

Tot în Trinidad am fost invitată la o familie cubaneză la masă și băiețelul s-a lipit de mine, dorea să îmi facă cadou tot ce avea mama lui mai drăguț. Desigur cu aceștia și alți prieteni cubanezi stăteam pe trotuar în fiecare seară, la bârfă, cu rom ieftin și sucuri acidulate locale până se făcea ora să mergem la Casa dela Muzica.

Gazdele mele din Trinidad au fost foarte fericite, o parte pentru că am ales de multe ori să cinez la ei – și bine am făcut – și am și petrecut cu ei, plus că am comunicat mult și mai ales, cum aveau să îmi spună s-au bucurat că mă îmbrăcam frumos, arătam că îi respect, adică țara lor, nu vin cu ce am mai urât acasă. Cubanezii pun mare preț pe aspect, se îmbracă cât pot de frumos și foarte curat, la ei încă se mai apretează cămășile.

Și iar în Havana: am umblat pe străzi, pe Malecom de la un capăt la altul, simțind briza, am cunoscut și alți oameni, nu atât de simpatici ca cei pe care îi cunoscusem până atunci, printre ei și două americance foarte ciudate. Și niște americani originali din Ecuador cam pisălogi. De fapt numai un tip mă tot urmărea, dar foarte bine crescuți. A și am mai întâlnit un tip foarte simpatic venit cu un prieten într-o excursie dată de firmă, din Turcia, care efectiv a fost îngrozit de mine și de faptul că am umblat așa singură, nu înțelegea, i-am cam zdruncinat lumea.

Una peste alta am văzut că pot călători fără rezervări, fără planuri: din Cayo Levisa cum spuneam am mers din recomandare în recomandare, ba am ajuns să stau și la cineva care venise la autocar cu oferta, să facă rost de turiști. Instinctul a funcționat și nu mi-aș fi închipuit să fi putut face alegeri mai bune de la calculator. Am găsit mereu transport, am fost mereu în siguranță, un singur moment nu m-am simțit aiurea.

Pe cont propriu în Cuba: ce trebuie să știți

Cuba încă este o destinație sigură pentru femei care călătoresc singure, una dintre cele mai sigure posibil.

Puțină spaniolă, sau măcar italiană, este indicat, nu este musai, am întâlnit mulți care călătoreau singuri și nu știau, dar este mai bine pentru interacțiunea cu localnicii.
Sfaturi despre cum se ajunge, când, cum, vize, ce trebuie să aveți în bagaj, medicamente, etc, am postat în articolul dedicat, îl regăsiți aici.
Să aveți câteva lucruri frumoase, pentru seara în oraș.
Puțină salsa, dacă nu puteți face cursuri, este cel mai potrivit loc pentru acest lucru.
În cluburile frecventate exclusiv de tineri se dansează mai mult reggaeton.
Nu este un alt cabaret mai frumos decât Tropikana. Este de neratat.
În Havana sunt 2 Casa dela Muzica: Habana Centro și Habana Miramar, adoua mai turistică, prima frecventată mai mult de localnici.
În HaVana Veche, Habana Vieja este foarte frumos, dar este și locul unde turiștii sunt hărțuiți cel mai mult.
Să aveți grijă de lucrurile personale, nu se fură prin smulgere, sau orice altă agresiune, dar momentele de neatenție pot fi dureroase – o prietenă stătea cu iubitul pe Malecom și au lăsat camera la spate lângă ei, pe acolo trec mulți cubanezi și în câteva secunde au rămas fără ea. Eu nu am pățit nimic dar fiind singură am fost foarte atentă la aceste lucruri.
Să dansați și să vă bucurați de muzică, nu contează că nu știți pașii, important este să vă simțiți bine, sunteți în vacanță.
Sunt foarte fericită că nu am pierdut Cuba cum se spune, că am văzut-o în 2011. Acesta – dorești să ajungi undeva unde prietenii nu vor să meargă este unul dintre cele mai importante motive pentru care am tot afirmat că este musai să mergi singur într-o excursie, măcar o dată în viață.

În categoria Cuba sunt articolele în ordinea publicării și în pagina CUBA, nou realizată, linkurile directe, cu titlurile postărilor, navigarea este cu mult mai ușoară.

Politisti peste tot

La Bodeguita del Medio se lasa amprente

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Liked it? Take a second to support Mirela Leoni on Patreon!

0 comentarii la „Singură în Cuba? Se poate și este minunat!”

1. Muzica specifica cubaneza este extraordinara. De altfel multi s-au inspirat din ritmurile cubaneze. E un spirit aparte care te tine in picioare si nu doar atat ci in miscare pana dimineata.

1. Da si am observat ca atunci cand este si multa umezeala in atmosfera, plus caldura, totul este cu mult mai special, mai caliente!
      Cuba este o tarisoara atat de mica si totusi atat de faimoasa, la fel ca si jamaica, au o influenta uriasa in muzica, duc spre visare

2. Am citit aproape fara sa respir, cuvintele tale si..mi s-au aprins calcaiele.Cuba ..cred ca era pe lista mea, doar ca nu am realizat, si acum ca ma gandesc o sa am grija sa se materializeze cat mai curand.Apropo de singura, am fost in Hk, Shanghai, Beijing, Philippines, singura si peste cateva zile urmeaza Singapore. ..excited. E super sa vad ca mai sunt fete carora le face placere sa calatoreasca si singure (mai bine singur decat cu o companie proasta) Hmmm, cuba..Multumesc!singurul loc unde nu am fost chiar in siguranta a fost Manila, dar mi-am intarit dorinta de a calatorii, dupa ce am citit aceste randuri, deci multumesc

1. Super, ce bine! Mie imi place sa calatoresc si singura si in companie. Cea mai mare excursie a mea singura a fost in Asia SE, 2 luni si un pic: Hong Kong, Malaezia, Indonezia, Singapore, Bangkok. Mi-a placut enorm, cat despre Cuba este mult diferita de Asia este altceva, dar atunci cand mergi cu inima deschisa si zambesti asa se comporta toti cu tine, aduci zambete si bucurie asta si primesti. Si in Cuba cred ca am legat cel mai repede prietenii cu alti turisti. Si un cuplu de prieteni care au calatorit 1 luna cu bebe de 1 an anul trecut mi-au spus ca incredibil cum atunci cand ajungeau undeva oamenii de acolo se ocupau de copil, sa poata si ei sa manance, sa aiba un pic de tim, inca se ajuta intre ei in comunitati. Mult. Dar sa ai grija ca sunt si multi care doar pun placa de cubanezi buni si sa te duca in locuri unde sa platesti mult, mie nu mi s-a intamplat dar lor da, precautii normale ca peste tot. Si inca ceva: planifica Trinidad cat mai devreme, multi mi-au spus ca dupa Trinidad au inteles, au vazut lucrurile cu alti ochi si nu mai doreau sa plece din Cuba, asta pentru ca hartuiala din Havana Veche descurajeaza la inceput un pic, am scris in articolele dedicate toate experientele si provocarile, pe masura ce au aparut. Si muzica, muzica, muzica! Neaparat sa mergi in Casa dela Muzica in orice oras in care este una si mai ales in Havana si Trinidad. Eu o sa revin la un moment dat sa merg in Santiago, imi pare rau ca nu am ajuns dar asa s-a nimerit 🙂

3. Pingback: Cele mai nebunești lucruri făcute în vacanțe – ExTraViTa

4. Pingback: În ce țări este cel mai sigur să călătorim singuri? Și Top personal – ExTraViTa