A yacht de navigatie Andrey Melnichenko

Faceți cu cunoștință cu A: cel mai mare yacht de navigație din lume

Corfu Grecia Yachting

De aproape 10 zile ”A”, cel mai mare yacht de navigație din lume a ajuns în golful Garitsa din Corfu, alăturându-se multor altor yachturi elegante, dând un aer foarte cosmopolit orașului. Cu un aspect auster, militar și chiar amenințător, yachtul este absolut spectaculos. Designul minimalist ascunde cu eleganță facilitățile sale. De la distanță te poți gândi că este o navă militară, când colo ”A” are câteva piscine, catamarane, șalupe, jet sky-uri și chiar și un submarin! Pe lângă un punct de observație cu podea de sticlă. L-am admirat și de la distanță și din apropiere și uitați mai multe detalii despre ea:

Faceți cu cunoștință cu A: cel mai mare yacht de navigație din lume

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko 2

Yachtul de navigare ”A”

Lungime: 143 de metri

Yachtul de navigație A are 8 punți și o zonă de observare subacvatică cu sticlă groasă de 30 de cm în chilă.

A a fost construită pentru 20 de oaspeți, are un echipaj de 54 de persoane.

Designer: Philippe Starck

Are câteva bărci tender* și un submarin!

Are trei catarge care se ridică la 100 de metri deasupra nivelului apei. Și 24 de uși etanșe, punțile fiind conectate printr-o rețea de lifturi.

Viteză: 21 de noduri maxim, viteza de croazieră fiind de 16 noduri.

Preț: 400 milioane de euro

Proprietar: Andrey Melnichenko – avere 16, 2 milliarde $. Deține printre altele compania Eurochem.

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko 3
Sunt cateva piscine pe nava A, cateva chiar aici, mai este una mare si pe punte a de sus, in mijlocul navei

 

”A” este o navă foarte cosmopolită

Proiectată de un francez.

Construită în Germania

Testele finale făcute în Spania (Cartagena) și în Gibraltar, teritoriu britanic.

Deținută de un rus.

”A” fost livrată în luna mai 2017 în Monaco.

Navighează sub pavilion Bermuda.

Aici în stânga putem admira un vapor care face croaziere Paxos Antipaxos și care are 300 de pasageri la bord, da, atat de mici sunt pe lângă A!

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko 5
Aici în stânga putem admira un vapor care face croaziere Paxos Antipaxos și care are 300 de pasageri la bord, da, atat de mici sunt pe lângă A!

Yachtul ”A” are 4 bărci tender*

*Bărci tender

Nu găsesc corespondentul în limba română pentru termenul de barcă ”tender” așa că voi folosi termenul din limba engleză. Văd că se folosește termenul de barcă de salvare sau chiar tender, pentru că barcă de salvare nu este termenul corect, este diferență între ele. ”Tender” este termenul care definește diferitele bărci de suport din yachturi sau din navele de croazieră, cele care sunt folosite pentru transportul pasagerilor între nava mamă și țărm, sau pentru divertisment. Desigur, pot fi folosite și pentru salvare, dar sunt ceva mai mult decât numai bărci de salvare, având mai multe dotări decât bărcile de salvare, pentru confortul pasagerilor și pentru viteză, navigare etc. Fiecare navă are și bărci de salvare pe lângă bărcile tender, bărcile de salvare nefiind folosite decât în cazuri de urgențe, dar nu sunt cele folosite pentru transportul uzual al pasagerilor navei mari. Navele tender sunt desigur echipate pentru cazuri de urgență, putând funcționa ca bărci de salvare (lifeboats în limba engleză).

Bărcile tender ale yachtului ”A” au fost proiectate tot de către francezul Philippe Starck

yachtclub de navigatie A
Și șalupele sau bărcile din jur sunt tot ale navei ”A” mă refer la cele din fața navei, nu la vaporașul din dreapta

Barca tender 1 –  o barcă de viteză din fibră de carbon, destinată pentru a fi condusă de către proprietar și soția sa, inclusiv ca o barcă privată de salvare. Nu are nevoie de echipaj pentru a o conduce, viteza maximă fiind de 53 de noduri, wow! Adică 98,16 kilometri pe oră.

Barca tender 2 – destinată transportării oaspeților la țărm, o barcă limuzină care poate fi folosită atât în ape calde cât și reci, pe tot parcursul anului, protejând pasagerii de toate intemperiile. Nava are nevoie de un echipaj de două persoane și poate transporta 8 oaspeți. Viteza maximă: 35 de noduri.

Barca tender 3 – o altă limuzină, cu ferestre panoramice. Are nevoie tot de un echipaj de 2 persoane și poate transporta tot 8 pasageri. Viteza maximă 30 de noduri.

Barca tender 4 – este un catamaran navigare de lux care are echipament de navigare și spațiu pentru depozitarea bagajelor. Este destinat și pentru a transporta pasagerii la țărm în locuri îndepărtate care nu au docuri. Viteza maximă este de 28 de noduri.

Alături de ”A” în portul Garitsa sunt multe yachturi și ambarcațiuni elegante, aici venind destul de des chiar și Prințul Charles al Marii Britanii, insula Corfu fiind insula unde s-a născut tatăl său, Prințul Philip, iar anul trecut un yacht închiriat de Will Smith a stat aproape o săptămână în zonă. Sunt curioasă cât mai stă ”A” pe aici, fac o actualizare 🙂

A by Hamilton

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko 6

A yacht de navigatie Andrey Melnichenko 4

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *