De ce să alegem o vacanță în Kușadasi

Europa Kusadasi Turcia
101_9998
Kusadasi: vedere de dimineata de pe terasa hotelului

Deși aproape de noi, am văzut până acum doar o mică parte din Turcia. Și asta nu pentru că nu m-am simțit excelent aici în vacanță, dimpotrivă, dar litoralul fiind atât de comod îl plasam cumva pentru când nu o să mai pot fi atât de liberă în călătorii, abundența de activități de la cluburile cu totul inclus făcând o ședere aici accesibilă pentru oricine. Sau poate să merg la detox, că tot este la modă – glumesc, sunt preocupată de alimentație și sport, dar le fac după urechea mea, cel puțin deocamdată :).

Dar experiența mi-a arătat că Turcia nu este o destinație numai pentru familii sau pentru oameni mai comozi, este mult tineret aici și multă distracție. Plus că oamenii sunt primitori, ospitalieri, calzi, eu m-am simțit foarte în largul meu.

Motive pentru a merge în Kusadasi:

Accesibilitate: se ajunge foarte ușor cu mașina din România, iar peisajele de la litoralul turcesc sunt extraordinare. Pe Via Michelin vă puteți face foarte ușor traseul în funcție de orașul de plecare, iar odată intrați în Turcia….. nu se poate să vă rătăciți dacă sunteți un pic atenți la panouri, sunt extrem de bine semnalizate drumurile principale cel puțin. Noi în Turcia nu ne-am mai uitat pe hărți și ne-am descurcat foarte ușor.

Se pot face excursii în multe locuri:

Pamukkale – excursie peste care am sărit deoarece la sfârșit de iulie este îngrozitor de cald și clar îmi doresc să revin în zonă.
Cetatea Efes – după ce am fost la Efes și ne-am topit de căldură am hotărât să sărim peste Pamukkale, dar sunt temerari însă nu am auzit pe nimeni să se bucure de experiență în mijlocul verii – pozele ies frumos în schimb în orice anotimp:).
Cetatea Troia – în drum spre Kușadasi ne-am oprit și am vizitat-o, revin cu povestiri despre fiecare obiectiv vizitat, altfel iar fac un articol mamut :).
Și mai sunt și multe alte așezări antice în partea Egee a Turciei, sau pe insula Samos, la care noi nu am ajuns: Priene, Milet, Didyma, Pergam, Aphrodisias, Hieropolis si Halicarnas.
Și la sfârșit dar nu la urmă, Insula Porumbelului chiar din orașul Kușadasi.

101_9027
In calul troian actual 🙂
101_9672
La Efes puzderie de turisti

Activități variate:

Parcul natural din peninsula Dilek, la 23 km de Kușadasi: aici a fost exprem de plăcut: mare, munte, vegetație, insula grecească Samos în zare, de fapt atât de aproape de avem impresia că pot ajunge înot, a fost o zi relaxantă.
Sporturi de orice fel, la hotelul la care stați sau oferite de cluburile de pe plajă.
Croaziere: la golfuri sau la insula Samos.

101_9893
Prin parcul natural
101_9941
Tot in parcul natural, cu insula Samos in zare

Cumpărături: Soke Factory Outlet – situat la 40 de minute de Kusadași, pe drumul spre Bodrum, este un paradis al cumparaturilor, un întreg oraș.
Cumpărături la Bazarul din Kușadasi
Aici găsiți de toate pentru toți în materie de suveniruri de vacanță, un talmeș-balmeș. Am fost chemați de câteva ori la ceai și am acceptat, de plăcerea de a comunica. Nu am regretat. Ne-a amuzat formula universală de salut în Bazar pentru români: ce faci bine 🙂

101_9307
Multa culoare in bazar
101_9390
La plimbare prin Kușadasi seara

Distracție:

Noi nu am ales un mare club cu totul inclus ci un hotel relativ central tocmai pentru a ajunge pe jos la cluburi, la discoteci, să ne mișcăm ușor. Și ne-am bucurat de alegerea făcută.

Bar Street
Bar Street – Barlar Sokagi este cea mai faimoasă arteră pentru viața de noapte din Kușadasi. Cum îi spune și numele este o stradă plină de baruri și cluburi, majoritatea dacă nu toate fără cod vestimentar, intrarea gratuită la fel în majoritatea, dar noua cel mai mult ne-a plăcut în irish pub-uri, faimos este Jimmy’s.
Cluburi și baruri mai sunt și pe The Lower Street (Strada de jos) – Asagi Barlar Sokagi dar și la Ladies Beach.
Noi am fost pe Strada cu baruri și pe oriunde am mers în final tot la Jimmy’s aterizam în fiecare seară. Atmosfera ne-a plăcut, plus că în fiecare zi se întâmpla câte ceva:
O petrecere de nuntă a unui cuplu britanic mai în vârstă, dar tot nu a împiedicat domnișoarele de onoare să poarte rochii asortate de prințese, iar mireasa, nu prea diafană aș putea spune, s-a făcut praf de la cât a băut – a căzut cu capul în farfurie, dar nimeni nu s-a scandalizat, noi eram siderați dar ce să îi faci, fiecare cu obiceiurile lui, am încercat să nu ne holbăm prea tare, am și reușit :).
La fel am fost mirați să vedem două doamne venite la bere cu tot cu copii, în cărucioare, unul de o parte și altul de cealaltă parte a mesei. Fum nu era înăuntru, dar gălăgie mare la 12 noaptea. Cum am spus, fiecare cu obiceiurile lui, își crește cum vrea copii, dar pentru noi toate acestea, la vremea respectivă erau noi.

101_9985
Cu juniorii la distractie
101_9990
Toata lumea petrece

102_0032

101_9376
Petrecere

Mâncare:

Am avut de unde alege, bucătăria turcească îmi place extrem de mult și mi-a diversificat alimentația: am adoptat felurile de mâncare cu roșii și vinete, îmi place cum sunt făcute, foarte lejer, nu cu prăjeli în ulei, dar totul foarte gustos, am apreciat totul, multitudinea de aperitive, salatele, dulciurile etc.
Am încercat de toate și nu m-am îngrășat deloc în Turcia, am ales în așa fel încât să combin cât de cât nu ușor, dar măcar nu total greșit. Plus limită la dulciuri: nu mai mult de un fel/masă, indiferent câte erau expuse la bufet de exemplu.
Am stat la un hotel cum am spus central, cu totul inclus, dar nu tipul acela de totul inclus de la marile cluburi, a fost însă mai mult decât bine pentru noi. Am luat masa atât în hotel, unde plăcerea unui sejur este combinată mereu cu plăcerea de a regăsi alți turiști cu care am comunicat și am împărtășit experiențele de peste zi, asta seara, că la prânz nu prea am ajuns.

101_9956
Seara de seara pe faleza, un festin traditional

Relaxare

La piscină, plajă, sau la o plimbare pe promenadă, totul este frumos.

102_0006
Dimineata la piscina de pe acoperis
102_0051
Pe faleza in Kusadasi

În concluzie, la Kușadasi am avut parte de o vacanță frumoasă, cu de toate: soare, plajă, excursii optionale, cumpărături, viață de noapte, într-o regiune ospitalieră și la prețuri accesibile.

101_9604

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.