Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 4
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 11

Plaja relaxează, marea și din Yogya sunt multe posibilități de a face puțină plajă. Cu mijloacele de transport în comun în schimb foarte ușor se ajunge doar la câteva, una dintre ele fiind Parangrtritis. M-au convins imaginile cu această plajă, mai ales că iubesc atât de mult statul la soare și înotatul.

Am luat un autobuz mic local și cu 15 000 de rupii am și ajuns la plajă. Încă din autobuz o familie de Indoneziei: soț, soție, fetiță și fratele soțului au comunicat cu mine, deși nu știau limba engleză, dar tot vorbeau, poate doar 2 cuvinte.

Simpatici, am înțeles că sunt din Jakarta și au venit în Yogyakarta ca și mine, turiști. Asta în aproape 50 de minute cât a durat drumul până la plajă. Și am mai remarcat că și lor li s-a luat de către taxator aceeași sumă ca și mie, erau nemulțumiți, dar asta se întâmplă pentru că prețurile nu sunt reglementate în Yogya decât în interiorul orașului. Deci șacalii se comportă la fel și cu indonezienii, dar ei nu au spus nimic, au dat fără să încerce să negocieze. Eu învâțasem după experiența către Borobudur că degeaba negociez așa că am dat cât mi-au cerut, au zâmbit, oricum este puțin, dar mult pentru Indonezia, practic am fost jecmăniți.

Plaja Parangtritis Yogyakarta – nemărginită

Ajunsă la plajă am admirat un pic priveliștea, este frumos dar foarte mult vânt. În schimb nu era nimeni în costum de baie. Doamnele făceau baie îmbrăcate, până și copii. Mă tot învârteam când vecinii mei de autobuz m-au chemat și m-au rugat să le fac o poză după au insistat tare să stau la rogojina lor, închiriaseră una. Până la urmă am petrecut cu ei câteva ore frumoase, dar chinuită partea de comunicare.

Au cumpărat mâncare, mi-au dar și mie, nu au vrut bani, din ce am avut eu la mine (eram cu rucsacul și era plin de fructe și cipsuri, plus biscuiți digestivi) au luat numai ce cunoșteau, biscuiții au fost tăiați.

Nu vă spun căte poze au făcut cu mine, la 5 minute cineva striga: picture! și mă ghidau unde și sum să stau simpatici foc.

Am făcut baie și desigur că m-am schimbat în costum că doar nu venisem la plajă să mă uit doar, din fericire am mai văzut un cuplu de turiști și ea era într-un costum foarte mic din două piese. M-am bucurat că măcar aveam costumul întreg.

Citisem că sunt curenți puternici aici dar tot doream să mă aventurez un pic adică măcar la apă până la brâu dar nu am avut nicio șansă să depășesc pragul de apă până la genunchi că veneau după mine, strigau, nu am putut să mă înțeleg deloc cu noii mei prieteni, cum v-am spus doar foarte puțin cu google translate.

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 20
Către plajă
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 19
Crănțănele la Plaja Parangtritis, Yogyakarta
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 18
Parangtritis, Yogyakarta: un loc perfect pentru plimbari cu ATV – ul
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 9
Un copil foarte frumos, fetita prietenilor mei
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 5
Apa era calda, as putea sta la malul marii cred ca o zi intraga la plaja Parangtritis. Și mai mult in Yogyakarta
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 4
Plaja Parangtritis Yogyakarta:o mare agitată

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 10

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 14

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 7
Vanzatori ambulanti pe plaja Parangtritis, Yogyakarta
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 3
Au cumparat mai multe alimente de la doamna aceasta si culmea erau foarte foarte bune
20140823_132929
In special acest ´´sushi´´ local, un pic picant, bun bun

La un moment dat am plecat toți și ce am văzut că toți se schimbă după plajă în alte haine uscate, aduse cu ei. Asta înseamnă mersul la plajă pentru ei: puțină relaxare sub umbrelă, mâncat ceva, o baie lungă, echiparea și acasă.

Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 2
Fetita a mai facut o baie in piscina inainte sa plecam
Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii 1
Plaja Parangtritis Yogyakarta: ”delicii locale”

Dar mă simțeam bine și foarte relaxată la final, numai că am găsit un pretext să o iau pe un alt drum odată ajunsă în Yogya m-a amuzat să stau la plajă și să mă înțeleg prin semne, dar abia așteptam să găsesc o soluție elegantă să o tai. Inutil să vă spun că am schimbat numere de telefon și tot primeam mesaje cu diferite avertizări și ce să fac unde de la ei. Pe numărul indonezian.

Mi-a plăcut tare mult de ei dar chiar nu mă înțelegeam deloc cu ei, adică parcă eram o păpușă și o ghidau de colo-colo. Dar mă bucur tare că i-am cunoscut, de fiecfare dată când mă gândesc la plaja din Yogya și la oraș în sine îmi amintesc de ei și nu mă pot opri să zâmbesc.

Accesul la paljă este gratuit, se poate închiria trăsură, ATV, face plimbări lungi pe malul mării – eu nu puteam că strigau noii prieteni după mine și mă luau înapoi.

20140823_145040
In microbuz spre casa, plaja m-a relaxat total, imi este dor de starea aceea de bine

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

3 comentarii la „Plaja Parangtritis Yogyakarta: la plajă cu indonezienii”

1. Pingback: Yogyakarta, Indonezia, TOP experiențe: de ce iubesc acest oraș | ExTraViTa

2. Pingback: Cele mai frumoase amitiri din excursia de 2 luni singură în Asia de Sud-Est | ExTraViTa

3. Pingback: O lună singură în Indonezia și nu am mai privit viața la fel | ExTraViTa