Kuta, Bali un rai urban de vacanță #plajă #distracție #shopping

20140910_162859

Pot spune că mi-a plăcut în Kuta mult de tot și îmi pare foarte rău că nu am stat mai mult. Asta pentru că auzisem multe lucruri rele despre acest loc, lucruri cu care culmea sunt de acord, așa că este unul dintre acele locuri care fie vă place mult fie deloc. Adică ceea ce pe alții îi deranjează mie chiar mi-a plăcut. ufff…… adică îmi place și natura frumoasă și liniștea, spiritualitate, etc, dar nici distracția și plaja și sportul nu mă alungă de pe undeva.

Ce mi-a plăcut în Kuta

Kuta arată ca o stațiune de surf cu multe baruri, dicoteci, restaurante, magazine, dar și o plajă fantastică. Sunt părți cu străduțe înguste și mult balamuc dar și bulevarde largi, un Mall modern și Hoteluri/restaurante de top.

Vă dați seama că după atâta experiență locală prin Indonezia și alte orașe, Kuta a fost ca un balsam, deși nu eram deloc rănită. Dar m-am simțit acasă, era o atmosferă familiară, europeană și cu toate că nu tânjeam după ea, când am găsit-o m-am simțit bine. Țin minte că atunci când mă întorceam la birou la muncă după o vacanță aveam un sentiment plăcut, de reîntâlnire cu rutina, este puterea obișnuinței.

Este cel mai european/vestic loc în care am ajuns în excursia din Asia de Sud-Est. Nu pun la socoteală Singapore, dar Kuta este o stațiune, în Singapore nu este această atmosferă de vacanță.

Kuta, o plajă nemărginită

Asta m-a dat gata în primul rând, plaja, desigur. De la Legian până la Kuta kilometri întregi de nisip și apă și surf și .. și… Am avut impresia că am ajuns în rai. Și nu în vreun paradis tropical ci într-un rai urban, dar totuși la plajă. Este o atmosferă cosmopolită aici, mulți turiști, desigur, școli de surf…. atenție numai la bunurile personale. Mi-a plăcut mult de tot acest loc.

Plaja din Kuta are 5 km, și cea din Legian….. nici nu mi-am dat seama de delimitare ca hotarul este numai administrativ cred că cel puțin tot pe atât așa că vă dați seama…..

singapore 647
singapore 650

singapore 649
singapore 642

20140910_170029
singapore 662

Spre înserat vin mult mai mulți oameni la plajă, inclusiv mulți localnici

singapore 682

singapore 677
singapore 680

Plimbarea prin orășel, stațiune, cum vreți să îi spuneți

Dacă doriți să cumpărați orice ține de snowboard și costume de baie, haine sport, etc, aici este locul perfect. Toate marile companii au deschise magazine. Unele chiar outleturi.

Și, da, puteți să vă faceți cumpărăturile la Carrefour. Sunt chiar mai multe în zonă, unul într-un mare centrul comercial, nu chiar în Kuta dar foarte aproape și altele mai la îndemână.

singapore 634

singapore 637

singapore 638

singapore 689

singapore 691

De ce nu place Kuta

Păi cam din aceleși motive pentru care place: pentru că este foarte turistică – are chiar și un Mall ultra modern și mulți care vin în Bali caută liniște, peisaje de vis, înțelepți, spiritualitate, etc.

Dacă spiritualitatea a trecut pe aici, este clar că a plecat de mult timp.

A și ar mai fi rata mare de criminalitate din Kuta ca orice alt oraș foarte turistic atrage mulți neisprăviți. Dar asta nu înseamnă că milioane de turiști nu vin aici an de an și nu au parte de o vacanță fantastică. M-am plimbat singură foarte mult pe străzi, am colindat mult după lăsarea întunericului și nu am avut niciun incident neplăcut. Dar am fost în gardă. Nu a fost nevoie, dar eram pregătită să o iau la goană ținpând dacă se apropia cineva suspect de mine pe vreo stradă mai necirculată.

Unii se plâng că ar fi plin de australieni beți. Adevărul este că australienii vin în număr mare aici în vacanță, fiind aproape și am văzut mulți australieni drăguți. Nu am colindat prin cluburi și nici târziu nu am stat pe străzi că nu am avut timp, aveam avion a doua zi, pe la 10 seara am plecat spre casă. Cred că este la fel și în Ibiza sau alte stațiuni unde vin mulți petrecăreți și nu mai mult.

Aici buba este că mulți vin pentru Bali = spiritualitate + tradiții și când dau de Kuta…….

Așa că le recomand celor care doresc liniște să meargă în Ubud, sau Candidasa (urmează pe blog, un loc mirific, sau Lovina). Dar nu în Kuta, Legian, Sanur.

Eu una vreau să mai ajung pe aici fie și numai pentru acest apus

20140910_172617

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „Kuta, Bali un rai urban de vacanță #plajă #distracție #shopping”

1. Pingback: O lună singură în Indonezia și nu am mai privit viața la fel | ExTraViTa