returnare bani ryanair covid

Ryanair a accelerat returnarea banilor pentru clienți, probleme cu websiteuri intermediare neautorizate

ryanair

Ryanair a anunțat acum câteva zile printr-un comunicat că până la sfârșitul lunii iulie a.c. dorește să returneze 90% din banii clienților care avut biletele anulate prin prisma crizei COVID-19. Totodată, azi a anunțat că cererile clienților sunt blocate de websiteuri ”screen scraper” precum Kiwi.com, Last Minute.com, On The Beach și Love Holidays printre alții. Și cum trebuie să procedeze, pentru ca carerile lor să fie soluționate direct de către Ryanair. Toate informațiile și linkurile către formulare în articol.

Ryanair a avut aproape 30 de milioane de zboruri anulate, fiind compania cu cele mai multe zboruri la nivel european. Au rezultat zeci de milioane de solicitări de la clienți. Însă acestea se vor soluționa, promite companie:

90% vor fi soluționate până la finalul lunii iulie a.c.

După ce biroul din Dublin a fost redeschis, pe 1 iunie a.c., Ryanair a pregătit personalul pentru a putea lucra mai eficient în a soluționa cererile clienților de rambursare a prețurilor biletelor de avion anulate.

Toate cererile de returnare înregistrate în luna marie au fost soluționate.

La finalul lunii iunie a.c., 50% dintre cererile înregistrate în luna aprilie a.c. au fost soluționate.

Până pe data de 15 iulie a.c., vor fi procesate toate cererile de returnare aferente lunii aprilie a.c.

Până la finalul lunii iulie, toate cererile aferente lunii mai, precum și majoritatea cererilor aferente lunii iulie vor fi procesate.

Aceste date includ cererile pasagerilor care au acceptat vouchere de călătorie, sau rerutarea gratuită a zborului pentru lunile iulie, august sau septembrie a.c. Deci da, durează returnarea, pentru că sunt multe cereri și situația este similară la toate companiile. Însă se soluționează.

Cu acest prilej, Ryanair a solicitat websiteurilor ”screenscraping” să ofere date despre rezervările neautorizate, pentru ca Ryanair să proceseze și cererile acelor pasageri. Adică să ofere detalii precise despre rezervările lor neautorizate – conform afirmațiilor companiei. 

Vedeți în ultimul pasaj al acestui articol cei trei pași simpli pentru a vi se procesa cererea direct de căte Ryanair – cu linkuri

”O minoritate semnificativă din restituirile Ryanair sunt blocate din cauza OTA-urilor care folosesc adrese de e-mail false și carduri de credit virtuale atunci când fac rezervări, care nu pot fi identificate în urma consumatorului individual. Ryanair invită toți clienții afectați care nu și-au primit încă rambursarea să contacteze serviciul clienților OTA pentru a se asigura că OTA au acționat pe e-mailurile de notificare ale Ryanair și cooperează cu Ryanair, astfel încât aceste solicitări de rambursare pot fi, de asemenea, procesate.”

 Eddie Wilson CEO Ryanair a mai solicitat autorităților să reglementeze activitatea acestor intermediari. Totodată, a făcut apel la clienți, indiferent de unde au cumpărat biletul (direct sau prin intermediari) să se adreseze departamentului ”Customer Service” Ryanair direct pentru returnarea banilor. 

În comunicatul de azi, au reiterat că anumite websiteuri blochează returnarea banilor, furnizând date false ale consumatorilor, adăugând nume de clienți unor carduri virtuale.

Nu știu ce se întâmplă, dar ce înțeleg clar din comunicat este că Ryanair dorește să plătească banii direct consumatorilor, nu prin firmele intermediare

În acest sens au adăugat opțiunea verificarea clienților, ”Customer Verification” pentru ca acești clienți care au cumpărat de la anumite websiteuri, nu direct de pe websiteul Ryanair (sau nu prin agenții de turism înregistrate în România, ci pe te miri unde și care nu își asumă nicio obligație etc), să intre direct în legătură cu Ryanair și să li se soluționeze solicitările. Ei mai afirmă că în ultimele săptămâni au fost bombardați cu reclamații venite din partea acestor companii.

Din ce știu, plângeri ale unor clienți care au avut probleme, nu au apărut la rezervările directe pe websiteul Ryanair, nici atunci când biletele au fost rezervate prin agenții înregistrate în România, ci la rezervările prin diferite companii cu sediul în străinătate, intermediari. Cred că în contextul actual trebuie să rezervăm direct, sau prin companii pe care să avem de unde să le luăm. Adică să știm clar cui i-am dat banii, cu ce companie am încheiat de fapt contractul.

Mulți nu realizeză că dacă au plătit firmei y care are sediul în nu știu ce țară și condiții și termeni că nu își asumă nimic, nu direct companiei aviatice, nu poți trage la răspundere compania. Și nemulțumirile sunt vizavi de compania aviatică, nu față de cel căruia i-au dat banii. Reiterez, când cumpărăm de la o agenție de turism din România altfel stau lucrurile, pentru că sunt companii înregistrate la noi, sunt multe diferențe.

CEO-ul a vorbit despre cum să obții o returnare de bani. Spune că:

Respectivele websiteuri nu sunt autorizate să vândă bilete Ryanair

Aceste websiteuri nu furnizează Ryanair adresa pasagerului, sau datele cardului bancar prin care s-a făcut rezervarea.

Aceste companii substituie datele cu altele, false, virtuale, așadar Ryanair nu vă poate contacta așa cum au făcut cu cei care au rezervat direct. Astfel nu veți primi nici informații importante despre zbor de exemplu: schimbare de terminal, de orar zbor etc.

Clienții care nu au rezervat direct prin Ryanair pot fi verificați prin noul serviciu pentru a vă procesa direct solicitarea.

Accesați pagina ajutor de pe siteul Ryanair. 

Descărcați formularul de verificare și completați detaliile voastre. 

Trimiteți formularul și cererea va fi procesată de către Ryanair.

Aici puteți contacta direct Ryanair, prin chat, informații în limba română pe această pagină (chatul nu, dar informațiile da). Tot aici puteți completa (de data aceasta în limba română) formularul de cerere de returnare a banilor, în cazul în care ați rezervat direct pe websiteul ryanair.  Dacă ați rezervat prin terți, completați formularul de verificare de mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *