Parcă mai ieri am fost la Art&Craft Otopeni, pentru a vizita magazinul, despre care v-am povestit pe larg, aici. Am dorit să aflu mai multe și despre companie în sine, despre cum funcționează, discutând cu Alexandra M. Ungureanu, Manager Comunicare despre acest brand românesc 100% autentic și modern în același timp.
Așa mi-a venit ideea acestui interviu și mi-ar plăcea să văd compania dezvoltându-se la nivel internațional, ducând mai departe frumusețile și produsele noastre, fie că este vorba despre ceramică, ii, sumane sau dulciuri precum nucile umplute, sărățelele, prune în ciocolată, etc.
Ce apreciez la Art & Craft, prin prisma propriei experiențe corporate este că sunt foarte deschiși la nou, nu au teamă să inoveze, să încerce diferite abordări, de la târguri pop-up prin diferite puncte ale capitalei la colaborări cu bloggeri, cu radiouri, etc.
O companie modernă, dar cu tradiții vechi: pe Alexandra am cunoscut-o cu ocazia InfoTripului #GreekExplorer când am câștigat un concurs desfășurat pe Instagram: tradițional românesc și Grecia, creearea unei legături.
Ia mea foarte veche pe marchizet, moștenire de familie a impresionat.
Atunci am primit un mare pachet cu produse Art&Craft, toate marcă proprie – moment în care am realizat că Art&Craft este mai mult decât un artizanat, ci un adevărat brand cu ambiții mari.
Care este partea cea mai interesantă a muncii tale?
Nu pot spune că există o parte mai interesantă și una mai puțin interesantă. Îmi place tot ceea ce fac, mă împart între evenimente, întâlniri cu oameni din media și bloggeri, campanii de marketing în magazine și promovare.
Online sau offline? Cum promovați compania și produsele sale?
Ne promovăm atât online, cât și offline. În offline avem magazinele din aeroporturi care se adresează în special călătorilor, fie că aceștia sunt străini sau români, în online avem site-ul (cu magazin online integrat), care se adresează atât companiilor, cu oferte corporate, cât și celor care își doresc produsele noastre, dar nu au ocazia de a ajunge în magazinele din aeroport.
Ce produse se vând cel mai bine? Online vs offline? Clienții persoane fizice sau cei din mediul corporate?
Produsele de artă populară și artizanat sunt foarte apreciate, dar, în egală măsura sunt căutate și colecțiile dezvoltate sub brandul Art&Craft. Așa cum am spus și mai sus, călatori în magazinele fizice, iar în online ne orientam spre corporate.
Art&Craft Design a luat naștere din dorința de a oferi iubitorilor de artă populară și de cadouri românești, produse încărcate cu o puternică valoare sentimentală, realizate cu multă migală și iscusință, cu suflet și dedicare. Fiecare articol este ales individual de o echipă de specialisti în domeniu, fapt ce îi garantează unicitatea, calitatea și autenticitatea.
Câteva cuvinte despre mărcile proprii și cum s-a gândit un lanț de artizanate să se dezvolte în această direcție?
Cele mai cunoscute mărci proprii pe care le avem sunt mărcile Vladut’s Story și Via Delice. Pe lângă acestea însă, avem și alte colecții ce cuprind căni, tricouri, gentuțe etc și pentru 2016 pregătim câteva colecții foarte frumoase. Vladut’s Story este brandul care se adresează în special celor mici și cuprinde agende, pixuri, creioane, memom holdere, stickere, dar și produse alimentare: turtă dulce, biscuiți cu cacao, caramele cu unt și sare și prune în ciocolată Via Delice este o marcă high class, axată pe prioduse alimentare și cuprinde: ciocolată, trufe, nuci umplute, fursecuri asortate, biscuiți, sărățele, salam de biscuiți, nuga, ciocolată de casă etc.
Art&Craft Design abordează două direcții în ceea ce privește gama de produse:
Produse tradiționale românești, cu rădacini în istorie și folclor, care au la bază legende, identitatea spațiului, continuitatea și apartenența la o lume cu tradiție și a căror calitate este garantată de certificatele de autenticitate care le însoțesc. Vasele din ceramică de Horezu, Baia Mare, Corund, iile, țesăturile tradiționale, ouale încondeiate și delicatesele culinare cu specific romanesc sunt produse reprezentative, care transmit dincolo de granițele țării spiritul românesc și păstrează vii tradițiile din România. Procesul de realizare a acestor produse este ridicat la nivel de artă de către meșterii populari, care, prin iscusința lor, au dat naștere unor articole unice, de o frumusețe aparte, lucrate manual timp îndelungat. Suntem mândri că în prezent suntem printre puținele companii care luptă pentru păstrarea tradițiilor și valorilor românesti dincolo de granițele țării, misiunea noastră fiind de a transpune universul românesc cu tot ceea ce cuprinde acesta (tradiții, valori, simboluri) într-o formă creativă și de a-l promova unui public contemporan, prin crearea unor produse noi, autentice.
Produse de retail Art&Craft, produse bazate pe design și creativitate, pe spirit tânăr și dinamism, realizate prin inițiativă, imaginația, dedicarea și performanța echipei Art&Craft, produse care pun accentul pe un stil de viață urban. Articolele personalizate (tricouri, genți, pixuri, agende, portofele, portfarduri, produse din ceramică), precum și produsele din brandurile proprii Vladut’s Story, Via Delice, Happy Traveller și IRO etc., se pot constitui deopotrivă în suveniruri autentice românești, dar și în idei inspirate pentru cadouri.
Art&Craft Design este în prezent cel mai mare brand de retail de produse tradiționale românești și de suveniruri din România, cu o selecție complexă de produse ce se regăsesc în toate magazinele galeriilor comerciale ale aeroporturilor din țară, dar și cu un magazin online www.artandcraft.ro. Art&Craft Design se adresează unui public larg ce cuprinde turiștii care tranzitează aeroporturile din România, colecționarilor de obiecte tradiționale românești sau, pur și simplu, celor care vor să ofere un cadou original, inedit.
M-a impresionat varietatea sortimentului de ouă încondeiate: erau și ouă de struț! de la 6 euro la 380! În magazinul din Aeroportul Otopeni
Cine ”creează” produsele stilizate? Tricourile, borsetele, traistele, globurile, etc?
Noi acordăm o mare importanță colecțiilor proprii, acestea fiind, pe lângă alte aspecte, cartea noastră de vizită. Produsele “stilizate” sunt create de către departamentul nostru de design.
Cum colaborați cu producătorii locali? Aveți contracte pe termen lung? Comenzi?
Produsele de artă populară și artizanat sunt autentice, unice, handmade și aduse chiar de la meșterii populari de acasă. Echipa noastră de la departamentul de Achiziții merge frecvent prin țară, la Horezu, Corund, Saschiz, Breaza, Campina etc., de unde alege cele mai frumoase produse de artă populară și artizanat. Avem meșteri care lucrează exclusiv pentru noi, deoarece comenzile pe care le lansăm la ei sunt foarte mari. Noi ne dorim să ajutăm și să susținem meșterii populari și suntem conștienți că ei nu au o piață de expunere. Fără ajutor, probabil că aceștia nu ar putea exista.
Care sunt produsele tale favorite?
Am o mulțime de produse care îmi plac, însă preferatele mele sunt: iile, sumanele și dulciurile de la Vladut’s Story și Via Delice. Sunt o mare fană a dulciurilor.
Ce planuri de viitor aveți?
Planurile noastre de viitor sunt să intrăm și pe piața internațională cu magazinul online, să lansâm cât mai multe colecții și să fim implicați în cât mai multe evenimente frumoase.
Despre Art&Craft
Art&Craft Design a aparut in februarie 2003, primul magazin fiind infiintat in Aeroportul International Henri Coanda pe un spatiu de 27 mp. De-a lungul anilor, am marit constant gama de produse, ajutati de suprafetele magazinelor si am adaptat oferta zonelor in care am deschis noi spatii comerciale – aeroporturile din Bucuresti, Sibiu, Targu-Mures, Timisoara, Craiova, Cluj-Napoca. Am avut magazine deschise si in puncte turistice precum: Brasov, Rasnov, Constanta, centrul Bucurestiului, insa, in cele din urma, am optat spre a dezvolta produse necesare pasagerilor aeroportuari.
Filosofia Art&Craft Design imbina mestesugul si traditionalul cu designul contemporan, creativitatea si cu un spirit tanar, aspecte ce se reflecta intr-o vasta experienta, in modul unic de realizare a produselor, in amenajarea spatiilor de vanzare, in serviciile oferite si in conduita angajatilor nostri.
Produsele Art&Craft Design sunt puternic influentate de elementele romanesti, acolo unde brandul isi are originile adanc inradacinate. Logo-ul Art&Craft vine in completarea influentelor romanesti, el insusi fiind un element romanesc reprezentativ – floarea vietii ce reprezinta sentimentul de apartenenta, de spirit al locului, de diversitate.
După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.
Mi-e dor sa mai intru intr-un astfel de magazin, ma face sa ma simt mandra ca sunt romanca.
🙂 da