Asia Bangkok Thailanda

tot 502
Cred că a fost una dintre cele mai frumoase zile din vacanța din Asia, plus productivă – în obiective turistice văzute și colindat iar de dimineață nici nu mă gândisem ce vreau să fac.

Am coborât la micul dejun și acolo l-am cunoscut pe Markus, un blogger din Germania. El trebuia să plece spre Pattaya seara, dar până atunci mai dorea să exploreze Bangkokul și avea un plan de a efectua croaziera pe râul Chao Phraya cu vaporașul public. Vorbise cu o prietenă tailandeză care îi explicase că se poate face croaziera pe râu pe cont propriu, m-a întrebat dacă vreau să vin și desigur că am fost bucuroasă să mă alătur.

Cu excursiile acestea de pe râu este o semi-țeapă în general. Asta pentru că ești îmbrobodit că este singurul mod de a vedea anumite lucruri, templul apusului, Wat Arun Ratchawararam, piața plutitoare, râul, ceea ce nu este adevărat. Poți face aproximativ aceeași excursie, zic aproximativ că mergi cu feribotul expres nu cu long-tail, dar în rest la fel cu un preț de 5 ori mai mic. Asta nu înseamnă că este musai să alegi varianta pe cont propriu, dar se poate face foarte ușor, nu este numai 1 variantă.

Cu ajutorul google maps am găsit repede stația de îmbarcare, era la 5 minute de unde stăteam– am încercat cu harta în mână și indicând stația să cerem indicații de la trecători, dar fiind o zonă foarte turistică cea în care eram, aproape de Khaosan Road, ni se spunea placa că nu este, că azi nu merge, să luăm excursie de la agenție, desigur. Long tail boat for you, good, yes.

Prețul pentru 1 călătorie cu feribotul expres Chao Phrya este numai 0,40 euro

Expresul Chao Phrya, feribot-navă: biletul pentru 1 călătorie este 15 BAHT – 0,40 euro și sunt abonamente de 1 zi dacă țin bine minte care costă 100 baht. Acestea sunt utile dacă doriți să coborâți la fiecare stație, să folosiți rata pentru o plimbare hop on- hop off. Cred că este amuzant, dar pentru cine are timp. Stațiile sunt foarte dese, se văd pe orice hartă, Tha se numesc și au câte un vaporaș desenat, sunt peste 20.

Ce se poate vedea în timpul croazierei și explora daca vă opriți: Biserica Holy Rosary, Wat Thong Noppakhrun, Wat Prayun, Biserica Santa Cruz, Wat Kalayanimit, se poate face o oprire și pentru Palatul Regal și What Pho (acestea două au cele mai scumpe intrari, necesită mult timp, ca o excursie separată, nu sunt incluse nici în oferta agențiilor la croaziere de 1 zi), templul cu uriașul Buddha culcat, Wat Arun, superb, îl văsuzem deja, Wat Rakhang Kositharam, Wat Maharhat, Muzeul Național, Universitatea Thammasat, sau impresionantul hotel Mandarin Oriental, faimosul hotel unde au poposit de-a lungul timpului multe personalități. Și multe altele, sunt marcate pe hărțile care se găsesc din abundență la oficiile turistice, în hoteluri, aeroport, etc.

tot 499
Aici la traversarea din ziua anterioara
tot 568
Wat Arun Ratchawararam sau Wat Arun, revin asupra lui sunt multe de spus
tot 543
Au fost doua zile foarte calduroase, pe alocuri a dat sa ploua, dar nu s-a intamplat decat intr-o zi oricum era la fel de cald, dar m-am acoperit pentru decenta ceruta la vizitele in temple

Noi ne-am bucurat de peisaj până la sfârșit, cam 40 de minute a durat călătoria până la ultima stație. Se pot lua și alte bărci pe malul vestic pentru a explora canalele din Thon Buri. Mai jos am pus o suită de fotografii.

Excursia croazieră de 1 zi cu prânz inclus și intrări la temple poate fi 8 sau 45 de euro, experiența diferită

Agențiile cer pe excursia pe râu între 1600 -1800 baht, iar ca turist cum spuneam dacă încerci să cauți docul de îmbarcare pentru expresul public ești trimis către docurile pentru turiști, de unde nu poți lua decât long tail sau alte alternative turistice. Agențiile în prețul excursiei oferă transport cu aer condiționat, masa la bord și oprire la 3 temple, cu intrările plătite, dar nu Palatul Regal ci temple cu intrări foarte ieftine, Wat Arun este cel mai scump, 50 Baht). La temple se poate ajunge desigur și cu transportul local, pe cel mai mare, Wat Arun Ratchawararam, îl văzusem cu o zi înainte, traversasem râul plătind tot o taxă modică. Celelalte două sunt chiar și mai accesibile, se poate ajunge și fără vaporaș, iar la piețele plutitoare din oraș la fel se ajunge și cu transportul public, sunt multe vaporașe publice, sau expresul.

Acum depinde de fiecare ce preferă, din punct de vedere costuri, cu rata 1 zi – 100 baht, intrările în jur de 100 baht cât despre prânz: cu 100 baht poți lua un prânz excelent la o terasa frumoasă, curată, sau bunătăți de pe stradă cu mult mai puțin. Băuturile nu sunt incluse nici la agenție.

Deci croaziera de 1 zi, cu vizita la câteva temple de pe râu și prânz se poate face cu 1800 sau cu 300 baht. Diferența constă că în excursia organizată cineva vine vă ia de la hotel, aveți ghid, etc, vă concentrați numai pe priveliște, în excursia pe cont propriu este ceva bătaie de cap pentru găsit docul și ceva mai multă aventură. De gustigus. Eu aș colinda încă o dată dar mai temeinic cu toate bărcuțele locale, pentru că mă trage ața, îmi place gustul libertății și sentimentul pe care îl am când văd că am reușit, plus că mă bucură toată experiența, mă simt ca în expediție, la explorat, dar desigur, nu este o regulă, fiecare are propriul mod de a privi lucrurile. Cu siguranță este plăcut și răsfățul all inclussive. Dar și la excursiile luate trebuie să fiți atenți că și aici am auzit că sunt țepe.

Că așa este: sunt vorbiți să jecmănească turiștii. Când am coborât de pe vaporaș, am umblat un pic pe străzi și ne uitam de unde să luăm vaporașul la întoarcere, că doream o parte din drum să îl facem pe jos. Din neant a ieșit un tailandez, care foarte zâmbitor și molcom s-a oferit să ne ajute, i-am arătat harta unde erau trecute stațiile și ce ne zice: că trebuie să ne ducem la un doc anume (unul din cele turistice) că de acolo luăm long tail care ne ducea une dorim, turul, cu 1600 baht, spunându-ne că este imposibil să ajungi altfel. Ce? Păi tocmai fusesem singuri, pățaniile acestea uneori te pot everva, dar am făcut un haz nebun că doar te uiți întrebător în jur și din pământ apare un agent binevoitor gata să te păcălească. Asta este. Dacă luăm asta ca pe un lucru care vine la pachet cu anumite destinații nu ne mai deranjează.

tot 718
Prin piata am ajuns la statie, atat era de pitita

tot 720

tot 767

tot 771

tot 772

Bangkok a fost ultima mea oprire înainte de a ajunge acasă și nu mi-am propus nimic aici, cu atât mai mult cu cât am ajuns pe ultima sută de metri, deoarece am găsit un bilet avantajos de întors de aici. Și am abordat orașul foarte relaxat, am lăsat așa să văd ce îmi poate oferi și mi-a plăcut. Nu mi-am propus nimic și totul a fost ca un bonus: oamenii, toate piețele, templele, străzile, mâncarea, cartierele. Și croaziera pe Chao Phraya River.

4 thoughts on “Hai-hui prin Bangkok: croazieră pe râul Chao Phraya de 300 sau de 1800 de baht? Varianta locală sau turistică?