Excursie la Litochoro, Canionul Enipeas și cascada lui Zeus

Litochoro este cunoscut mai ales datorită Muntelui Olimp, orășelul fiind folosit de foarte mulți călători, atât amatori cât și alpiniști profesioniști ca punct de plecare pentru explorarea parcului național Olimp dar și a regiunii. Este foarte aproape și de mare, așa că un doritor poate combina de exmplu o vacanță activă cu drumeții de câteva ședințe de relaxare pe Riviera Olimpului.

Noi am ajuns întâi în Litochoro și de acolo am urmat indicatoarele către Canionul Enipeas. Drumeția către Cada lui Zeus, ținta noastră este foarte ușoară, potrivită pentru călători de toate vârstele, nu am simțit în niciun moment o greutate, a fost ca o plimbare plăcută în aer curat, cu multe discuții și schimb de idei între fete. Băieții din grup nu știu pe unde se rătăciseră, dar pe drum nu i-am văzut, au apărut câțiva însă la cascadă.

20150422_101828

Cada lui Zeus

Cascada lui Zeus

Mă așteptam să se poată face baie aici, având în vedere că locul este cunoscut sub numele de Cada lui Zeus, dar apa izbucnește cu furie, este o vâltoare destul de periculoasă.

Conform mitologiei grecești, acesta este locul unde Zeus se îmbăia cu nimfele. Desigur, trebuie să fii zeu să poți face baie în apa asta rece și atât de plină de personalitate. Uitați mai jos un scurt filmuleț să vă dați seama de puterea șuvoiului de apă!

Câțiva fotografi temerari din grup s-au aventurat mai jos să realizeze fotografii din cel mai bun unghi, eu, cu aparat de împrumut, nici nu m-am gândit la așa ceva, ar fi fost culmea să risc să stric 2 aparate într-o singură călătorie!

Am făcut drumul înapoi și desigur m-am gândit ce plăcut poate să fie să faci toată cățărarea până în vârful Mytikas, cel mai înalt punct al Greciei: 2918, 8 m! Odată și odată poate o să vină și acest moment. Am răbdare.

Am predat ștafeta către Cascada lui Zeus unui grup de scolari greci, in excursie cu profesorii
Un catelus un pic dezorentat la plimbare

De la Zeus la pământeni: înapoi în Litochoro

Orășelul – că are statut de oraș, nu sat cum aveam impresia este foarte liniștit, mi-a plăcut să văd multe magazine mici, afaceri de familie. Totul simplu, curat, oamenii calmi și binevoitori. În sat sunt mai multe cafenele, baruri, toate cu wifi bun, mâncare delicioasă am auzit de la cei care nu au venit la Cada lui Zeus și au preferat să se bucure de oraș.

Asta pentru că ne-am împrăștiat de cum am ajuns aici, unii au stat mai mult pe la terase, eu după drumeție am intrat într-un mic market local și am luat apă, banane și două iaurturi grecești cu 12% grăsime, extraordinar de bune! Nu știu dar nicăieri parcă iaurtul nu este mai gustos decât în Grecia. Și mi-au dat și linguriță, așa că am putut să îl savurez la plimbare prin oraș.

Nu de alta dar oprirea noastră a fost scurtă, eu nu mai fusesem aici și chiar am simțit nevoia să mă plimb pe străduțe. Nu știu cum dar în Grecia mi s-a părut ieftin să dau 1,40 euro pe 1 iaurt de 150 de grame. Dublu pentru 2. Și dacă aș fi putut da gata mai multe nu m-aș fi oprit. Foarte bune de altfel, cred că nu m-aș putea sătura de ele, dar totuși ce înseamnă să nu plătești în moneda în care ești obișnuit!

Prietenie
Sueta intre localnici

Litochoro Grecia

Când văd câte o zonă precum aceasta, îmi doresc să merg cu mașina prin Grecia, să mă opresc unde văd un locușor fermecător și să nu am deloc limită de timp. Dar să nu fiu singură, ci împreună cu câțiva prieteni. Până atunci mă bucur că le-am văzut și aviz amatorilor, este foarte aproape de Leptokarya și de Paralia Katerini, așa că dacă aveți nevoie de inspirație pentru ce puteți face în sejur pe Riviera Olimpului, o plimbare în natură și un prânz într-un loc atât de pitoresc precum Litochoro nu cred că este o idee rea deloc.

Acest articol a fost scris cu ocazia infotripului “#GreekExplorer: Corfu, Evia si Grecia Continentala” organizat de TurismMarket.com in parteneriat cu agentia de turism TrampTravel.ro si cu sprijinul Nikonisti.roTravelWithaSmile.netLAMONZA si Art & Craft.

Fotografiile care însoțesc acest articol au fost realizate cu Fujifilm X-E2 + XF 18-55 de la F64, aparat pe care l-am mânuit prima oară în acest tur.

Litochoro, un orasel linistit

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „Excursie la Litochoro, Canionul Enipeas și cascada lui Zeus”

1. Da, asa este, sunt foarte clami si linistiti. Mie imi plac locurile astea, dar nu de tot 🙂 sa le vizitez da!

1. Pingback: Mănăstirea Sfântului Dionisie și satul Palaios Panteleimonas #MunteleOlimp | ExTraViTa