Compensații zboruri Ryanair formular 1

Compensații zboruri Ryanair: fara intermediari

Noutăți ryanair

Știam de mai mult timp că Ryanair preferă să plătească direct clienților compensații. În cazul în care legal cineva are dreptul la compensația de până la 600 de euro, este bine să solicite direct companiei. Poziția companiei, dar și experiența mea (nereușită) cu una dntre companiile intermediare în articol.

  • Azi Ryanair a anunțat decizia Înaltei Curți din Londra contra ”Vânătorilor de Pretenții”. Companiile terțe de recuperare a sumelor la care au dreptul consumatorii ca urmare a anulării zborurilor sau a întârzierilor.
  • Compania Ryanair are un department ”Claims”. Acesta face foarte simplu procesul de recuperate a sumelor la care au dreptul clienții. Aceștia păstrează 100% compensația, direct de la companie, fără ajutor de la terți.
  • Personal, am testat anul trecut serviciile unei companii care își făcea reclamă pe Facebook și nu am primit nimic – ce și cum.

Compensații zboruri Ryanair: fara intermediari

Ryanair a trimis azi un comunicat de presă prin care anunță că toți clienții care sunt îndreptățiți să primească despăgubiri EU261 sunt încurajați să trimită aplicația online direct către companie.

Marele operator irlandez respinge solicitările vânătorilor de pretenții Bott & Co Solicitors Ltd.. Aceștia nu vor fi despăgubiți de niciun cost pe care nu îl pot recupera de la clienții care au fost plătiți direct de Ryanair.

Echipa Claims ”Ryanair” va rezolva toate solicitările în maxim 10 zile

Totodată, Ryanair își îndeamnă toți clienții cu solicitări de despăgubire EU261 valide să le înregistreze direct către Ryanair.

Kenny Jacobs, Ryanair, a declarat:

“Salutăm această hotărâre a Înaltei Curți din Londra privind politica Ryanair de comunicare și plată a compensațiilor EU261 direct către consumatorii noștri. Aceasta va ajuta să prevină situații în care “vânătorii de pretenții” ca Bott & Co, Fairplane, Hayward Baker, Sky Legal, Flightright, și Flight Heroes, în mod inutil și deliberat să poarte consumatorii prin curți pentru ca mai apoi să poată apuca mai mult de 40% din compensațiile clienților pentru oferirea de servicii inutile.  

Acolo unde clienții au o solicitare validă pentru despăgubiri, aceștia le pot înregistra direct pe website-ul Ryanair.com, și să evite astfel reținerile excesive ale “vânătorilor de pretenții”. Ca parte a planului pentru 2018 a programului “Always Getting Better”,  Ryanair a stabilit o echipă Claims dedicată pentru validarea despăgubirilor într-un termen de 10 zile lucrătoare, procedura fiind simplă și ușor de utilizat pentru clienții noștri.”

Dacă vă interesează tot comunicatul de presă pe acest subiect, îl regăsiți aici, în limba română.

Ce înțeleg din aceste declarații: că Ryanair dorește să descurajeze companiile intermediare. Acestea, după părerea companiei nu aduc niciun plus valoare consumatorilor, în schimb prelungesc procesul de recuperare.

Mai mult, solicită până la 40% din compensație pentru serviicii declarate inutile de către Ryanair în condițiile în care compania va compensa direct și mult mai rapid toți consumatorii.

Experiența mea: nu am obținut nimic printr-o companie terță*

Anul trecut am avut un zbor anulat, Berlin-București. Motivul a fost greva lucrătorilor din aeroporturile din Berlin. Ce am primit de la Ryanair: rerutare gratuită, peste două zile. Am primit un mail de la companie că dacă am facturile de la hotel și masă etc, alte cheltuieli le pot trimite și solicita compensația. Nu mi se dădea suma conform E261 pentru că nu era vina companiei că s-a anulat zborul dar puteam primi compensații.

Ce am făcut eu: nu am solicitat nici compensație către Ryanair. M-am gândit că este timpul să verific personal un serviciu care se promova intensiv pe Facebook. Vedeam zilnic reclame: ai zbor întârziat etc, ne ocupăm noi.

Ryanair mi-ar fi returnat direct banii de cazare, taxi parcă aeroport și masă într-o anumită limită

Mai mult, nu prea mă preocupasem, nu aveam facturi decât de la cazare, nu păstrasem de la masă. Mai mult, avusesem un media rate excelent, plătisem foarte foarte puțin pe cazare. Nu folosisem taxi pentru aeroport, ci transportul public, un autobuz direct, 2 euro parcă.

Dădusem numai 30 de euro pe bilet dus-întors București-Berlin și cheltuisem foarte puțin pentru încă două zile în Berlin. Nu aveam nicio urgență, nu trebuia să ajung acasă. așa că a fost o vacanță mai lungă. Aș prefera oricând așa, decât să fi plătit un preț întreg de bilet la o companie de linie și eventual să am un zbor din două segmente.

Condițiile la clasa economică în Europa nu diferă foarte mult de la companie la companie, după cum am experimentat. Așa că prefer să cheltuiesc o sumă anume să stau mai mult undeva și să îmi cumpăr niște lucruri (erau reduceri mari) decât să plătesc un bilet de avion mai scump. Deci eram destul de liniștită și împăcată cu șederea mea prelungită în Berlin.

Și cum nu prea aveam ce mari compensații să solicit către Ryanair (nota de la cluburi nu intra în compensații) am zis să văd ce este cu Claim Compass, face minuni?

Nu am primit nicio compensație prin terți*

Am completat ce trebuia să completez, am făcut cont am corespondat vreo două luni cu ei ca în final să nu primesc nicio compensație, pentru că evident nu aveam dreptul la ea.

Știam deja că Ryanair plătește direct și că dacă este să ai dreptul la o compensație trebuie să li te adresezi lor, dar am zis că nu strică să verific. Nu aveam ce pierde.

Nu am pierdut nimic, doar puțin timp, nu am câștigat nimic. Dacă aveam chitanțe de la restaurant și de la hotel puteam solicita returnarea și primeam ceva direct de la Ryanair.

Nu îmi pare rău că am încercat, dimpotrivă. Cred că nu pot urma orbește ce comunică o companie. Dar având în vedere ce știu acum, vă recomand călduros să completați direct pe siteul Ryanair plângerea, este simplu este ușor și dacă nu vi se rezolvă și credeți că sunteți îndreptățiți, abia ulterior să apelați la alte companii.

Compensații zboruri Ryanair online: aici completați E261 în limba română,simplu, termen de rezolvare 10 zile. Avantaj: primiți toată suma, nu suma – 30 sau 40% și mult mai rapid. Formularul arată așa:

Compensații zboruri Ryanair formular

*Nu știu dacă am voie să spun numele companiei, că era disclaimer că mailurile noastre sunt confidențiale. Însă tind să cred că nimeni nu ar fi putut face altceva, este probabil cea mai cunoscută companie care operează și în România. Probabil cu alte companii este altfel, dar cu Ryanair nu.

Călătorii frumoase!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *