Cheung Chau – micuţa insulă halteră, un refugiu din aglomeraţia Hong Kong-ului

Asia Hong Kong Viața este o plajă
Hong Kong cheung 287
La unul dintre punctele de observatie din drumetia din Cheung Chau

Am mai spus că mă fascinează insulele, că ador plajele şi natura. Cheung Chau, micuţa insulă de numai 2,4 km pătraţi din Hong Kong este de vizitat, în special dacă petreceţi mai mult timp în zonă, fiind o evadare plăcută din aglomeraţia şi gălăgia zonelor citadine.

Mic dejun: M&S şi calamari

De dimineaţă la mic dejun cum nu mai aveam o piaţă lângă mine, am încercat să iau ceva de la micile prăvălii de la parterul clădirii unde stau dar nici într-un caz nu o să dau 15 HKD pe o portocală. Ăştia sunt pe jecmăneală, mie nu îmi place tocmeala. Până la urmă m-am lipit de un smoothie BIO de portocale şi morcovi 750 ml de la Marks&Spencer, chiar a fost bun.

Iar la Ferry m-am mai lipit de o porţie de calamari cu ceva sos. Am arătat şi eu după ce am văzut la o fată că a luat că tot era scris în chineză. 9 HKD, nu prea mi-a plăcut, sosul era dulce, ceva între ciocolată şi caramel, plus seminţe de susan. Dar de foame m-am străduit. Este foarte interesant cum deschid o oală şi de acolo taie cu o foarfecă la calamari sau altele, porţionează, condimentează, au o viteză……

Hong Kong cheung 018

Cum se ajunge în Cheung Chau: cu feribotul din Staţia Centrală HK Star Ferry, sau Central Pier şi Preţuri

Pentru a ajunge la Central Pier am luat feribotul din Kolwoon (între timp m-am mutat din Insula Hong Kong în Kolwoon să experimentez mai multe faţete ale zonei) la staţia centrală din HK şi de acolo alt feribot către Cheung Chau.
Este mult mai uşor să explorezi cu mijloace de transport în comun, inclusiv feribot insulele îndepărtate ale Hong Kong-ului dar şi alte destinaţii din Kolwwon decât chiar din insula HK.

De ce? Păi eu aici unde stau, în faimoasa clădire Chungking Mansions sunt la 5 minute de mers pe jos de debarcaderul Star Ferry, cursele către staţia centrală sunt din 10 în 10 minute. Costă mai puţin decât metroul, doar 2,3 HKD traversarea Portului Victoria. Alt avantaj este major, nu schimbi decât linia de la numărul 7 la 5 de exemplu pentru Cheung Chau.
Alternativa de a ajunge aici: cu taxi sau cu metroul. De la metrou se merge destul pe jos până la Central Pier cam 15 minute repede repejor şi metroul este şi mai scump.
De nepreţuit: traversarea acesta scurtă a portului Victoria :). Ziua la dus şi noaptea la întors. Zgârie norii care se reflectă în apă, câte o joncă care taversează grăbit, momente frumoase. Dar o iau înainte……

Preţ transport pe Cheung Chau

Către Cheung Chau: din staţia Centrală: 13 HKD şi ceva, cred că 8 sau 9 oricum nu contează este puţin – vă aminti’i regula lui 10 ă[iem o zecimală şi avem preţul în euro. Deci 1,4 Euro rotunjit cursa obişnuită, bilet clasa economică, la VIP se mai adaugă 10 HKD – pentru aer condiţionat.
Cursa rapidă – care are aer condiţionat este 25,9. Eu am plecat cu obişnuită şi m-am întors cu cea rapidă.
Cursele sunt din jumătate în jumătate de oră de dimineaţa e la 7 până spre miezul nopţii. Foarte convenabil totul.

În total bugetul de transport, cu traversările portului Victoria incluse: 5 euro aproximativ această zi.

Călătoria durează cam 50 de minute, plimbarea foarte frumoasă, se văd zgârie norii, multe insuliţe, avioane care decolează şi aterizează pe insula Lantau, unde este aeroportul HK, vase de pescari, vase comerciale, de croazieră, un întreg univers.
Hong Kong cheung 006

Cheung Chang

De la venire ne întâmpină multe bărci pescăreşti că doar este sat de pescari, mi-a plăcut foarte mult.
Hong Kong cheung 045Hong Kong cheung 048

Şi foarte multe biciclete, sunt ale sătenilor

Hong Kong cheung 055

Plimbare prin simpaticul sătuc Cheung Chau

O plimbare pe chei, pe Praya Street printre magazine, restaurante, cafenele, este plină de culoare. Satul Cheung Chau este mic dar fermecător, liniştit, oamenii îşi văd de viaţa lor, este foarte reconfortant.
Supermarket Wellcome chiar în debarcader, cu de toate şi preţurile  mai mici decât pe insula HK… like! De aici puteţi face aprovizionarea pentru plajă. Fructe, sucuri, apă, altele.

Hong Kong cheung 105
Dulce foc, pana la urma s-a trezit din lene si m-a urmarit o perioada

Hong Kong cheung 072Hong Kong cheung 080

În Cheung Chau, peste tot obiectivele sunt extrem de bine semnalizate nu există nicio şansă să vă rătăciţi. Iar în zonele de drumeţii la fiecare 2 paşi sunt panouri pe care este semnalizată zona şi locul în care vă aflaţi.

Hong Kong cheung 243

Templul Pak Tai

Cam la 15 minute de mers pe jos din staţia de feribot. Interesanţi dragonii din email şi faţada. Construit în 1783, reconstruit în 1989 este unul dintre cele mai vechi temple din HK.

Hong Kong cheung 138Hong Kong cheung 118Hong Kong cheung 126

Jos magazine, sus rufe la uscat, o imagine obişnuită

Hong Kong cheung 091

La plajă

Multă lume din Hong Kong vine aici pentru plajă, bineînţeles. Feribotul cu care am venit era plin de tineri veniţi într-o excursie de o zi, pentru a se bucura de soare, baie în mare şi mâncarea proaspătă şi bună.

Hong Kong cheung 175
De aici se vede foarte bine forma de haltera a insulei Cheung Chau, Hong Kong

Plaja Thung Wan

Cea mai mare şi cu nisip fin, are plasă de rechini dar nu pe toată întinderea. Are mai multe părţi, este plăcută plimbarea pe mal, cu imaginea zgârie-norilor în faţă.

Am stat în partea fără plase de rechini, am făcut baie dar pe la apă mică nu m-a lăsat inima să mă aventurez deşi ştiu că nu a mai fost semnalată prezenţa rechinilor în zonă de mult timp, au aflat şi ei că nu e de haleală aici :).

Mulţi localnici făceau baie tot în zona liberă de plase. Ce poţi întâlni aici în schimb meduze, chiar cred că am călcat pe vreo 2, sau oricum pe ceva gelatinos, cam scârbos, yuh, plasele acelea ţin şi meduzele departe.

Hong Kong cheung 168
Distractie

Hong Kong cheung 200Hong Kong cheung 203

Aglomeraţie mare în zona ferită cu plase de rechini

Hong Kong cheung 184

De nevoie să am şi eu poze frumoase am folosit timerul aparatului, este incredibil de simplu şi din acest moment viaţa mea s-a schimbat :). Şi poza din apă de mai sus este făcută de mine, cu ajutorul unui trepied de buzunar.

Plaja Kwun Yam Wan

Mai mică, cu şcoală de surf şi mai fermecătoare, cu un pietriş foarte fin, dar care înţepa. Aici erau numai localnici, deşi era montată o plasă de rechini destul de cuprinzătoare.

Hong Kong cheung 214Hong Kong cheung 215Hong Kong cheung 226

Localnicii se minunau cum îmi fac eu poze singură se adunaseră, se bucurau aşa că am luat-o la picior, simpatici oricum.

Hong Kong cheung 231

Am remarcat pe insulă că toţi oamenii în vârstă sunt sănătoşi, slabi, numai fibră, fără grăsime, fără cocoaşă, sau aduşi de spate cum se spune, foarte vioi, fără dinţi în gură unii că sunt săraci dar cred că stau bine cu inima şi restul. Ce înseamnă un stil de viaţă activ şi dietă bună.

Şi sunt pozitivi, binevoitori, păcat că nu mă pot înţelege cu ei din cauza barierei lingvistice.

După plajă am luat-o pe traseul bine marcat, în care se ajunge uşor, totul este cu scări către obiectivele: Templele Tin Hau (sunt mai multe aici), Templul Hung Shui, construit in onoarea unui zeu al mării, Grota Cheung Po Tsai, unde se crede că a fost ascunsă prada cunoscutului pirat Cheung Po Sai, care ajunsese să comande o flotă de peste 700 de nave şi care a inspirat şi un personaj din Piraţii din Caraibe.

Hong Kong cheung 252
Alt templu, alte poze
Hong Kong cheung 275
De aici se vede foarte bine forma de haltera si marea de ambele parti ale insulei

Hong Kong cheung 303Hong Kong cheung 311

Mai sunt diferite punte cu panoramă frumoasă, micul zid chinezesc, un traseu de drumeţie, câteva stânci interesante.

Hong Kong cheung 293

Stânca  numită „Cap de om”

Hong Kong cheung 301

Dar fiecare stâncă de aici are un nume intreresant, legat de forma ei, toate aşteaptă să fie descoperite :).

Multe vietăţi în tufele de pe traseu, mereu ceva se grăbea să se ascundă, am văzut multe păsări pe care nu le-am identificat. Oricum este minunată senzaţia cu marea pe o parte, vedeaţă, zgomotele din natură, ciripit şi altele. Totuşi nu se compară traseul acesta cu cele din Cinque Terre sau Coasta de Azur.

Hong Kong cheung 323
Munca foarte laborioasa de desfacut acesti draci de mare si scos chestia aia galbena dinauntru, operatiunea era facuta la marginea plajei

Cina uşoară şi puţină

După vreo oră de plimbare în natură m-am întorsîn sat, că se înserase. Terasele şi restaurantele pline, numai lucruri bune prin farfuriile oamenilor dar din câte am văzut totul era pentru mai mulţi meseni, erau platouri imense cu diferite feluri de peşte şi fructe de mare, plus orez, sosuri.

Hong Kong cheung 341Hong Kong cheung 379Hong Kong cheung 418

Şi am identificat şi alte minuni oferite spre vânzare: rât de porc, diferite limbi, urechi, chestii neindentificate. Şi în afară de cifre totul în chineză aşa că fără ghid era la ghici. Dar îmi place acest fel de provocare.

Hong Kong cheung 376
Nu am dorit să mă trezesc cu cine ştie ce în farfurie şi nici cu un platou pentru 10 oameni, am citit că se întâmplă să fii jefuit ca turist dacă eşti habarnist. Am găsit şi un restaurant două cu meniu în limba engleză dar nu am venit aici să mănânc tiramisu, pizza, ouă benedict sau chiar sushi, care se găseşte şi în HK din abundenţă.

Plus că nu doream orez şi altele grele seara, chiar vreau să slăbesc că am cam adunat kilograme în ultimele 2 luni aşa că până la urmă am identificat o supă care m-a atras măcar se servea în recipiente de unică folosinţă şi fierbea. Am ales la ea peşte (era o bază la care se adăugau mai multe ingrediente, carne de porc, vită sau altele) şi alune, plus verdeaţă.

Hong Kong cheung 382
Peştele s-a dovedit a fi calamar iar supa excelentă. Aş mai fi luat una atât de mult mi-a plăcut. Una dintre cele mai bune pe care le-am mâncat vreodată.

Hong Kong cheung 384

M-am mai plimbat un pic şi m-am îmbarcat spre casă.

Hong Kong cheung 360Hong Kong cheung 416

Hong Kong cheung 440
Ador traversarea aceasta a portului Victoria

Îmi place feriboatul acesta de seară, deschis în faţă, numai cu el am circulat de când l-am dibuit între HK insula şi Kowloon. Uitaţi de ce :Hong Kong cheung 432

Pe mâine!

0 thoughts on “Cheung Chau – micuţa insulă halteră, un refugiu din aglomeraţia Hong Kong-ului

1. Thank you so much Eduardo! I miss Azores and Sao Miguel, lucky to write about so I am once more there 🙂 soon online here on the blog