Amintiri din Barcelona: vacanța perfectă fără planuri

Sagrada Familia

Barcelona mi s-a lipit tare de suflet, la fel ca și altora de fapt, am simțit și eu acea nevoie de a sta acolo, este un oraș în care cu siguranță aș putea locui, deoarece are tot ce îmi trebuie: plajă, mare, oameni optimiști, relaxați, multă vânzoleală, istorie, distracție, lejeritate.

Iar excursia mea de 5 zile aici, acum ceva timp a fost fără planuri, fără obiective de bifat, doar cu dorința de a mă bucura de oraș, de soare, de viața trepidantă de aici. Și așa a și fost. O mare parte din Barcelona am vizitat-o cu Monica, o suedeză foarte simpatică și care iubește călătoriile la fel de mult ca și mine și de atunci o tot urmăresc în locurile fantastice pe unde ajunge. Și ea pe mine.
În prima și a doua zi m-am învărtit pe străzi, am vizitat casele Gaudi, Sagrada Familia, câteva Malluri, plus magazine, iar de la Massimo Dutti am luat o geantă cu 70% reducere, deoarece reducerile sunt reduceri acolo și la colecțiile curente, era început de august, așa că am putut să îi fac cumnatei mele un cadou frumos fără să mă ruinez, urma ziua ei, am fost super încântată.

A doua seară am avut o surpriză foarte plăcută: aceea de a mă întâlni absolut întâmplător cu Celine în Placa de Catalunya. Amândouă stăteam pe aceleași scări în fața aceleiași fântâni. Am recunoscut-o după geantă, adică nu mă uitam în sus la oameni, dar am văzut o geantă cunoscută lângă mine și când m-am uitat în sus: Celine! – ne cunoscusem în Portugalia în Vila Nova da Gaia în turul de la Offlay și petrecusem ceva timp împreună mai ales în Lisabona, după care ne-am despărțit: eu am mers în Algarve, iar ea în Granada și în ditamai orașul, ne-am întâlnit întâmplător! Sau nu există întâmplări?

Oricum ne-am bucurat și am stat toată seara împreună, ne-am plimbat și am luat masa pe La Rambla la o terasă, după am mers într-un bar cu tapas și la un club și ne-am dat întâlnire să mergem a doua zi la plajă.

Placa Reial Barcelona
In Placa Reial Barcelona
In Sagrada Familia
Imi place totul la Barcelona
Bisericile sunt deschise tot timpul
Gaudi: Casa Mila
Gaudi: Casa Batllo
In Placa Catalunya cu Celine
Pe rambla cu Predator

Tur de oraș gratuit: am câștigat o prietenă la plimbare prin Barri Gotic

În tur am stat mai mult cu Monica, o zi frumoasă în care am învățat mai multe despre Catalania, despre istoria lor, puternica mândrie națională, dar și despre dezvoltarea survenită ca urmare a găzduirii olimpiadei din 1992, când tot orașul a fost refăcut: sistemul de transport cu metroul modern, străzi, chiar și o plajă – nisipul de pe Barcelonetta a fost adus din Egipt. Ghida noastră ne-a purtat pe străduțele din Barri Gotic unde am vizitat Biserica Santa Maria del Pi, aleea Carrer de Petrirxol, cu ceramică, Placa Nova, biserica barocă Sant Felip Neri, catedrala – La Seu, Muzee, instituții și străduțe încântătoare. După ce ne-am despărțit de grup am mers la hotel, iar după la plajă, la Barceloneta, unde m-am întâlnit cu Celine.
Am scris aici mai multe despre ce înseamnă tururile gratuite realizate în orașe și cât de gratuite sunt.

Cu Monica in fata Catedralei – La Seu
La Barceloneta

După plajă și plimbarea cu Celine, că am mai mers în câteva magazine și ne-am cumpărat câte ceva, de la Sfera mi-am luat două rochii și tricoul gri cu roz și m-am dus să mă schimb deoarece seara era nebunie:

Bar Crawl în Barcelona!

Am mers și eu și Monica în bar crawl, adică un tur de baruri într-un grup compact. Este alături de tururile gratuite de oraș o activitate perfectă pentru a vă face noi prieteni. Am vizitat câteva baruri și ulterior un club. Prețul plătit includea câte un shot în fiecare bar și intrarea la club, dar peste tot am luat și peste: preferata serii a fost bomb: Jägermeister cu energizant: pahar shot cu Jägermeister care se pune într-unul mai mare cu energizant și se combină pentru o bombă de energie – acceptat în vacanță. Am ajuns acasă spre dimineață.

Ce se intampla in Barcelona ramane in Barcelona: pozele cu gasca vesela la fel

A doua zi, a patra mea zi în Barcelona am mers cu Monica întâi la parcul Guell, Parcul lui Gaudi, ne-am plimbat în voie prin parc, iar după prin străzile din jur și ne-am oprit să mâncăm Paella cu fructe de mare la un local tradițional peste care am dat întâmplător și iar la plajă ce altceva poți face în Barcelona dacă nu o baie? Am mers mult și pe jos, am mai admirat orașul, străzile, piețele, oamenii.
Seara a fost acea perfectă seară la castelul Montjuic: în fiecare miercuri se proiectează pe pereții castelului câte un film și toată lumea face picnic pe pajiște, erau aproape numai catalani, foarte puțini turiști știu despre această posibilitate, am povestit aici despre Montjuic, este o experiență pe care o recomand foarte călduros, cei mai bine cheltuiți 5 euro din excursiile mele probabil pentru intrare, plus cumpărăturile, că ne pregătisem bine am luat și noi masa de seară tot pe pajiște, ca toți ceilalți.

Paella cu fructe de mare

Desigur am văzut și obiective turistice, dar doar o parte din ele, pe restul le-am lăsat pe altă dată, Barcelona este un oraș care trebuie savurat, nu bifate obiectivele, așa că necesită o ședere mai lungă sau mai multe scurte. Pe lângă obiective turistice este viața orașului, orașul în sine care este spectaculos, noaptea oamenii sunt pe străzi până dimineața, este multă animație – cel puțin vara – aici nu pot să mă duc seara devreme în cameră pentru niciun motiv, poate doar dacă aș avea dimineața un eveniment, ceva de muncă, în rest prefer să mă odihnesc la plajă, sunt atâtea plaje frumoase în jurul orașului!

Și să mă plimb pe străzi, să râd, să mă bucur alături de prieteni noi sau vechi – am povestit de Monica și de Celine deoarece cu ele am stat mai mult dar am cunoscut mulți oameni din toată lumea cu fetele: din Canada, Venezuela, Brazilia, Anglia, Australia, am avut discuții interesante, dar desigur nu am ținut legătura decât cu câteva persoane.

Și când mă uit în urmă acestea sunt amintirile din Barcelona: oamenii cu care am interacționat, bucuria, seara la Monjuic, Barceloneta, plimbările pe La Rambla, Barri Gotic, La Ribera, străzile din vechiul și noul oraș, promenada. Și oamenii, oamenii de peste tot, veselia.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Liked it? Take a second to support Mirela Leoni on Patreon!

0 comentarii la „Amintiri din Barcelona: vacanța perfectă fără planuri”

1. Da si al meu, dar culmea: dupa ce am postat articcolul am dat peste o stire, ca locuitorii Barcelonei au votat turismul ca fiind ccel mai rau lucru 🙁 m-a pus pe ganduri

1. Pingback: Îndrăgostește-te din nou de Barcelona în 30 de fotografii – ExTraViTa

2. Pingback: În ce țări este cel mai sigur să călătorim singuri? Și Top personal – ExTraViTa

3. Pingback: În ce țări este cel mai sigur să călătorim singuri? Și Top personal – ExTraViTa