Nunți, botezuri, petreceri la hotel: spaima weekendurilor de relaxare

Diverse Uncategorized

De multe ori de-a lungul anilor, m-am confruntat cu următoarea situație: am primit camera de hotel sau pensiune la pachet cu o nuntă, botez, aniversare. Musai cu muzică de duduiau podelele și se auzea atât de bine de parcă eram acolo, în mijlocul distracției. Muzică populară, hore, chiote.

M-am perpelit, m-am enervat, m-am concentrat încercând să îmi spun că o să se oprească în curând. Sau că poate, poate, o să reușesc să dorm. Nicio șansă. În trecut am aceceptat situația, de câteva ori. Mai demult din necunoștință de cauză, a se citi că nu știam că am dreptul la o cameră liniștită, în care să dorm dacă tot am plătit pentru asta.

Camera cu petrecere este o situație destul de des întâlnită la noi în weekend. Ne ducem să ne relaxăm. Ți-ai găsit! Ce este mai frustrant este că nici măcar nu ești anunțat, înainte. Pur și simplu proprietarii de hoteluri și pensiuni de la noi nici măcar nu își pun problema că nerespectând orele de odihnă practic încalcă drepturile de consumator ale clienților săi. Nu îi interesează de nevoile tale, că te-ai dus acolo să te relaxezi, să îți încarci bateriile, să te simți bine. Poate că nici măcar nu se gândesc la acest aspect. Cred că mulți nu realizează de fapt că așa ceva nu se face așa că le dau prezumția de nevinovăție și le spun cum se văd lucrurile din partea cealaltă.

Discutând de curând pe marginea acestui subiect, am aflat despre un caz de la un hotel din Brașov unde o familie de spanioli au chemat poliția. Ei nu au înțeles de ce se desfășoară o nuntă dacă hotelul nu are sălile de petrecere izolate.

Practici bune pentru proprietari unități de cazare

Înțelegeți că o afacere care aduce beneficii pe termen lung se creeză prin clienți mulțumiți. Nu vă permiteți să pierdeți niciun client. Un client care o dată a fost dezamăgit de o experiență va trage după sine alți clienți pierduți. Să nu mai vorbesc să acum există review-urile de pe TripAdvisor, Booking, de pe alte forumuri. Vestea circulă.

Doar unitățile care lasă tuturor o impresie bună au garantat clienți în orice anotimp. Există multe, cu liste întregi de așteptare. Dar acestea le creeză o experiență frumoasă tuturor celor care le trec pragul. În orice zi a săptămânii.

Nu se pot lua bani și pe cazare și pe nuntă. Decât dacă camerele sunt date nuntașilor, sau dacă clienții au fost anunțați în prealabil și nu au avut nimic de obiectat.

Dacă totuși se dorește valorificarea unei unități în ambele feluri, cazare și petrecere, trebuie luate măsuri de izolare a sălilor unde se ține petrecerea, astfel încât oaspeții care doresc să se odihnească să nu simtă disconfortul. Am fost în resorturi din Turcia unde erau discoteci uriașe, dar nimic nu răzbătea afară, zgomot sau trepidații. Deci se poate.

Dacă dorim să atragem clienți din străinătate, trebuie să fim conștienți că aceștia nu vor accepta ceea ce acceptă mulți români. Nu vor accepta gălăgia pe care o presupune o nuntă de la noi.

Ce putem noi face, ca și consumatori:

Să întrebăm dacă vom avea petrecere în cazul în care mergem undeva în weekend. Desigur, dacă punem condiții ne putem trezi că ni se face vânt. Un indicator ar fi să verificați paginile de internet ale unităților de cazare și să vedeți dacă stipulează că se pot face nunți și alte petreceri, că au săli de nunți etc.

Putem scrie despre experiența noastră pe forumuri. Putem cere banii înapoi de la hotelieri, dacă am avut o noapte de coșmar. Am auzit că Booking a returnat banii când au fost sesizări de acest tip.

Cunoașteți drepturile pe care le aveți

Drepturile consumatorului nu înseamnă doar semnalizare erorii unui produs. Nu se aplică doar la supermarket. Ci absolut în orice ține de ceea ce tu ai primit ca și consumator. Deoarece legal, orele de liniște sunt reglementate, acestea se aplică și atunci, dar mai ales când ai cumpărat o cameră de hotel, pensiune etc.

În acest caz, cameră cu petrecere sunt două probleme: nerespectarea orelor de odihnă și nerespectarea dreptului tău de consumator, care ai plătit pentru a te relaxa, odihni. Asta dacă nu doriți să vă alăturați petrecerii, bineînțeles, caz în care, desigur, toată lumea este fericită.

Am scris acest articol pentru informare, atât a proprietarilor de hoteluri și pensiuni, cât și a voastră ca și consumatori. Să știți că la noi sunt șanse uriașe ca o relaxare de weekend să se lase cu zurgălăi și să vă luați măsurile necesare. 

Doresc să atragem din ce în ce mai mulți turiști, doresc să văd că ne dezvoltăm. Sunt multe de făcut, mult de învățat și respectarea consumatorilor este un aspect unde avem nevoie de lucrăm masiv. Unde există foarte mult loc de îmbunătățire.

Am găsit multe articole pe net, multe scrise în limba română, mulți s-au plâns că au avut total ruinate concediile, că nu au putut să se odihnească cu copii. Nu le postez pentru că au generat foarte mult comentarii negative, acuze, ale unor oameni de altfel exasperați. Nu îmi doreasc asta cu acest articol, ci doar să trag încă un semnal de alarmă că ceva trebuie să facem, dacă dorim să devenim un jucător important în turismul european.

Weekend liniștit vă doresc!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

11 thoughts on “Nunți, botezuri, petreceri la hotel: spaima weekendurilor de relaxare

  1. Bine punctat Mirela! M-am confruntat cu această problemă și nu este plăcut absolut deloc. Cunosc problema și din perspectiva hotelierului, care ar vrea să împace și capra și varza, doar că de cele mai multe ori nu se poate. Cel mai bine este de evitat astfel de situații. Sunt clienți care nu se interesează în prealabil dacă sunt permise petreceri în locație și ne trezim cu muzica la maxim, iar atunci când le atragi atenția, se ofuschează și spun că pleacă și vor banii înapoi. E urât, foarte urât….. Uneori nesimțirea conaționalilor e de neimaginat.

    1. Buna, Angela, nu este vorba numai despre petrecerile din camera cuiva, ci de petrecerile organizate de hotelier. Am schimbat un pic titlul. Eu de vreo doua ori am avut impresia ca sunt cu patul in mijlocul horei, asa ceva este inacceptabil, adica sa ia banii pe camere si sa faca si petreceri, desi nu au o buna izolatie.
      Cat despre cei care fac scandal ca vor sa puna muzica, este vorba de educatie. Acum multi fac alte lucruri de prost gust. Una sunt party hotelurile si alta celelalte. Ca hotelier stii ca te crucesti de multe pe care le vezi, nu prea exista limite din pacate.

  2. Si eu am patit-o o data, a fost groaznic, dar nici nu mi-a trecut prin cap sa cer banii inapoi.. Ai dreptate, avem drepturi si trebuie sa ni le cerem!

    1. Da, nici mie nu mi-a trecut prin cap de multe ori, de aceea am ridicat problema. Nici nu stim ce drepturi avem. Prin Booking stiu ca se poate, altfel nu stiu, doar cu reclamatie. Exista si la Garda de Mediu, de fapt de ei ar tine problema de poluare, se pare ca prin Conventiile Internationale avem dreptul sa nu fim poluati fonic. Si ca exista legislatie in acest sens 🙂

  3. Știu ce zici! În același timp, e complicat să te cerți cu patronii care vor să facă bani peste bani. Nu prea merge…și nuntă, și clienți. Dar, cu riscul de a nu te mai întoarce never la el, nu le pasă!

    1. Da, nu le pasa pentru ca inca mai este mentalitatea, in unele locuri, ca ti se face un favor ca ti se da o camera (stii, in vremurile de demult chiar era ceva sa prinzi un loc de cazare). Dar acum clientii au si alte oportunitati, pleaca si in strainatate. Este pacat ca nu se inteleg unele lucruri. Si da, nu le pasa, dar cred ca nici nu prea realizeaza ca nu este OK, daca aud asta mai des poate se mai gandesc un pic 🙂

    1. Da, stiu, am fost si eu de fata la un moment SF acum ceva timp: o turista care s-a plans ca la ea in camera nu este cald si a cerut un pic imperios sa ii fie rezolvata problema, a fost apostrofata de Patron: vezi ca aici esti in casa mea. Poftim??? Asta este nivlul, da, al multora. Am auzit multe, cum sunt tratati angajatii la multe hoteluri pe litoral (multi nu primesc ultimul salariu, patronii imputand di=verse tacamuri lipsa etc). Si ulterior se plang ca nu gasesc personal (cu SM oamenii mai comunica intre ei si daca cineva a facut asa ceva un sezon, mai greu sa gaseasca oameni buni). Si tot asa. Avem multe multe de tot de invatat si cred ca ar fi cazul sa se puna mai mult accent pe scolirea managementului, in primul rand. Cu lucruri de baza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *