Totul despre Ryanair: un articol util celor care doresc să afle detalii despre ce servicii oferă Ryanair și cum pot proceda pentru a-și rezerva bilete la cele mai mici prețuri.
Începând de anul trecut, odată cu lansarea programului Always getting better – Mereu mai bun, Ryanair a dat startul unor schimbări care au fost bine primite de către pasageri (normal) având în vedere că au relaxat unele condiții și au introdus multe lucruri noi: al doilea bagaj de mână gratuit, loc alocat gratuit, reducerea unor taxe: inclusiv cea de check- in în aeroport, dacă ați uitat să faceți check-in online, s-a redus numărul de pași pentru a achiziționa biletul, simplificându-se procesul. Din luna octombrie vom putea și bloca tariful afișat pentru 24 de ore. Abordez în ordinea în care primesc întrebări:
Totul despre Ryanair
Achiziționarea biletului online:
Tariful afișat în aplicație când simulăm un zbor: este tariful final, pentru a zbura nu mai trebuie să plătim nimic în plus. Nu există taxă de procesare a cardului de debit, există una de 2% dacă plătiți prin PayPal sau cu un card de credit– înainte de a plăti să verificați să fie bifată căsuța card debit, cea cu tarif redus.
Tariful final afișat în simulări include cele 2 bagaje de mână gratuite (vedeți mai jos politica de bagaje), taxele de aeroport, de procesare, etc. Voi trebuie să faceți check-in online și să veniți la boarding cu biletul printat – acestea gratuit.
Suplimentar și contra cost mai puteți adăuga: bagaje de cală, îmbarcare prioritară, serviciul Business Plus, check-in în aeroport, locuri preferențiale cu mai mult spațiu, etc.
În cazul în care călătoriți cu copii de până la 16 ani, programul Family Extra vă aduce diferite reduceri, verificați ce puteți solicita.
Check In – Biletul de Îmbarcare
După ce cumpărați biletul de avion veți primi un mail cu indicații privind detaliile zborului și perioada în care puteți face check-in online, care este gratuit. Dacă aveți aplicația de mobil instalată, puteți să veniți direct cu check-in făcut în aplicație – se va relansa în luna octombrie.
Dacă nu faceți check-in online, puteți să îl faceți în aeroport, contra unei taxe (mai jos am dat link către tabelele cu toate taxele posibile).
Recomand să faceți online: veți primi locul alocat gratuit, aleatoriu, sau veți putea alege un loc preferențial în schimbul uneo taxe: cele mai scumpe, 15 euro sunt cele din primul rând al avionului.
Tot în timpul check-in-ului puteți adăuga contra-cost bagajele de cală dacă nu le-ați adăugat la cumpărarea biletului (mai jos la secțiunea bagaje), îmbarcare prioritară, primirea biletului pe telefonul mobil, asigurare, iar în viitor chiar și masa la bord.
Politica de bagaje Ryanair
Bagaje de cabină: gratuite
1 bagaj de până la 10 kg cu dimensiunea maximă de 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 bagaj mic de până la 35 x 20 x 20 cm.
Bagaje cală: contra-cost
Taxele de bagaj de cală diferă în funție de greutatea bagajului, 15 sau 20 de kg, dacă este primul sau al doilea bagaj de cală și dacă este sezon sau extrasezon. Prețuri de 15, 20, 35 – până la 45 de euro/bagaj. În majoritatea cazurilor taxele sunt duble dacă le achiziționați în aeroport în loc să le adăugați online, mai jos urmărind linkul cu taxele vedeți și taxele de bagaj de cală.
Online se poate adăuga un nou bagaj atâta timp cât puteți efectua modificări la rezervarea dvs – și printa încă o dată, pe mail veți primi toate aceste detalii cum spuneam mai sus.
Taxe diverse:
De exemplu pentru schimbat date zbor, schimbat nume, îmbarcare prioritară, etc, toate sunt publicate pe website, cu nota că planul business aduce în unele cazuri (specificate) reduceri sau scutiri de taxe. Recomand selectarea plății în euro, deoarece taxele sunt la fel indiferent dacă vorbim de euro sau lire.
Aici puteți vedea tabelul cu toate taxele care pot fi percepute, inclusiv cele de bagaje de cală, la sfârșit.
Dacă aveți nevoie de diferite informații în timpul rezervării sau după puteți să întrebați, gratuit, este chat online cu un agent și ulterior rezervării, cu numărul de rezervare.
Azi am făcut o simulare pentru Dublin în Octombrie
În cea de-a treia fereastră puteți deja să achitați, este mai jos formularul pentru date card, vedeți să aveți bifată opțiunea card existentă și vedeți jos dreapta chat.
Programul Always Getting Better
Lansat în 2014, programul dorește, conform spuselor Vicepreședintelui de Marketing Kenny Jacobs ”Să devenim atât de plăcuți pe cât suntem de utili”.
Președintele companiei, Dl Michael O’Leary a spus că vrea să facă RyanAir compania favorită a europenilor. A fost o mișcare importantă, din cea mai ieftină linie aeriană (tariful mediu RyanAir este 47 euro) la una iubită de consumatori, pentru că asta este la bază – principiul Love Marks din Marketing. Un pariu îndrăzneț, din care câștigă și compania, într-un mod în care îi face fericiți și pe consumatori (eu am fost fericită cu cel de-al doilea bagaj gratuit, știți bine că mă preocupă major acest aspect).
Ce a adus Always Getting Better/Mereu mai bun în primul an de implementare
Simplificarea etapelor din timpul rezervării: adică mai puține ferestre, o interfață mai prietenoasă, mai ușor de înțeles – pentru clienții noi foarte utilă, eu deja învățasem cum să evit taxele, ideea este că acum procesul este foarte transparent, dar oricum, puțină atenție, pentru orice eventualitate nu strică în nicio situație.
Al doilea bagaj de mână gratis: cel mic. Asta m-a bucurat, plus faptul că nu mai ești pus să introduci bagajul în display-urile speciale, decât în cazul în care chiar exagerezi, ceea ce nu recomand dealtfel – cititorii mi-au confirmat comentând la articolul meu despre experiențele mele RyanAir dinainte de program că nu le-a măsurat nimeni bagajul în zborurile recente.
Gratuit loc alocat în avion.
Servicii Business Plus (contra-cost) și Family Extra, servicii de călătorie pentru grupuri.
Mai multe rute, taxe suplimentare mai mici.
Ce va aduce programul în cel de-al doilea an:
Un nou website, care va avea și variantă în limba română – luna octobrie a.c.
Posibilitatea de a bloca tariful pentru 24 de ore, contra taxei de 5 euro: utilă dacă găsiți un tarif foarte avantajos și nu aveți bani pe card, sau nu sunteți hotărâți – odată cu noul website.
Au anunțat și un comparator de preț cu competiția – tot în noul website, asta mi-a atras atenția.
Noi uniforme pentru echipaj – luna noiembrie a.c.
Noi interioare la avioane și Boeing Sky: pentru a vedea frumusețea cerului, uitați pe wikipedia detalii despre acest avion.
Noi meniuri de bord.
O nouă aplicație pentru mobil, îmbunătățită.
Ce a mai anunțat Ryanair pentru viitor:
383 de noi aeronave – cea mai mare flotă de aeronave din lume
1/3 pasageri din Europa vor călători cu RyanAir
39% pasagerii din Europa vor călători cu RyanAir.
Planuri de viitor pentru România
Ryanair se află în discuții cu autoritățile de la Aeroportul Otopeni și cu Ministerul Transporturilor pentru a putea opera mai multe rute din București. Ei chiar au trimis o propunere de care ar beneficia și celelalte linii aeriene, ar aduce mulți bani aeroportului Otopeni și ar face mulți pasageri fericiți și nu numai români ci și turiști de alte naționalități – am tot auzit la conferințele despre Incoming la care am participat că avem nevoie de mai multe avioane care să aducă pasageri, deci așteptăm cu interes un trafic crescut din București pentru mai mulți operatori, sunt multe rute unde am putea ajunge și … viitorul sună bine, în toate culorile aeroportului. Eu una abia aștept.
În afară de planurile pentru București, unde vor să deschidă o bază în luna Decembrie 2016 mai sunt în discuții cu autoritățile pentru a opera zboruri din Cluj, Timișoara, Tg Mureș, Kogălniceanu. Cât despre București, Vicepreședintele Operațional, Dl David O’Brian prezent la conferință a vorbit despre deschiderea unor rute foarte tentante, precum Tel Aviv, Bari, etc.
România Vara 2016
Sper ca informațiile să vă fie utile,
Cu drag,
Mirela
După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.
Ne-am dori si zboruri din Bacau
Da, ar fi bine !
Bună seara! Eu am bilet pentru data de 26 noiembrie, dar din motive personale trebuie să plec mai devreme știe cineva dacă e posibil să schimb biletul. Ajutaţi-mă vă rog! Mulțumesc anticipat!
Buna, din cate vad in tabelul cu taxe, se poate schimba, contra taxei de 30 de euro: https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/help-centre/fees
Puteti intreba si pe chat, cu un agent Ryanair, insa
Buna ziua,am cumparat un bilet de avion dar am gresit adresa de email cum pot recupera nr.de zbor.Multumesc!
Buna ziua, trebuie sa le scrueti lor pe chat pebtru astfel de cazuri, succes!
un troler de 42x32x25 intra la bagaje gratuite? eventual plus un rucsac mic? multumesc.
Bună, Corina, dimensiunile standard Ryanair, cele dpuă bagaje gratuite de mână, sunt: un bagaj de mână cu greutatea de până la 10 kg şi dimensiuni maxime de 55 cm x 40 cm x 20 cm, plus 1 geantă mică de până la 35 cm x 20 cm x 20 cm.
Deci geanta mică poate fi un rucsac, desigur, eu așa călătoresc.
Văd că bagajul tău depășeșt la lățime, dar în rest este mic. Personal nu am văzut și nu am auzit ca în ultimii ani cineva să aibă bagajul cântărit sau măsurat, dar nu pot spune că absolut niciodată nu este posibil. Eu respect dimensiunea trollerului și sar calul la al doilea bagaj, fiind pregătită să pun ceva pe mine la nevoie (ceea ce nu s-a întâmplat) Călătorie frumoasă.
multumesc pentru raspuns. troler-ul are dimensiunile standad pentru wizz air, am prins o oferta super si l-am luat pt ca la prima vedere parea ca merge pt orice companie. apoi am vazut ca e ceva mai lat, 25 in loc de20 cm. ? sper sa nu am probleme….
am si eu o intrebare .daca am cumparat un bilet exact in ziua in care imi exipra buletinu o sa am probleme?
buna ziua. am cumparat un bilet de avion exact in ziua in care imi exipra buletinu.o sa am probleme ?
Buna ziua, daca ati introdus datele actului da, daca nu ati facut inca check inul nu. Deci daca ati introdus datele buletinului undeva, contactati reprezentantii Ryanair pe chat si va vor ghida. Le explicati situatia. https://www.ryanair.com/ro/ro/informatii-utile/centru-de-ajutor/intrebari-frecvente/contact/serviciul-de-chat-online-ryanair
Buna ziua, daca ati introdus datele actului da, daca nu ati facut inca check inul nu. Deci daca ati introdus datele buletinului undeva, contactati reprezentantii Ryanair pe chat si va vor ghida. Le explicati situatia. https://secure.livechatinc.com/licence/5665411/open_chat.cgi?groups=1
Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti daca la zboruri cu escala,ambele cu RyanAir, este suficient un timp de 2h si 15 minute intre zboruri ?
Din cate stiu, RyanAir nu face transbordarea bagajelor cand faci escala, chiar daca zbori tot cu ei.
Este vorba de 2h45 minute in 22 iulie, pe Milano-Bergamo si 2h15 minute, in 1 august, pe Londra-Stansted.
Stiti cumva cum as putea lua legatura cu ei, prin vreun mijloc? Am incercat prin e-mail dar vad ca nu mi-au raspuns dupa o saptamana.
Vreun numar de telefon in Romania sau vreun site de chat on-line?
Multumesc
Buna, teoretic ar fi, practic nu stiu, ca mai sunt si intarzieri uneori (adica oricand este posibil, chiar daca ei au 90% in time, sau cat este procentul).
Oricum, recomand incheierea asigurarii de calatorie pentru escalele scurte.
Aici este chatul live si stiu ca sunt foarte prompti in acest serviciu: https://secure.livechatinc.com/licence/5665411/open_chat.cgi?groups=1
Calatorie placuta!
PS: eu una as sta cu mari emotii cu escala de doua ore, dar in general sunt prea prevazatoare, adica sunt persoana aceea care ajunge cu doua ore si jumatate minim inainte de zbor in aeroport, asa ca …
Exista „asigurare de calatorie pentru escalele scurte” ? Este ceva specific RyanAir ? Sau va referiti la o „asigurare de calatorie” uzuala care include si situatii de despagubire sau ajutor in caz de ratare a unui zbor, datorita unor intarzieri ? Eu stiam ca daca se plateste cu card Visa, asigurarea de calatorie este inclusa.
Buna, ma refer la asigurarea de calatorie uzuala. Are si Ryanair, dar se poate lua si din alta parte, adica acea asigurare care te despagubeste in caz ca pierzi un zbor/vacanta din cauza intarzierilor. Nu stiu partea cu plata prin Visa, adica stiu ca era o facilitate la BRD, la un card, dar nu este la toate cardurile in general, sau cel putin eu nu stiu despre asa ceva. Verificati insa cu banca dvs cum procedati in caz de nevoie, este mai bine sa fii informat, desigur! Drum bun!
Foarte utile informatiile….
Totusi ramane un mare mister…
La Check-in online Ryanair in cazul NUMARULUI cardului de identitate ce se completeaza????
SERIA+NUMARUL cardului de identitate sau numai NUMARUL
Am incercat un raspuns oficial din partea companiei dar nu este posibil din pacate…
Multumesc. Cred ca cel mai bine seria si numarul. Pe boarding pass nu o sa se tipareasca tot, insa. Am discutat cu foarte multi calatori acest aspect si cu prieteni si in articolul a zbura sau a nu zbura cu Ryanair toti cei cu aceasta nelamurire au spus ca la fel (in cele peste 250 de comentarii). Deci toti cei pe care ii stiu si eu am facut la fel si a fost totul ok. Cred ca nu au sistemul adaptat dar accepta partial? Mister, insa teoretic ar fi ca in aplicatie sa se salveze tot, adica ei sa vada tot. Am pus o data doar numarul, totusi si nu am avut probleme. Insa cel mai bine numar si serie.
multumesc si eu… din ce am mai explorat si eu tot la concluzia asta s-a ajuns… adica si seria si numarul
Da, sigur asa trebuie procedat 🙂 calatorie placut!
Buna seara !
Care sunt taxele pe kg dacă depășesc limita
10 euro/kilogram
Buna ziua,
Stiti cumva ce inseamna optiunea „Fast track” si cu ce te ajuta ?
Multumesc
buna ziua am gresit prenumele in luc de alexandru am trecut alexandra a sa intimpin vreo problema la inbarcare nu am facut cechinul inca multumesc
Buna ziua, singura solutie este sa vorbiti cu ei pe chat. Sunt prompti si agentiile tot asa fac, adica trebuie sa modifice ei! https://secure.livechatinc.com/licence/5665411/v2/open_chat.cgi?groups=1
Buna ziua!
Imi puteti spune care sunt pasii de urmat pentru anularea biletelor
Buna ziua, la Ryanair nu se pot anula biletele. Doar se poate face o rerutare, cu plata unor sume compensatorii,d ar de anulat nu. Adica se pot anula, dar nu se pot recupera banii, am patit si eu de cateva ori cand mi-am schimbat planurile. Când mi s-a întâmplat prima oară le-am scris celor de la Ryanair să îi întreb dacă eventual există o procedură de recuperare și mi-au spus că nu.
Bună ziua , vreau sa schimb biletul de avion dar îmi cere un număr de referință, care este acela ??
Buna
Vreau sa schimb numele la bilete și sa pun altul
Trebuie sa confirme prima persoana ? Ca sa pot schimba numele ?