Ce poate fi mai înspăimântător decât să nu îți mai pornească laptopul? Mai ales când acesta este obiectul muncii tale și se întâmplă în timp ce ești în Krabi, Thailanda? Din fericire, nu am bănuit despre ce era vorba acolo și în general sunt foarte optimistă. Așa că m-am bucurat de excursie în continuare, fiind foarte fericită că nu mai am mult de stat pe acolo.
Cu această ocazie, însă, am înțeles de ce bloggerii de travel din străinătate, pleacă la drum cu două laptopuri, atunci când au călătorii foarte lungi. Așa că mai am nevoie de un laptop de călătorie, dar până atunci, uitați cum s-a finalizat mini drama thailandeză pe pământ românesc.
Experiența mea cu service-return Quickmobile schimb placa de bază MacBook Air
Întoarsă acasă din călătorie, am sunat la Quick Mobile și mi s-a spus să urmez pașii de pe site, de la categoria Garanție și retur:
1 Am intrat pe platforma www.service-return.com, la secțiunea Returnează un produs. Am completat cererea, specificând modelul, ce fel de garanție am (luasem garanția extinsă) și am tirmis cererea.
2. Am primit mesaj că cererea mea a fost înregistrată și că va veni un curier pentru a trimite produsul. Am împachetat laptopul, din fericire aveam păstrată cutia originală și toate cele necesare: garanția, factura etc. Toate acestea au fost bifate ca fiind în colet în cererea completată despre care am vorbit la pasul anterior.
3. Am primit peste ceva timp răspuns, că este placa de bază arsă și că voi primi în scurt timp opțiunile. În final, s-a înlocuit placa de bază și am primit produsul înapoi, tot prin curier. Nu am plătit curierul, a intrat în prețul service-ului. Pentru faptul că aveam garanția extinsă, am avut garantat faptul că mi se va da răspuns în maximum cinci zile.
Nu am pierdut datele, pentru că am dat parola mea de Mac celor de la service-return. Puteam să nu o dau și să fie restartat, să se șteargă hardul, dar nu avea sens, mai ales că nu am nimic în laptop de care să îmi fie teamă, în cazul în care s-ar uita cineva. Mi-a fost de folos, pentru că lucrasem la cartea mea și nu doream să pierd datele. Nu am avut nicio problemă rezultată din acest apt, oricum, când am primit laptopul, toate parolele fuseseră șterse, de la alte conturi, de exemplu, cele de logare.
4. Am primit produsul: nu vă spun cât de fericită am fost! Mai mult, de atunci folosesc carcasă pentru laptop și folie pentru tastatură.
De ce service return?
Quickmobile a externalizat service-ul către compania Service Return, lider european în managementul garantiilor și retururilor. Produsele se repară în unitati de service autorizate din Europa. Cu toate acestea, mailurile de corespondență au fost în limba română.
Lecții:
Păi mi-am dat seama atunci că trebuie să o iau mai ușor, să nu mai pun presiune mare pe mine. Mi-am promis să nu mai iau laptopul în călătorii scurte. Nu m-am ținut de cuvânt și să vedeți belea: ultima oară am uitat încărcătorul acasă, deci universul chiar încearcă să îmi spună ceva, dar revin la acest subiect.
Voi investi mereu în asigurări, pentru că nici nu știi când poți avea nevoie și atunci acestea fac diferența.
Mi-a plăcut cum a funcționat service-return. Când a venit curierul de la Fun Curier, mai mai că nu doream să îi dau laptopul, că nu mi-a dat nicio hârtie că am predat ce am predat. Asta pentru că citisem pe net despre diferite întâmplări, așa că am cerut o hârtie și mi-a spus că dacă nu doresc, pot să nu îl dau, foarte politicos de altfel. Mi-am dat seama că este ridicol, mi-am ascultat instinctul care îmi spunea că va fi bine.
Nimic nu este de neînlocuit: am lucrat pe desktop și chiar dacă mi-au lipsit programele MacBook Air, mai ales cele de editare, m-am descurcat. Însă mi s-a încetinit munca, dar pe de altă parte nu mai procrastinam, așa că tot același volum de lucru am avut. Însă nu vă pot spune ce bucuroasă am fost de reîntâlnirea cu laptopul meu, cu tot cu accesorii, deoarece le-am luat chiar de atunci!
Și tot de atunci, am început să am grijăă serios de laptop, mai mult decât a face încărcare/descărcare completă pentru a păstra autonomia bateriei și de a ține laptopul în seiful de la hotel. Câteva ponturi în articolul:
Cum sa iti protejezi laptopul MacBook in vacante

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.