Excursie Zakynthos Caretta-Caretta pentru observarea țestoaselor cu cap pătrat

Undeva pe insula testoasei: Marathonisi

Cine nu vrea să vadă o țestoasă – sau mai multe, să înoate în ape turcuaz și printre grote? Și să se bucure de briza mării, de peisaje frumoase care încântă ochii și inima și mai ales să petreacă o zi pe mare, distrându-se alături de prieteni sau familie?

În insula Zakynthos excursiile cu ambarcațiuni măricele sunt o bucurie pentru turiști de toate vârstele. Am văzut alături de noi mulți prichindei de 2,3 ani care savurau alături de părinți fiecare moment: înclusiv băița în ape liniștite, dar adânci. Cu veste de siguranță și înotătoare, desigur.

Excursie Zakynthos Caretta-Caretta pentru observarea țestoaselor cu cap pătrat

Am ridicat ancora din orașul Zakynthos

Ne-am îmbarcat în jurul orei 9 dimineața (fusesem preluați de la hotel) alături de mai multe grupuri de turiști britanici.
Vasul nostru este autorizat să desfășoare activități de agrement în Parcul Național Marin din Zakynthos iar voluntarii asociației Archelon Sea Turtle Protection Society erau prezenți la bord, pentru a da informații despre țestoase și a ridica problema necesității protejării lor.

Am călătorit cu un vapor măricel

Erau multe familii, dar și câteva grupuri de tineri. Vasul în sine era unul destul de mare, cu două punți și un bar bine aprovizionat. Am văzut că britanicii au început să cumpere diverse aproape imediat. Toți le dădeau și copiilor să mănânce cipsuri cu diferite arome, sucuri acidulate, etc.
Noi aveam fructe, apă și sandwich baghetă de la hotel, pachetul pentru prânz pe care îl frunizează turiștilor plecați în excursii.

Vântul acela cu mirosul de apă, de mare este nemaipomenit. Cu o cafea și fructe și soare, am savurat pe deplin fiecare minut – sandwichul l-am lăsat după sesiunile de înot, cu stomacul plin nu am spor deloc.

Lasam orasul Zakynthos in urma
Tarmul insulei Zakynthos
Pe vapor

Spre Marathonisi, insula țestoasei

Am admirat în voie malul insulei, orașele, plaja Gerakas care arăta spectaculos din acest unghi și am privit cum ne apropiem de insula Kalonisi, iar după de insula Marathonisi. Kalonisi avea la început o formă de țestoasă, dar pe măsură ce ne apropiam a început să arate mai mult ca un crocodil. În shimb Marathonisi chiar are forma unei țestoase.

Plaja Gerakas – vedere din larg
Pe plaja Gerakas multe testoase vin sa cuibareasca
Insula Kalonisi
Testoasa? Mai degraba crocodil: Kalonisi
Marathonisi: parca plutestepe ape ca o testoasa
Insula testoasei

Înot și snorkeling la peșterile din insula Marathonisi

Ne-am oprit la plaja cu pietriș din insula Marathonisi – mai este o plajă cu nisip fin unde vin țestoasele să cuibărească, dar noi nu am oprit acolo și nu am văzut niciun alt turist când am trecut pe lângă ea. Cred că în anumite perioade nu este permisă oprirea, atunci când țestoasele cuibăresc, pentru a nu fi afectați viitorii pui.

Plaja cu nisip fin de pe insula Marathonisi

Pauză de înot pe insula Marathonisi

Am oprit mai departe de tarm
Grotele si plaja cu pietre de pe insula Marathonisi

Excursie Caretta testoase insula Zakynthos12

Nu am rezistat sa nu inot si eu printre grote – comunica cu plaja
As fi stat acolo toata ziua

Ne-a plăcut enorm de tare aici, apa nu era la fel de calda cum a fost pe plaja din Laganas, dar nici foarte rece, după câteva mișcări era excelentă și nu mai doreai să ieși.
Mulți părinți au ieșit la scăldat cu copii cu toți, inclusiv vecinii simpatici cu fetița.

În timp ce bărcile mai mici pot ajunge până la mal cele mai mari ca a noastră nu, așa că am mers până pe plajă înot, era aproape, iar după am înotat printre grote, mi-a plăut enorm enorm enorm.

De ce nu am luat un aparat foto waterproof!

Singurul regret a fost – iar -aparatul foto rezistent la apă și când mă gândesc că puteam lua unul de unică folosință…. dar amintirile le am cu mine.
Cât despre snorkeling, am urmărit câteva bancuri de pești dar fauna marină aici chiar nu este spectaculoasă, poate undeva mai aproape de stânci, sau desigur dacă ai norocul să vezi o țestoasă în rest nu este ceva să îți taie respirația, chiar deloc.

Am insistat sa vad ceva dar nimic in afara de pesti incolori

Keri Caves

Am mers și la Keri Caves, am admirat formațiunile, după am oprit și în alt loc pentru scăldat, unde deși era o plajă mică ni s-a spus să nu mergem la mal pentru că se desprind pietre și putem fi loviți.

Am înotat și aici destul de mult, mi-a plăcut, am mers până mai departe de câteva ori dar nici urmă de țestoasă. Asta pentru că eram mai la marginea golfului Laganas, sau poate ora era nepotrivită. Cele mai mari șanse de a vedea țestoase sunt la plajele din Laganas, am povestit despre ele aici.

Keri Caves Zakynthos
Grote si iar grote
Acest turcuaz de Zakynthos

Aici nu am avut voie sa mergem la mal
Peisaje de vis in Zakynthos

Relaxare totala in croaziera din ultima zi petrecuta in Zakynthos
M-am gandit ca mi-ar place sa petrec o vara pe ape undeva in Grecia
Micuta noastra vecina obosise ca multi alti micuti, somn in aer curat

Voluntarii Archeon au ținut și ei o prezentare la microfon, ne-au vorbit despre țestoase și despre cum pot fi protejate. Poți inclusiv să adopți o țestoasă!

Sau poți să cumperi suveniruri de la voluntari. Am mers cu viteză foarte mică, este restricție pentru a da timp țestoaselor să se retragă din calea ambarcațiunilor.
La un moment dat am ajuns și la țestoase, înclinam nava când pe o parte când pe alta, unde era țestoasa hop și toată lumea. Am reușit și să prind o țestoasă în poză, am trecut și de golful Laganas și m-am bucurat de briză aproape până la final – cu puțin timp înainte am coborât și eu de pe puntea de sus și am stat cu restul găștii pe canapele. Am și adormit un pic.

Am admirat plaja Laganas dinspre mare
Si insula Cameo
Si insula Cameo
Plaja Laganas
Capitanul senior ne-a indrumat catre testoase
O țestoasă
caretta – caretta

Una peste alta a fost o zi foarte reușită, în care am învățat mai multe despre țestoase, am făcut sport, văzut peisaje superbe, veselie, soare, după o astfel de zi te simți la ani lumină departe de orice problemă sau grijă, se evaporă tot.

Insula Zakynthos este o creșă pentru țestoasele caretta-caretta

Testoasele cu capul pătrat, caretta-aretta sunt cele mai mari țestoase marine cu carapace dură. Deși sunt de milioane de ani pe pământ, din cazua poluării, a unui turism neinformat și ai altor factori datorați dezvoltării umane, simpaticele țestoase cu capul pătrat sunt acum o specie pe cale de dispariție.

80% din populația caretta-caretta din Mediterană!

În Golful Laganas vin 80% din țestoasele caretta-caretta din zona Mediteranei să cuibărească. Datorită eforturilor din ultimii ani de conservare a speciei și a restricțiilor aplicatre, s-a stopat un pic din rata alarmantă de scădere a populației înregistrată în timpul boom-ului turistic.

Înainte erau înfipte umbrele în cuiburile de țestoase și noaptea mașinile făceau prăpăd pe plaje, nefiind restricționat atunci accesul în zonele favorizate de țestoase.

În același timp, ambarcațiuni de viteză făceau prăpăd în populația adultă, multe fiind accidentate. Din fericire lucrurile s-au mai schimbat și deoarece Zakynthos este din acest punct de vedere un loc unic în Europa, o vacanță aici este pe lista multora.

Am călătorit în Zakynthos cu agenția de turism TUI Travel Center, care oferă curse charter săptămânale pe perioada verii către multe insule din Grecia.

Ce să aveți la voi:

Apă, fructe, sandwichuri. Există și bar în vapoarele mari ca al nostru
Ochelari de soare, pălărie sau șapcă
Cremă de protecție solară
Costum de baie, prosop, un hanorac sau geacă
Aparat foto subacvatic, mască de snorkeling

Buna dispoziție este garantată!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „Excursie Zakynthos Caretta-Caretta pentru observarea țestoaselor cu cap pătrat”

1. Turismul nu o sa se opreasca in insula. Si nici pe langa, poluarea le afecteaza peste tot, pungile si gunoaiele care plutesc in ocean – ca acolo ajung le omoara si acolo. Trebuie sa respectam restrictiile fara nicio exceptie si sa ne bucuram de ele frumos. Daca facem snorkelling sau scufundari si le lasam in pace nu le daunam, ca in mare si in oceane sunt atatea vietati, dar alte activitati: sporturi de viteza, pescuit este egoist acolo pentru ca aceste activitati au omorat multi adulti in anii trecuti. Sunt alte parti ale insulei pentru sporturi acvatice si pentru petreceri seara pe plaja.

1. Pingback: 10 vacanțe de încercat într-o viață | ExTraViTa

2. Pingback: Laganas, Zakynthos: o stațiune cosmopolită și plină de viață – ExTraViTa