Îmbarcare prioritară Ryanair: merită sau nu?

ryanair

După ultima schimbare a politicii Ryanair privind bagajele de mână, nu mai poți aduce trollerul mare de mână în avion, decât dacă cumperi îmarcarea prioritară. Sau altă opțiune care include și îmbarcarea prioritară. Am decis să iau îmbarcarea prioritară (prima oară) pe zborul Bcuurești-Berlin din data de 4 aprilie 2018. În cazul meu, upgradeul nu a meritat deloc, dar să vă spun de ce și cum. Și desigur, motivele pentru care îmbarcarea prioritară poate fi o idee bună.

Actualizare, notă: personal îmi place mult de tot să zbor cu Ryanair, este una dintre companiile aeriene preferate. Însă asta nu înseamnă că îmi place 100% tot ce face, ci doar că încerc să fiu pe cât posibil obiectivă. În acest articol am analizat serviciul Îmbarcare Prioritară, care este eficient pentru companie, în sensul în care nu se mai pierde timpul cu aranjatul bagajelor în avion. Însă părerea mea este că trebuie să se pună o etichetă și pe bagajele celor care au îmbarcare prioritară, să fie delimitați pentru că mulți oameni își scot eticheta de fără prioritate și în curând toți o să fie iar la bord cu toate bagajele :).

Îmbarcare prioritară Ryanair

Cât costă?

Îmbarcarea prioritară Ryanair costă 4-6 euro, depinde de zbor. Spun asta pentru că la dus am avut ofertă cu 4 la întoarcere cu 6 euro, în momentul în care am făcut check-in.

Citește și: Schimbări la regimul bagajelor gratuite Ryanair: respectarea dimensiunilor

Ce include îmbarcarea prioritară la bordul aeronavei

Faptul că poți aduce și bagajul mare de mână la bord. Altfel, acesta trebuie predat la poarta de îmbarcare, fiind depus gratuit la cală. În unele aeroporturi bagajul va fi ridicat la debarcare de lângă avion, la altele de pe caruselul cu bagaje. Lucrul acesta depinde în mare parte de serviciile de la sol din fiecare aeroport.

De ce am luat îmbarcare prioritară:

  • Pentru că doream să salvez timp la destinație: să nu aștept bagajul, să ies repede și să folosesc porțile e-gate, unde cu pașaportul biometric poți trece rapid.
  • Pentru că mi s-a stricat cifrul de la bagaj și am preferat să îl știu lângă mine. Puteam să îl înfoliez, dar plăteam chiar mai mult.
  • Să văd cum este.

Experiența mea:

Îmbarcare București: văd câțiva oameni la coada de Îmbarcare Prioritară. Mă așez și eu la rând. Între timp, la coada normală de îmbarcare, cineva verifica tichetele de îmbarcare și bagajele care urmau să fie depuse la cală gratuit.

După 10 minute, văd o mare de oameni care se bagă în față. La sectorul pentru Îmbarcare Prioritară, să ne înțelegem, unde ajunsese un balamuc mai mare decât la îmbarcarea normală și oameni pe 5 rânduri. Toți foarte relaxați să le taie fața altora.

Probabil că ”Îmbarcarea Prioritară” le-a dat sentimentul plătitorilor de 5 euro că chiar au dreptul să intre primii. Toți deodată

M-am uitat la nonșalanții care se băgau în față: oameni spilcuiți, aranjați, mulți nemți. Da, nemți, alături de celelalte naționalități prezente. Poate și câțiva austrieci, sau elvețieni, am avut o bănuială la un grup. Am remarcat un pic că se bagă lumea în față, s-au uitat candid și senini au continuat. Ba chiar un tânăr încerca să mă împingă, să intre în fața mea. Acestuia chiar i-am spus să o lase mai moale că nu o să intre în fața mea, în engleză, desigur. Nu l-am lăsat și pace.

Desigur, aveam locul garantat, nu era problemă că de ce să mă urc mai repede sau nu, dar cum am văzut ce se întâmplă m-am ambiționat să văd până la capăt cum stau lucrurile. Prima și ultima oară!

Am fost uimită de nemții care se băgau în față cu mult tupeu. Încă o dată mi s-a demonstrat că nu oamenii sunt diferiți ci doar sistemul. Suntem toți la fel. Nu este prima oară când văd că după câteva luni, sau nici măcar, străinii care vin la noi se iau la întrecere cu românii care încalcă regulile scrise sau nescrise de bună cuvință. Și culmea, uneori câștigă.

Deci ca să nu mă mai întind, a fost o îmbarcare cu înghesuială și ghionturi mai ceva ca la îmbarcarea normală. Unde oamenii stăteau la rând liniștiți. Și în șir, așa cum am văzut afară. Probabil că ”Îmbarcarea Prioritară” le-a dat sentimentul plătitorilor de 5 euro că chiar au dreptul să intre primii. Toți deodată, adică vreo 30% din avion pe puțin.

Am urcat în autobuz laolaltă cu cei fără îmbarcare prioritară, doar ni s-a spus să intrăm prin fața avionului. Desigur, toată lumea și cei cu și cei fără prioritate s-au bulucit pe scara din față, care cum a reușit să ajungă mai repede și unde.

Debarcare:

Toată lumea la grămadă, așteptare la coadă cu prioritate fără amestecați. Nu am putut ieși mai repede din avion pentru că toată lumea se înghesuia să iasă, știți cum, toți odată dacă se poate.

Bagajele au fost preluate de lângă aeronavă, deci rapid. Mă refer la bagajele celor care nu au cumpărat îmbarcarea prioritară.

În aeroportul Berlin-Schönefeld (SXF) nu sunt porți e-gate!

Sau nu la terminalul unde am ajuns noi, dacă nue ste oricum un singur terminal, nu am studiat prea mult aeroportul. Așa că toată lumea așteaptă la control pașapoarte. Din fericire a mers foarte repede totul, nu am pierdut mult timp, sub 10 minute și nu a fost îmbulzeală.

Aeroportul este mic, așa că am intrat repede. Nu era prima oară când aterizam aici, dar nu mai țineam minte cum era cu e-gates. Desigur, puteam verifica online, însă oricum doream să am trollerul în avion.

Merită îmbarcarea prioritară?

Pentru mine, acest zbor nu a meritat, că puteam pune o curea de blocare la troller, sau să iau altul. În alte circumstanțe: existența e-gates, sau un troller foarte frumos, alb, sau din piele etc merită. Nu era cazul meu.

Concluzii? 

Personal, prefer să îmi iau ceva în avion, chiar un bilet de tombolă, sau o cafea (sunt bune) apă, sau nu știu, orice, decât să plătesc oricât de puțin pe ceva care nu merită. Nu am o problemă cu cheltuitul în sine, ci să știu că un serviciu face sens.

Cu toate acestea, noua politică de bagaje Ryanair își demonstrează utilitatea pentru că nu s-a întârziat deloc îmbarcarea. Înainte, toată lumea venea cu bagajele la bord. Unii cu bagaje mult mai mari decât cele permise. Nu era loc, unele bagaje se duceau la cală, unii oameni nu erau de acord, doreau să își pună bagajul deasupra scaunului în locul celor ale unor pasageri din alte părți care le ocupaseră locurile etc.

Așa este eficient și sigur. În cazul în care ajung în aeroporturi mari, cu e-gates sau am o valiză frumoasă, nouă, voi lua îmbarcarea prioritară, dar voi aștepta jus s intre toți în avion și după voi merge și eu. Sper că nu voi fi în pericol chiar și așa să nu găsesc loc deasupra capului pentru bagaj. Mai mult, prefer să iau asigurarea de la Ryanair pentru zbor în loc de acest serviciu, fiind din punctul meu de vedere mult mai practic.

Ce experiențe ați avut voi cu îmbarcarea prioritară?

Zboruri line!

 

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 thoughts on “Îmbarcare prioritară Ryanair: merită sau nu?

  1. Sigiliile de bagaje TravelSeal. care nu pot fi inlocuite (au un numar unic de identificare) sau desfacute fara sa va dati seama pe loc, costa in jur de un euro pe bucata si pot fi folosite si in camerele de hotel care nu au safe (astfel incat un blister cu 5 sigilii – care costa 34 de lei pe sit la siigiliibagaje.ro sau la emag sau la oficiile postale….- va ajunge pentru o calatorie sau chiar doua).
    Mai ieftin si mai sigur decat folisa,cureaua sau decat lacatul (care se desface cu un pix si se inchide la loc intr-un minut si nu va dati seama ca ati fost „vamuita” decat acasa 🙁

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *