Zbor cu Air India Express în Kozhinkode, Sadya și bamboo rafting – ziua 12 KBE

India Kerala Kerala Blog Express 3

În ziua a 12-a din Kerala am ajuns în Wayanad, ținut de o frumusețe nealterată de epoca modernă, o sărbătoare a naturii, unde dealurile acoperite de plantații de orez creează peisaje care bucură deopotrivă ochii și sufletul. Este ținutul care mă cheamă cel mai tare înapoi, atunci când mă gânesc la Kerala. Poate pentru că nu l-am explorat suficient, sau poate dintr-un motiv neștiut, dar efectiv simt o strângere de inimă când mă gândesc la aeste plaiuri, un dor amestecat cu bucurie.

ZIua a început foarte devreme, având ora 6:30 ca reper pentru a fi preluați de la hotelurile unde petrecusem noaptea în Cochin, de data aceasta nu de către autocarul nostru Kerala Blog Express 3, ci de către un altul. Autocarul nostru urma să ne aștepte în Kozhincode, la ieșirea din aeroport, soferii noștri conducând toată noaptea.

Aeroportul Internațional Cochin

Cochin este primul și singurul aeroport din lume care funcționează exclusiv cu energie solară. Cel mai tranzitat aeroport din Kerala este aglomerat, iar procedurile de îmbarcare un pic diferite față de cum sunt în alte părți. În această zi a trebuit să purtăm tricourile Kerala Blog Express și desigur că a fost cel mai simplu mod pentru a ne asigura un tranzit rapid prin aeroport, fiind băgați în față peste tot. Deh, a fost încă un moment de glorie din aventura KBE, fiind tratați ca niște vip-uri :).

Mai puțin la control, unde am respectat aceleași proceduri ca toată lumea: erau cozi diferite pentru domni și pentru doamne, cabine închise unde se efectua controlul – erai pus să stai pe un scăunel și scanat – iar pentru bgaje am primit câte un număr, urmând să le ridicăm după ce treceam de control dintr-un unic punct. Am lăsat telefon, laptop, tabletă, acte, 2 aparate foto Nikon mirrorless, unul al meu și unul de la Nikoniști, acesta subacvatic, Nikon 1 AW1. Plus restul bagajului pe care îl aveam cu noi, doar pentru 1 zi, restul rămăsese în autocar, pentru a nu pierde prea mult timp în aeroport. Aaaa dar am uitat să vă spun despre un moment deosebit petrecut cu o seară în urmă: în față la Holiday Inn, ne-am desfăcut bagajele pentru a lua ce ne trebuie pentru ziua zborului și a lăsa ce era de lăsat în bagajul principal, din autocar:  făcusem dezastru acolo în față și m-am felicitat că îmi aranjasem lucrurile și știam precis ce unde era, am rezolvat imediat, dar imaginea generală, neprețuită, mai ales că eram toți ca vai de lume, obosiți, prăfuiți, transpirați.

Zborul a fost foarte scurt, fără incidente, personalul extrem de amabil și nu vă pot descrie cu cât entuziasm am întâmpinat autocarul după ce am ieșit din Aeroportul Internațional Calicut, se pare că îi dusesem dorul cu toții. Ne-am îmbarcat și la drum, traversând peisaje care ne-au tăiat respirația. Aerul era cu mult mai proaspăt, deși tot foarte cald, temperaturile sunt mai blânde aici și parcă umiditatea mai scăzută decât în sudul statului (Kerala).

Air India Express5
Trip of a lifetime – inscriptional pe spatele tricoului: chiar asa a si fost!

Întâmpinare la Vythiri Village

Autocarul s-a oprit prima oară la resortul de 5 stele Vythiri Village, unde au fost cazați o parte din cei din grup și unde am avut parte de o primire extrem de călduroasă, cu dansuri, cântece, zâmbete, flori, nuci de cocos și multă bunăvoință și bucurie. Managerii complexului erau acolo și ne-au urat fiecăruia în parte bun venit.

Activitati care se pot face la Vythiri Village
Activitati care se pot face in Wayanad

Sadya – mâncarea tradițională din Kerala, la Windflower Resort & Spa, Vythiri

Eu, împreună cu o parte din grup am fost lăsați la resortul Windflower, unde se ajungea după o urcare de aproximativ 20 de minute la deal – am fost duși acolo cu un microbuz, drumul către acest domeniu fiind mult prea îngust și șerpuit pentru a putea fi parcurs cu un autocar mare. Aici iar am primit flori și am fost întâmpinați de o delegație de la hotel, ni s-au dat băuturi răcoritoare și  am fost invitați la masă imediat ce am ajuns, bagajele urmând să ne fie duse în camere de către personalul hotelului.

Sadya, mâncarea tradițională din Kerala se servește de regulă la prânz, pe o frunză de bananier. Este un fel de mîncare exclusiv vegetarian și trebuie nepărat să fie servit cu mîna. Trebuie să spun că toate preparatele au fost delicioase și am fost serviți non stop, până ce nu am mai putut. La sfârșit trebuie să împăturești frunza de bananier, să o rulezi spre tine dacă ți-a plăcut mâncarea și spre exterior dacă nu ai fost satisfăcut de calitatea preparatelor. Mai multe în articolul dedicat resortului, care m-a cucerit cu totul.

Wayanard Windflower Bloggers
Noi am stat la Windflower, plus echipa de fotografi: Slovenia, Indonezia, Franta, Irlanda, Franta din nou, Belgia, Mexic, Filipine si Romania – de la stanga la dreapta

Cover Workshop ExTraViTa Schimbare

Bamboo Rafting

A fost o surpriză plăcută plimbarea cu plutele din bamboo și fiecare am avut ocazia de a sta un pic la cârmă. Desigur activitatea noastră a fost imortalizată și în fotografiile mele puteți vedea membrii echipei tehnice de fotografi și cameramani care ne-a însoțit toată excursia. Abia aștept să primim fotografiile oficiale, mă refer la toate, că așa am primit cîteva pe parcurs, cele care au fost predate zilnic către Kerala Turism, pentru a fi încărcate în Social Media. Și dacă sunteți în zonă și vă tentează excursia, puteți contacta compania MuddyBoots , care s-a ocupat și de plimbarea noastră.

Babmoo Rafting Wayanad Kerala1

Babmoo Rafting Wayanad Kerala13

Babmoo Rafting Wayanad Kerala8

Vizită la o fabrică de ceai

După plimbarea pe râu am mers să vizităm o fabrică de ceai și ni s-a explicat pe larg procesul de sortare a frunzelor pentru a produce ceai pe diferite niveluri de calitate.

Fabrica vizitată se numește Harrisons Malayalam Limited, Achoor

Cină festivă la Windflower

Sears am avut o cină festivă servită la resortul nostru, cu fructe de mare, calamari, creveți, pește, porc, pui, vită, practic ni se servea non stop câte ceva, plus legume și alte preparate însoțitoare. Și muzică live, interpretată de câțiva violoniști. Valsuri, muzică franțusească, ce mai, am fost extrem de răsfățați. Am dormit buștean.

Am fost în #KeralaBlogExpress la invitația Biroului de Turism al Keralei, proiectul fiind sprijinit de Nikon România și de First Class Intl, o agenție boutique care realizează foarte multe programe frumoase, multe pentru SPA, vindecare, cunoaștere, pentru grupuri sau individual, în diferite destinații exotice și nu numai.