tot 048
Khaosan Road, Bangkok

Sau și una și alta? În general auzim povești de groază despre Khaosan Road, numele celei mai cunoscute străzi din Bangkok, cel puțin printre călătorii de cursă lungă prin Asia. Și se spun multe despre mâncarea de pe stradă de aici, despre spectacolele de ping-pong, cluburi, ce mai o Sodoma și Gomora, un loc în care intri și nu mai ieși.

Ce scriu mai jos vine din experiența personală: nu am fost cu ghid, sau agenție, am fost singură și nu m-am documentat mult înainte pentru că Bangkokul a venit pe listă spontan, de aici găsind cel mai mic preț pentru un zbor de întors acasă. Și da, mi-a părut rău că nu am stat mai mult. Dar nu au intrat zilele în sac.

Atmosfera generală

Atmosfera pe Khaosan Road și străzile adiacente este una foarte boemă, de Vama Veche: mulți backpackeri, artiști de toate felurile, mulți oameni ”colorați” și nu mă refer la rasă, deși desigur că este un amalgam cu de toate în zonă ci la haine, piercinguri, tatuaje, rasta, etc. Creativitate la superlativ. Mie mi-a plăcut mult acest aspect, parcă eram într-o plajă la malul mării, o tabără de surf. Dar desigur sunt oameni de toate vârstele și mulți chiar arată veniți de la pension. Parol. Sau nu mai este Khaosanul ce a fost…

tot 045

Suveniruri scumpe

Aici chiria este mare, așa că prețurile trebuie să acopere costurile, dar de fapt de aici am cumpărat cu cele mai mici prețuri în Bangkok: oriunde altundeva vând ieftin localnicilor, mie ca turist mi-au cerut prețuri extrem de nesimțite, de câteva ori cât cele de pe Khaosan. Am cumpărat de pe străzi adiacente mai scump, cele mai bune prețuri pentru turiști le-am găsit pe Khaosan.

tot 036
”Uniforma” Khaosan Road
tot 029
Maieu cu elefant? Oh, da!

Lumea se îmbracă ciudat

Da și mi-a plăcut la nebunie acest aspect. Uniforma Khaosan e compusă din pantaloni cu elefanți: lungi, medii sau scurți, aici sunt unisex 🙂 și maieu sau tricou cu elefanți sau alte imprimeuri Khaosan -friendly.

Băutură

Se bea mult: aaaa, da. Este adevărat, lumea se plimbă cu berea în mână foarte nonșalant de colo-colo și asta nu numai noaptea, ci cam la orice oră. Atmosferă de vacanță, în oraș. La mare căutare aici sunt cocktailurile diverse, servite la găletușe în general. Uneori mai mulți împart o găletușă, este amuzant, dar….

Recomand berea, eu nu am încercat ce aveau în găletușe, de fapt nu încerc chestii de băut așa la draft, să nu știu ce este, în această privință sunt foarte conservatoare dar așa am călătorit singură, fără ghizi, fără agenții în multe locuri de pe lumea asta și am fost mereu în siguranță. Berea la sticlă este de bază, dacă nu doriți sucuri proaspăt stoarse.

tot 703

Mâncare de coșmar

Am mâncat pad thai divin aici, recunosc, nu am stat atât cât să fac comparații dar bun. Și am încercat diverse alte preparate și pot spune că totul este proaspăt, sau cel puțin ce se prepară în fața turiștilor și nu am auzit de cineva care să aibă probleme. De fapt am auzit probleme la cei cazați în locuri luxoase. Plus că am găsit și restaurante cu mâncăruri europene, curate, totul ca la noi. Și înghețată italiană și cappuccino bun – nu pot spune nu unui cappuccino bun. Ideea este că un cappuccino bun costa cât un pad thai cu fructe de mare, dar ce contează când te simți ca acasă?

tot 715

Numai jegoși și hosteluri infecte și etc…

Sunt multe opțiuni chiar de lux în zonă, deși sunt multe, foarte multe hosteluri și pensiuni, un adevărat rai pentru backpackeri. OK, fiind la sfârșit de călătorie am stat într-un hostel ieftin. DAR! Am întâlnit oameni minunați și toți s-au purtat formidabil cu mine. Și totul era foarte curat. Mi-a plăcut să călătoresc fără țintă, am mâncat aproape încontinuu, cam tot ce vedeam în fața ochilor pe la tarabe, am petrecut, în general pe Khaosan, sau la sfârșit aici și a fost altceva. Dar cum spuneam sunt și hoteluri drăguțe în zonă, așa că oricine poate avea și confort și vacanță foarte relaxată.

Este periculos!

No way, de loc chiar, este cel mai sigur loc din lume. Bangkok este super și m-am plimbat noaptea la pas. DAR! Nu m-am îmbătat, nu am stat la discuții cu oameni dubioși, înțelegeți ideea. Sunt mulți oameni ca noi, din Europa, care doresc să cunoască, să socializeze, m-am împrietenit chiar cu o fată din Budapesta care abia începuse călătoria solitară, i-am predat ștafeta. Se întâmplă lucruri dar cred că doar celor care ori au un ghinion teribil, ori se îmbată aiurea sau iau alte chestii. Am văzut asta. Fete tinere, superbe, oameni tineri, europeni. Nu am stat atât de târziu prin cluburi să văd deznodământul, mă retrăgeam pe la 3-4 dimineața, dar unii arătau duși, adică nu mai aveau mințile la ei de atâta băutură. Asta nu este o idee bună nicăieri, dar mai ales într-un loc străin. Sau dacă nu ești cu prieteni care pot avea grijă de tine. Dar ce vedeam: toată gașca era în același stadiu. Doar sper că au fost ok.

tot 973

tot 975

tot 262
O data am purtat acesti pantofi cat am stat prin Asia. Si asta sa nu zic ca i-am carat degeaba. Curly’s ambition

tot 260

Sunt de toate și multe păcăleli

Da. Se oferă orice pe străzile astea dar nu se insistă. Numai tu poți spune ce/cum/cât vrei. Există atâția care vor spune da, că nimeni nu o să te hăituiască pe tine că spui nu.

Și pe lângă produse mai este păcăleala turrurilor tuk-tuk, de care culmea nu m-am lipit aici ci pe la un alt templu, dar cum spuneam am simțit-o și m-am lăsat purtată de curiozitate, prețuri mari pentru curse diverse, prețuri mari pentru tot felul de tururi. Dar aceste păcăleli sunt comune în toată Asia de Sud-Est. Vin la pachet.

tot 039

Ping-pong show

Nu am avut curiozitatea, îl las pe data viitoare, poate că nici nu am avut cu cine, dar desigur cam toată lumea cu care am vorbit a fost și părerea unanimă: dacă ești în Bangkok este de bifat, am fost o dată și este suficient. Intrat, văzut, plecat. Simplu.

tot 700
Si ar mai fi masajele… direct pe strada

tot 280

Cu toate de mai sus Khaosan Road rămâne raiul universal al backpackerilor, deși faima este mai mare decât ce găsești la fața locului, este cum spuneam o mini stațiune în mijlocul orașului, un loc relaxat, de care totuși nu m-aș plictisi prea ușor, fie numai și datorită poveștilor celor întâlniți aici.

tot 052
Da, cineva predica contra pacatosilor! Pe Khaosan, dar nimeni nu se sinchisea

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „Adevărul despre Khaosan Road, Bangkok: un loc al pierzaniei sau raiul backpackerilor?”

1. parca ati innebunit cu KSR.
    cea mai ”cunoscuta” strada din Bangkok nu este Khao San, ci bulevardul Sukhumvit.

mancare?…imagineaza-ti un elvetian in Bucuresti care isi cumpara o portie de mici cu cartofi la un fastfood, pune poza pe facebook si apoi spune ca a gustat din adevarata bucatarie romaneasca.cam asa e si cu pad thai-urile alea divine din Khao San la 60 THB.

preturi?…ieftin ca braga.cine e backpacker si ” has to do” Thailand, e bine sa stea in zona aia.daca distractia pentru tine se rezuma la o portie de pad thai(pe care thailandezii nici la caini nu ar oferi-o) si o sticla de bere Chang la 1 l, atunci stai in KSR.a, sa nu uit, daca mai esti si un membru fidel al miscarii flower power, salvatii ursii panda din China sau mai stiu eu ce suflet neinteles, cu un picior in Nirvana si traind pe banii statului, atunci stai in KSR.

1. Va multumesc pentru comentariu si va mai astept pe site. Din punctul meu de vedere fiecare are propria experienta, nu exista un anume mod corect de a vedea sau nu o destinatie, cate bordeie atatea obicee cum se spune si gusturile nu se discuta. Si nici bugetul de care dispune fiecare. Articolul de fata se doreste a lamuri cateva lucruri despre Khaosan Road, nu despre Thailanda in general si nu despre Bangkok in general, ci numai despre Khaosan. De aici din tara mi s-au spus niste lucruri de groaza despre zona si la fata locului am gasit altceva. Khaosan asa cum am si scris in articol este probabil cea mai cunoscuta zona mai ales printre backpackeri, ceea ce este adevarat, bulevardul Sukhumvit este o zona mai exclusivista, este o alta fata a Bangkokului. De aceea imi place atat de mult orasul, pentru contraste.

Unul dintre lucrurile pe care le auzeam despre KSR era ca nu ai ce manca, numai lucruri toxice, etc, ceea ce nu este adevarat, cum spuneam, Khaosan este o zona foarte prietenoasa si se gaseste multa mancare comestibila, inclusiv padthai. Asta nu inseamna ca cea mai buna mancare din Thailanda este pe KSR, ci doar ca ai ce manca, decent zic eu si foarte multi alti turisti. Am fost desigur si in locuri traditionale din Bangkok, zone deloc turistice si toate in afara Khaosan si am vazut multi thailandezi mancand padthai, exista unele locuri foarte renumite, unde sunt aproape numai thailandezi si se sta la coada.
      Unul dintre locuri l-am vazut si la o emisiune TV, Thip Samai, este unul dintre cele mai bune restaurante de padthai din Bangkok. Uitati despre ce restaurant vorbesc: http://www.eatingthaifood.com/2013/01/pad-thai-thip-samai-restaurant-bangkok/
      Padthai este cel mai cunoscut fel de mancare thailandez si thailandezii nu il dau la caini, il mananca si ei, desi nu exclusiv, desigur, nici noi nu mancam zilnic sarmale, sau alte specialitati traditionale, dar asta nu inseamna ca nu trebuie incercat. Si sunt restaurante specializate numai in acest fel de mancare, ceea ce inseamna ceva. Mie mi-a placut foarte mult, am mancat de mai multe ori pe Khaosan in principal, ceea ce scriu pe blog este cum spuneam din experienta mea personala si toate le povestesc asa cum le-am trait si perceput.

Cat despre mine nu ma regasesc in niciuna din descrierile dvs. de mai sus, dar am prieteni din toate mediile sociale si de toate apartanentele, am chiar si prieteni cu care ma mai ciondanesc pe principii si viziuni diferite, constructiv, desigur, deoarece cred mult in toleranta, libertate de expresie si diversitate, asa ca desigur astept in continuare pareri, omul cat traieste invata, cum se spune sunt multe nuante de gri, nu este totul numai alb sau negru.

2. Blogul lui Mark îl stiu de vreo 3 ani…bun gagiul.
      Fara el, nu gaseam rata.

Oricum, KSR e un ghetto plin de kitsch.

2. Mark este super! Cat despre Khaosan, nu este Mamaia (partea de Nord), este Vama Veche. Mie chiar imi plac ambele, fiecare pentru alte motive. In Khaosan nu am simtit ca sunt intr-o mare capitala, ci intr-un loc de vacanta, la mare. Cum spuneam, in Bangkok as sta cu mult mai mult, este un oras care merita explorat și are ce dezvalui.

1. Nush ce sa zic.Sunt cam la fiecare 3 luni in Bangkok si, dupa parerea mea, nu este chiar atat de interesant.Ma rog, este la inceput, agitatia, mirosurile, haosul de pe strada, viata de noapte, toate acestea pot parea coplesitoare, insa farmecul dispare cu timpul.

Chiar si viata de noapte, odata ce ai fost peste tot, nu mai e atat de palpitant.Viata de noapte care a facut celebru Bangkok-ul este putin exagerata aprecierea, daca luam in considerare ca toate stabilimentele se inchid pe la 3-3 jumate, asta multimita legii martiale instituite de junta.Acum au ridicat legea martiala.

Cultural, nu cred ca are multe de oferit, asta daca nu esti un imaptimit al templelor si/sau budismului.

Shopping, o gramada de mall-uri.Central World, Paragon, Terminal 21 si Emporium sunt printre cele mai cunoscute.Ori Central Embassy, de fite.

Culinar, insa, da.E, probabil, in top 3 din Asia, laolalta cu Singapore si Saigon.

Peste 1 luna jumate sunr din nou in Bangkok.Va trebui sa urmez din nou traditia : sushi la Swisotel, rata in Udom Suk, king prawns la Gulliver, probabil o vizita in Soi Samsen( datorita lui Mark)

2. Da, frumos, eu inca nu am ajuns la saturatie, cum spuneam a fost pe lista pentru ca de acolo am gasit zborul acasa, asa ca mai am multe de vazut. Sper sa ajung si eu sa cunosc la fel de bine orasul cat sa am locuri favorite – dupa ce am cunoscut tot. Impatimita cu templele budiste, hinduse, etc nu sunt, adica vreau sa le vad, dar o data este suficient. Mallurile mi-au placut. Si cartierul chinezesc, cat a ramas din el si canalele, am stat doar 4 nopti asa ca nu am vazut atat de multe, adica am umblat non stop dar mai am multe de vazut acolo, de aceea imi si doresc sa revin. Ce pot spune decat ca esti norocos!

3. Pingback: Hai-hui seara prin Bangkok: cât de sigur este pentru o fată singură? | ExTraViTa

4. Pingback: Plaja Varkala, noua Goa #india #kerala – ExTraViTa

5. Pingback: Și s-a lipit de mine: Tuk-tuk tur, Bangkok, cea mai amuzantă țeapă pentru turiști – ExTraViTa