Ce faci când ţi se blochează valiza în Dubai şi trebuie să zbori în Hong Kong

dubai 150
In lobby la Hotelul Grand Central

De când mă ştiu iubesc valizele dar în curând s-ar putea să îmi schimb părerea.

În scurta incursiune din Dubai m-am întors din oraş în camera de hotel pe la 12 şi jumătate noaptea – de Ramadan lumea aşa circulă, plus că vineri a fost totul închis, inclusiv metroul până la ora 14, numai după iftar totul se însufleţeşte.

Aşa că întoarsă la hotel mă pun pe scris şi….la un moment dat mă hotărăsc să încarc bateria la aparatul foto, încărcătorul fiind în valiză cu multe altele.
Observ cu disperare că nu mai funcţiona codul. Nu l-am uitat, îl aveam şi notat, pur şi simplu era blocat (este a doua oară când folosesc valiza aceasta şi a doua oară când se blochează, prima oară încă de la început, am dus-o în service în România şi am rezolvat, acum aici). Şi este o valiză scumpă, am fost foarte bucuroasă când am cumpărat-o în sfârşit, cu gândul să mă ajute în multe călătorii frumoase.

Teoria răzbunării mişeleşti

Deci: Iritată, la început am bănuit că cei de la hotel, o teorie conspiraţiei s-au răzbunat că nu am dorit să las paşaportul garanţie şi nici 100 dolari pentru minibar, asta de dimineaţă când am părăsit hotelul. Mi-au spus că o să scoată minibarul chiar i-am rugat şi le-am spus că nu se poate să nu anunţe această condiţie pe booking dacă ea există, să blocheze paşaportul sau să ceară garanţia de 100 dolari americani. Au lăsat şi minibarul oricum nu m-am atins de el că tot ce mă tenta de acolo era aberant de scump, de vreo 10 ori mai mult decât la marketul de vis-a-vis. Am fost atât de înverșunată cu minibarul pentru că citisem pe unele review-uri că au fost încărcați cu lucruri pe care nu le consumaseră, așa că nu am vrut să risc – nu am avut probleme.

La recepţie mi-au arătat că au securitate strictă, privind în urmă mi se pare cam sf scenariul meu, este mai plauzibil să se fi blocat singură valiza? Nici nu mă mai interesa, doream să se repare, aveam ceva lucruri scoase, dar şi destule pe dinafară.
Îngrijorare doar un pic: până când am realizat că tot ce este mai important: laptop, aparat foto, acte, carduri, etc le am cu mine.
Restul puteam să nu le accesez până în Hong Kong. Rămânea varianta forţării încuietorii dar atunci chiar că pa pa orice şasă să o mai folosesc (încuietoarea) şi chiar am nevoie de această facilitate. Dar ce făceam cu surplusul de bagaj, cel care nu era în valiză?Am hotărât că voi arunca o parte din cosmetice, până la urmă nu este atât o tragedie să mai cumpăr şampon, listerine, balsam, etc. Şi ce mai aveam haine şi nu încăpeau în rucsac, foarte puţine pe afară pe mine. flip-flops şi sandale, bine renunţam şi la papuci, nu e o tragedie.

Promptitudine maximă…nu

Am dat mail la reprezentanţă – service internaţional nu la noi în ţară – cu cererea disperată, mesaj automat că primesc răspuns în 2 zile, până acum, aproape o săptămână nimic decât că am fost pusă în cc la un mail de direcţionare a problemei, gen: dragă x te rog să te ocupi de problema de mai jos. Şi pauză.

Oricum m-am învârit un pic, am verificat la recepţie, am găsit numere la companie, internaţionale şi din Dubai. Îndreptându-mă spre telefoanele de la metrou m-a lovit că nu rezolv nimic dacă sun noaptea la Reprezentanţa Internaţională. Poate doar să cheltuiesc bani inutil, că de fapt nu am ce face la ora respectivă, mai bine mă duc la hotel, mă trezesc dimineaţă, contactez reprezentanţele locale, dacă rezolv în timp (setat oră la care trebuie să mă îndrept spre aeroport) bine, dacă nu, pierd cosmeticele şi poate altele de care mă puteam lipsi. Plus că mergeam la drum cu o ţinută nu tocmai comodă, dar nici asta nu era o tragedie.

Incredibil de cald şi noaptea, instant rămâi fără aer

Deci m-am întors din drum şi de căldură m-am oprit să îmi iau o bere, aşa, să mă revolt. La micul market am luat două chiar, foarte hotărâtă, am argumentat: sunt supărată, s-a uitat la mine vânzătorul cam în 14 dar nu a comentat.

Spre casă îmi venea deja să le duc înapoi, sau măcar una, dar mi-a fost şi mai aiurea. Că pe căldurile astea deshidratarea nu este de dorit şi alcoolul deshidratează.

Am ajuns, pus la calculator, deschis o bere şi după ceva timp, că nu îmi plăcea gustul, am studiat-o: fără alcool! Inutil să spun că le-am aruncat aproape, calorii goale. Am băut un pic dintr-a doua, de gust, că nu beau băuturi acidulate şi de apă mă săturasem.
Am terminat articolele despre piscinele naturale din lavă Bicoitos şi liniştită deja m-am culcat. Era cel mai important să fiu odihnită, că mă aştepta o perioadă de peste 30 de ore pe drumuri, avioane şi aeroporturi.

Cel mai de treabă şi pregătit recepţioner posibil: Ali

A doua zi m-am trezit în timp, am coborât la recepţie, iar recepţionerul de serviciu a fost extraordinar, am avut norocul să dau exact peste omul potrivit. Ali, nici nu pot descrie cât a fost de priceput şi de binevoitor, calm – cel mai de treabă întâlnit în Dubai.

A sunat la reprezentanţa locală, nu înainte să vină să verifice el însuşi cum e cu valiza, să ceară detalii, numere de telefon, cât costă, la ce oră pot veni, unde, zeci de alte întrebări, sunat şi la Deira City Center la fel, cu cine a vorbit, cine recomandă, cum, dacă mă asistă, dacă este gratis, etc. Am rămas total impresionată. Din fericire Deira City Center era la o staţie de metrou de mine şi după ce mi-am aranjat bagajele am predat camera şi am plecat spre Mall.
Valiză, rucsac plus 2 sacoşe. Căldură înfernală, dar mă simţeam bine, până la urmă nu dorisem eu neprevăzut? Mai bine asta decât lucruri într-adevăr grave.

La Mall cu sacul plin

Am ajuns la Mall, vreau să vă îmaginaţi privirile amuzate şi conspirative pe care le-am primit când am întrebat de Mall, cu atâtea sacoşe şi sarsanale.

20140719_112929
Catre Mall – aveam si rucsacul in spate

Bagajul meu pentru 2 luni şi ceva în Asia este de 20 de kg plus aparatură.
Iar în cele 20 de kg intră şi cosmeticele, luate în gramaj mare. Deci sunt destul de frugară.

La Deira ….. mi-au rezolvat problema în 10 minute, pus alt cod, dar am rămas cu frica să nu o mai păţesc. Dacă mi se întâmplă undeva unde nu am niciun magazin pe aproape? Oare totuşi să fi blocat cineva intenţionat? Ştiu că se poate şi foarte uşor dacă ştii cum să umbli la butoane. Sper în sufletul meu să fie asta că dacă mi se mai blochează o dată mor. Update: s-a mai întâmplat de vreo 10 ori și nu am murit. Nici acum nu am rezolvat.

M-am mai învârtit un pic prin Mall, am aranjat bagajul bineînţeles şi am plecat tot la staţia Al Rigga, unde este Hotelul, am postat de la Internetul cunoscut articolele despre Biscoitos şi am băut în spate cafeaua luată de la metrou (se dă numai la pachet). Am rezistat cât am postat versiunile ro-engl cu ea în faţă:) dar aici nu este cine ştie ce, este regulă aşa că trebuie respectată. Plus formă de respect.

20140719_130952
Strazile pustii ziua, imagine cu intrarile la Metrou de la Mallul Deira

Uf… Spre Sharjah, de la staţia de metrou Union.
Şi uite cum am pierdut eu timpul în ziua a doua din Dubai!
Noroc totuși că era service în Dubai, altfel chiar era imposibil să rezolv problema. Update: nu era imposibil deloc! Am pățit treaba asta de mult ori în excursia prin Asia, am și scris un articol despre asta și soluția a fsot să iau la rând combinațiile. Am reușit în 10 minute, 20 de minute, 15 minute. Ideea este că se poate.

Pe curând!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Liked it? Take a second to support Mirela Leoni on Patreon!

Lasă un răspuns