Ryanair tocmai ce a trimis un comunicat de presă, în care anunță că au angajat 45 de piloți. La început am zâmbit, deoarece s-a ajuns aici cu recenta criză de imagine, dar se pare că în unele situații transparența nu strică. Mă bucur să aud, să sper că vin mult mai mulți, pentru că am cumpărat recent câteva bilete de avion și sper să nu vedem alte anulări. Deci despre ce este vorba în comunicat? Și care este situația actuală a anulărilor?
Ryanair a anunțat astăzi, 12 octombrie, că 45 de noi piloți s-au alăturat companiei aeriene în urma ceremoniei de la sediul din Dublin în cadrul căreia, Ray Conway, Chief Pilot al Ryanair, le-a prezentat “Aripile” celor 45 de noi recruți. Aceasta duce la un număr total de 860 de noi piloți care au ales Ryanair începând cu 1 ianuarie a acestui an.
Noii piloti
Așa să fie, ar fi păcat să continue povestea de succes Ryanair, mai ales că da, au contribuit enorm ca noi să avem zboruri la prețuri mici. Ei au ridicat sau coborât ștafeta prețurilor, cum doriți să îi spuneți cât despre condițiile piloților… cu siguranță se poate și mai bine, dar asta este valabil peste tot. Probabil că de acum încolo se vor schimba unele aspecte dar chiar și așa… nu ne putem declara oripilați de unele probleme posibile, atâta timp cât ne bucurăm de prețurile foarte mici. Mă refer la toți cei care s-au bucurat, au promovat etc prețurile mici Ryanair și acum se declară șocați, gata, Ryanair e rău. Amuzant.
Mai mult, sunt sigură că nu totul este negru, mai ales că mulți au reușit să ajungă piloți lucrând la Ryanair. Și eu am lucrat în corporație și munceam mult. Erau companii unde se muncea cu mult mai puțin decât unde lucram eu, se ieșea la prânz în oraș etc. Însă cred că cea mai mare problemă a fost expansiunea mult prea rapidă, nu doar a Ryanair ci a multor alte companii. Toate au avut nevoie de piloți și când există cerere mare, este bine pentru angajați.
Mereu există ceva în spatele prețurilor mici, deși modelul Ryanair de business este prosper și din alte lucruri dezvoltate: Ryanair rooms, toate serviciile extra, diferite parteneriate cu oficii de turism pentru promovare, Samsonite, închirieri mașini și așa mai departe. Și să nu uităm că nu toate biletele sunt la câteva zeci de euro!
Despre anulări și punctualitate, ultima informare:
ANULĂRI RYANAIR & PUNCTUALITATE – ACTUALIZĂRI
Ryanair a oferit o actualizare referitoare la schimbările de planificare pentru 18,000 din zborurile sale (dintr-un total de 800,000) din perioada noiembrie – martie, după cum urmează:
Pentru anulările din perioada sept/oct (anunțate pe 18 sep):
Toți cei 315,000 de clienți au primit notificări via email
Peste 311,000 de rerutări sau rambursări de costuri au fost procesate (99% dintre clienți)
În continuare, 4,000 de clienți rămași (1%) trebuie să contacteze Ryanair
Pentru schimbările de planificare pentru iarnă (anunțate pe 27 sep):
Toți cei 400,000 de clienți au primit notificări via email
Peste 360,000 de rerutări sau rambursări de costuri (90% dintre clienți) au fost procesate
Ne așteptăm să crească până la 95% (peste 380,000) în această săptămână
În continuare 20,000 (5%) trebuie să contacteze Ryanair
Pe parcursul ultimelor 7 zile, punctualitatea primului val a rămas extrem de ridicată cu 97% dintre zboruri, punctuale. Dintr-un total de 15,000 de zboruri operate săptămâna trecută, doar 23 au fost anulate (vezi tabelul de mai jos). (21 dintre acestea au fost anulate datorită grevei agenților de handling din Pisa)
După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.