Zbor charter Tarom Bucuresti Corfu - Kerkyra 2

Peste 2 milioane de clienți ”frequent flyiers” ai companiilor aeriene afectați de un atac cibernetic asupra SITA

Noutăți

Operatorul IT SITA, cu sediul la Geneva și care stochează date ale pentru companii aeriene membre Star Alliance și One World a anunțat la sfârșitul lunii februarie a.c. că au avut parte de un atac ”foarte sofisticat” al unor hackeri asupra sistemelor sale, care deservesc aproximativ 90% din industria aviatică globală. Între timp au apărut mai multe detalii despre numărul clienților afectați.

Compania SITA este optimistă cu privire la datele care au fost accesate, însă dacă ați primit notificare de la o companie că datele v-au fost accesate, este totuși bine să vă schimbați parolele, deși se consideră că nu au fost accesate. Însă se vehiculează că hackerii au avut acces la sistem aproximativ o lună de zile. Până ce toată ancheta nu se finalizează și compania nu anunță

Compania SITA, care are sediul la Geneva a declarat că incidentul a avut loc pe 24 februarie. „Recunoaștem că pandemia Covid-19 a ridicat îngrijorări cu privire la amenințările la adresa securității și, în același timp, criminalii cibernetici au devenit mai sofisticați și activi. Acesta a fost un atac extrem de sofisticat.”

„Sita a acționat rapid și a inițiat măsuri specifice de izolare. Problema rămâne în curs de investigare continuă de către echipa de răspuns la incidentele de securitate ale Sita, cu sprijinul experților externi de frunte în securitate cibernetică. ”

„Această încălcare a datelor nu include parole pentru membri, informații despre cardul de credit sau alte date personale ale clienților, cum ar fi itinerarii, rezervări, biletare, numere de pașaport, adrese de e-mail sau alte informații de contact” – comunicat de presă referitor la incident publicat de SITA. 

Hackerii au obținut date despre călătorii care fac parte din programele de loialitate ”frequent flyiers” și conform ultimelor detalii, peste două milioane de clienți au fost afectați.

Companiile afectate: Cathay Pacific, Finnair, Japan Airlines, Jeju Air, Lufthansa, Malaysia Airlines, Air New Zealand, SAS -Scandinavian Airlines, Singapore Airlines și United – companii care fac parte din alianțele Star Alliance și One World.

Companiile au informat pasagerii afectați, iar cel mai afectat transportator pare să fie grupul Lufthansa, cu 1,3 milioane de înregistrări accesate conform Skift. 

Singapore Airlines a declarat că hackerii au accesat date despre aproximativ 580.000 de pasageri care aparțin diferitelor sale programe de loialitate. Finnair a declarat că hackerii au accesat înregistrări pentru 200.000 de membri ai programelor de loialitate.

SITA a confirmat incidentul pe 24 februarie. Nu era clar cât timp au avut acces hackerii la sistem. Unii oficiali ai au declarat că este posibil ca o lună de zile.

Se presupune în general că încălcarea datelor exclude parolele membrilor, informațiile despre cardul de credit sau alte date personale ale clienților, cum ar fi itinerariile sau numerele de pașaport.

Pe lângă sursele incluse în articol, vedeți și o analiză detaliată aici. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *