Melaka Malacca Malaysia un mic paradis: prima zi

Melaka Malacca Malaysia vacanta 9

Nu pot descrie liniştea şi pacea care m-au cuprins când am ajuns în Melaka. Am petrecut aici câteva zile, iar acest aricol este de tipul jurnal de călătorie, primul dintr-o serie de trei scrise ”la cald”. Malacca este o destinație relaxată, unde să îți încarci bateriile, iar eu, după mai mult de trei săptămâni petrecute în mari orașe, aveam nevoie de acest colțișot, care este o Malaysie în miniatură: are Little India, China Town, clădiri portugheze, olandeze, Malluri, pub-uri, un centrul vechi UNESCO, Hello Kitty mobile și una dintre cele mai spectaculoase bâlciuri din Asia de Sud-Est, pe strada Jonker, în weekenduri.

Îmi plac marile metropole din Asia de Sud-Est, este extraordinar că le-am vizitat. Însă și în Hong Kong, cel mai mult m-am relaxat cu adevărat în evadările din insule, sau în sudul insulei. Atunci când am evadat în natură de fapt, o metropolă nu este vacanţă în sensul de relaxare. Este agitație, zgomot, fascinant, dar nu relaxant. Lucrurile şi oamenii se mişcă într-un ritm infernal în jurul tău şi cumva le preiei vibraţia. Și am ajuns în Malacca!

Melaka Malacca Malaysia un mic paradis

Melaka Malacca Malaysia am fost acolo
Una dintre atractiile orasului, tricicletele Hellow Kitty cantatoare

Melaka, sau Malacca oraşul istoric

Melaka, sau Malacca este numit Statul Istoric malaysian şi este cel mai mic stat din Malaysia după Perlis şi Penang.

Aici oamenii vin să admire arhitrectura veche chinezească, indiană, portugheză, sau moştenirea olandeză. Malaezienii sunt foarte toleranţi şi toată lumea are un loc, indiferent dacă este sau nu musulman, Islamismul fiind religia oficială a acestei ţări.

Cum spuneam mai sus cu vibraţia, din fericire se preia şi în locurile liniştite. Nu cred că aş putea vreodată să stau într-un loc atât de mic, indiferent cât de frumos este, cel puţin nu pe termen lung. Dar câteva zile….. da. Este ca în Trinidad, Cuba, oraş de care m-am îndrăgostit tocmai pentru că este mic şi ai totul la îndemână şi ajungi să cunoşti oamenii aşa este şi aici. Melaka îmi aduce amintre de Trinidad.
De când am ajuns m-am simţit cum să spun uşoară. Nu este genul de oraş de bifat pentru obiective, adică dacă asta doriţi totul se poate vedea într-o zi, nu şi împrejurimile, dar oraşul în sine da.

Deci dacă aveți o vacanță în care doriți să vizitați cât mai multe locuri în timp scurt, o zi este suficient în Malacca. Dacă snteți într-o călătorie mai lungă și călătoriți ”încet” acesta este un oc ideal să petreceți câteva zile. Pentru că sunt mulți turiști, este ușor totul aici, nu este ca un loc cu totul străin și necunoscut.

Melaka este genul de oraş de savurat, genul pe care ajungi să îl cunoşti şi să te familiarizezi cu el, să te simţi un pic acasă. Aici este o atmosferă calmă, mâncare bună, oameni pietenoşi, curioşi şi mulţi turişti, dar asta nu strică farmecul locului.

De neratat: Arhitectura Peranakan – chinezească din secolele 15-17 pe Jonker Street

Little India Melakka 271

Melaka Malacca Malaysia 1
Malacca

Croazieră pe râu în Malacca Malaysia

Croaziera pe râu costă 15 MYR pentru un adult, durează 35 de minute şi este modul ideal de a cunoaşte oraşul, cel puţin o primă impresie.

Melaka Malacca Malaysia am fost acolo 5
Multe cladiri sunt infrumusetate cu diferite picturi

croaziera rau malacca malaysia

Oraşul este plin de hoteluri şi de pensiuni, sunt şi două Malluri aproape de zona turistică. Există şi Ramada, Holliday Inn, printre multiplele posibilităţi de cazare. Eu am stat la pensiunea Lavander, camere duble de la 10 dolari. Deci sunt opțiuni pentru toate buzunarele, multe pensiuni, unele luxoase, unele pentru un buget limitat.

La plimbare prin oraş, am adunat o grămadă de aprecieri vis a vis de părul meu, mă oprea lumea pe stradă să îmi spună ce păr frumos am! Incredibil! Având în vedere că mai toată copilăria, adolescenţa şi o parte din viaţa adultă mi-am dorit cu ardoare să am părul drept, ca restul lumii, lucrurile acestea mă fac să mă simt bine. Adică nu îmi striga nimeni lucruri urâte vis-a-vis de părul meu (chiar și mulți adulți), ci strigau de bine. Dar o grămadă doreau să îmi facă poze, sau să facă poze cu mine, aşa că mă încetineau.

Melaka Malacca Malaysia am fost acolo 2
Un oras colorat si linistit
Melaka Malacca Malaysia am fost acolo 3
Mi-ar placea sa stau la aceasta pensiune, chiar pe malul raului Melaka

Exemplu de oameni drăguţi:

Eram cu Laura, o olandeză pe care am cunoscut-o în casa de oaspeţi şi cu 2 nemţi din Kiel pe care Laura i-a adus la hostel, întâlniţi în stradă (căutau cazare) şi am văzut un grup de tinere musulmane strânse în cerc undeva pe malul râului.

Eu repede am scos aparatul le-am făcut o poză şi dintr-o dată ne-au întrebat dacă dorim tort, era ziua d naştere a uneia dintre ele, 22 de ani. Au dorit să facă poze cu noi, ne-au dat tort. Colegii mei mai timizi, asta numai la început, eu i-am îndemnat. Chiar nu este politicos să refuzi pe cineva, poţi lua puţin, eu aşa am făcut, dar nu refuza, de ce să strici plăcerea omului? Nu a fost cazul până la urmă.

Melaka Malacca Malaysia am fost acolo 4
La pescuit

Localnicii sunt foarte prietenoşi, aşa că Melaka este un oraş în care să vii să te bucuri de mâncare bună şi la preţuri foarte mici, de o plimbare pe maul râului, de Jonker Street vinerea şi sâmbăta, de străduţele frumoase, de restaurantele bune şi de relaxare în general.

Melaka Malacca Malaysia vacanta 10
Pe malul raului din Melaka seara

Puteţi face un curs de gătit, 120 MYR două feluri de mâncare şi avantajul este că poți şi aduce pe cineva să vă bucuraţi împreună de rezultatul muncii. Primești bineînţeles reţetele.

Mie cel mai mult mi-a plăcut să mă plimb pe străzi, să vorbesc cu oamenii, să mă uit prin magazine.

Oamenii se bucură de plimbarea cu aceste biciclete colorate, sunt într-adevăr un spectacol! Ziua ca ziua, doar cântă dar noaptea,…. au şi spectacol de lumini.Melaka Malacca Malaysia vacanta 9

Este şi un Hard Rock Cafe şi o mulţime de restaurante şi baruri

Câteva restaurante au net bun, dar nu toate. După ce m-am chinuit tare să încarc acest articol la Starbucks, am plecat la un Internet cafe. Pun diacriticile cu copy paste acolo unde pot.

Mereu un restaurant mic este mai încântător, Himalaya

Am găsit acest restaurant pur şi simplu rătăcind pe străzi, m-a lovit foamea brusc şi foarte puternic, aşa că am căutat ceva şi opa, nu ştiu ce m-a făcut să intru la restaurantul Himalaya Tandoori.

Un restaurant indian cu internet foarte bun, veneau aici mulţi localnici după muncă. Berea era foarte ieftină pentru Malaezia cel puţin, mai ieftină decât la 7 11 sau în alt Supermarket, oricum am luat ceai.
Şi curry cu pui. Am plătit 7 MYR pentru tot. Incredibil, mai ales că s-au oferit să îmi mai dea orez, gratis. Dar chiar aş dori să slăbesc aşa că am refuzat. Sau apă de baut, tot gratis. Foarte simpatici.

Melaka Malacca Malaysia mancare
Într-un restaurant indian din Malacca
Melaka Malacca Malaysia mancare 2
Ieftin și bun J

Dar este bine şi la un local mai de soi, Dutch Harbour

Malcca Melaka Malaysia restaurant

Avantaj: privelişte şi preţuri chiar decente. Pizza şi restul specialităţilor europene erau scumpe dar mâncarea male deosebită şi ieftină. Am ales vită afumată în sos fierbinte de cocos şi păstăi lungi preparate cu chilli plus orez, 15 MYR. Vecinii mei italieni mâncau pizza şi alte specialităţi din ţara mamă, simpatici italienii aceştia. Şi expresso la final certo.

mancare malaysia malakka melaka

Biserica anglicană din Melaka

Melaka Malacca Malaysia vacanta 6
Biserica anglicană din Malacca

Unii nu înţeleg cum stă treaba cu lăcaşurile de cult, erau două fete care îşi făceau poze de parcă erau la Disneyland. Cu semnul victoriei, cu fețe funny și limba scoasă etc.

Străini şi localnici deopotrivă se bucură de restaurantele locale, cu preţuri mici

Melaka Malacca Malaysia mancare 3

Sunt şi restaurante cu ştaif, dar acestea nu mai sunt atât de ieftine, cel puțin nu toate. Şi nici prea autentice.

Bineînţeles oraşul are o mică Indie, cu tot ce aduce: haine, restaurante locale, mici supermarketuri, afaceri de familie, suveniruri

Melaka Malacca Malaysia vacanta 3
Intrarea in Mica Indie
Melaka Malacca Malaysia vacanta
Mica Indie

Dar sunt şi anticariate şi magazine second hand, cu branduri de lux contrafăcute

Sunt foarte multe poduri peste râu, unele doar pietonale, acesta mi-a adus un pic aminte de Rialto nu ştiu de ce.

Melaka Malacca Malaysia am fost acolo 6
Rialto de Melaka Malaysia

Cum se ajunge în Melaka?

Sunt extrem de multe autobuze, autocare de fapt care ajung în Melaka, cam de peste tot din Malaezia şi chiar şi din Singapore sau Thailanda.

Din Kuala Lumpur autocarele spre Melaka pleacă din staţia TBS, Terminal Bersepadu Seltan + este şi staţie de metrou acolo, conectează direct cu terminalul foarte modern.

Autobuzele pleacă la fiecare 10-15 minute, călătoria durează o oră 45 de minute şi costă 10 MYR.
Există şi tren, se poate ajunge şi cu avionul, sau bineînţeles cu autoturismul, străzile sunt bune şi drumul frumos.

Din staţia centrală, Melaka Sentral autobuzul 17 duce către centru, călătoria costă 1,5 MYR şi durează cam 15 minute la dus şi vreo 45 la întors (şi 2 MYR). Da, pentru că autobuzul se plimbă peste tot şi circulă în cerc. Aşa cătrebuie luată o marjă de eroare dacă cineva doreşte să ia autobuzul tot din centru. Dacă nu este staţie lângă hotelul Holliday Inn traseu direct, 15 minute.

Taxi către Melaka Sentral (terminalul de autbuz) 15 MYR.

1 MYR aproape de 1 leu, un pic mai puternic, 1 euro* 4,02 MYR.

Când?

Aici vremea este aproape constantă tot anul, călduroasă, dar ce vă recomand pentru a vă bucura de piaţa din Jonker street, deschisă numai vinerea şi sâmbătă seara, trebuie să veniţi în weekend.

Cât să staţi in Melaka?

O zi, două maxim dacă nu doriţi să închiriaţi o maşină şi să exploraţi împrejurimile. În statul Malacca sunt multe sate Male frumoase de vizitat, autentice.

Alte articole din Malacca:

Faimoasa stradă Jonker, cu piaţa deschisă, Melaka II

Melaka, pe santier, la mare, dar tot un paradis reconfortant, episodul III

Malaysia ghid de calatorie si cateva ponturi

Două săptămâni am calatorit singura in Malaysia: m-am simțit 100% liberă

Little India Melakka 285
Seara în Malaca

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.