Republica Moldova

Copii au baloanele, adulții au ”Bucuria” – cam așa bucurie a fost pe aproape toți colegii din autocar când a apărut la orizont sigla  faimoasei companii. Fabrica Bucuria din Chișinău este un loc de pus pe lista de vizitat, nu o să regretați.

Am făcut o oprire de 1 oră și jumătate, pentru cumpărături dulci, direct de la magazinul fabricii – un fel de Disneyland pentru maturi (în Moldova nu se folosește cuvântul de adult ci cel de matur).

Fabrica Bucuria Chisinau, o explozie de bucurie

Eu nu am fost cuprinsă de entuziasmul general, dar am putut să observ fenomenul: și să mă minunez. Dar până la urmă dacă toată lumea (aproape) este fericită, de ce nu? Aș spune că acest magazin trebuie trecut în lista de obiective turistice, ar fi unul dintre cele mai de succes dacă nu cel mai cel.

În cea de-a treia zi petrecută în Republica Moldova ne-am oprit la Fabrica Bucuria din Chișinău. Am crezut inițial că pentru a face câteva fotografii clădirii fabricii. Este cea mai faimoasă cred din tot orașul, mult mai cunoscută decât orice alt obiectiv. Asta este părerea mea.

Cum am ajuns la fața locului aparatele au sărit singure în mâini și dă-i fotografii, cu mult entuziasm: la bannerul care anunța magazinul de fabrică, în fața magazinului, etc. O explozie de bucurie!

Fabrica Bucuria

Am ajuns înainte de deschiderea magazinului, dar nimeni nu s-a supărat să aștepte

Așteptând deschiderea magazinului s-a format și o coadă regulamentară, iar senzația. Anticiparea m-a dus cu gândul la momentele acelea când fiind copil îl așteptam pe Moș Crăciun.

Numai că acum nu primea nimeni cadouri, ci aștepta să dădea bani pentru produse care se găseau peste tot pe unde am fost în această excursie.

Și atunci de ce să cumperi ”Bucuria” de la magazinul de fabrică este o experiență în sine? Așa mi s-a explicat: nu este același lucru cu a cumpăra de aici decât din alt loc, la nedumerirea mea exprimată vis-a-vis de oprirea aici. Abia așteptam să ajung în Orheiul Vechi și oprirea ne-a mâncat din timpul din alt loc.

Dar cum majoritatea a dorit asta, de fapt majoritatea a uitat de orice când am ajuns la Bucuria. Am încercat să intru și eu în atmosferă. Hmmm… îmi venea să mă ofer voluntar la gestionarea fluxului de cumpărători, doar doar plecăm mai repede. Dar desigur că nu se poate. Am cam stat pe ace.

Fabrica Bucuria Chisinau

Toate cele de mai sus m-au pus pe gânduri: unde a ajuns acest brand și cum a reușit să fie brand atât de iubit: ‘Love mark” – când companii cu bugete uriașe de publicitate nu reușesc atât de bine și atât de ușor

Compania Bucuria este înființată în 1946, dar peste Prut, la noi adică produsele au ajuns abia de câțiva ani. Cu mici magazine, unul dintre ele chiar la metrou la Gara de Nord. Publicitate TV nu am văzut și nici prea multă altă publicitate, sau poate nu a ajuns la mine. Dar cu toate acestea fiecare român pare că a simțit gustul pralinelor și bomboanelor produse în Chișinău.

Cred că eram singura care nu a fost prinsă de entuziasm, cum mai spuneam, nu consum produse din zahăr decât absotul întâmplător și rar. Asta nu înseamnă că nu am slăbiciuni culinare, dar nu dulci, dar cipsuri, fast food, etc. Cred că și ai mei o să sufere pentru că am luat doar 2 pungi dintr-un supermarket și atât. Încă nu am ajuns să le dau, dar știu că ei ar fi dat iama în tot ce era pe acolo.

La Magazinul Fabricii Bucuria din Chișinău parcă eram la Disneyland

Ce este deosebit la magazinele Bucuria față de alte magazine unde se găsesc produsele: se pot cumpăra la kilogram, la 100 de grame, etc. În Republica Moldova peste tot există o mare varietate de produse, nu știu dacă mai multe decât la noi dar este posibil. Prețurile sunt mai mici decât în Romania, dar în Moldova sunt peste tot la fel, indiferent dacă le luai de la supermarket, magazin non-stop, sau duty-free.

Există și produse pentru diabetici – asta mi se pare un lucru senzațional. Și sunt foarte bune: prune în ciocolată sana, meteorit sana (meteorit sunt foarte apreciate) batonașe sana, etc.

Mă bucur totuși că am oprit, am înțeles ceva nou despre oameni, despre dorințele lor. Deci dacă faceți o excursie, circuit în Republică: alocați 2 ore/autocar pentru fabrică, altfel vă veți da tot programul peste cap pentru că oamenii reacționează precum copii când văd baloane când ajung aici.

Nu ai cum să oprești valul de simpatie și pe de altă parte de ce? Până la urmă o excursie înseamnă ca fiecare să se simtă bine.
Adresa: SA „Bucuria” MD-2004, or. Chisinau, str. Columna, 162.

Puteți cumpăra bomboane Bucuria și din țară, cu prețuri foarte avantajoase mai ales online.

Așa că tovarășii mei de excursie au plecat cu pungi întregi de Bucurii de la Bucuria și să vezi degustare în autocar! Articolul continuă după fotografii…

Fabrica Bucuria Chisinau

M-am plimbat un pic și prin Chișinău cât am așteptat să cumpere fiecare ce dorea, ador plimbările matinale! Până când o să apară o ”Bucuria” cu sare mă bucur de oraș:

Prietenie și un pic de romantism: superb buchetul!

Chisinau
Prin Chisinau

Am ajuns în Republica Moldova la invitația Asociației Patronale a Industriei Turismului din Republica Moldova – APIT, în parteneriat cu ANAT și cu FPTR.

Alte articole din această călătorie:

Impresii din Găgăuzia: o zi în Comrat, cu plecare din Chișinău

Ce vizităm in Moldova obiective turistice, impresii la cald după o vizită de 4 zile

Orheiul vechi: satul Butuceni, mănăstirea rupestră, trasee, stepă, peisaje pitorești

Lăpușna, Hîncești: Conacul lui Alexandru Lăpușneanu și o degustare de vinuri în pivnița din secolul 16

Vizită la orașul subteran Cricova #bulevarde #degustare #beciuri

Conacul Manuc-Bei din Hincești Republica Moldova și fabuloasa avere a celebrului negustor

6 thoughts on “Bucuria: o explozie de entuziasm la magazinul legendarei companii din Republica Moldova