București-Pisa rută nouă Ryanair

Compania Ryanair a fost nevoită să retragă reclama ”vaccinează-te și zboară” – descrisă ca înșelătoare și de prost gust de către autoritatea de reglementare a publicității

Noutăți ryanair

Ryanair retrage reclama ”Jab and go”, ”vaccinează-te și zboară”. Aceasta a fost descrisă ca înșelătoare, iresponsabilă, de prost gust și cu o tonalitate neadecvată. COmpania a declarat că deși obiectează, va retrage reclama.

Reclama promova zboruri cu prețuri pornind de la 19,99euro/segment în diferite destinații europene. Spunea;”vaccinurile sosesc, așa că rezervă vacanța de Paște și pe cea de vară acum”. ”Vaccinurile înseamnă că se vor termina restricțiile COVID la mijlocul anului 2021” conform Ryanair.

Reclama ”Jab&Go” a fost aspru criticată de către autoritatea de reglementare a publicității din Irlanda. După ce au fost primite plângeri, ASAI ( Advertising Standards Authority for Ireland) a scris într-un raport că reclama face „probabil consumatorii să interpreteze expresia„ jab and go ”ca o susținere fără echivoc a vaccinării și a călătoriilor necondiționate”.

Unii au susținut că este înșelător să sugerăm că vaccinurile vor fi lansate către întreaga populație până în primăvară și că restricțiile de călătorie vor fi ridicate.

Alții au spus că este „iresponsabil, insensibil și ofensator și banalizează efectele pe care pandemia le are asupra societății și, în special, a lucrătorilor din prima linie”, conform The Irish Times.

„Planul de vaccinare al Irlandei nu a susținut percepția creată în comunicările de marketing, că persoanele care doresc pot fi vaccinate în timp util pentru a putea călători până la Paște”, a declarat ASAI în proiectul de raport, potrivit The Irish Times.

Ziarul a raportat, de asemenea, că ASAI a considerat că reclama are „potențialul de a exploata credulitatea, lipsa de experiență sau lipsa de cunoștințe a consumatorilor și nu a fost pregătită cu un sentiment suficient de responsabil față de consumatori și față de societate”; că „nu reflectă bunul gust” și că „nu acordă suficientă atenție sentimentului public predominant, bolilor suferite sau moralității și tonul său era nepotrivit”.

Plângeri au fost trimise și în Marea Britanie. Totodată, reclama a fost criticată de către multe publicații internaționale. Însă pentru Ryanair, orice reclamă este o bună reclamă, a avut mereu o politică de gherilă în ceea ce privește publicitatea. Nu s-au poziționat ca o companie a eleganței și a stilului, ci ca una eficientă care te duce în siguranță din punctul A în punctul B. Multe companii din sfera bunurilor de larg consum au avut scandaluri uriașe din pricina unor reclame considerate neadecvate (sau rasiste) și au trecut peste scandaluri ușor, deși au fost probleme mari, milioane de consumatori luând poziție chiar și staruri internaționale, nu cum a fost acum.

Așa că acest fapt nu îi dăunează economic, ci doar reglementează o realitate a zilelor noastre: aceea că nu toți cei care doresc vaccin pot să îl și acceseze și că de fapt nu prea sunt atâtea vaccinuri pe câtă cerere există. Totodată, la nivelul UE nu se dorește să se facă discriminare vaccinați/nevaccinați, cel puțin nu prea curând. Țări care au anunțat că se deschid, solicită testare, nu acordă beneficii pe baza vaccinului. Însă Ryanair va continua să zboare, sper cât mai mult însă această măsură mai domolește din avântul unora care insistă pentru anumite măsuri care în momentul de față nu sunt agreate de către autorități. 

Deși Ryanair a catalogat măsura ca ”nefondată” a afirmat că va retrage reclama

Ryanair nu este de acord cu decizia ASA cu privire la campania publicitară „Jab & Go” a Ryanair, deoarece reclama este atât factuală, cât și corectă, promovează rezervările pentru „Paște și vara 2021” pe baza faptului că vin vaccinurile, ceea ce este exact ceea ce premierul Boris Johnson a confirmat.

Nu numai că vin vaccinuri, dar Guvernul Britanic a confirmat că toate grupurile cu risc ridicat (peste 70 de ani) și lucrătorii din domeniul sănătății de primă linie vor fi vaccinați până la jumătatea lunii februarie, ceea ce le oferă clienților din Marea Britanie mai multă încredere în a rezerva pentru Paște și vară și dacă planurile lor de călătorie se modifică atunci nu se aplică nicio taxă de modificare.

Afirmațiile nefondate pe care ASA le-au folosit în determinarea lor înseamnă acum că toate publicitățile făcute de companiile aeriene, operatorii de turism și agenții de turism pentru călătorii sau sărbători în Paște și vară ar trebui, de asemenea, interzise.

Un purtător de cuvânt al Ryanair a spus: „Hotărârea ASA este o palmă în fața lansării cu succes a vaccinului din Marea Britanie, totuși, chiar dacă această hotărâre este nefondată, Ryanair se va conforma acesteia și reclamele Jab & Go nu vor mai fi difuzate”.

Sursa: Ryanair corporate aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.