Karimunjawa, un adevărat paradis tropical, se spune următorul Bali

kari 152

Am auzit destule voci cum că micuţul arhipelag de 27 de insule, Karimunjawa, va fi noul Bali. Locul are absolut de toate să ajungă o destinaţie de top, aşa că mă bucur că am ajuns acum şi sper să îl mai văd cel puţin o dată înainte ca zboruri şi curse regulate de feribot să îl transforme în Costa Brava. Bali este o insulă uriaşă prin comparaţie cu cea mai mare insulă din Karimun, aşa că susţine şi turismul de masă dar îşi păstrează farmecul, are multe locuri cu adevărat speciale, dar Karimun este doar special. Și incredibil de frumos.

Eu am ajuns aici întâmplător, la recomandările unei cehoaice care a făcut un stagiu în Surabaya şi a fost sfătuită de localnici. Ici colo am mai întâlnit italieni, francezi, cehi din nou, dar numai mici grupuri răzleţe.

Karimunjawa, dragoste la prima vedere

Încă de la intrarea în port am fost bucuroasă să constat că aşa este, paradisul din poze, nu îmi venea să cred stând şi privind apele acelea turcuaz, bărcile care parcă pluteau suspendate pe această feerie turcuaz, nisipul alb, palmierii, vegetaţie bogată: copaci care gremeau de nuci de cocos, banane, papaya, mango, plus mimoze la sol, case de lemn şi multe coloane – moştenire a vremurilor de demult, care s-a perpetuat. Şi scoici mari peste tot, crabi, corali şi aş putea să tot continui.
Şi linişte şi oameni zâmbitori.

bromo 367

Asta este Karimunjawa

Clădiri colorate, multe din lemn, nimic cu etaj, o să mai verific în poze dar nu îmi amintesc, doar tavan mai înalt şi coloane la unele clădiri absolut superbe şi culmea care au un loc frumos şi armonios în peisaj.
Turişti sunt, dar 90% indonezieni, de fapt javanezi majoritatea, foarte sunt simpatici. Datorită acestui aspect şi oamenii de aici sunt mult mai prietenoşi, mai deschişi, locul nu i-a atras pe cei puşi pe jecmăneala turiştilor.
Mai mult, nefiind un turism de masă şi mai ales nefiind o destinaţie majoritară pentru turişti străini, preţurile sunt foarte mici prin comparaţie.
Dar cel mai tare am fost cucerită de farmecul simplu, primordial cum bine a comentat Andreea la pozele de pe Facebook.

În prima zi m-am plimbat prin insulă, de fapt a fost o jumătate de zi, cu scuterul, am văzut câteva plaje şi peisaje de îţi taie respiraţia. Seara la Cafe Amor, singura cafenea aşa cum o cunoaştem. A fost relaxant, plăcut, un loc mic este atât de reconfortant în vacanţă şi mai ales un oraş, Karimunjawa, care arată ca un mic sat răspândit printre palmieri.

karimun 094

karimun 113

Prima zi de croazieră: snorkeling, palmieri, plajă

Ştiam că ce este aici cel mai frumos este să iei pachetele de croazieră, să te plimbi între insule şi să faci diferite activităţi. Am luat un pachet de 2 zile, de la primul loc unde am întrebat, când căutam cazare. Mi s-a părut ok, am simţit eu că acolo trebuie să iau, am mai văzut şi altele dar nu m-a tentat.

karimun1 130

karimun1 153

karimun1 250

Am descoperit că voi fi împreună cu un grup de indonezieni, 5 din Jakarta şi un cuplu din Surabaya. Foarte simpatici toţi. Trei vorbesc un pic de engleză, nu bine dar tot era ceva, câţiva înţelegeau un pic, la fel şi ghidul nostru, Samalin. El cred că cel mai bine.
Dar ne-am înţeles excelent, mai ales la poze, am făcut la poze…… Şi au ceva cu săritul, adică să sărim să facem poze, pe rând cu fiecare aparat, poza şi coordonarea perfectă. Am sărit să îmi ajungă, dar a fost frumos. Ba m-au pus la pozat-sărit şi altii pe care nu îi cunoşteam, în popasurile de pe insule.

Nu am stat mult la poveşti odată ajunşi la barcă, ne-am pus vestele şi la drum, am mers cu barca cam o oră, ne-am oprit la snorkeling mai mult de o oră, după la prânz pe o insulă superbă Geleang. Aici nu trăieşte decât o doamnă în vârstă cu fiul nebun, care tot ţipa în toate direcţiile. Din fericire uşor de ignorat, sau ocolit.
În tur ne întâlnim iar cu turiştii din celelalte bărci, ca peste tot de altfel: la locul de snorkeling, la plajă şi masă, etc. A fost amuzant că tot noi eram şi pe feribot şi la fel la întoarcere cumva ne ştiam toţi la un moment dat.

Prânz pe această insulă divină: picnic cu orez, peşte, sos, legume şi pepene galben, ideal!

karimun1 195

După prânz plajă de voie, leneveală, poze, poze

karimun1 216

karimun1 232

La un moment dat am plecat spre un alt loc pentru snorkeling, unde am stat iar o oră. După snorkeling ne-am oprit la o altă plajă de data aceasta pe Karimunjawa, unde am mai stat la relaxare, la baie, la o nucă de cocos şi acasă.

karimun1 250

karimun1 251

karimun1 255

Sună puţin dar a fost atât de incredibil…. marea frumoasă, oameni optimişti, veseli, care se bucurau de fiecare moment, niciun pic de blazare sau plictiseală, numai zâmbete.

A doua zi de croazieră: rechini, snorkeling, palmieri, plajă

A doua zi am avut supriza să ni se alăture şi două cupluri de…. de români! Primii pe care i-am întâlnit de când am plecat de acasă! Ce ironie să întâlnesc primii români pe aceeaşi barcă într-o insuliţă mică şi nu deosebit de turistică! Ei au venit aici la sfatul unei prietene care locuieşte în Yogyakarta, aşa că se înţelege. Dar i-am întâlnit. Mi-a plăcut să conversez şi eu în voie, în limba natală.

Rezervaţie-parc turistic cu rechini şi ţestoase

Cadrul aici este de vis, iar piscina cu rechini destul de mare. La fel şi rechinii, nu mi s-au părut puişori, la început mi-a fost destul de frică să intru în apă, m-am codit destul de mult dar după mi-am făcut curaj şi a fost ok, bineînţeles. Ciudat: dar de sus nu aş fi avut chef să intru, iar odată intrată, nu m-aş mai fi dat dusă, adică chiar era frustrant că rechinii o uşchiseră când au văzut atâta popor înăuntru, tot încercam să îi atragem dar greu……..

Am mers şi la ţestoase, care erau cam stresate de noi şi de pozele noastre, iar rechinii cu care am făcut poze erau îngroziţi de-a dreptul. Acum aş ocoli partea aceasta, cea cu pozele, de fapt imediat după ce am fost prinsă în vârtej mi-am pus întrebarea dacă este corect, chiar nu ştiu cum m-am trezit înăuntru şi cu toate în braţe.
Ţestoase în libertate nu se pot vedea, sau cel puţin nu în tur, acestea ies doar noaptea pentru a lăsa ouăle pe anumite plaje protejate. Și mai bine că nu se circulă noaptea. De când am fost în Zakynthos și am învățat despre impactul acțiunilor noastre, despre cum afectăm populația țestoaselor, privesc totul cu alți ochi. Călătorind mă schimb, învăț și sper că reușesc să îi schimb și pe alții. Dar atunci, așa a fost.

kari 017

kari 015

kari 091

kari 026

kari 032

kari 041

După poze cu steluţe de mare şi tot ce a mai fost pe acolo, am plecat iar la drum: excursie şi snorkeling. Poze, snorkeling, m-am cam zgâriat în corali că m-am apropiat prea tare şi nu este prea înţelept se pare că se vindecă destul de greu.

Cemoro Kecil, insula desenată

Snorkeling şi croazieră, spre micuţa insulă Cemoro, Cemoro Kecil, o insulă de desene animate, mică de tot, înconjurată de mangrove şi palmieri şi nisip alb şi ape turcuaz, se înconjura toată în 10 minute.
Un paradis foarte populat la ora la care am ajuns acolo, pentru că am stat mai mult la snorkeling, unde ajunsesem primii şi plecat ultimii, asta pentru că desigur eram toţi, adică toate bărcile în acelaşi loc. Eu aş face un traseu pe lângă traseu, să evit aglomeraţia, deşi loc era destul, mai mult de 120 de persoane nu cred să fi fost pe insulă. Fiecare grup cu grătarul propriu.
Vai, am mâncat peşti frumoşi dar aici sunt atât de comuni!

kari 169
Echipajul de nadejde, Ekovisata Karimunjawa

Am cules scoici, stele de mare, plajă, poze poze şi mai departe. Am stat destul de mult pe insulă, frumos

kari 158

kari 138

kari 147

kari 176

kari 179

După insulă am mers mult cu barca până la mangrove, aici chiar a fost excepţional

kari 283

Am stat, făcut poze desigur, multe, iar la apus am sărit iar cu prietenii javanezi vreo 10 minute cât a durat coborârea soarelui să îl prindem în toate poziţiile, ce am mai am sărit. A fost de fapt foarte amuzant şi plin de energie pozitivă. Şi uitându-mă la poze nu pot să nu zâmbesc amintindu-mi toate râsetele.

Debarcare la mangrove in bliturile aparatelor foto

Prinsă în captivitate de aparatul foto

Unul din membrii echipajului s-a oferit să îmi facă poze. Vai. Mi-a tot făcut, una două merge, dar eu la un moment dat doream să fac poze cu mediul înconjurător chiar nu am ce să fac cu zeci de poze cu mine la fiecare mangrovă din arhipelag, dar nici chip să mă înţeleg cu fotograful meu: când dădeam să îi iau aparatul no, no, no problem, picture, picture, go, go there, mai multe nu bunghea în engleză. Şi zicea: un, two three, FOUR! Şi poză, după da! Nişte sunete de apreciere. Şi iar. Go, go, go, yes no problem, go şi dă-i, une two three four! Greu am scăpat din acest carusel.

E frumos să am poze cu mine dar sunt prea multe!

kari 216 kari 273

kari 291

I-am luat aparatul în final cu tot cu proteste!

kari 245

Apusul a fost superb, practic cortina s-a lăsat peste paradis odată ce eram încă în barcă, împreună cu toţi oamenii aceştia minunaţi.

kari 330

După apus acasă şi mi-a părut atât de rău să plec, dar am simţit că venise vremea….

Cum se ajunge în Arhipelagul Karimunjawa

Din Semarang sau Jepara sunt curse ferry. De preferat Jepara, deoaree sunt curse zilnice, aşa numitul slow ferry: în jur de 5 ore.
Feribotul rapid, de 2 ori pe săptămână din Jepara, o dată sau de două ori din Semarang. Orarul nu este regulat,
Dacă sunt valuri prea mari, nu mai circulă niciun feribot, singura posibilitate fiind avioanele mici către Semarang. Preţuri destul de mari în schimb. Am scris mai multe aici despre cum am ajuns în Karimun şi despre provocarea Feribotul totul se schimbă de la oră la oră, niciun orar nu este respectat, este sublim dar un pică flexibilitate este binevenită.

Când să vizitaţi Karimunjawa:

Martie- Octombrie, Octombire fiind luna de vârf, când insulele sunt pline de turişti germani şi clar preţurile cele mai mari.

Activităţi:

Plajă, croaziere, scufundări, snorkeling, mangrove.
Eu am fost cu cei de la www.ekowisatakarimunjawa.com
A fost la întâmplare dar a fost perfect şi m-au ajutat şi mai departe, cu transportul, cu aranjamentele, fără nicio obligaţie, foarte săritori, îi recomand cu căldură.

Preţuri:

Menţiune nu ştiu când şi cât de repede se vor schimba, dar acum a fost aşa
Activităţi 2 zile: 175 000*2= 350 000 rupii
30 000 rupii la rechinuţi, plătiţi separat.
Cazare: 70 000 – 350 000 camera dar la 350 000 este o cameră dosebită, pe lac, cu de toate. Superb. Eu am stat la o casă particulară simplă, dar cu oameni minunaţi şi m-am simţit extraordinar.
Bineînţeles există şi un mare resort pe una dintre insule, foarte scump, exclusivist, pe insula Menyawakan.
Ferry comun: 43 000 o cursă.
Ferry rapid: mai multe tipuri de bilete, dar în jur de 120 000 de rupii.
Peşte mare, calamar: 30 000, nucă de cocos mare 10 000 etc .
Mic dejun 10 000 cu de toate: ouă ochiuri, legume, ceai, orez.

1 euro = 15 000 rupii

De împachetat pentru Karimunjawa

Echipamentul de insulă: Costume de baie, eşarfe, flip-flops, echipament de snorkeling dacă aveţi, pentru mai multă independenţă, cremă de protecţie solară, şapcă, pălărie sau ceva să vă ferească de soare, cremă împotriva ţânţarilor, gel de aloe pentru o eventuală arsură solară.
Aproape tot de mai sus (fără echipament şi aloe) se poate cumpăra din Karimunjawa, insula principală şi preţurile nu sunt mari, citisem că nu se găseşte nimic, dar nu este adevărat, adică între timp oferta a fost adaptată cererii.

Pe curând!

kari 302

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Liked it? Take a second to support Mirela Leoni on Patreon!