Angra do Heroismo, capitala insulei Terceira, insula liliachie din Azore

Azore Portugalia Terceira

Terceira ziua 2 si 1 mig 021

Despre Angra do Heroismo se spune că este cel mai frumos oraș al insulei Azore. Este fermecător desigur, foarte colorat și vesel, iar soarele blând (care totuși arde tare) îl învăluie într-o moleșeală plăcută, care cuprinde pe toată lumea, localnici, turiști și chiar soldații de la fort deopotrivă. Este curat, sigur, parcă este pictat, cu un port mare, foarte primitor.

Rețeaua de străduțe din centru și centrul întreg este fermecător, de altfel este și protejat UNESCO după un mare cutremur din 1980 și reconstrucția orașului. Aici există una dintre cele mai importante librării și arhive publice din Portugalia, precum colecții particulare de artă importante.

Împreună cu Ponte Delgada din insula Sao Miguel și cu Horta din Faial, Angra do Heroismo este una dintre cele 3 capitale regionale ale insulelor Azore, fiecare cu propriile responsabilități. În Angra este situată Suprema Curte de Justiție și Arhidieceza insulelor Azore.
A servit ca refugiu pentru regina Maria II a Portugaliei între anii 2830 – 1833, ea adăugând Heroismo la numele capitalei.

Pe străzile orașului se desfășoară chiar și zilnic lupte de tauri, anunțate cu salve ca de artificii. Noi nu am văzut, deși am auzit, însă luptele durează foarte puțin, de fapt animalele sunt mai mult hărțuite cu sfori, nu sunt omorâte, dar poate voi merge altă dată.

Sfat: cremă cu factor mare de protecție mereu, în Azore nu știți niciodată cum va fi vremea pe parcursul zilei, dimineața puțini nori, după iese un soare orbitor, dacă vă prinde nepregătiți pățiți ca mine: m-am ars, mai ales că de câțiva ani aveam mare grijă cu soarele și foloseam cremă cu factor 50 la primele expuneri, etc, ca la carte, aici am pățit-o în prima zi, cu model de maieu.

Monumente: Se Catedrala Insulelor Azore, Castelul Sebastiao, Pacos do Concelho – Primăria, clădire din sec XIX , Mănăstirea San Francisco, Biserica San Goncao din sec XVII, Forte do Negrito, o fortăreaţă, Palatul Bettencourt, Biserica Sao Sebastiao.

În trecut, portul din Angra do Heroismo era plin de galere car duceau bogății din Insia și Americi – aur, argint, diamante, mirodenii. Am vizitat orașul în prima zi, doar cât să privim de departe, după fugitiv și în ultima zi am luat la pas tot centrul, cu oprirea la obiective, a fost o jumătate de zi plăcută. Deci într-o zi întreagă aveți timp să vizitați și Monte Brazil, am povestit despre el aici și centrul, să faceți o baie, să luați masa la un loc cu vedere frumoasă. Să le luăm pe rând:

Mic dejun cu un peisaj de vis, la hotelul unde am stat, Hotel Caracol:

20140709_090930
Hotel Caracol Angra do Heroismo

Picture 333
Si vederea de la balcon

Picture 322

Picture 280
Portul Angra do Heroismo

La colindat: sus la piramida din sec 19 dedicată regelui Pedro IV, fondatorul orașului. Priveliștea asupra orașului este superbă de aici: un oraș capitală atât de intim, o miniatură frumoasă, liniștită, curată, parcă este un oraș de jucărie dar atât de plăcut.

Terceira ziua 2 si 1 mig 005

Terceira ziua 2 si 1 mig 026

Terceira ziua 2 si 1 mig 015

Am coborât spre oraș, trecând prin grădinile publice:

Terceira ziua 2 si 1 mig 032

Terceira ziua 2 si 1 mig 036

Terceira ziua 2 si 1 mig 049

Palatul vice-presedintelui Azorelor, care în trecut a fost mănăstire iezuită. Și biserica de lângă, unde am admirat veșminte preoțești și mai ales dulapul neobișnuit unde sunt ținute.

Terceira ziua 2 si 1 mig 063

Terceira ziua 2 si 1 mig 066

Terceira ziua 2 si 1 mig 083

Terceira ziua 2 si 1 mig 092

După care am dat o raită prin oraș, prin piețe, mici ateliere meșteșugărești, străduțe

Terceira ziua 2 si 1 mig 101

Terceira ziua 2 si 1 mig 104

Terceira ziua 2 si 1 mig 107

Terceira ziua 2 si 1 mig 114
Piata Angra do Heroismo

Terceira ziua 2 si 1 mig 134

Terceira ziua 2 si 1 mig 149

Terceira ziua 2 si 1 mig 151

Mănăstirea Sao Concalo a fost fondată în 1545, este cea mai veche mănăstire din oraș și cea mai mare din Angra. Interiorul baroc fermecător merită admirat. Și azuleo, picturile azurii de pe pereții bisericii sunt superbi, dar nu am avut voie să facem fotografii înăuntru, însă este păcat să fie ratată, bisericuța este de o rară frumusețe. Aici am observat cum discutau tinerele băgate la mănăstire cu familia, prin un perete dublu de grilaj, pentru a nu se putea atinge, stăteau de o parte și de alta a grilajului.

Terceira ziua 2 si 1 mig 155

Terceira ziua 2 si 1 mig 159

Catedrala insulelor Azore, Se și altarul de argint, una dintre marile mândrii ale orașului

Terceira ziua 2 si 1 mig 189

Terceira ziua 2 si 1 mig 179

Terceira ziua 2 si 1 mig 180

Biserica Misericordia:

Terceira ziua 2 si 1 mig 213

The Paços do Concelho – primăria, o clădire din sec 19, impozantă, este un exemplu de arhitectura frumoasă a Angrăi

Terceira ziua 2 si 1 mig 221

Terceira ziua 2 si 1 mig 238

Terceira ziua 2 si 1 mig 251

Ne-am mai plimbat prin oraș, am stat la o cafea chiar în centru, o prăjitură, iar după la masă la restaurantul Beira Mar, foarte frumos și cu vedere la ocean și la plaja cu nisip din Angra. Aici am mâncat supă de fructe de mare în pâine 🙂 nu de fasole, prețul 3,50 euro. Și acesta este unul dintre restaurantele cele mai scumpe!

Terceira ziua 2 si 1 mig 196

Terceira ziua 2 si 1 mig 276

Terceira ziua 2 si 1 mig 209

20140709_174640
Dar noi am facut baie langa hotel si am stat pe asfalt, ca ne grabeam sa luam avionul spre insula Sao Miguel, a fost bine!

Controverse

Terceira a fost de două ori capitala Portugaliei, pentru scurt timp, dar localnicii se mândresc tare cu asta, lucru de altfel discutabil, încercând să studiez cum au stat de fapt lucrurile, am intrat într-o complicație și am cumpărat și cartea cu memoriile lui Antonio Perez, secretarul lui Felipe II să mă luminez, deoarece pe wikipedia m-am informat despre ce s-a întâmplat în perioada Mariei II, când de fapt tronul era ocupat de altcineva, ea și l-a recuperat ulterior, iar Azore a făcut parte din periplul ei prin Europa cât a stat în exil, succesiunea a fost complicată deci nu înțeleg partea cu capitala, am nevoie de explicații de la experți, sau să le cer lămuriri suplimentare pe acest aspect.

Am auzit de câteva ori tot de la Paulo cum we kicked the spanish out of the island with cows and bulls. Ce s-a întâmplat: când au debarcat spaniolii, au dat drumul la animale şi au reuşit să respingă atacul. Din păcate vreo 3 ani mai târziu spaniolii au revenit, au debarcat în altă parte, au cucerit insula şi au omorât toţi nobilii prin execuţie publică. Au folosit cuţitaşe care nu prea tăiau pentru a-i decapita, o mare cruzime. Deşi s-a întâmplat acum multe sute de ani, azorenii vorbesc despre trecut ca și cum ar fi fost la o aruncătură de băț: ca și cum strămoșii care au udat cu sânge acest petic de pământ pentru păstrarea status quo-ului și a independenței ar fi fost chiar bunicii lor. Într-un fel așa este, dar acolo trecutul este atât de viu, sunt atât de patrioți și mândri de ei, de trecutul lor, de ceilalți azoreni, sau staruri care au strămoși din zonă.

Una peste alta, ziua petrecută pe străduțele din Angra do Heroismo a fost super relaxantă, doar roșeața mea dobândită cu o zi înainte m-a supărat un pic

Terceira ziua 2 si 1 mig 252

Am fost în insulele Azore la începutul lunii iulie 2014 într-un InfoTrip de o săptămână, la invitația TAP Portugalia și a Oficiului pentru turism din insulele Azore