Ryanair Bucuresti Bruxelles 17

Cu Ryanair spre Bruxelles, din Henri Coandă sub nămeți

Bruxelles ryanair

Am zburat cu Ryanair spre Bruxelles pe data de 17 ianuarie 2016, adică cea mai dificilă zi a acelei ierni din punct de vedere a traficului aerian, cel puțin de până acum.

În respectiva zi s-a muncit mult la Otopeni, am stat aproape 2 ore în avion până am primit permisiunea să decolăm, am avut întârziere de 3 ore – din cauză că am plecat târziu, zborul a durat normal ca timp, iar după două zile am aterizat cu 15 minute mai devreme.

M-am bucurat să văd imaginile surprinse din avion, așa că uitați cum a fost experiența și emoțiile până ne-am văzut decolați, ce bine! Și ce vă sfătuiesc dacă veți avea o călătorie în condiții similare.

Vijelie, nămeți, frig. Am ajuns în Otopeni cu 2 ore înainte de zbor, panourile arătau normal, câteva zboruri cu întârzieri, nimic anulat. Zborul meu la timp.

Aveam check-in-ul făcut, foaia printată, am ajuns în terminal și m-am tot învârtit prin Duty Free până la ora stabilită pentru zbor. În terminal, la poarta de îmbarcare multă lume, am stat vreo 50 de minute pe net acolo și nu am realizat că trecuse ora la care trebuia să ne îmbarcăm.

Și chiar să decolăm. Așa că pe la 11:20 parcă (trebuia să decolăm la 11:05) am zis să mai dau o fugă până sus să fac poze la avioanele care mai erau pe pistă. Nu apuc să ajung prea departe că aud: pasagerii pentru zborul Ryanair către Bruxelles sunt așteptați pentru boarding, etc…. Fug, ajungem în avion și dă-i și așteaptă, că nu erau condiții de decolare.

Aeroportul Henri Coandă pe 17 ianuarie, multă muncă

Ryanair Bucuresti Bruxelles 15

Ryanair Bucuresti Bruxelles 16

Ryanair Bucuresti Bruxelles 17

Ryanair Bucuresti Bruxelles 4

Ryanair Bucuresti Bruxelles 14

Așteptând decolarea spre Bruxelles

După ceva timp am primit revistele cu meniurile și s-a început servirea cu produsele care erau disponibile (nu cele fierbinți). Nu am mai văzut vreodată asemenea vânzare la bord, bine că erau pregătiți și erau multe produse, nu au rămas fără stoc la ceva, sau cel puțin nu am observat eu.

Și la un moment dat căpitanul ne spune să ne îndreptăm spre locuri, să legăm centurile, etc., că este posibil ca în 10 minute să avem noroc și să putem decola. Și așa a fost, în sfârșit! Pe la ora 14:50 cred. Deci am stat vreo 2 ore în avion. Toaletele s-au putut folosi. A fost calm, timpul a trecut repede până la urmă.

După ce am ajuns deasupra norilor, altă viață: soare, lumină, frumos!

Ryanair Bucuresti Bruxelles 7

Ryanair Bucuresti Bruxelles 8

Ryanair Bucuresti Bruxelles 10

Ryanair Bucuresti Bruxelles 13

Ce se putea cumpăra în avion în cursele Ryanair:

Cafele, ceaiuri, ciocolată, răcoritoare, bere, vin, apă, croissante, dulciuri, supe, sandwich-uri, etc. Asta pe lângă parfumuri, cosmetice, bijuterii…. Am avut timp să studiez revista și să fac poze, tot așa am văzut și concursul de la Heineken: îți faci un selfie la bordul Ryanair cu o bere și postezi în Social Media, iar ulterior trimiți linkurile către adresa de mail indicată pentru a fi înscris în concurs. Asta nu am făcut încă, dar am sărbătorit decolarea cu o bere și un selfie, mai ales pentru a anunța promoția, că de câștigat nu cred, nu simt asta. Dar din principiu eu particip la multe concursuri, mai ales cu premii de călătorie, că de undeva tot sare iepurele.

Ryanair Bucuresti Bruxelles Otopeni (41)

Ce vă recomand dacă aveți zbor într-o zi cu mulți nămeți

Veniți pregătiți și în aeroport și la îmbarcare: cu bani și cu produse, luați apă de la automate sau de la magazin după ce treceți de control, ceva biscuiți, sau stricksuri, fructe. Pe acestea le puteți aduce și de acasă. Deși servirea a fost foarte promptă la bord, este bine să aveți totuși ceva și cu voi, până puteți cumpăra din avion. Adică: vreme rea, luați măsuri de precauție.
Să aveți și gel sanitar, sau șervețele umede, se recomandă ca înainte de a mânca în avion să efectuați operațiunea de igienizare a mâinilor. Indiferent de avion/companie aviatică. Sunt mulți microbi pe tăvițe și alte suprafețe.

Verdeață, soare și 0 grade la Bruxelles (Charleroi)

Ryanair Bucuresti Bruxelles 6

Ryanair Bucuresti Bruxelles 12

Ryanair Bucuresti Bruxelles

Transfer Charleroi- Bruxelles

Zborul a durat cât trebuia, am ajuns la 17:25 în Bruxelles Charleroi de fapt, aveam deja cumpărate biletele de autobuz de pe site, de la compania Flibco. Sunt curse directe de la Charleroi către Bruxelles – Gare du Midi/Brussels South. Se mai poate ajunge din Charleroi direct la Brugges, Luxemburg, Nency, Gent, Lile, etc.

Shuttle bus-ul este cel mai simplu și rapid mod de transfer: autocarele sunt chiar la ieșirea din aeroport, bilete se pot cumpăra de la ghișeu, de la punctul de informare turistică sau online – cea mai ieftină soluție. Eu le luasem, dus-întors, le printasem, preț: 28 euro ambele. Sunt valabile 24 de ore, selectezi doar ziua transferului, de unde până unde și desigur în autobuz ți se scanează QR code-ul. Foarte civilizat. Poză de la întoarcere:

Ryanair Bucuresti Bruxelles 2
Da, mai ratez si eu: asta a fost ideea mea de travel light 2 zile. Scuza mea este ca am avut încă o haină de iarnă în bagaje, plus pulovere foarte groase de care mă puteam lipsi.

Bagaje: am călătorit cu bagajele de mână, cele gratuite. Eram pregătită să renunț la unele obiecte dacă era o problemă cu geanta mică cam mare, dar erau atâția oameni fără bagaj de mână, sau foarte mic, că nu s-a alertat nimeni.  Trollerul meu mic  însă a fost perfect pe dimensiune și mai ales fiind cochilie, etanș nu s-a udat nimic înăuntru, chiar dacă l-am tras prin zăpadă, l-am lăsat în ninsoare.

Însă recomand să vă încadrați în limitele acceptate, așa încerc și eu mereu, acum am depășit un pic, am luat cum spuneam mai multe haine că nu am avut timp să mă hotărăsc, am făcut bagajul mai pe fugă,ceea ce nu este recomandat când împachetăm light. Iar la întoarcere a fost și mai și, că am cumpărat multă ciocolată, găsisem reduceri la Lindt la pachetele pentru Crăciun. Erau la prețuri ridicol de mici așa că am luat câteva kilograme :D. Nu am avut probleme.

Zbor 19 ianuarie, Charleroi, Belgia – București

Nu sunt prea multe de spus: decolare la timp, aterizare cu 15 minute înainte. Deci am auzit jingle-ul in time de la Ryanair și am remarcat cat s-a lucrat la piste, cât se lucra în continuare pentru a se asigura un trafic normal.

În duty-free-uri am folosit fondurile de ten, pudre și iluminatoare și am văzut diferența - în general nu foloseam - și am găsit și un reion Kohl superb, foarte repede realizezi machiajul cu el - asta că am tot stat mult în aeroport mi-am găsit de lucru
În duty-free-uri am folosit fondurile de ten, pudre și iluminatoare și am văzut diferența – în general nu foloseam – și am găsit și un creion Kohl superb, foarte repede realizezi machiajul cu el – asta că am tot stat mult în aeroport mi-am găsit de lucru

Concluzii

Când condițiile atmosferice sunt dificile, nu trebuie să ne supărăm că întârziem, mai bine așa, sau chiar să se anuleze zborul – nu se decolează decât în condiții de siguranță, așa că trebuie luate lucrurile ca atare.

Întârzierile sunt inerente și nu țin de companiile aviatice, ci doar de capriciile vremii, mai ales când este evident că se muncește intens: ce te faci dacă abia a nins, ninge în continuare și pistele trebuie curățate? Ai întârzieri, vorba cântecului, iarna nu-i ca vara.

Pentru întârzieri mai mari de 3 ore puteți să vă răzgândiți și să cereți banii înapoi. Am primit și eu un mail de la Ryanair, dar plătisem deja cazarea, transferul dus-întors Charleroi-Bruxelles, cei de la oficiul de turism din Bruxelles îmi trimiseseră deja la hotel cardul pentru 72 de ore, brussels card, etc.

Și cred că nimeni nu vrea să renunțe, pentru 2 sau 3 ore întârziere, mai ales dacă nu merge mai departe și nu este în pericolul de a pierde legătura – în aceste cazuri mare atenție, să aveți asigurare neapărat, dacă aveți alt zbor programat în câteva ore. Mai ales iarna, dar în general de fapt, dacă luați biletele separat pe cele două segmente de zbor, indiferent de companie aviatică.

Proiect susținut de Nikoniști: am folosit un aparat foto Nikon Coolpix AW130, iar fotografiile am intenționat să fie cât mai aproape de realitate. În general doresc să îmi îmbunătățesc tehnica, dar postările de acest tip, adică realitatea de la fața locului într-o situație mai deosebită am dorit să le prezint cât mai real, deși clar ar fi ieșit niște fotografii superbe stilizate. Selfiurile sunt făcute în schimb cu telefonul, la fel ca pozele cu meniul de la bordul Ryanair.

Mai multe informații despre Ryanair găsiți în categoria dedicată, aici.

0 thoughts on “Cu Ryanair spre Bruxelles, din Henri Coandă sub nămeți

1. Pai nu? Daa tot am ajuns? Am luat partea buna – am scris despre viscol :D, desi am pierdut cateva obiective, ca nu am mai avut timp, sanatosi sa fim!

2. La cat de convenabile sunt biletele pana acolo, te poti intoarce oricand sa vezi obiectivele pe care le-ai ratat de data asta 🙂 Vorba ta, noi sa fim sanatosi, ca lumea e mare si merita vazuta!

3. Da, oricum am in vedere o saptamana in Belgia dar cu vreme frumoasa, sa merg si in Bruges, Antwerp, etc. Dar da, biletele de avion sunt de multe ori mai ieftine deat transferul in oras 😀