Pregătiri pentru India #viza #bagaje #imunitate #keralablogexpress

India Sfaturi de călătorie

Pregatiri India (6)

Viză, pașaport, asigurări, imunizare, sari, mască de snorkeling, aparat mirrorless subacvatic, troller, ruccsac, costume de baie, creme și câte și mai câte.
Cam asta este în capul meu acum, deoarece plec în 2 zile în India, în cadrul programului Kerala Blog Express, ediția a treia, program realizat de Biroul de Turism al statului indian Kerala, pentru a promova regiunea, în care invită bloggeri din toată lumea. Am câștigat un loc în autobuz datorită sprijinului tuturor celor care m-au votat și am onoarea de a fi primul blogger din România în acest program.
Foarte puțin timp am avut pentru pregătiri, din momentul în care am fost sigură că plec, așa că am încă multe de făcut, liste peste liste, au venit o mulțime de curieri cu diverse lucruri necesare pentru călătorie și nu numai, am refăcut bagajul de multe ori și încă nu știu dacă am împachetat tot ce îmi trebuie și câte degeaba, de aceea în articolul de față, la capitolul bagaj trec în vedere unele lucruri, urmând să realizez un artiol separat la întoarcere cu ce trebuie împachetat de aici pentru o excursie similară și ce se poate lua de acolo – vom avea activități precum kayak, trekking 7 ore și vom campa și în munți, pe lângă multe altele.

Totodată și acest articol îl voi reactualiza ulterior, probabil că la fața locului multe se vor schimba. Uitați cum stau lucrurile acum, pe capitole:

Viza pentru India

Față de anii precedenți, în prezent viza se obține cu mult mai simplu și ușor, în general în 1-2 zile lucrătoare. Încă nu am scăpat de vizita la ambasadă, incomod pentru cei aflați la distanță mare de București, dar sperăm că în viitor se va rezolva și acest aspect, odată cu dezvoltarea relațiilor bilaterale.

Cum se obține:

Se merge la Ambasada Indiei, programul pentru depuneri este până la ora 12:30 în fiecare zi
Pașaport valabil cu cel puțin 6 luni de valabilitate de la data întrării în țară și cel puțin 2 pagini libere
Cererea online, o găsiți aici, printată. Veți avea nevoie pentru a completa cererea de o fotografie tip pașaport recentă – pe fundal alb, eu am făcut acasă poză cu timerul, am decupat și trimis.
Atenție: să treacă cel puțin 24 de ore de la data completării online și data prezentării la Ambasadă, altfel va trebui să reveniți a doua zi (ca mine).
Biletul de avion, printat
Cazarea, dovada programului, unde sunteți/stați – am avut o scrisoare de la Biroul de Turism din Kerala, de aceea am primit viza de jurnalist.
1 fotografie tip buletin – am realizat pe loc la metrou la Victoriei, există și alte automate la anumite stații de metrou, sunt funcționale pe toată durata de funționare a metroului și am plătit 16 lei.
Verificați și siteul Ambasadei, pentru informații la zi, aici pentru procedurile de obținere a vizei.

După ce mergeți cu toate actele, dacă vi se aprobă cererea (durează foarte puțin, în momentul actual este mai mult o formalitate) veți plăti viza care vi s-a acordat, a mea a fost 350 de lei, 3 luni, o singură intrare, aș fi fost fericită cu cea de turist, care costă cam jumătate cât ea de jurnalist, dar așa au considerat, mai ales că merg să promovez regiunea. M-am bucurat că am luat viza și o să o pun în ramă.

Viza Jurnalist India

Ce mai trebuie avut în vedere, check list

Acte/asigurări/Bilet de avion – toate și în original și copii, plus trimise pe mail copiile, pentru situații neprevăzute, le găsiți ușor.
O vizită la dentist, să rezolvați o eventuală urgență, să nu umblați pe acolo.
Să aveți telefonul decodat: important pentru a folosi o cartelă locală pentru internet mai ales.
Manichiură/pedichiură – acolo poate nu doriți să ăpierdeți timpul cu acest aspect, așa că se poate avea în vedere soluția ojei semipermanente, așa voi încerca acum, pentru prima oară. Știu că timp acolo nu voi avea pentru asta, sigur.

Bagaje

Am spus deja că nu voi împacheta foarte light. De ce: păi îmi trebuie haine de stat în autocar toată ziua, deci comode, haine pentru întâlnirea cu presa, haine pentru drumeții montane și chiar campare – am emoții că nu am mai stat la cort, haine pentru plajă, pentru ceremonia de final, etc. Deci multe. Plus că vom fi așteptați la aeroport și peste tot nu va trebui să îmi duc trollerul pe distanțe mari. Iar așa, zi de zi schimbat locul, este mai ușor de organizat un troller, decât un rucsac, unde nu știu, dar pentru mine încă este un mister cum își găsesc oamenii lucrurile în el.

Voi merge cu un troller Roncato Mediu, gama light – realizat, testat și proiectat în Italia, cu 10 ani garanție  și cu un rucsac pentru o zi (așa ni s-a spus să avem ceva pentru trekking și petrecut seara la cort). Trollerul lime a fost dragoste la prima vedere online. Doream ceva vesel și foarte colorat pentru India. Testasem trollerele Roncato destul de bine, țin la șocuri, având roțile duble sunt foarte ușor de manipulat.
Voi mai lua geanta din fâș, tot de la Roncato, pe care nu o mai găsesc, cred că nu mai este pe stoc, chiar așa trebuie să o spăl, să nu uit.

Ieri dimineață a ajuns noul troller și rucsacul de la valigeria.ro

Revenind la troller, am stat mult pe gânduri dacă să iau varianta mare sau să iau un troller mediu, dar numai așa mă pot limita, că mă cunosc. Dacă mi-ar căra cineva bagajul mereu nu ar fi problemă, dar câte am pătimit în Asia cu valiza mare…. îmi doream ceva un pic mai mic, acum zbor cu QATAR și puteam să am și 30 kg la cală – de fapt am înțeles că poți pune și 2 bagaje, numai să nu depășești 30 de kg așa ă este tocmai bine – dar când am voie 23 kg ce mă fac? Cu un troller mare doar ce am tentația mai mare, este bun numai dacă ai mereu voie 30 de kg. Așa că…. bine ai venit, noule troller lime, deja îl iubesc, a devenit instant trollerul meu preferat dintre toate cele pe care le-am avut vreodată.

Gadgeturi

Aparat foto Mirrorless, subacvatic, de la Nikoniști. Îl voi testa în această excursie, ulterior îl voi returna.
Telefon, sim carduri ne vor da ei, un laptop mic, probabil tot cel pe care l-am avut în Excursia din Asia și care mi-a mâncat zilele, Hard Extern, Stickuri, Încărcător extern portabil.
Voi lua și o lanternă, mereu este nevoie de așa ceva, nu se încadrează tocmai la gadgeturi, nici masca de snorkeling de altfel, dar în Asia nu se găsesc peste tot de cumpărat, doar de închiriat și prețurile sunt destul de piperate în zonele turistice, cu ora uneori, mai bine aveți de acasă.

Pregatiri India (7)

Cosmetice

Desigur multe obiecte pentru dezinfectare: geluri, șervețele umede, șervețele uscate, la fel ca și în Cuba. După: creme de protecție solară – gel de aloe vera, șampon, balsam, spray leave in, cremă leave in – acestea pentru păr creț. O să car multe, cantitatea pe care o consum într-o lună, știu că în Asia nu găsesc ceva potrivit pentru părul meu, am încercat dar uleiurile folosite, în mediul acela umed, dădeau părului meu un miros rânced. Așa că m-am aporvizionat bine, de la DM – folosesc de ceva timp produsele lor și sunt mulțumită – mai ales că zilnic pun câte un pumn de cremă leave in cel puțin, altfel părul meu o ia razna.

Haine

Voi lua 3 perechi de pantofi sport, 1 pereche de papuci flip-flops, 3 perechi de pantaloni sport, tricouri și maiouri sport, 3 hanorace, 2 cardigane, câteva bluze subțiri colorate, 2 rochii, multe altele – o să văd v-am spus ce am pus în plus – ce am folosit, ce nu ar fi trebuit să iau și ce nu am avut.
Și sariul adus de fratele meu din India – este superb, din mătase naturală, de nuntă, sau ceremonii speciale. Vreau să văd cum îl montez, să îmi arate cineva acolo. Când a auzit că îl iau, fratele meu mi-a făcut o ditamai teoria că dacă îl pun pe mine și mă duc fluturaș prin piețe pe acolo este ca și cum aș pune aici pe mine o rochie de mireasă și m-aș duce printre tarabe, la Obor, o să se uite la mine ciudat, etc. Nu îl voi purta pe străzi, am înțeles, dar la cina oficială mi-ar plăcea să îl port, știu că apreciază și ei mult faptul că încerci să te integrezi. Ca și noi. Plus că unde să îl port altundeva?

Costume de baie

Doream ceva nou. Am căutat online, găsit ceva frumos, iar ulterior am bătut toate magazinele, fără suces. Am luat de pe un site indexat bine, wild fashion, am avut emoții dar azi au venit produsele și îmi vin, de fapt costumul alb este foarte fix, sper să se lase un pic. Nu le dau înapoi, oricum trebuie să slăbesc.
O să mai iau un costum mai vechi, foarte zdravăn, mai decent, bun pentru înot.
La costume de baie nu fac investiții: vreau să le schimb des. Nu știu dacă voi apuca să le port, doar în anumite resorturi, India este o societate tradiționalistă, unele plaje sunt potrivite pentru modelul european, altele nu. O să mă conformez, normal, vă țin la curent.

Pregatiri India (1)

Imunitate

Aici trebuie să vă consultați cu doctorul vostru, cel mai bine, pentru a vă recomanda ce vaccinuri să faceți. În Kerala și pe unde vom sta noi este foarte curat, așa că nu am făcut niciun vaccin și nu voi lua pastile împotriva malariei: în Kerala este eradicată de zeci de ani, nu vreau să îmi intoxic ficatul degeaba. În alte zone din India aș lua probabil malarone, nu aș risca, dar aici nu risc, este un risc minim, mai mare este pericolul pentru organism dacă iau pastilele.
Pentru febră galbenă nu este nimic, așa că pentru ambele am luat un aparat electric cu multe pastile să pun în cameră în fiecare seară, plus că voi folosi multe creme de protecție. Cumpărate de acolo.
Vreau să fac din nou (știu că am fost vaccinată și de mică) la un moment dat vaccinurile pentru hepatită A, B și altele, dar acum nu este musai, este doar recomandat și nu am avut timp, dacă aș fi avut aș fi făcut, vreau să merg și în Africa, așa că tot trebuie să le fac odată și odată.
Am mai fost în Asia și nu am pățit nimic, cum spuneam, voi reactualiza informația după ce vin, dar nu vă luați după mine, fiecare trebuie să hotărască pentru el în acest caz. În general mă feresc de doctorii, dar mănânc multe legume și fructe proaspete și iau foarte foarte multe vitamine. Zilnic.
La fel ca în alte excursii, voi lua 2 grame de vitamina C/zi, plus o pastilă de multivitamine, plus omega 3, calciu și altele ca de exemplu acid hialuronic, asta pentru că voi sta în soare și vreau să îmi ajut pielea să fie foarte hidratată. Din acest motiv am luat și creme cu factor de protecție 50, pentru copii, că sunt cel mai puțin agresive pentru piele.

Și pentru că este India, am pus în bagaj și un parfum în temă, Vis Indian, de la Fragonard. M-a invitat Nadia, pe care am cunoscut-o în Info Tripul din Republica Moldova – la noul ei magazin, Nadja Parfumerie, din Strada Academiei nr. 17 și am ales acest parfum cu esențe puternice. Nu cred că este pe gustul tuturor, este foarte picant, dar îmi place cum miroase pe pielea mea și notele mijlocii sunt mai suave decât primele. Este un mic șoc în momentul în care îl folosești prima dată, acum îl folosesc din belșug, am și ce, are 200 ml.

Pregatiri India (9)

Mențiuni speciale

Kerala este cel mai curat stat indian, sunt multe centre ayurvedice, ashramuri, multe femei din toată lumea vizitează zona de ani de zile, iar programul în care merg mă va feri de multe, este un tur ghidat, vom fi însoțiți pe toată perioada. Voi mai rămâne acolo 8 zile după terminarea programului, asta pentru că suntem foarte pe fugă și sigur voi dori să mă întorc să stau mai mult într-un loc, de exemplu undeva la plajă. Doar pentru relaxare. Acestea sunt planurile acum, să văd cum voi vedea lucrurile acolo. Din experiență, de aici vedem mult mai negru lucrurile decât sunt la fața locului în țări îndepărtate.

Iau mereu în considerare pericolele, mă feresc, nu vreau să pățesc ceva, așa că liniștiți-vă, o să fiu bine – am primit atâtea mesaje, m-am bucurat mult și chiar apreciez grija tuturor, dar nu mai fiți îngrijorați, așa cum mi-a spus și fratele meu, te batem la cap pentru că te iubim, ținem la tine, ne pasă, știu asta așa că trimiteți-mi gânduri bune, știți cum este cu ce transmitem către univers. Știți cum este cu de ce ți-e frică nu scapi, trebuie să fim atenți, dar să ne domolim temerile, care există, le avem cu toții, dar le putem învinge.

Traseul din India:

28-02-2016 Zi intreaga la Cochin – Cazare Cochin

Vă pup,

Mirela

Până acum nu am mai mers în India, doar în cartiere Little India, precum cel din Kuala Lumpur, Malaezia, în galeria de mai jos:

0 thoughts on “Pregătiri pentru India #viza #bagaje #imunitate #keralablogexpress

1. Bună Mirela,
    Eu ți-aș recomanda să cumperi de acolo dezinfectante serioase, de exemplu Detol. Eu am avut un flacon cu pulverizator în care puneam Detol și cu care dezinfectam toaleta, dușul și chiar mâinile. Tot de acolo am cumpărat și pastile sau rezerve lichide pentru aparatul de țânțari și repelente (Odomos e preferatul meu). Sunt mai eficiente, mai ieftine și nici nu le cari în bagaj. Autanul torpical din farmaciile noastre este ineficient în fața țânțarimi indiene 😉 De asemenea, au o varietatea mare de papuci din piele lucrați manual la prețuri foarte bune. Nouă ne-a plăcut cel mai mult și mai mult în Varkala. Abia aștept să citesc despre Kerala prin ochii tăi. Călătorie frumoasă!
    Adriana

1. Multumesc mult de sfaturi. Cu Autanul am vaUt deja ca nu merge pentru tantarii asiatici de aceea voi cumpara direct de acolo. O sa vad cu dezinfectarea au zis ca ne duc la hoteluri luxoase dar nu stiu dupa unde raman asa ca o sa iau pulverizator este bun peate tot. Am cateva geluri deznfectante penteu maini de la Sanitol le voi folosi si pe ele. Multumesc si pentru sfatul cu papuci am vazut si cosuri din bambus feumoase le am pe lista. Multumesc si abia astept si eu sa scriu 🙂 Mirela

2. Am avut si eu aparat de tantari cu pastile cand am fost in Asia, dar si in Cuba. Nu au avut niciun efect pe tantarii lor :)) ba chiar in ambele dati am avut o reactie urata pe ten, asa ca l-am aruncat, am zis ca e prea toxic.
    Calatorie frumoasa, distractie placuta si abia astept sa vad poze si sa citesc impresii. Nu am fost in India pana acum, deci sunt tare curioasa 🙂

1. Multumesc! Da, eu ma duc in partea mai soft, cu centre ayurvedice, mai turistica, dar chiar de asa ceva aveam nevoie 😀 O sa pun multe fotografii si info!

1. Buna, da, Balea Professional, pentru par cret, sunt portocalii ambalajele. rema leave in este 12,99 lei, balsamul 7,99 si sunt excelente, imi definesc frumos bulele, parul este moale, suplu, sunt foarte multumita. Folosesc cantitati industriale, ma bucur ca au bagat gama aceasta pt ca sunt putine produse pe piata in acceasta nisa 😀

2. Confirm si eu ce spune Mirela. Folosesc fix aceleasi produse portocalii de la DM pt par cret 🙂
      Eu mai adaug si uleiul lor de par si in Germania se mai gaseste si un spray pt par cret din aceasi gama. Excelente produse!

3. Multumesc si in RO este sprayul dar crema este mai puternica 🙂 imi imblanzeste parul. Mai folosesc si uleiuri, am avut si de la morroccon oil este ok dar de cremaa asta am devenit dependenta 🙂

1. Buna, am stat mai mult, aproape o luna de zile. Este irelevant cat am cheltuit eu, pentru ca fiecare are alte cheltuieli. Am mers cu QATAR pentru ca au curse cu o singura escala si se ajunge repede, biletele sunt in jur de 700-800 de euro in mod normal. Sunt si variante mai ieftine cu escale mai multe sau mai lungi.
      Totodata, exista o mare diferenta de pret la hoteluri, eu am stat mai mult la 4 si la 5 stele. Fata de hoteluri similare din alte parti, preturile sunt mai mici.
      In rest fiecare are ce buget doreste: trenurile sunt ieftine, la fel transportul local, dar cel privat altceva. Kerala este o destinatie ieftina, intrarile la obiective nu costa mult, dar conteaza enorm daca stai la case particulare sau la hoteluri scumpe, la ce restaurante mergi, ca sunt de toate felurile, daca facei masaje sau nu si cate si mai cate.