Zbor charter cu Aegean Airlines spre Zakynthos, Grecia

Grecia Zakynthos
In avionul Aegan, am avut noroc la dus, super locuri

Am avut de 1 iunie ocazia de a zbura prima oară cu Aegean Airlines, pe ruta București – Zakynthos, zbor operat în sistem charter. Nu știam prea multe despre compania Aegean înainte de a primi invitația de la TuiTravelCenter să însoțesc un grup de consultanti in turism într-o excursie de informare/documentare asupra destinației. Și pe lângă faptul că aflu multe lucruri despre turism de la fetele din grup (suntem 16 și numai fete -7 din București și restul grupului din Cluj-Napoca, au venit cu alt zbor) m-am documentat și despre Aegean și uitați cum a fost experiența unui zbor charter în Grecia, cu Aegean Airlines: bagaje, spațiu în avion, mâncare, alte servicii.

Cum a fost zborul nostru:

Avioanele sunt foarte curate, cu scaune din piele, zborul foarte plăcut, scurt: 1 oră și 40 de minute și înainte să ne dezmeticim bine am și ajuns în Zakynthos.
La zborurile charter nu există business class, numai economy. Avionul plin, s-a întârziat puțin la plecare, deoarece a venit avionul din Zakynthos mai târziu – fiind un trafic aerian intens în insulele grecești, se poate întâmpla să nu fie la un moment dat culoar de zbor, în acest caz având loc aceste decalări – la noi 40 de minute, avionul a plecat mai târziu din insulă către noi, dar situația este aceeași peste tot în insule și mai ales în sezon. Se poate întâmpla, nu este o regulă.

Economy: 1 D

La întoarcere, zbor Zakynthos – București

Economy: 5D

Catering la bord: Se mizează pe localism

Noi, pentru un zbor de 1 oră și 40 de minute am avut un meniu foarte consistent: un fel principal cald, chifle, biscuiți, prăjitură, unt, brânză topită.

Plus desigur la alegere băuturile clasice: sucuri carbogazoase, suc de roșii, apă plată, minerală, alte sucuri fără acid, bere, vin alb/roșu. Și cafea/ceai, după.
Din ce am citit pe siteul Aegean, preparatele servite la bord sunt inspirate din rețete tradiționale din insulele grecești, sub umbrela programului “Discover Greek Cuisine” – Descoperă Bucătăria Grecească.
Toți pasagerii zborurilor internaționale vor avea servită o masă caldă din acest program, rețete dezvoltate de maestrul bucătar Nikos Sarantos, un bucătar grec renumit. Acum să nu vă așteptați la ce găsiți în tavernele grecești, este tot mâncare de avion, dar cu tematică.

Mancarea la bordul Aegean este consistenta

La decolare se servesc bomboane
Catering Aegean Airlines charter
Masa la bord Aegean Airlines charter

Și la zborul de întoarcere am avut meniu asemănător, plus altă prăjitură la cafea:

Mancare la bord Aegean

Ce mi-a mai plăcut: o revistă de bord foarte consistentă, nu am apucat să o parcurg nici pe jumătate, așa că am ce face și la întoarcere, multe informații interesante.

Deoarece am avut norocul de a sta foarte confortabil am avut inclusiv ocazia de a le studia pe însoțitoarele de bord: recunosc că mă fascinează. Am făcut o fotografie la coborâre în care apărea una dintre ele, m-a observat – nici nu mă ascundeam de altfel – și mi-a spus că nu este voie. Desigur, am înțeles, am șters imediat deși nu s-a pus problema să verifice, nu mi-am dat seama mai ales că pe Instagram văd mereu poze, selfieuri și tot felul de alte poze cu însoțitoarele de bord, dar poate sunt anumite reglementări, cum/în ce context, etc, pot apărea în fotografii, în funcție de politica fiecărei companii. Regulile în general se respectă nu se discută, nu m-a deranjat deloc.

La aterizare ne-am prezentat la standul TUI și am fost ghidați către transportul nostru, am apelat la bunăvoința șoferului să imortalizeze momentul și gata: am ajuns în Zakynthos. Să înceapă distracția!

Aegean zbor charter Zakynthos13

Informații generale Aegean Airlines – StarAlliance Company

A doua cea mai veche companie aeriană grecească este o companie care operează zboruri de linie în multe destinații internaționale și în foarte multe destinații interne, conectând principalele orașe grecești cu aeroporturile insulare dar având în orarul de zbor și multe zboruri între insule.
Fiind o companie membră a StarAlliance Aegean oferă toate facilitățile la care te poți aștepta de la o companie de top, inclusiv la Check-in: web check-in, mobile check-in, self check-in in aeroport, drop-off baggage.
Pentru clasa economică se fac reduceri pentru alegerea ”călătorie ușoară”, doar cu bagaj de mână.
Tarife excelente dacă doriți Island Hoping, insulele grecești, tarifele mi-au adus aminte de prețurile din Asia între diferite destinații. Dar și multe alte prețuri promoționale, au pe website o secțiune dedicată, Low-Fare calendar.

Am facut check-in direct pe aeroport

Charter Aegean Airlines:

În colaborare cu mari agenții turoperatoare
Sunt 7 aeronave AIRBUS 320-200 fiecare cu câte 168 de locuri care operează zboruri pe diferite destinații, precum: Italia, Franța, Anglia, Polonia, Israel, Rusia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia, Austria, Germania, Ungaria, Ucraina și desigur ROMÂNIA.

Limită bagaj:

Zbor economic
Bagaj cală: 23 kilograme
Bagaj de mână: 8 kg, 56cm lungime x 45cm înălțime x 25cm lățime.
Pentru copii de 0-2 ani se poate aduce adițional un bagaj de mână cu articole necesare unui bebeluș pe durata călătoriei cu avionul și un cărucior pliabil.

Business:

2 bagaje de 32 de kg
Pentru copii de 0-2 ani, pe lângă echipajele acceptate la clasa economică mai este permis încă un bagaj de 23 de kilograme.
2 bagaje de mână 56cm x 45cm x 25cm, maxim 8 kilograme și al doilea 45cm x 35cm x 20cm, maxim 5 kilograme.
Pentru bagaj care depășește limitele de mai sus se plică taxe suplimentare.
Pe zborurile charter trebuie luate în considerare limitele de bagaj aplicabile la clasa economică. În cazul în care nu vă încadrați și aveți nevoie de mai mult bagaj verificați condițiile cu agenția de la care ați achiziționat pachetul.
Dacă vă vine să credeți, m-am încadrat în limita de bagaj și chiar am fost mult sub limită, este o premieră.

Precum menționam, am călătorit în Zakynthos cu agenția de turismTUI TravelCenter, care oferă curse charter săptămânale pe perioada verii către multe insule din Grecia.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

15 thoughts on “Zbor charter cu Aegean Airlines spre Zakynthos, Grecia

1. Multumesc de informatii, mi-au fost utile mai ales cele pentru bagaj, avand in vedere ca voi pleca si eu tot cu TUI saptamana viitoare. Desi am intrebat detalii despre bagaje la agentie nu am primit nici un raspuns. Credeam ca experienta groaznica a operatorului care s-a ocupat de rezervarea grupului meu a fost un caz singular, insa TUI imi dovedeste din nou ca sunt scumpi si nu le pasa de clienti.
    Multumesc Mirela

1. Cu multa placere, revin si cu alte informatii. Imi pare rau sa aud despre experienta cu atat mai mult cu cat chiar imi plac colegele mele de calatorie, imi pare rau ca nu ai intalnit una dintre ele, poate in viitor contactezi pe altcineva, la alta agentie, sau online.
      Cat despre bagaje sunt foarte interesata deoarece am avut ceva peripetii si sunt atenta! Desigur la bagajul de mana trebuie respectate restrictiile care se aplica peste tot la bagaj de mana: fara obiecte contondente, lichide in recipiente de cel mult 100 ml, impreuna nu mai mult de 1 kg, etc.
      Calatorie frumoasa iti doresc, aici este soare, apa este calda si sper sa ramana asa, insula este superba, sper sa aveti un sejur frumos!
      Mirela

2. Informatii utile. Multumim! Si masa este gratuita pentru cursa charter? Primesc la fel si copiii? (peste 2 ani ma refer). Noi mergem cu fetita, zbor din Cluj si chiar ma gandeam la mancare, pentru ea. Sau copiii primeau ceva separat?

1. Cu multa placere. Da, este totul gratuit, la mese ma refer, Aegean este o ccompanie de linie, nu low-cost, membra Star Alliance. Nu m-am uitat sa vad ce se ofera copiilor la bord, dar cu siguranta au ceva adecvat. Nu am gasit informatia nici pe siteul lor, dar vad ca au proceduri pentru diferite categorii de varste: 0-24 luni, 2-4 ani, 5-11 ani, chiar sunt curioasa ce se ofera copiilor, daca veti avea timp mi-ar fi utila o informatie in acest sens dupa zbor. Zborul din Cluj este dimineata, la 11 sunteti pe plaja 🙂 vacanta frumoasa!

2. Buna Mirela,

Multumim pentru informatii:)
      Si noi urmeaza sa plecam din Craiova(din Bucuresti nu am mai gasit locuri). Si chiar voiam sa stiu cum decurge un zbor cu aceasta companie. Daca sunt turbulente, daca zborul e lin sau nu…cum decoleaza si aterizeaza…
      Multumesc,

1. Multumesc mult! Este un inceput pentru orice mie mi-a placut de prima oara, dupa ce au trecut emotiile initiale. Dar avea si o nerabdare amestecata cu bucurie, imi amintesc atat de bine! Sa luati bomboanele, sau o guma, ajuta cu senzatia de urechi infundate, de la diferenta de presiune, la decolare/aterizare. Si drum bun! Creta!

3. Buna si pe mn ma intereseaza joi plecam in grecia ce ar trebui pt fetita de 2 ani ea bea laptic din sticla sau ce medicamente am voie?

1. Pentru Aegean, bagajul de cabina, cred ca la el va referiti. Deduc ca este voie cu lapte pentru copii.
      Urmati linkul de mai jos si vedeti ca aveti voie sa luati medicamente si hrana pentru copil.
      Sfatul meu este sa aveti si retetele daca este vorba de medicamente pentru care este necesar sa faceti aceasta dovada.
      Daca ceva este neclar din cele de mai jos, va voi raspunde cu placere

Infants (0 – 2 years old) are entitled to 1 piece of cabin baggage up to 6kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 23cm, to carry the food and care items necessary for the duration of their journey.

If the infant is to have his/her own seat, then an infant car seat (maximum dimensions of base 40cm x 40cm) or collapsible stroller or carrycot, is required. This must be carried on to the aircraft by the parents and incurs no extra charge. It must be declared at the time of booking at the Aegean Call Centre or your Travel Agent.
      Children

Cabin baggage allowance for children (between 2 – 11 years) is the same as for adults and corresponds to the class of travel booked.

Children above the age of 2 are entitled to travel with 1 collapsible stroller free of charge, if required for their journey. If the child needs a special car seat (maximum dimensions of base 40cm x 40cm) in order to travel in his/her own seat, there is no additional charge.
      Necessary liquids for medical or dietary purposes and baby food. It is important to mention that you may be requested to prove that those liquids are essential for you to have them on board. Passengers with chronic conditions that require medication will need to provide a relevant medical certificate, upon request.

4. Bună ziua.Am 3 bilete pentru Chania (Grecia) 1 adult si 2 copii din care unul in scaun cu rotile.M-ar interesa să stiu dacă in avion sunt locuri speciale pentru persoane cu handicap. Multumesc!