Croaziera o zi trei insule din Atena: Aegina, Poros, Hydra cu Evermore Cruises

Atena Grecia

Când ești în Atena… una dintre cele mai populare atracții, pentru toți cei care iubesc insulele grecești, marea, muzica și dansul este o croazieră de o zi către insulele Aegina, Poros și Hydra. Sunt multe companii care oferă această excursie, eu am mers cu Evermore Cruises și m-am bucurat foarte tare că am aflat despre aceste excursii, despre care nu auzisem pe la noi. Deci din seria ce putem face în Atena, în afară de a vizita atracțiile clasice:

Croaziera de o zi din Atena în trei insule: Aegina Poros Hydra

Dis de dimineață ne-am înbarcat, după ceva peripeții. Nu ne dădusem seama că este atât de mult de mers din oraș până la Marina of Floisvos și am alergat de ne-a ieșit sufletul, după ce am ieșit din tramvai, am luat taxi care nu ne-a lăsat unde trebuie și am întârziat 10 minute, noroc că ne-au sunat și le-am spus unde suntem că venim. Și ne-au așteptat.

Deci la ora 8:10 am plecat cu eleganta navă KASSANDRA DELPHINOUS spre zări albastre, primul stop fiind insula Aegina.

Atenție: acum Evermore Cruises are excursii cu nava Cosmos, care are o capacitate de 600 de persoane, mai multe loungeuri și mult mai multă distracție la bord (muzică și dansuri).

La scurt timp după plecare am fost chemați pe rând, pentru a fi informați despre itinerariu și despre excursiile opționale, din două insule. Am aflat că vom sta o oră și 50 de minute pe insula Aegina, 45 de minute pe Poros și o oră și jumătate pe Hydra.

Tururi opționale:

• Templul lui Poseidon (mai vechi cu 50 de ani decât Partenonul) și Mănăstirea Sfântului Nectarie în Aegina, cu autocarul.
  • Tur de 40 de minute de mers pe jos și de descoperit comorile ascunse ale Hydrei, în, desigur, Hydra.

Ni s-a spus totodată că în Poros trebuie să urcăm în turnul ceas, pentru a admira cea mai frumoasă priveliște din insulă.

Îmi place să fiu pe mare, pe vas, peisajele sunt senzaționale și ne-am prăbușit, eu și cu Laura (care petrecusem până târziu) pe două scaune cu vedere excelentă, la capătul navei. Și trai pe vătrai: lene maximă. Am și dormit un pic, nu știu cum am reușit, dar a fost senzațional.

croaziera-trei-insule-atena-aegina-poros-hydra-idra-atractii-129

Insula Aegina

În Marea Egee, Golful Saronic. Ne-am plimbat peste tot, unde am văzut cu ochii: pe străduțe încântătoare, în port, pe promenadă. Am văzut și o barcă românească ancorată, yuhuu, ne-am bucurat tare. Supranumită și Insula fisticului, mulți aleg să își facă de aici proviziile. Deși colegii de croazieră au stat pe la terase, sau au făcut cumpărături, s-au relaxat, noi am dori să vedem cât mai mult, am făcut un adevărat maraton.

croaziera-trei-insule-atena-aegina-poros-hydra-idra-atractii-139

Prânz, muzică și marea albastră

La masa de prânz am cunoscut un grup foarte simpatic. Trei americani, profesori, care erau într-o croazieră de 120 de zile prin toată lumea, cu studenți și stăteau cinci zile în portul Pireu. Super simpatici toți trei: mamă, fiu și prietena mamei. Care la un moment dat m-a întrebat multe lucruri despre România și despre bărbații frumoși de aici. Așa auzise, așa se duce vorba. Să fie primit. Iar mama m-a plăcut mult, mi-a cerut datele, m-a pupat, dar asta mai târziu. Și m-a invitat la ei, în State. În Colorado. Poate, here I come?

Insula Hydra – Idra

Total pietonală. Se circulă cu măgăruși, catâri și cai. Cea mai frumoasă dintre cele vizitate, superbă chiar, mi-a adus aminte de Skiathos și m-a chemat. Am simțit – și eu și Laura dorința de a reveni aici și chiar de a sta câteva luni sau a ne cumpăra o casă. Impulsuri, vise de moment, dar atât de frumos este orașul capitală.

Am luat-o unde am văzut cu ochii și am ajuns într-un port. Și am alergat de nebune – iar – să nu pierdem îmbarcarea. Din fericire, aveau la bord un dispozitiv pentru a număra pasagerii, pe măsură ce urcu la bord. Nu am fost ultimele, am fost la timp, dar am transirat un pic. Ne-a furat peisajul. Cu siguranță, aici vreau să revin, la fel și ăn Skiathos. Am așa, o strângere de inimă și câțiva fluturași în stomac, legați de acest loc. Atât.

croaziera-trei-insule-atena-aegina-poros-hydra-idra-atractii-58

croaziera-trei-insule-atena-aegina-poros-hydra-idra-atractii-87

Insula Poros

Separată de peninsula Pelopones de un canal de 200 m, în urma unui cutremur survenit acum câteva sute de ani este încântătoare și foarte high class. Sau cel puți așa arată de la prima privire. Multe cafenele încântătoare, catamarane, șalupe, yachturi, toate te întâmpină și creează o atmosferă magică. Aici ne-am cățărat la turnul ceas și la coborâre am fost prinse de ploaie.

Laura s-a dus în continuare să exploreze, iar eu m-am adăpstit de ploaie și am contemplat frumusețea simplă a peisajului. M-am relaxat și m-am bucurat doar să fiu acolo, fără să mă grăbesc nicăieri. Nu am avut mult timp de relaxare, dar aceste momente, când ești cu totul conectat la acel moment, în prezent, perfect conștient de condiția ta, trecătoare, este magic.

Spre casă

Petrecerea este în toi

Am ajuns în port un pic peste ora 19 și iar am avut o grămadă de peripeții pentru că nu găseam deloc bilete de tramvai: automatele din stații nu mergeau, la chioșcuri nu mai aveau și tot așa. Am rezolvat, dar am înțeles și cum este cu transportul în Atena, pe cont propriu, ceea ce îmi doream, pentru că la transferuri private totul este bine, dar altfel este mai dificil și vreau să testez toate fațetele.

Am ajuns la Hilton, ne-am luat bagajele și ne-am îndreptat spre un nou hotel fabulos, Royal Olympic. Ne-a dat pe spate, cu totul. Dar am găsit resurse să ieșim în oraș. Despre toate acestea voi povesti în articolele viitoare.

Evermore Cruises

Este una dintre cele mai apreciate companii care operează aceste croaziere. Croaziera costă 100 de euro și are inclus prânzul. Și toate taxele portuale, distracția la bord. Toate excursiile de acest fel au aproximativ același preț (99 euro de fapt, psihologic). Se plătește separat pentru a fi preluat de la hotel.

Inițial, mi s-a părut că este mult, comparând cu o altă excursie de o zi, Elisabet Cruises Kostas Dimiriou spre Skiathos, dar acolo nu am avut prânzul pe vas și nici nu am ajuns la atâtea obiective: trei porturi presupun trei taxe și am mers foarte mult pe mare. În excursia din Amaliopolus nu am stat atâta pe mare, deci o economie la combustibil și am mers foarte încet. Ambele excursii sunt superbe.

Excursiile suplimentare: 25 și 20 de euro și 35 de euro combinate. Mă refer la excursiile opționale din Aegina și Hydra.

M-am simțit minunat în această croazieră, mai ales că am văzut trei insule, am apucat să le simt și să aleg. Mi-am făcut și noi prieteni, ne-am simțit senzațional. O experiență frumoasă comprimată: insule, petrecere pe mare, prânz în larg, soare. Și WiFi gratuit, foarte bun, la etajul I.

Puteți rezerva această excursie cu Evermore Cruises. Aveți inclus și transferul de la anumite hoteluri din centrul Atenei ceea ce esteexcelent, pentru că portul este foarte departe de oraș. Puteți lua însă excursia și cu un preț mai mic, dar nu știu dacă merită.

Noi am crezut că pierdem vasul și oricum am plătit și bilet de tramvai și taxi pentru că era evident că nu vom ajunge cu tramvaiul. Dar dacă preferați să mergeți direct în port, faceți cumva să vă luați o marjă mare de timp pentru că traficul poate fi destul de dificil.

Individual, se poate lua feriboatul din Atena spre oricare dintre aceste insule și se poate sta, după pofta inimii.

Călătorii frumoase!

croaziera-trei-insule-atena-aegina-poros-hydra-idra-atractii-125

0 thoughts on “Croaziera o zi trei insule din Atena: Aegina, Poros, Hydra cu Evermore Cruises

1. Multumesc mult de tot. Insulele sunt superbe si eu am fotografiat asa, din viteza, imi dau seama ce poate face cineva cu mult timp, este o excursie de o zi minunata in care apucam sa vedem mai mult din Grecia 😀