Haina bărbatului: un vis împlinit pentru un cuplu de tineri antreprenori bucureșteni

Interviuri Motivație Uncategorized
10629826_1066598286698922_7348323335501121889_n
Sorin si Raluca, de la Men’s Cave – Haina barbatului

Am urmărit evoluția ‘Men’s Cave’ – haina bărbatului aproape de la început și am văzut cum a prins contur, cum s-a dezvoltat, cum a devenit un etalon în moda masculină bucureșteană. Și de ce m-ar interesa pe mine moda masculină bucureșteană? Într-adevăr, nu mă interesează peste poate, dar sunt anumiți oameni care mă inspiră: prin ceea ce fac, prin faptul că au încredere în visele lor, le și pun în practică și despre care vorbesc din când în când, găsiți interviurile ExTraViTa în categoria dedicată. Este o parte din ceea ce fac pentru a încuraja cititorii să aibă curajul să își urmeze visele, prezentând povestea altora care au luat-o pe același drum, vreau să arăt că se poate și cum. Iar faptul că îi cunosc pe protagoniști mă bucură și mai tare.

Men’s Cave este un concept dezvoltat de un cuplu foarte simpatic, Sorin Șurghie și soția sa Raluca Huzum, care au și un băiețel mic și care jonglează cu responsabilitățile diverse care țin de business, de jobul full time al lui Sorin, de familie și de viața socială, ei având în jurul lor mulți prieteni.

În câte magazine vine de bună voie un bărbat și mai stă și la probat câteva ore? În cele în care este pusă multă pasiune.

Ideea interviului:

Într-o zi de vară am poposit la Men’s Cave să beau o cafea cu Raluca și în cele câteva ore cât am stat acolo – nu ne mai întâlnisem de mult și am avut ce povesti – am văzut cred că toate tipologiile de clienți: un client fidel, care a venit să ridice câteva obiecte și o factură, un client care auzise de magazin și dorea să încerce ceva mai mult, să lucreze la stilul lui destul de conservator, dar cum s-a exprimat: nici prea mult, să o ia încet, adică a luat un sacou albastru și 2 perechi de pantaloni în 2 nuanțe de albatru, pe picior, dar a zis pas la cei verzi și a încerat o pereche de pantofi maro închis, declarând că mereu a purtat numai pantofi negri. Au intrat și câțiva curioși, printre care și un cuplu simpatic care după ce a văzut despre ce este vorba a făcut o programare.
Aveam ideea de a face un interviu de când auzisem de proiectul de magazin, doream să realizez când era online, dar nu am mai avut răbdare, așa că am sărit cu întrebările pe Raluca.

Citind răspunsurile lui Sorin și ale Ralucăi, simțeam cum crește ambiția și pofta de muncă în mine, pentru că asta este condiția principală de a reuși în orice: să perseverezi și să muncești atât cât trebuie. Al doilea an a adus o creștere de 70% dar și multe mai multe responsabilități, idei, noi proiecte pentru dezvoltare.

Cine este în spatele Hainei Barbatului?

Sorin: Teoretic, este un business de familie, așadar amândoi suntem implicați. Practic, Raluca se ocupă în mare parte de magazin, deși deciziile importante în ceea ce privește alegerea colecțiilor și promovarea, le luăm împreună. Am decis așa pentru că face cumva parte din concept și anume noi personal să ne consiliem clienții, în așa fel încât să aibă o experiență ca într-un magazin de lux și cine o poate face mai bine decat noi?! De luni până vineri este Raluca și sâmbată eu.

11994324_758471970965061_558202140_n
O familie tanara si foarte dinamica: aici la o sedinta foto, making off, asteptam pozele oficiale
11998665_758477140964544_1278901382_n
Si baieteii pot fi foarte eleganti

Cât timp a durat de la idee la implementare?

Fix 3 luni. Ideea ne-a venit în luna ianuarie 2014.
Sorin: “Vizitând fabricile din țară la intoarcerea din delegații veneam cu un sacou, un pantalon sau o vestă care arătau foarte bine și pe care le achiziționam la prețuri mai mult decat rezonabile și ne-am spus noi că o idee bună ar fi să încercăm să aducem aceste haine în atentia unui public mai larg”
Și în aprilie, am deschis magazinul.
Raluca: “A fost o întreagă nebunie cu găsitul spațiului, deși am apelat la nenumarate agenții imobliare, cea mai buna soluție a fost să o iau la picior prin centru și în 2 zile am găsit spațiul perfect pentru nevoile noastre.”

De ce Men’s Cave și de ce modă barbatească?

Sorin: Am remarcarcat în primul rând nevoia mea. Moda barbatească deoarece am realizat că bărbații au început să acorde mai multă atenție stilului lor vestimentar și totodată nu este o piață foarte bine dezvoltă, ori găsesti locații foarte scumpe și uneori inabordabile prin atitudinea celor care vând, ori magazine unde prețurile sunt accesibile dar nu au ceva special. Există, în București, locații pline de haine la propriu, dar cu foarte putine modele și impersonale, calitate îndoielnică și din nou unde atitudinea personalului este foarte rece.
Raluca: Și denumirea de Men’s Cave, a fost foarte interesant cum am ales-o. Inițial am pornit de la idea de The Dressing Room, Dressing Boutique, doar ca ceva nu suna bine, nu era nimic masculin. Până într-o zi când stăteam de vorba cu buna mea prietena, Ana și îi spuneam ce aveam de gând să fac cu magazinul, conceptul și că nu reușesc să găsesc o denumire care să reprezinte un loc doar al barbatului. Și bineinteles în niciun minut, Ana a venit cu numele “Men’s Cave” – traducere mot-a-mot “peștera bărbatului”, iar în traducere liberă spațiul bărbatului/burlacului“, ca un loc de joacă doar pentru el. Îi multumesc din suflet, un nume mai potrivit ca acesta nu cred că există.

În vizită la Men’s Cave: 

Femeile cumpără mereu haine, dar barbații își înnoiesc garderoba mai rar, în aceste condiții poate fi moda masculina o afacere profitabilă?

Sorin: Într-adevar femeile cumpără mai mult decat barbații la acest capitol, însă sunt dispuse să plătească mult mai puțin. Pe când bărbații, o mare parte dintre ei, sunt mult mai exigenți când își aleg hainele și sunt dispusi să plătească mult mai mult față de femei, chiar dacă cumpără mai rar. Iar faptul că oferta nu este așa de mare ca la magazinele de damă, este un plus.

Cum se împacă jobul corporate cu cel de întreprinzător?

Sorin: Cele două ipostaze se împaca bine, asta pentru că experiența acumulată într-o parte este de mare ajutor în cealaltă.
Fără bagajul de cunoștințe dobândite în timp cât și înțelegerea a ceea ce înseamnă să conduci o firmă nu cred că puteam să pornesc la drum. Însă un lucru este sigur, presiunea este mult mai mare atunci când ești la cârma propriului business.

Cum stați cu timpul liber?

Raluca: Clar de când am început acest business s-a redus considerabil timpul nostru liber. Însă facem tot posibilul ca acel timp liber să îl petrecem împreună cu fiul nostru, David.

O afacere de familie?

Raluca: Da, este o afacere de familie. Pe lângă faptul că suntem amândoi implicați în acest business, s-au mai implicat și alte persoane din familia noastră și chiar si prieteni foarte apropiați nouă. De exemplu, prietena mea, Danette Colgiu, care este designer interior m-a ajutat cu idei de amenajare, iar tatăl lui Sorin ne-a ajutat să punem în aplicare proiectul showroom-ului, practic el a facut tot showroom-ul, cu tot cu standere, cabina de probă, pereții, parchetul, absolut tot. Iar înainte de a deschide, nașii lui David ne-au ajutat să aranjam și să etichetam toată marfa, țin minte că am stat până la 3 dimineața, ne-am distrat maxim. Tot așa 2 prietene apropiate ne-au ajutat cu ședintele foto, apoi după ce am deschis, prietenii de pe FaceBook ne-au ajutat cu share-uri la pagină, ceea ce a fost super și le mulțumim mult.
Deci practic suntem o mare familie aici la Men’s Cave.

10616542_475274222628099_3208959625880792815_n
Raluca, Sorin si Danette Colgiu la aniversarea unui an de la deschiderea magazinului.

Cine vine în general la Men’s Cave, aveți un profil al cumpărătorului, sunteți preferați de o anumită categorie?

Dacă vorbim de categorie de vârstă, ne adresăm bărbaților cu vârste cuprinse între 20-50, chiar și mai mult, pentru cei mai nonconformiști.
Avem produse de calitate, moderne, la prețuri accesibile, dar oferim în același timp și serviciile și consultanță, ceea ce în general se oferă numai în magazinele de lux.
Clienții frecvenți sunt cei care caută mai mult decat un sacou, bărbați care au o personalitate aparte și pe care o pot expima prin felul în care se îmbracă, prin culori și texturi diferite, care au curajul să se îmbrace elegant dar creativ, să iasă din mulțime. La noi în magazin vin cei pasionați de haine, cei care știu ce caută și își compun singuri ținutele, dar vin și cei care vor să experimenteze, să își descopere stilul și consiliați de noi ușor, ușor devin din ce în ce mai cunoscători și mai curajoși în a încerca noi abordări.

Aveți în plan și un magazin online?

Da, în viitor.

Cum vă relaxați? Cum petreceți timpul liber?

În cea mai mare parte a timpului ne relaxam cu copilul. Dat fiind faptul că suntem ocupați cu magazinul și Sorin mai are și jobul lui, petrecem destul de puțin timp cu copilul și atunci încercăm să găsim soluții în care să ne relaxăm, dar să fim și cu el. Așadar, ne plimbăm foarte mult în parc cu bicicletele, cu rolele sau pe jos. Mai mergem la piscină sau chiar dăm o fugă la mare, (mai ales că eu sunt din Eforie), sau la munte, ieșim cu prieteni care au și ei copii sau nu. Iar dacă e să vorbim de relaxare în 2, ne place foarte mult să mergem să bem un vin bun, la Abel’s Wine Bar, barul unor buni prieteni.

Câte ore pe zi munciți?

Atât cât este nevoie.

Având în vedere calitatea hainelor și tot ceea ce reprezintă brandul Men’s Cave, ne-am fi așteptat ca produsele sa fie cu mult mai scumpe decât sunt. O sa se schimbe lucrul acesta in viitor?

Mens’ Cave a pornit ca un concept de lux accesibil, prețurile practicate sunt din punctul nostru de vedere corecte pentru calitatea pe care o oferim. Cum totul este relativ așa este percept și niveul prețurilor care pentru anumite persoane este ridicat dar pentru majoritatea este unul pe care să și-l permită. Nu în ultimul rând prețurile sunt influențate și de partenerii noștri, în cazul de față furnizorii noștri.
Dar faptul că produsele noastre sunt accesibile nu înseamnă că nu sunt de calitate: sunt materiale foarte bune, astfel încât se pot asorta cu succes cu produse ale unor branduri foarte renumite și situate pe un nivel superior de preț.

”Men’S Cave a creat deja outfit-uri pentru diversi artisti – actorul Octavian Strunila, Cosmin Tudoran (ex-Casa Loco), Matteo, Glance, Andi Vasluianu – dar si pentru videoclipuri, de exemplu cel al piesei „Liberi” a celor de la 3Sud-Est si alte evenimente.

22519_436626276492894_257112158066218413_n
Eleganta masculina

Desigur sunt mult mai multe de spus despre magazin și despre ceea ce reprezintă acesta, de la descrierea produselor, etc. Am și văzut pe pagina de FaceBook Men’s Cave că în magazin a poposit colecția de toamnă. Așa că dacă doriți mai multe detalii, le puteți afla aici sau în magazinul situat pe strada Str. Baratiei 33, sector 3, București.

10169452_464994343646160_901166019474421250_n

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 thoughts on “Haina bărbatului: un vis împlinit pentru un cuplu de tineri antreprenori bucureșteni

  1. Am citit si acest articol al tau si ma bucura faptul ca stii sa apreciezi si astfel de initiative ale unor tineri care isi urmeaza visele(ideile) si au curajul sa intreprinda activitati,investitii,pentru ei si in intampinarea unor cerinte indraznete ale unui segment in ce priveste vestimentatia masculina.Ii felicit sincer.

    Ligia

    1. Multumesc mult de tot pentru apreciere si pentru incurajari. Imi dau seama cate provocari sunt in a dezvolta un mic business, vreau sa vada si altii ca se poate :D. O sa mai postez interviuri de acest fel, nu foarte des, dar 1 data pe luna, la 2 luni maar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *