In 2016 a crescut cu 10% numarul turistilor romani care au vizitat Germania, fata de 2015

Evenimente Germania

Care este situatia actuala a incomingului in Germania? Cum calatoresc europenii in si spre Germania? Dar romanii? Viziune. Ce urmeaza? Raspunsurile le-am aflat marti, 4 aprilie a.c. la Conferinta de Presa anuala a Organizatiei Germane pentru Turism, eveniment organizat de Travel Communication Romania.

Stabilitate. Este atributul cu care asociez Germania. Si iata ca, inca o data, in aceeasi perioada sunt invitata de catre aceeasi companie la aceeasi Conferinta Anuala a Oficiului German pentru Turism. De la an la an o admir pe Tijana Duricic, de la Organizatia Germana pentru Turism, oficiul care se ocupa de Romania. Si pe Andra Pascu si echipa ei si organizarea in general De ce? Pentru ca asa se fac lucrurile in Germania si in aspectele legate de Germania: dedicat. Consecvent. Cu o strategie solida, pe termen lung. Si cu transparenta.

Imi place Germania si pentru ca este una dintre tarile cu o politica dedicata turistilor din Romania. Fac campanii pentru noi, concursuri numai pentru calatorii din Romania, pe scurt, ne aloca o atentie sporita, concentrat pe piata noastra. Si rezultatele se vad:

Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistica, in anul 2016 Germania a inregistrat peste 880.000 de innoptari ale turistilor romani si o crestere procentuala de 10,1% fata de anul anterior.

In fotografie, de la stanga la dreapta:
Excelenta sa, Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Republicii Federale Germania la Bucuresti
Cristian Sallai, Organizatia Germana pentru Turism
Tijana Duricic, Organizatia Germana pentru Turism

Si sa vedem ce am mai aflat la conferinta:

De unde vin turistii in Germania? majoritatea din Europa

Lucrul acesta este bine de stiut, pentru a vedea unde trebuie sa iti concentrezi eforturile, in general, in orice: targetat in functie de profilul consumatorului tau. Ceea ce Germania sface bine.

Despre turistii romani:

  • Romania a avut una dintre cele mai mari cresteri fata de tarile din regiune. Cu o cota de piata de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinatie din Europa, pentru turistii romani.
  • Turistii romani prefera sejururile lungi, de peste 4 zile si au un buget zilnic de aproximativ 64 euro.
    69% dintre turistii romani in Germania aleg sa calatoreasca cu masina, insa este in crestere numarul celor ce prefera avionul (19% din totalul turistilor romani in Germania) si autocarul (10%).
  • In anul 2016 Germania a inregistrat peste 880.000 de innoptari ale turistilor romani: o crestere de 10,1% fata de anul anterior, cand s-au inregistrat 801.705 innoptari.
  • Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) si Hessen (14,7) se numara printre zonele preferate.
  • 44% dintre romani vin in Germania pentru a-si petrece vacanta, 29% in calatorii de afaceri si restul de 27% in alte calatorii.

Viziune, contextul actual:

Din acest motiv, prognoza DZT pentru 2017 este o crestere de 0-2% a inoptarilor vizitatorilor straini

Raspunsul Germaniei: promovare

La ITB Berlin Germania a lansat campania: #GermanySimplyInspiring

La Targul de Turism de la Berlin, cel mai mare targ de turism din lume am mers si eu anul acesta in premiera. Este cu totul impresionant. Aici a lansat Germania noua campanie de imagine, „Germany Simply Inspiring”. Este o campanie ampla, care isi doreste sa inspire calatorii de pretutindeni sa viziteze Germania, campanie derulata mai ales online pe toate platformele si care aduce motive noi si noi pentru a-ti dori o vacanta aici.

Luther 2017 – #LutherCountry
Germania aniverseaza 500 de ani de la Reforma lui Luther

Cu ocazia aniversarii a 500 ani de la Reforma Protestanta, Organizatia Germana pentru Turism (GNTB) implementeaza campania „Luther 2017” , o campanie de marketing care se concentreaza pe transformarea lui Martin Luther intr-un simbol al reformei si un ambasador de brand pentru Germania.  In fiecare an, Germania are o alta tema pe care isi concentreaza eforturile:  anul trecut a fost fascinatia naturii. Anul acesta Luther. Si in viitor:

Si pentru ca anul viitor va fi Germania culinara, am fost invitati sa degustam produse traditionale, precum gustosii wursti, asezonati traditional cu salata de cartofi, salata de varza cu bacon si cu cartofi prajiti. Si sosuri. Si clatite pufoase cu gem de afine. Si alte delicii absolut delicioase.

Despre DZT
Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal al Economiei şi Energiei (BMWe) fiind promovată/susținută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/susține strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare în Centrul nostru de presă online la adresa www.germany.travel/presse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *