Pefki, Evia: plajă, soare și o vizită la o fabrică de ulei de măsline

Grecia Insula Evia

statiunea Pefki insula Evia 34

Am plecat spre insula Evia dis de dimineață, undeva pe la ora 6:30 din Paralia Katerini și după un drum de aproximativ 2 ore și jumătate am ajuns la punctul de îmbarcare pe feribot. Singurul lucru notabil de pe drum, în afară de faptul că am dormit a fost că încercam să o prind pe Ina în poză: tot făcea optulețe pe șosea în fața noastră – ea a făcut o mare parte din drum cu motocicleta și când o aveam în vizor încercam să îi fac câte o poză mai reușită.

Ne-am îmbarcat de la Glyfa, traversarea a fost foarte scurtă, feriboatul foarte dichisit, ne-a uimit chiar și peste jumătate de oră am ajuns în Agiocampos, iar peste încă jumătate de oră am ajuns la Pefki, frumoasa și liniștita stațiune estivală.

Nu degeaba Ina este un Slow Rider:

Yuhuu pe feribot spre Evia

Exista ceva mai frumos? Cu siguranta dar totusi!
Pe feriboat spre insula Evia
Pe feribot spre Evia
Agiocampos, Evia

Debarcare pe insula Evia

Spre stațiunea Pefki, Evia

Despre Pefki știam că este o stațiune liniștită, ca și toată insula de altfel, cu apă cristalină, o stațiune foarte îndrăgită de cei care nu caută o vacanță cu multă distracție de genul cluburi, discoteci, viață de noapte.

Deși nu sunt total împotriva celor de mai sus, chiar deloc, din când în când am optat pentru astfel de locuri, pentru încărcat bateriile și pentru mine, am simțit nevoia. Stațiunea Pefki o asociez,prin liniște, cu Olhao, frumosul sat din Algarve, Portugalia, unde mi-am tras sufletul între două destinații foarte solicitante: Lisabona și Barcelona.

Cu siguranță aș veni aici pentru a sta 1 săptămână sau două și să nu fac nimic, să scriu cartea aceea pe care o tot am în minte de 2 ani deja eventual. Cred că este un loc ideal pentru a scrie, pentru a mă relaxa, fără distrageri.

Eventual, dacă aș putea, aș face câteva excursii, organizate sau pe cont propriu. Sigur aș merge cel puțin o dată cu transportul local, printre plantațiile de măslini și să mă opresc în câte un micuț sat, la o tavernă de familie, chiar și un pic prăfuită, pentru o gustare. Bună, de asta nu am niciun dubiu.

Dar până atunci m-am bucurat un pic de soare, de un prânz bun: o salată grecească inundată de ulei de măsline și souvlaki, plus pâinici bune și bere rece locală. Cred că a fost și ceva dulce dar l-am donat. Însă am dat iama și în salatele vecinilor. Asta ca o compensație.

Am stat pe net aici, deoarece era destul de rapid, mai ales după ce toată lumea a plecat la plajă, am sacrificat un pic din relaxarea solară aici pentru că vreau să mă bucur de locurile acestea fără limită de timp, așa că să nu vă mirați dacă undeva în scurt timp o să anunț că mă stabilesc pe o insulă grecească, într-o mică stațiune, pentru o bucată de timp. Măcar o săptămână.

Arbori de fistic!
La plaja in Pefki
Plaja din Pefki insula Evia
Vara, plaja din pefki este dotata cu multe sezlonguri, umbrelute, masute, etc, fiind o plaja cu pietre, apreciez dotarile! Si un frappe
Plaja din Pefki, Evia
Pe malul marii
statiunea Pefki plaja insula Evia 6
Plaja din Pefki, insula Evia

statiunea Pefki plaja insula Evia 9

A ajuns si Ina, desi cu un feribot mai tarziu decat noi
Pe ulita in Pefki

Vizită la o fabrică de ulei

A fost o surpriză plăcută să vizităm o fabrică de ulei de măsline și mai ales să putem cumpăra pentru acasă uleiul la prima mână. Eu am luat 10 litri! Jumătate de dat, jumătate pentru mine. Am profitat desigur de faptul că suntem cu autocarul că dacă eram cu avion, sau dacă nu am fi avut acces la producători nu era posibil. Sunt foarte mulțumită și acum îmi pare rău că nu am luat mai mult!

Localnicii nu prea sunt pregătiți aici încă cu tururi pentru turiști, probabil în viitor vor apărea, deoarece multă lume dorește să viziteze și să cunoască mai multe despre procesul de fabricație al acestui ulei atât de apreciat.

Noi am avut noroc, așa că ni s-a explicat. Fiecare sătean are livada lui de măsline, iar pentru eficientizare, există aceste centre, mici fabrici, unde mulți localnici aduc producția spre procesare. În funcție de cantitatea de măsline predată i se dă cota de ulei, mai puțin partea care rămâne la fabrică.

Fabrica produce 200 000 litri de ulei de măsline pe sezon, o medie de 1 litru de ulei la 4 kg de măsline procesate.

Toate butoaiele acestea erau pline ochi cu ulei de masline: pe verificate!

Măslinii aceștia au 300 de ani, pe insula sunt si de 800 de ani!

Despre insula Evia:

Este o destinație foarte populară pentru greci, începe să fie din ce în ce mai cunoscută și de către turiști din alte părți.

Este a doua insulă grecească după dimensiune, după insula Creta.

Pe insulă se regăsesc toate tipurile de vegetatie existente în Grecia: măsțini, castani, platani, arbori de mastica, arbori de fistic, pini, brazi, leandri, migdali, etc.

Este apreciată pentru natură, pentru plimbări, apa curată, satele tradițioanle.

Aici a murit marele Aristotel, în anul 322 ÎC.

Se spune că Neptun a format această insulă, cu o lovitură de trident, care a smuls această porțiune de pământ de Grecia continentală. Se mai spune că un cutremur a cauzat ruperea.

Toți cei care au vizita-o s-au întors fermecați de acest loc.

Așa că dacă doriți o vacanță liniștită, frumoasă, fără viață de noapte activă, doar relaxare, leneveală, peisaje și localism, insula Evia este o opține de luat în considerare.

Acest articol a fost scris cu ocazia infotripului “#GreekExplorer: Corfu, Evia si Grecia Continentala” organizat de TurismMarket.com in parteneriat cu agentia de turism TrampTravel.ro si cu sprijinul Nikonisti.roTravelWithaSmile.netLAMONZA si Art & Craft.

Fotografiile care însoțesc acest articol au fost realizate cu Fujifilm X-E2 + XF 18-55 de la F64, aparat pe care l-am mânuit prima oară în acest tur.

6 thoughts on “Pefki, Evia: plajă, soare și o vizită la o fabrică de ulei de măsline

1. Buna. Super articolele . Te urmaresc si imi face placere sa citesc ce postezi si sa ma delectez cu pozele . Imi poti spune cat a costat ferry Glyfa -Agiocampos? Multumesc

1. Buna, Daniela, multumesc mult! Putin costa ferry pe aeastă rută, 2,50 euro/persoană, masini mici 13-15