Caraibe Cuba Vinales

Precum am spus în episodul despre Cayo Levisa, mi-a plăcut acolo tare mult, m-am relaxat total și aș mai fi stat. Dar doream să văd mai mult din această țară și oricum dacă prelungeam șederea încă o noapte de pe insulă costa dublu decât am plătit online înainte să ajung în Cuba așa că am plecat. Iar după Cayo Levisa mi s-au terminat rezervările, nu mai aveam aranjat nimic, decât un plan aproximativ……să ajung în Trinidad, poate Santiago, poate…… dar pentru oricare dintre acestea, cel mai apropiat loc de unde puteam lua un autocar era Vinales, așa că m-am reîntors în acest sătuc, de data aceasta în tranzit.

Intersecție în Vinales

Excursie fără planificare în Vinales
Am planificat excursia jumătate aranjat dinainte, jumătate la destinație, să las factorul neprevăzut, pentru că am vrut și plan și aventură, improvizație, dar nu chiar de la început într-o țară necunoscută ci în partea a doua a excursiei, să văd cum merg lucrurile și drumul s-a aranjat lin în fața mea ca într-un joc de puzzle, până la finalul excursiei!
Așa că am luat ultimul transport de pe Cayo Levisa către Vinales, cu planul să găsesc acolo cazare. Știam că o mulțime de localnici așteaptă cu oferte de cazare la sosirea autocarelor turistice în orice oraș din Cuba, așa și este – practic tăbară pe tine.
Și sunt bine pregătiți, cu imagini cu oferta de cazare, iar una dintre doamne mi-a atras atenția și oferea și o cazare centrală, care arăta bine în poze, 10 CUC insita măcar să mă duc să văd… OK am zis de ce nu. Este oricum o experiență, toată lumea sare pe tine, vociferează TARE; cu foi în mână, dar nu m-am simțit agasată.

Villa Nilda, o surpriză foarte plăcută
Am ajuns la o casă foarte decentă, Villa Nilda, curată, (camera cu baie proprie, bineînțeles) cu două gazde minunate, un cuplu în jur de 50 de ani, care s-au purtat foarte frumos și cald, natural, fără exagerările și vrăjeala pentru turiști pe care le au unii și care mie îmi displac total. Mi-a plăcut de ei și la ei și am rămas pentru noaptea respectivă, o parte petrecută afară, pe verandă, la palavre, cu rom, după tipicul cubanez:).
Dar o iau înainte: când am ajuns în Vinales din Cayo Levisa nu prea mai aveam CUC (moneda convertibilă) CADECA (casa de schimb valutar) închisă, iar în orice ghid de Cuba o să vezi că ți se recomadă ca ÎN NICIUN CAZ să nu schimbi bani pe stradă, așa că am încercat să rezist cu ce aveam. Am luat un sandwich seara de la gazde, iar când am discutat de dimineață, le-am spus că plec foarte devreme și când m-au întrebat dacă vreau mic dejun am refuzat și le-am spus și motivul, cu propunerea eventual de a le da euro. Mi-au spus că nu pot primi valută (am înțeles că așa era și la noi în fostul regim) și că nu contează, dimineața când răsare soarele, oricine trebuie să mănânce, că o să îmi pregătească ceva și nu am nicio obligație.

Cubanezii sunt ospitalieri și binevoitori
Asta m-a mișcat, știam că oamenii care au licență de casă particulară se zbat mult cu banii, trebuie să dea lunar o sumă fixă la stat indiferent de anotimp, altfel pierd licența și fiecare bănuț este important …. așa că m-am dus în oraș și am schimbat la un bar 20 Euro, asta este, nu am fost păcălită că știm noi să ne ferim de lucruri de acest gen!!!! După o pina colada la bar m-am întors la casa particular și am petrecut restul serii pe verandă cu gazdele mele și cu sticla de rom pe care o aveam de pe insulă, discutând despre lume, obiceiuri de la noi, de la ei, cum văd ei Europa, etc….. Mi-a făcut atâta plăcere să stau cu ei că nici nu am mai vrut să mă gândesc la discotecă sau altă distracție, a fost o seară frumoasă, liniștită, de care îmi amintesc cu drag!

Recomandări în Cuba
Dimineața le-am lăsat pentru micul dejun 5 sau 10 CUC, nu mai țin minte, nici nu le-a venit să creadă că nu le spusesem, am băut cafeaua, luat sandviciul, ne-am despărțit cu puțin regret din partea mea, pentru că mi-ar fi plăcut să am timp să îi cunosc mai bine dar asta este și le mai datorez ceva, pe lângă bucuria de a vedea că există oameni buni, mulți, totul este să ai norocul să și dai peste ei: datorită lor am găsit niște gazde bune și la Trinidad!
Merge foarte bine în Cuba recomandarea: am solicitat recomandare la gazdele mele (mi-au făcut și rezervare) în Trinidad la casa particulară a unor prieteni de-ai lor. Perfect, lucrurile s-au aranjat de minune, am stat acolo 4 nopți în loc de două de cât de bine m-am simțit și nici că aș mai fi plecat.

Untitled

TRINIDAD!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 thoughts on “Ospitalitate cubaneză în Vinales și de ce să lași uneori lucrurile să curgă de la sine