Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos, lângă Ipsos

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 14

Nu departe de ultra aglomerata, gălăgioasa și mondena stațiune Ipsos, am descoperit o adevărată oază de liniște. Este vorba despre barul Panorama din Agios Markos, un mic sătuc cocoțat în munți. Aici timpul se scurge într-un ritm propriu, lent, și am regăsit cu bucurie atmosfera din cărțile cu vacanțele de vară din copilărie. Totul parcă picotește, de la cățelul leneș care nici măcar nu se uită la vizitatori, la căsuțele pietruite și la patronul Spiros, calm, binevoitor, domol la vorbă și în gesturi. Este multă liniște, totul delicios, panorama este magnifică și pe deasupra, se aude muzică grecească în surdină.

Baruri traditionale in insula Corfu Panorama in Agios Markos, lângă Ipsos

Cred că barul Panorama m-a chemat, având în vedere că aveam cu totul un alt plan pentru acea zi, să merg în altă parte din insulă, dar cumva pe ultima sută de metri am simțit puternic imboldul de a face o drumeție sus pe munte. Așa că am luat cu mine trepiedul, aparatul de fotografiat, apă suficientă și am luat-o în pas voios spre necunoscut. Am trecut pe la ora 15 pe lângă micuțul sat Agios Markos și pe lângă bar, care desigur era închis. Dde altfel, aveam impresia că sătucul este părăsit, nu era picior de om, nu se auzea nici musca. Aici ora siestei se respectă cu sfințenie.

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 1
Un sat adormit: Agios Markos
Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 2
La orele amiezii, barul Panorama era închis, normal, în mod tradițional este siesta

Am mers încă 4 kilometri în sus pe drum, am dorit să o iau spre satul Analipsi, care este între Ipsos și Dassia, sus pe munte, nu pe litoral, ulterior să ajung în Ipsos, tot pe jos. Părea un traseu  ușor conform Google Maps. A și fost, până ce am ajuns într-un loc unde drumul nu putea fi parcurs cu echipamentul meu din dotare: aveam nevoie de ghete înalte și de pantaloni, pentru că erau multe buruieni și în insula Corfu sunt șerpi, trei specii veninoase.

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 3 drumetie
Am ajuns pe cărări dubioase

Mi s-a întâmplat de câteva ori să văd șerpi și dacă nu am fost convinsă de câțiva câini răutăcioși care păreau că rup lanțul să fac cale întoarsă, vederea unui micuț (nu chiar micuț) șarpe, m-a convins. Una este să explorezi, alta să o faci fără să ții cont de condiții. Și surpriză: barul Panorama tocmai ce se deschisese, am fost primul client.

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 6
Am făcut cale întoarsă

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 7

Bucuria drumețului: să găsească un loc unde să își încarce bateriile

Barul se deschide uneori la ora 19, în ziua îm care am mers eu pe la 18:20. Sigur a fost deschis pentru mine, că dacă mă întorceam în Ipsos, nu aș mai fi ajuns la bar. Am avut astfel marea bucurie de a sta câteva ceasuri într-o liniște desăvârșită, deși ușor, ușor, s-au alăturat și alți vizitatori.

Este un loc care efectiv mi-a bucurat sufletul cu totul. Deși am mai mers în multe locuri cu vedere magnifică, Panorama este primul loc din Corfu unde am găsit acest aer pur, pozitiv, atât de calm. Efectiv am rezonat cu acest loc. M-am simțit minunat și am simțit că nu mai vreau să plec, sau nu foarte curând. Cu certitudine mă voi întoarce aici. Și tot la prima oră după deschidere, înainte să se umple.

Nu este greu de înțeles de ce m-am dezlipit foarte foarte greu de barul Panorama, dar mi-am propus să revin și mai ales, să mai descopăr pe cât posibil și alte comori asemănătoare. Cu siguranță sunt multe locuri speciale de explorat în cele peste 100 de sate din insula Corfu.

Am fost primul client al barului Panorama într-o frumoasă zi de vineri

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 10
Cățelul casei, se deplasa numai pentru a-și găsi un alt loc unde să doarmă, dacă cumva era deranjat

Barul Panorama este deschis din anii ’60

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 8

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 9

Spiros, patronul, este fiul celui care a înființat barul

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 11
Spiros, paronul: jumătate din bărbații din insula Corfu poartă acets nume, în cinstea protectorului insulei, Sfântul Spiridon. Pentu fete numele este Spiridula

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 12

Cină ușoară cu vedere magnifică

Inițial, am luat un suc proaspăt de portocale și vinul casei, alb. Ulterior, am luat și o salată grecească, am văzut că arăta minunat, comandase o doamnă care a venit după mine. Și am mai înercat și vinul casei roșu, pe care l-am primit chiar din partea casei. Am mai comandat unul și la sfârșit nota a fost de numai 10 euro. Mi s-a spus că este un preț special, pentru mine.

Prețurile sunt oricum mici, de la 1 euro cafelele, berea 2,5 euro, vinul casei 1,50 euro paharul, o salată grecească uriașă doar 5,5 euro și tot așa. Aici puteți servi însă multe preparate tradiționale corfiote, delicioase, însă numai după ora 19:00.

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 18

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 19
Simplu și delicios: o salată grecească uriașă
Am început seara cu suc proaspăt de portocale și vin alb. Și desigur o vedere spectaculoasă

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 13

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 21

v 16

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 17

Cum ajungeți la barul Panorama:

Din stațiunea Ipsos, la ieșirea spre Barbati, Kassiopi, nu spre Dassia. Faceți stânga spre satul Agios Markos și veți vedea barul pe partea stângă, chiar la strada principală.

Panorama este singurul bar din Agios Markos.
Kato Agios Markos 490 83.
+30 2661 093903

Kali Orexi!

Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos 14

Mirela este autoarea blogului ExTraViTa - Experiențe, Visuri, Călătorii, din pasiune pentru călătorii și aventură. Blogul ExTraViTa este unul dintre cele mai citite din România, subiectele preferate fiind legate de călătorii solo, croaziere, ponturi legate de călătorii, bagaje, modă și frumusețe pe drum.

2 thoughts on “Baruri traditionale in insula Corfu: Panorama in Agios Markos, lângă Ipsos”

1. Am ramas etern indragostita de tavernele acestea! Si uimita de faptul ca oriunde am fost pe insule siesta de duapamiaza era respectata. Nu mai vorbesc de ospitalitatea grecilor!