În decembrie schimb blogul ExTraViTa de pe WordPress.com pe WordPress.org

Personal: Am emoții. Mari. De o săptămână m-am hotărât să schimb blogul ExTraViTa, de pe hostingul wordpress.com pe hosting independent. Nu se va schimba domeniul, doar găzduirea și desigur tema. Sper că în rest nu prea multe. Acesta este unul dintre cele mai personale articole scrise pe blog și este din categoria cum să: blogging. Alegeri.

Cum a fost mutarea:

Cum am migrat blogul de pe wordpress.com pe wordpress.org 

Am emoții pentru că deși în timp schimbarea o să fie benefică din foarte multe puncte de vedere, o să am mult de muncă și nu știu ce și cât voi pierde, din ce este în blog: monitorizarea da, share-urile FB da, sau din Linked In, comentariile teoretic nu etc. Am noroc însă că am domeniul propriu de mult timp și deci linkurile articolelor vor rămâne aceleași, dar sunt în perioada de documentare și orice sfat primesc este luat în seamă.

Pentru cei care sunteți în aceeași situație ca și mine, promit că voi scrie și despre cum a fost, când voi fi mulțumită de cum este siteul sigur, poate și până atunci.

Voi face transferul după 5 decembrie, nu știu exact în ce zi, dar după această dată, deoarece voi fi plecată într-o mini excursie de 1 decembrie. Și nu vreau să am cine știe ce surpriză pe drumuri.

Pentru cititori: siteul va fi poate afectat o zi, în rest vor fi la fel de multe articole, la aceleași ore. Poate chiar mai interesante. Blogul va avea o altă temă, dar aceleași secțiuni, nu vor fi mari schimbări, deocamdată. Mă voi concentra să refac ce este de refăcut, articole etc. Lucruri care țin de SEO, de indexarea Google, nu de navigarea propriu-zisă în blog.

Cum stau acum, ca trafic:

trafic-extravita-35-noiembrie-20162

Da, am crescut atât și continui deoarece am muncit enorm de mult la blog, am scris aproape 700 de articole, am lucrat constant, am lucrat la fotografii, am îmbunătățit mereu. Și cu foarte multă pasiune, altfel nu cred că aș fi reușit să scriu atât. Nu aș fi avut cum să mă motivez. 

Când pornești greșit…

Alegerea găzduirii este cea mai mare greșeală pe care am făcut-o în blogging, chiar de la început. Pentru că nu am ascultat pe cine trebuie. Pentru că am ascultat pe altcineva, cu multe premii la activ ca agenție, care mi-a zis că asta este cea mai bună soluție. Desigur, probabil nu se gândea că o să evoluez atât, credea poate că bloggingul este vreun moft pentru mine. Dar nici nu mi-a dat alternativa, mi-a zis că nu, nu .org, .com este perfect. Am înțeles deci că uneori, premiile și recunoașterile nu sunt sinonime cu cea mai bună alegere. Sunt pățită și în stil mare. Desigur, vina este în totalitate a mea, eu am ales, sunt total responsabilă de alegerile mele.

Dar sfatul acela tot prost a fost. Și contează pentru că trag atâta acum. Altele la blog se schimbă mai ușor. Doar schimbarea domeniului este mai greu de realizat, adică cu mai mult efecte negative, dar nu imposibil de recuperat.

Atunci eram o corporatistă get beget, care avea nevoie să se exprime. Nu știam nimic despre blogging, cu adevărat, deși mă ocupam de online și de Social Media. Coordonam, făceam proiecte. Dar fără ca eu să fiu insider. Este adevărat încă că la noi în companie, deși uriașă, nu se punea acent pe asta, nici la nivel internațional, iar bugetele erau infime în comparație cu cele de marketing.

De ce nu până acum:

Pentru că am pornit așa și mă reținea faptul să pierd din ce am construit. Sau o parte din ce am construit. Am zis că voi face mutarea în momentul în care o să fie cu mult mai cunoscut siteul și trecerea o să se facă mai lin. Sau când aveam prezența în Social Media mult mai activă. Așa simțeam. Credeam că voi trece de 1 milion de accesări tot pe wordpress.com. Credeam că pentru colaborări contază să arăt unde am ajuns. Pentru că la monitorizare, o să apară ca un blog nou, la cifre, adică, nu cu totul. Plus că doream să fac acest lucru când puteam externaliza siteul, să lucrez cu specialiști, ceea ce urmăresc să fac la un moment dat. Să nu fac eu tot, pentru că evident nu o să fie perfect (așa cum este perfecțiunea, relativă). Dar nici acum nu este, așa că va fi perfect când va fi să fie.

Hehehe, dar sunt și soluții. Poate o să am o surpriză extrem de plăcută, însă când evaluez ceva de acest fel, o fac cu cel mai rău scenariu în minte și mă pregătesc pentru el, nu cu cel mai bun și să fiu surprinsă.

De ce acum?

Întâmplarea. Uneori, se întâmplă ceva care te forțează să faci o alegere. În cazul meu, am ajuns la o limită de spațiu pentru media, pentru că postez atât de multe fotografii. Deci sunt la 90% și va trebui să plătesc minim 80 de euro/an, pe lângă maparea domeniului și altele pe care le-am plătit în trecut dar nu le-am folosit.

Nu ar fi cine știe ce, dar cu toate acestea, tot nu voi putea să rulez Google Ads, tot nu voi avea Google Analytics, tot nu voi putea să afiliez blogul*. Afilierea nu este posibilă pe WordPress.com, pe siteuri precum Amazon etc, aici mai multe informații despre acest lucru.  Pentru a avea Google Analytics trebuie să plătești 24,99 euro/lună.  Ador să fiu pe hostingul de la wordpress pentru că efectiv nu ai nicio problemă cu back-up, securitate etc. La un moment dat ajunsesem la o informație că exista un plan, de 300 de euro/lună, în care aveai dreptul la absolut orice, ca la un site găzduit oriunde. Și nu spun că nu aș încerca, pentru beneficiile WordPress.com, pe care îl iubesc. Dar nu acum.

Așa că decât să plătesc 80+13 + altele și să continui cu limitările, mai bine schimb acum. Altfel nu are sens. Acum am ajuns să nu mai am răbdare să fac modificarea, pentru că dacă tot o fac, cu cât mai repede cu atât mai bine. Am ales o firmă de hosting, care este destul de scumpă în raport cu media pieței, dar sper că este alegerea bună. Însă accept și sfaturi. De orice fel, sunt binevenite.

*Atenție: nu mă mai corectați că se pot cele de mai sus cu WordPress, faceți confuzie: este o diferență între a avea tema WordPress pe hosting propriu, ceea ce se numește WordPress.org și a avea și găzduirea pe WordPress.com. În timp am observat că foarte mulți dezvoltatori nu știu despre aceste două posibilități și fac confuzie. Aici puteți citi despre cele două forme. 

În plus: Nici cu Amazon și alte lucruri nu este chiar sigur, pentru că la monetizează siteul tău, scrie că ai voie să pui linkuri afiliate, atâta timp cât scopul principal al siteului tău este acela de a publica conținut. Dar: ce înseamnă că ai voie să pui linkuri afiliate și ce înseamnă că scopul tău nu este să monetizezi? Am trimis întrebări și eu și alții (am citit mult pe forumuri) și nu mi-a răspuns la ce înseamnă că ai voie și cât ai voie: unii spun că un link, două din când în când ăn câte un artciol este OK. DAr dacaă fac un articol cu sugesiii de cumpărături și am 10 linkuri afiliate? Sau cu sugestii de hoteluri, etc? Am întrebat și nimeni nu mi-a răspuns. Doar vag. Dar au fost oameni care s-au trezit cu siteul șters. (la condiții este clar stipulat cp se poate oricând dacă stai pe .com). Deci, ce vorbim? Nu lucrez cu presupuneri, lucrez cu date concrete și atâta timp cât nu este clar ceva, poate să însemne orice. Cu siguranță merge și așa, pentru mulți, dar asta nu este o garanție că nu se poate întâmpla o belea la un moment dat.

De ce îmi era frică de schimbare

Pentru că este mult de muncă. Am peste 600 de articole. Va trebui să le revizuiesc manual, pe fiecare. Din fericire am experiență, că am făcut lucrul acesta o dată, cu Trolleypacker, care este găzduit pe BlueHost. Am meșterit la WordPress.org acolo. Am și afiliat siteul. Nu mă ocup atât cât aș dori, momentan, de aceste lucruri, pentru că pierd timpul cu altele.

La care, desigur, voi renunța odată cu afilierea ExTraViTa. Mă voi concentra numai pe asta în primul rând. Și pe lucrul cu străinătatea pentru călătorii, pentru că este singura soluție în acest moment. A mă concentra înseamnă că le caut activ acolo, nu că exclud propunerile de la noi dar nu mai pot să aloc atâta timp pentru ele fără rezultate notabile.

Deci da, voi afilia ExTraViTa la Booking.com, Hotwire, Amazon, Skyscanner etc. Voi, cititorii, veți avea numai de câștigat, pentru că voi aduce activ cele mai bune soluții.

Veți putea și să mă susțineți în acest demers, de a crește blogul și a-l transforma într-o sursă de nenumărate articole frumoase și utile (doresc să colaborez și cu alți bloggeri pe partea de conținut, pentru a acoperi cât mai multe nișe). Vă voi spune cum, dar în principal cumpărând urmând linkurile din site. O să vă explic ce și cum la momentul potrivit. Am multe planuri, atât de multe, numai suficient timp nu am de toate. Din fericire am și răbdare.

De ce aș fi vrut să fie pe hosting propriu de la început:

Aș fi înscris ExTraViTa în trafic.ro, în T5 etc. Cu 5000 de cititori unici / săptămână, aș fi fost pe un loc fruntaș de tot în travel. Și foarte la vedere, mă avantaja.

Posibilitatea de a afilia și monetiza prin site. Nu va fi o schimbare pentru ExTraVita, că tot numai lucrurile care îmi plac și pe care le folosesc vor apărea, dar voi face mai multe recomandări și mai ales, voi putea crește calitatea siteului, avea mai multe experiențe etc. Mai multe provocări pentru voi. Și pentru mine, că am de gând să plec iar pentru o perioadă mai lungă și mai ales să încerc mai multe experiențe. Să vă dau mai multe idei.

Ce o să fac

O să înscriu ExTraViTa în trafic.ro, T5, odată ce voi face mutarea și rezolva ce este de rezolvat și voi avea siteul în parametri normali. Adevărul este că nu știu cum o să fie și cât voi avea de tras. Am fost asigurată de multe din diferite părți, că este simplu, dar până nu văd nu cred. Dar vă voi ține la curent.

Astfel, ExTraViTa o să fie mai vizibil. Și nu va mai putea nimeni să spună că uite, am Rank 0 și că nu este bun siteul**. Am auzit de la un sponsor treaba aceasta, un mini sabotaj deci. M-a amuzat, desigur și m-am bucurat că am mai primit un indiciu despre cât de greșit gândesc unii. Adică în loc să se concentreze să crească siteul lor, să aducă valoare, să fie buni, ei consumă acest timp căutând soluții despre cum să păcălească companiile că sunt mai buni decât sunt. Și lucrul acesta se dovedește mereu păgubos pe termen lung, nu am nicio îndoială. Dar fiecare hotărăște pentru el și desigur are dreptul să facă ce alegeri dorește. Ca în orice, de altfel.

**Google a renunțat la Page Rank de doi ani. Adică tot ce se vede acum este înghețat la momentul ultimei actualizări, care a avut loc în luna decembrie 2013. Tot ce este după, de exemplu siteul ExTraViTa a rămas la 0, iar siteurile vechi la cât au avut atunci. Faptul că un site a avut la un moment dat un ranking ridicat este o dovadă a cum performa în acel moment, incontestabil. Dar, sunt bloguri cu rank 3, sau 4 care nu au mai postat nimic de luni de zile, sau altele care au scăzut tare, din diferite cauze. Și tot rank 3 sau 4 au. Deci Page Rank nu mai este un indicator pe care să te bazezi când evaluezi un blog, ci  sunt altele, ca de exemplu Page Authority, Domain Authority, pe lângă trafic desigur. Însă dacă vine cineva la voi cu argumentul Page Rank în 2016 (sau chiar dacă a venit în 2015) este o gogoriță. Acum știți J.

Cum vă spuneam, am mari emoții, întrebări, dar o să treacă până la sfârșitul anului. Dar am nevoie să îmi țineți pumnii și să îmi dați idei. De orice fel. Sărbătorile acestea o să fie cam umbrite, deci, că nu voi putea sta dacă voi vedea roșu la SEO la articolele din blog, o să stau să lucrez la ele.

Weekend plăcut!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

10 comentarii la „În decembrie schimb blogul ExTraViTa de pe WordPress.com pe WordPress.org”

    1. Mulțumesc tare mult, Angela 🙂 Da, am săpat mult cu bloggingul acesta și câte mai sunt! În principiu voi tece la migălit fiecare articol, dar asta este, mai bine mai târziu decât niciodată. Dar voi scrie în continuare mult, asta este pe primul loc!

    1. Probleme la migrare. Posturile nu mai aratau la fel, galeriile de poze s-au stricat, o parte din continut a fost dificil de migrat. Veselie…
      Nu recomand BlueHost. Mi-a luat 24 de ore de munca in continuu sa ma conving.

    2. Multumesc!Cunosc, asa am patit cu blogul din engleza, deci nici eu nu recomand Blue Host. Am Trolleypacker pe el si merge greu, cade des pentru catea secunde, nu mult, sau un minut dar se intampla. Am luat acolo pentru ca era recomandat calduros de o bloggerita de travel din afara pe care o admiram. Din pacate am inteles ca programul de afiliere da 35 euro/fiecare cont inscris si ca bloggerii vedeta au un fel de hosting premium, deci pe alte servere decat noi restul si de aceea multi recomanda, dar ca este asa cum stim. Imi pare atat de rau ca nu am aflat decat tarziu aceste lucruri!

Lasă un răspuns