Orașul Hoi An din Vietnam, un oraș turistic popular vietnamez și parte a patrimoniului UNESCO s-a angajat să renunțe treptat la vânzarea cărnii de pisică și de câine, o premieră într-o națiune în care mulți consideră carnea acestor animale o delicatesă.
Se estimează că 5 milioane de canini sunt consumați în fiecare an în Vietnam, unii locuitori având superstiția că acest consum de carne poate ajuta la eliminarea ghinionului.
Autoritățile din Hoi An, un port comercial istoric și un sit UNESCO din anul 2009 au semnat un acord cu grupul pentru drepturile animalelor Four Paws International, promițând să elimine treptat vânzările și consumul de carne de pisică și câine.
„Vrem să contribuim la promovarea bunăstării animalelor prin eradicarea rabiei, eliminând treptat comerțul cu carne de câine și pisică și transformând orașul într-o destinație de prim rang pentru turism”, a spus viceprimarul orașului Nguyen The Hung.
Julie Sanders de la Four Paws International a spus că a fost un moment decisiv care ar putea fi un exemplu pentru alte locuri din Vietnam.
Un sondaj național comandat de grupul pentru drepturile animalelor în acest an a constatat că doar 6,3% dintre cei 600 de vietnamezi chestionați consumă carne de câine sau de pisică, în timp ce 88% susțin interdicția.
Obiceiul a scăzut pe măsură ce veniturile au crescut, iar cei bogați păstrează animalele ca animale de companie, dar carnea de câine rămâne ușor disponibilă în Hanoi.
„Nu cred că cineva ar trebui să interzică consumul de carne de câine. Este cultura noastră”, a declarat Phan Van Cuong, un locuitor din Hanoi.
În 2018, oficialii din Hanoi i-au încurajat pe oameni să nu mai consume carne de câine, deoarece dăunează reputației capitalei și existau îngrijorări legate de sănătate din cauza infecțiilor cu rabie.
Sursa și comunicat de presă Four Paws
După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.