15 lucruri interesante despre Ryanair, pe care probabil nu le cunoașteați

ryanair Utile

La început a fost articolul….. Da, acel articol, A zbura sau a nu zbura cu Ryanair, scris înainte ca Ryanair să aibă zboruri din București, sau planuri anunțate pe meleaguri mioritice, articol care a adunat deja peste 38 800 de citiri, de la publicarea sa în 2014. Au urmat și altele despre companie, plus un concurs și totodată sute de mesaje de la voi prin diferite mijloace: comentarii la articole, mesaje private, mailuri, telefoane. Ba chiar și pe Linked In m-a întrebat cineva, că ținea minte că văzuse ceva de la mine despre ei.

Și de atâta timp, încă mă mai întreabă mulți dacă este ok să zboare cu Ryanair, sau îmi mulțumesc că le risipesc îndoielile, pe lângă faptul că le dezleg unele nelămuriri, mai multe însă înainte de a exista siteul și în limba română. Chiar și despre bagajele gratuite de mână, despre care știu că am zis de foarte multe ori: sunt două bagaje gratuite de mână pentru fiecare pasager de aproape doi ani, da! Așa mi-a venit ideea acestui articol și voila: îmi va folosi și pentru a da link când este cazul, time management adică.

Și pentru ultima oară, de ce este OK să zburați cu Ryanair, în două paragrafe:

Recordul Ryanair de siguranță: 31 de ani fără niciun incident aviatic, siguranța fiind prioritatea companiei.

Zilnic, avioanele Ryanair zboară în cele peste 200 de destinații operate în 31 de țări, de pe cele 84 de baze operaționale, efectuând peste 1600 de zboruri (pe zi). La fiecare 5 secunde un avion Ryanair decolează sau aterizează.

Și acum, că am lămurit acest aspect, să trecem la lucruri mai de finețe:

15 lucruri interesante despre Ryanair

1. Este prima linie aeriană din toată lumea care a transportat peste 100 de milioane de pasageri într-un singur an. În anul 2015 Rynair a transportat 101 milioane de clienți.

2. Este cea mai mare companie aeriană de pasageri din Europa. Conform Wikipedia, sunt pe locul 2 după grupul Lufthansa, dar atenție, este vorba despre Grupul Lufthansa, format din multiple companii, sub multe steaguri, nu despre o singură companie: Austrian Airlines, Eurowings cu Germanwings, Lufthansa Cargo, Lufthansa Regional, Air Dolomiti, Lufthansa CityLine, Swiss International Air Lines, Swiss Global Air Lines, Edelweiss Air.

3. O flotă uriașă: aproximativ 400 de avioane Boeing 737-800 NG și MAX. 6,5 ani vârsta medie a flotei, vârstă care chiar va scădea o dată cu noile avioane care sunt așteptate, compania fiind într-un proces de reînnoire a flotei – anul acesta vor sosi 50 de avioane noi 737-800 NG ( Cu Boeing Sky în interior), iar din 2020 vor primi numai Boeing 737-800 MAX (consum mai mic, poluare fonică redusă). Până în 2024, flota Ryanair va număra 520 de aeronave Boeing 737-800 NG si MAX: se vor scoate din uz unele mai vechi.

4. Traficul crește constant:  În luna iunie 2016 cu 11 % traficul și 1% gradul de ocupare în comparație cu 2015, un total de 10.6 milioane de clienți trasnportați pe lună, în ciuda grevelor frecvente ale controlorilor de trafic din Franța. Creșterea se datorează, desigur și creșterii numărului de rute și de avioane. 

Iunie 15 Iunie 16 Schimbare
Clienți 9.5M 10.6M +11%
Grad de ocupare  93% 94% +1%

5. A dat în judecată platforma edreams și google pentru înșelăciuni: siteul le-a fost aproape clonat și mulți clienți nu primesc ceea ce cumpără, sunt multe probleme cu biletele achiziționate de pe acest site, așa că mare atenție de unde cumpărați și cui vă plângeți ulterior (știu câțiva pățiți și au fost foarte uimiți când au aflat de unde li se trage). Peste tot în comunicare se menționează siteul companiei, care este unul singur și are inclusiv variantă în limba română. Au reușit să schimbe anunțurile din Google, între timp. Înainte de asta, însă, chiar au făcut un sondaj și 82% dintre clienți nu și-au dat seama că aveau în față un alt site. Deci încă o dată atenție, nu numai în acest caz, dar în general, ca și consumatori. Lucruri de acest fel se întâmplă.

6. Din câte știu, Ryanair este singura linie aeriană low-cost din Europa unde fiecare călător are voie cu două bagaje de mână gratuite: da, sunt două, da, de doi ani, da, acestea sunt dimensiunile: un bagaj de mână de până la 10 kg cu dimensiunea maximă de 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 bagaj mic de mână de până la 35 x 20 x 20 cm – ambele în avion, niciunul la cală. Bagajele pentru cală se plătesc separat.

7. Am aflat că nu există taxă pentru minor neînsoțit, desigur nu sub 16 ani, de la o cititoare de 17 ani, care mi-a scris întrebându-mă acest lucru pe FaceBook, se întreba dacă este o greșeală sau chiar nu există această taxă, solicitată de multe companii spunea ea, eu nu cunosc exact situația, dar am ajutat-o să ajungă la informație și așa a fost. Nu este acea taxă.

8. Din 30 Octombrie vor deschide o bază aeriană și în Sofia, Bulgaria. Cum în toamnă se vor deschide și bazele de la noi, în București și în Timișoara, mă aștept să văd curse la prețuri ridicol de mici, cel puțin când se vor deschide rutele, dacă va fi cazul. Nu a fost anunțată o rută Sofia – București deocamdată, dar sper să fie, că îmi doresc să mai merg în Sofia, pentru oraș și concerte.

9. A fost numită cea mai prietenoasă linie aeriană cu mediul, de către aeroportul Stansted, Londra. Care, apropo de unele idei, nu este deloc un aeroport mic, are un trafic aerian de două ori mai mare decît Otopeniul, de exemplu.

10. Prețul afișat pe siteul lor este cel final, nu se mai adaugă taxe.

11. În trecut NU era cea mai iubită companie aeriană, din cauza rigurozității cu care aplicau regulile companiei și a unor taxe diverse, adică erau utili, zburai ieftin cu ei față de restul companiilor, dar extra opțiunile se plăteau. Toate! Așa au revoluționat piața aviatică din Europa, impunând un standard, care se simte acum și la noi. Asta înseamnă concurența. S-au făcut chiar și clipuri, unele devenite virale, cum să împachetezi pentru un zbor cu Ryanair (fără să plătești bagaj de cabină).

Am realizat și eu un clip, la vremea respectivă nu aveai voie cu o a doua geantă de mână gratuită, dar acum tot așa călătoresc, că geanta a doua o folosesc pentru echipamente electronice, de care nu mă mai pot lipsi: de când am blog car nu glumă. Adio clutch-uri seara, de multe ori port un rucsac zdravăn – trebuie urgent să îmi achiziționez unul frumos, elegant, din piele dar și rezistent, pentru anumite ținute. Am pus ochii pe câteva, dar sunt extrem de scumpe, însă cum spuneam car greutate și nu vreau ceva pentru 2, 3 purtări, așa am avut și aruncat deja, voi vedea.

De 2 ani, au introdus programul Mereu mai bun, prin care și-au propus să ajungă și o linie aeriană iubită, nu numai utilă, așa că au introdus foarte multe facilități pentru consumatori, despre care am vorbit aici și aici. Dar toate primite cu entuziasm de călători: taxe mai mici la diferite servicii și la bagajele de cală, simplificarea sistemului de taxe, loc alocat gratuit, aplicație pentru smartphone și o serie de servicii  foarte utile, chiar și pentru grupuri.

12. Au pledat pentru scoaterea taxei APD (Air Passanger Duty ) în Irlanda, ceea ce a crescut mult turismul și locurile de muncă, biletele de avion ieftinindu-se foarte mult. În ultimul timp fac același lucru și în UK, luând poziție publică pentru scoaterea acestei taxe.

13. Prezintă uneori lucrurile serioase într-un mod amuzant, care atrage atenția:

CEO-ul companiei, Michael O’Leary pledând pentru rămânerea UK în UE:

Directorul de Marketing – CMO –Kenny Jacobs, promovând noile taxe la bagajele de cală:

CMO ryanair

Surse foto: Comunicatele de Presă ale companiei

14. Vor lansa Ryanair rooms în luna octombrie anul acesta, prin care își propun să ofere cazare în hoteluri, hosteluri, vile, BB și case particulare la prețuri fără concurență. Au făcut un anunț pentru locațiile care doresc să li se alăture.

15. Au Contract Colectiv de muncă, negociat pentru următorii 5 ani. Pentru cine nu știe, angajații au o mai mare siguranță și drepturi garantate în această situație.

Cât despre neajunsuri, nu știu, este o linie low cost, uneori aeroporturile pe care zboară nu sunt cele principale, deși pe multe rute zboară pe cel principal. Bagajul de cală se plătește separat, check in-ul se plătește dacă nu îl faceți online și nu aveți biletul de îmbarcare printat sau în aplicația din telefon (atenție, nu pdf-ul salvat în telefon, ci din aplicație, este un QR cod care se scanează la îmbarcare de pe telefon). Trebuie să vă cumpărați ceea ce consumați în avion, dar prețurile sunt foarte decente comparativ cu ce este în aeroport și tot așa.

Este o line low cost, în primul rând foarte utilă, sigură și care umblă serios și la servicii, dar nu este o companie de linie (deși am avut experiențe la linie inferioare zborului Ryanair de câteva ori).

Deci cam așa, trebuie să calculați mereu raportul calitate/preț și așteptările să fie corelate corect, cum am susținut tot timpul. Nu o să vă aștearnă nimeni covorul roșu, dar nici nu o să rămâneți în drum, eu am zburat spre Bruxelles cu ei în cea mai dificilă zi din Ianuarie, la sfârșit, când Otopeniul era sub nămeți și nu am avut nicio emoție, uitați acest articol, am descris experiența pe larg. Și aici un articol care adună informații recente despre companie, pe care îl updatez frecvent: Totul despre Ryanair.

Ar fi multe de spus, dar cred că este suficient pentru a vă face o idee asupra dimensiunii companiei și a ceea ce reprezintă. Chiar așa, știți că Ryanair este o companie irlandeză?

Călătorii plăcute,

Mirela

17 thoughts on “15 lucruri interesante despre Ryanair, pe care probabil nu le cunoașteați

    1. Da, multumesc 🙂 Eu le tot repetam cand ma intreba cineva despre ei, la modul: sunt OK, ca nu sunt atat de cunoscuti la noi si in general ai temeri cand nu stii mare lucru despre o companie, acum voi da link :)))

  1. Va rog o lamurire f.importanta minorul de peste 16 ani poate calatori neinsotit de parinti cu ryanair? Politia de frontira Otopeni imi spune ca nu deoarece nu are insotitor de bord. Multumesc!

    1. Mie mi-a spus o fata de 17 ani ca a calatorit de la Madrid aici fara probleme si fara sa plateasca taxa, care nu exista dar exact cum tebuie sa procedati este cel mai sigur sa intrebati pe chat, vi se va raspunde prompt, succes, as vrea sa stiu cum ati rezolvat, daca se poate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.