Turnul Baiyoke II, Bangkok-ul de sus de tot și o privire la baza

Bangkok Thailanda

tot 841

Bangkokul este un oraș al înălțimilor amețitoare, iar turnul Baiyoke II este – încă – cel mai înalt dintre toate. Și are chiar și o punte care se învârte, pentru a oferi vizitatorilor o priveliște de 360 de grade asupra acestui oraș. Este lesne de înțeles de ce am dorit să ajung aici. În plus, drumul până acolo a fost o aventură în sine, care mi-a arătat o altă față a Bangkok-ului.

Când călătorești singur nu ești singur decât atunci când vrei. Sunt locuri în care este foarte ușor să îți faci noi prieteni, iar Bangkok-ul cred că excelează la acest capitol. În ultima zi din Bangkok precum spuneam în articolul despre cum să mergi în croaziera pe râul Chao Phraya pe cont propriu l-am cunoscut la micul dejun pe Markus, un blogger de călătorii din Germania și am hotărât să vizităm Bangkok-ul împreună în respectiva zi.

El a fost cu ideea croazierei, studiase problema, eu cu ideea să mergem la Baiyoke. Așa că după ce am terminat călătoria cu vaporașul am luat metroul până la stația Ratchadamri de unde am mers pe jos spre turn. Se poate lua și un taxi, nu este scump, dar atât eu cât și Markus eram avizi să vedem cât mai multe, să mergem pe jos, să găsim singuri drumul.

Uitându-ne pe hartă am avut eu o idee de o scurtătură și am ajuns în niște locuri inedite cel puțin. O altă față a acestui oraș, dar noi ca noi însă în fața noastră pe șine mergeau doi tineri – erau și ei rătăciți pe acolo cu sacoșele de cumpărături. Tot la Mall au ajuns, ca am avut același drum.

tot 874
De la capătul pasarelei am luat-o urmărind șinele de tren până la Baiyoke
tot 873
Ideea mea….

tot 792

tot 794

Unul dintre motivele pentru care am ajuns la concluzia că nu este cazul să negociem mereu până la sânge sau să ne supărăm dacă am fost păcăliți de 2,3 lei prin Asia:

tot 795

tot 799

tot 804

Am ajuns pe lângă Baiyoke și am și trecut de el, atât era de înalt, bine că l-a identificat Markus că eu eram cu ochii după standurile cu haine: este un mare magazin chiar în fața turnului Baiyoke. De fapt sunt mai multe magazine și malluri și cumva am trecut printr-unul, l-am traversat și după aceea pe niște scări din spate de la personal am ajuns și în față la Baiyoke: și scurtătura asta tot ideea mea fusese, că doream să mă uit un pic prin magazin. Tovarășul meu de călătorie murea de râs, cred că nu îl păcălisem că este mai bine pe acolo, dar se amuza. Normal, este vacanță, ce este altceva de făcut?

Am ajus și la Baiyoke, ne-am luat bilete și am fost conduși până la observatorul de la etajul 77 iar ulterior la etajul 84 la puntea care se învârte. Am filmat dar nu știu de ce nu mai găsesc materialul.

Ce ne-a plăcut: faptul că ești în aer liber, simți vântul, puntea se rotește foarte încet și dă suficient timp încât să admiri orașul, să identifici clădirile, cartierele. Mă bucur că am ajuns aici!

Baiyoke: Bangkok-ul de sus

tot 828
Bangkok-ul din Bayioke

20140917_150559

După ce ne-am săturat de priveliște am mers printre tarabe și ne-am cumpărat tot felul de mâncăruri și cum a găsit și o masă cu două scaune în fața unui magazin iar oamenii au fost extrem de drăguți și ne-au invitat să stăm, am dat iama acolo în preparate. Peștele este incredibil de bun. Am tot luat cât am stat în Bangkok. Ulterior ne-am despărțit, pentru că Markus trebuia să se întâlnească cu niște prieteni în altă parte iar eu am dorit să mai rămân prin zonă, să ajung și în alte locuri, Bangkok chiar este un oraș sigur pentru o fată singură, sau am eu un noroc fenomenal. Mi-am propus de ceva timp să ajung să postez poveștile din Asia pe care nu le-am povestit încă dar am tot plecat în alte locuri, dar cumva este plăcut să mă întorc la momentele acelea, îmi este dor de Asia și îmi place mult să văd poze și povestiri de la alți călători pe acele meleaguri, am chiar câțiva prieteni și virtuali și din offline care de curând au fost prin Bangkok și mă bucur atât de tare pentru ei! Uitându-mă în urmă mi se pare că și eu abia ieri am fost acolo, dar nu îmi vine să cred că a trecut aproape un an!

tot 852

tot 858

tot 862

tot 863

Baiyoke este cel mai înalt hotel (673 de camere) din Asia de SudEst: 309 m fără antenă și 328,4 m cu tot cu antenă. Construcția a fost finaliată în 1997 și în curând va fi detronată din poziția de cea mai înaltă din Thailanda: MahaNakhon în prezent în construcție va avea 314 m.
Locul ar merita o renovare, mai ales barul de la etajul 83, beneficiază de o priveliște uimitloare, iar interiorul nu prea se ridică la potențialul său. Cred că la fel stă situația în toată clădirea.
Aici este de mers numai pentru priveliște, deși sunt foarte multe alte clădiri înalte în Bangkok, începând cu Lebua, renumit pentru The Hangover. Dar sunt foarte multe Ski baruri în Bangkok, numai că la majoritatea se cere ținută obligatorie. Aici nu. Mie mi-a plăcut toată ziua, colindatul pe străduțe, culoarea.

Prețuri și orar pentru vizitat turnul Baiyoke:

Luni – Vineri: 10:00 -22:30
Sâmbătă -Duminică 9:30 – 22:30. Ultia intrare la 21:30.
Prețul: 300 THB (aprox 8 euro) între 10 – 18:00 și 400 THB (aproximativ 10 euro) între 18:00 – 22:30.