Cum sa nu fiti debarcat involuntar din avion: profilul candidatului ideal si statistici

Noutăți Uncategorized Utile

Un articol despre cum sa nu fiti debarcat involuntar din avion, profilul candidatului ideal si statistici. Ultimele zile a vuit internetul de referiri la incidentul despre care am aflat cu totii, cand un pasager a fost dat cu forta jos dintr-un avion. Situatia aceasta a atras atentia asupra unei practici des intalnite in SUA mai ales.

Mai departe, puteti vedea care este profilul calatorului care este cel mai probabil sa fie dat jos din avion si am notat ce trebuie sa faceti daca totusi doriti sa fiti dat jos din avion. Totodata, am postat lista cu companiile care au „re-acomodat” cei mai multi calatori si cat de des se intampla sa fii dat cu forta jos dintr-un avion. Plus cateva glume care circula pe internet despre incientul United Airlines.

De ce se ajunge in situatia de a se refuza imbarcarea?

Pentru ca unele linii aeriene vand mai multe bilete decat locurile din avion, pornind de la premisa ca unii pasageri nu vor veni la imbarcare, pierzand zborul. Ceea ce de altfel se intampla foarte des in Statele Unite ale Americii, unde de altfel sunt inregristrate cele mai multe cazuri de acest fel.

Factori de care trebuie sa tineti cont

 pentru a evita sa va fie refuzata imbarcarea

Faceti check-in-ul cat mai devreme, chiar online

Ajungeti devreme la imbarcare – pasagerilor intarziati le poate fi refuzata imbarcarea fara nicio compensatie

Detineti un card al companiei

Fiecare companie are un card de membru al clubului sau. Este util chiar si un card al Aliantei din care face parte compania cu care zburati.

In grup, in familie – de obicei, calatorii singuri sunt selectati atunci cand nu exista suficienti voluntari.

Pretul biletelor: de obicei le este refuzata imbarcarea (sau sunt dati jos din avion) pasagerii cu biletele cele mai ieftine, un motiv fiind si cel ca in acest caz compensatiile sunt mai mici.

In perioadele aglomerate din an este cel mai probabil sa va confruntati cu o situatie de acest fel.

Bagajul de cala: preferati pentru „re-acomodare” sunt pasagerii care calatoresc numai cu bagajul de mana.

Deci, profilul candidatului ideal sa fie debarcat este:

Pasager care are numai bagajul de mana si biletul cumparat la tariful cel mai mic, care calatoreste singur in perioadele aglomerate, nu are niciun card de membru al unui club si vine la imbarcare pe ultima suta de metri.

Unii calatori doresc sa fie dati jos din avion:

In acest caz, sfatul specialistilor este sa vedeti in primul rand daca zborul este plin, dupa care sa va oferiti voluntar, informand personalul de la poarta. Desigur trebuie sa nu aveti bagaj de cala si vedeti daca oferta va convine: vouchere de vacanta sau bani. Care sunt oferiti dupa ce primiti desigur un loc in alt zbor.

Sansa fiti debarcat din avion impotriva vointei voastre este mica

… si in decrestere in ultimii ani

Sursa: CNBC aici

Se intampla cel mai des in America

United nu este pe primul loc!

Sursa: CNBC aici

Acum pentru a fi cu totul clara situatia, as dori sa vad si un grafic cu debarcarile/mia de calatori, sau cu cele din Europa. Am cautat si nu am gasit. Doar ca la 50 000 de britanici le este refuzata imbarcarea pe an, dar nu se intelege de catre ce companie, cum si alte detalii tehnice.

Multe situatii care circula nu sunt 100% relevante, cum este situatia cu cat castiga companiile din servicii suplimentare, unde este data numai valoarea totala a castigurilor. Insa corect ar fi sa fie suma castigata la mia de pasageri, sau sa apara si aceasta informatie, pentru a ne da seama de exemplu cum este situatia in cazul companiilor de la noi din tara. Nu poti compara o companie cu peste 600 de avioane cu una cu 11-20 sa spunem si sa spui ca una este pe nu stiu ce loc si alta nu stiu unde pentru ca nu este prezentata o situatie raportata la numarul de pasageri, deci impactul asupra mea ca simplu client nu este explicat corect. Este corect ca o companie a castigat o anume suma, da, dar pentru mine, ca pasager, conteaza mai mult situatia pe pasager decat valoare totala, in top fiind cele mai mari companii de la nivel mondial, normal. Vreau sa stiu cat castiga companiile de la noi pe client/servicii suplimentare. Sau la mia de clienti.

Cu siguranta dupa celebrul incident United Airlines atitudinea personalului oricarei compnaii va fi mult mai prietenoasa. Pe langa incident in sine, prima declaratie a CEO-ului companiei a fost indelung criticata, deoarece regreta ca unii pasageri nu au fost multumiti cu modul in care au fost „re-acomodati”. Pai da. A revenit cu declaratia potrivita, dar cam tarziu, raul era deja facut si precum stim, internetul vuieste de glume si sesizari asupra incidentului. Precum:

„Imbarcati-va ca doctor, plecati ca pacient”

„Avem o oferta pe care nu o puteti refuza. Nu, pe bune!”

„Si credeati ca locul pentru picioare este problema!”

„Noi ne batem clientii. Nu competitia”

„Va tratam asa cum va tratam bagajul de cala”

„Avem First Class, Business Class si No Class”

„Am pus spital in ospitalitate” – joc de cuvinte, „we put the hospital in the hospitality”

„Preturile noastre nu pot fi batute, dar pasagerii nostri da!”

Dar asta nu este nimic pe langa campaniile facute de competitori, ca ei bat doar concurenta si sutele de meme. Incidentul face istorie. Imi pare rau pentru pasagerul ranit, ca tuturor de altfel, sper sa nu mai avem de-a face cu astfel de intamplari si totodata sa fie o compensatie solida.

Sursa: Business Insider, CNBC, Independent.co.uk

Calatorii frumoase va doresc!

2 thoughts on “Cum sa nu fiti debarcat involuntar din avion: profilul candidatului ideal si statistici

    1. Multumesc, sper ca nu ! Trebuie facut check in-ul cat mai devreme atunci J. In general se intampla lucrurile acestea in America, in Europa mai putin, partial pentru ca despagubirile aici sunt cu mult mai mari si nu prea mai este profitabil. In alta ordine de idei, in SUA se si zboara cu mult mai mult. Niciun aeroport din Europa nu este in top 3 cele mai aglomerate din lume, pe locul 1 este Atlanta SUA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *