Ioannina, o comoară citadină din regiunea Epir, Grecia

Grecia Grecia continentală

Doresc să vă prezint Ioannina, un oraș care efectiv ne-a cucerit pe toți și la unison am fost de acord că este un loc unde am sta mai mult, măcar câteva zile, să îl descoperim. Cu Munții Pindului în depărtare, pe malul lacului Pamvrotis și zidurile unei cetăți medievale este locul perfect pentru a petrece câteva zile, sau măcar o oprire de o noapte în drum spre Corfu de exemplu.

Am ajuns în Ioannina la drumul de întoarcere din Corfu înspre Paralia Katerini, orașul aflându-se pe traseul autostrăzii Egnatia Odos, partea grecească a drumului european E80 și precum spuneam am fost fermecați de oraș, este o adevărată comoară dar am stat acolo numai 2 ore, noi fiind într-un program-circuit cu foarte multe obiective în program.

Am avut timp totuși să fac o plimbare pe promenada lacului Pamvotis, să mă plimb puțin pe străduțe, să admir cât de vibrant și totuși calm este orașul, cât de mulți tineri la terase, zâmbitori, relaxați, fără nimic ostentativ, frumos pe scurt.

Aș fi vrut să stau să colind mai mult timp, să merg pe insula lui Ali Pașa, Nissi (nissi înseamnă insulă, dar așa este indicată local), să vizitez cetatea medievală, Muzeul bizantin, care are colecții foarte valoroase de artă bizantină,Sala argintarilor, Moscheea Victoriei – Fethiye Tzami, Muzeul de Artă Populară, Muzeul de Arheologie și altele. Dar cel mai important să mă bucur de oraș în tihnă. Pentru că este un loc unde ospitalitatea grecească își întrece faima și multe altele, este un oraș care te cheamă înapoi.

Ioannina are influențe grecești, turcești, a fost un oraș al artelor și al meșteșugurilor, argintul din Ioanina fiind considerat și azi unul dintre cele mai bune din Grecia.

Fotografiile care însoțesc acest articol au fost realizate cu Fujifilm X-E2 + XF 18-55 de la F64.

Acum este un oraș îngrijit, curat, colorat, viu, cu multe taverne în care preparatele sunt, pe lângă extaordinare la gust și servite în porții mai mult decât generoase. Atenție să întrebați înainte de a comanda ce conține felul respectiv, deoarece la fripturi și alte preparate din carne se aduce și garnitură și salată. Câțiva colegi comandaseră și garnituri și salată și abia s-au rostogolit până la autocar înapoi, deoarece totul era prea bun pentru a nu fi mâncat.

Eu am ajuns la un bar-cafenea, seara club frumos, Chevalier, unde am chinuit un pic oamenii la început să îmi facă poze, tot schimbam setările la aparat și iar, era lumină cam ciudată și după care am stat la discuții și pe net, plus că mi-am încărcat telefonul, acumulatorul, etc.

Adică după ce am văzut cât de frumos este, mi-am dat seama că nu vreau să alerg prin oraș, ci să mă relaxez în stil grecesc, cu un frappe neapărat și să lungesc lista cu lucruri de văzut.

Ca un pașă de Ioannina: Ali Pașa

Orașul a fost întemeiat de către împăratul bizantin Justinian, iar în 1430 a fost cucerit de otomani, sub stăpânirea cărora a stat aproape 500 de ani, ca pașalâc. Ali Pașa a condus din 1788 până în 1822, când a fost asasinat, din cauza uriașei averi acumulate și a gândurile de autonomie, care i-a îngrijorat pe superiorii săi. Avea multe haremuri, dar s-a atașat cu deosebire de Ioannina deoarece s-a îndrăgostit de o frumoasă grecoaică, foarte tânără, Kyria un fel de Hurrem, care a fost răpită dintr-un sat grecesc atunci când avea 15 ani și a devenit enorm de influentă. A fost un om foarte crud și cu toate acestea, un patron al artelor, care au înflorit sub stăpânirea sa.

Deoarece Ali Pașa era imens de bogat, avea multe haremuri și ducea o viață foarte opulentă, în Grecia s-a împămăntânit expresia: ești ca un pașă de Ioannina, pentru a cataloga pe cineva foarte bogat, care duce o viață de huzur, sau doar a tachina.

Feribot spre Nissi

Pentru a vizita insula se ia feribotul, care pleacă din 30 în 30 de minute din debarcader, de la ora 7:30 la 22:00 și retur. Traversarea durează 20 de minute. Preț: 2 euro.

Acest articol a fost scris cu ocazia infotripului “#GreekExplorer: Corfu, Evia si Grecia Continentala” organizat de TurismMarket.com in parteneriat cu agentia de turism TrampTravel.ro si cu sprijinul Nikonisti.roTravelWithaSmile.netLAMONZA si Art & Craft.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 thoughts on “Ioannina, o comoară citadină din regiunea Epir, Grecia

1. Nu stiu cu ce sa il compar: semana cu un oras italian, dar viata – multimea de tineri de pe strazi ma ducea cu gandul la Portugalia