Schimbări la regimul bagajelor gratuite Ryanair: respectarea dimensiunilor

Ryanair a făcut un apel către toți clienții să respecte dimensiunile bagajelor de cabină, anunțând subtil că bagajele care nu se încadrează vor fi plasate la cală nu gratuit, ci contra unei taxe destul de mari, de 50 de euro. Nu este vorba de cele două bagaje de mână gratuite care respectă dimensiunea, o facilitate foarte generoasă mai ales pentru un operator low-cost. Ci de faptul că toleranța mare manifestată de companie la depășiri mai mici sau mai mari va lua sfârșit și cei care depășesc vor avea bagajul pus la cală contra sumei care se percepe în aeroport, menționată anterior.

La începuturi la Ryanair nu era tolerată nicio abatere 

Zbor cu Ryanair de foarte mulți ani de zile, încă de când nu avea o prezență în România. În acele vremuri, compania era extrem de strictă în aplicarea măsurilor prevăzute în privința dimensiunilor și a greutății bagajului de mână. Bagajului, pentru că atunci era unul singur. Și acesta se cântărea, măsura, ce depășea se trecea la cală, fără excepție. Era o mini-comedie la îmbarcare: clienți mai puneau haine pe ei, mai aruncau, alții plăteau taxa de cală. Uneori era un talmeș balmeș de haine care se rearanjau, dar nimeni nu urca la bord cu balans suplimentar.

După care a urmat programul ”Mereu mai bun”

Programul ”Mereu mai bun” a adus încă un bagaj gratuit de mână, multiple alte facilități pentru clienți și o toleranță nemaipomenită la depășiri de dimensiuni și greutate a bagajelor. S-a ajuns la o situație în care unele bagaje aduse de pasageri în avion să fie la fel ca cele de cală.

Mai mult, majoritatea clienților nu pune bagajul numărul doi sub scaunul din față, ci tot sus și mulți clienți ajung să aibă bagajul de mână pus la cală forțat, gratuit, dar ce faci dacă ai un bagaj frumos, nou, pe care nu l-ai înfoliat? Personal, cred că fiecare client trebuie să aibă alocat sus spațiu pentru bagaj, adică la locul meu sus bagajul meu, am văzut că unii clienți dau jos bagajele care nu le aparțin și sunt în dreptul scaunului lor și eu voi proceda la fel dacă întâlnesc situația. Pentru că nu vreau să rămân fără bagaj dacă îl las departe (o prietenă a pățit acest lucru, nu mai țin minte la ce companie dar avea geanta departe).

Și întârzierile…

Dar pentru tot acest tăvălug, există și reversul medaliei: întârzierile. Dincolo de confortul personal, staționarea în aeroport mai lungă decât este prevăzut crește costurile unei companii și astfel clienții vor avea prețuri mai mari, în timp.

Vine schimbarea?

Așa că Ryanair se gândește să schimbe foaia: să aplice iar reglementările privind dimensiunea bagajelor, care oricum sunt generoase. Însă când este prea mare toleranța, se ajunge la un blocaj, pentru că nu numai că nu se respecată dimensiunile, dar diferențe sunt uriașe.

Ce a anunțat Ryanair într-un comunicat de presă? Pe scurt, compilat și printre rânduri, destul de clar:

  • solicită clienților să se conformeze pe deplin cu politica referitore la bagajele admise. Altfel, vor plăti conform regulamentului.

Dimensiunile bagajelor de cabină:

  • 1 bagaj de cabină mare  – 55cm x 40cm x 20cm și 10kg.
  • 1 bagaj mic: geantă de mână, geantă de laptop, pungă cu cumpărături din aeroport – atenție, aceasta este considerată al doilea bagaj, nu poate fi luat ca al treilea.
  • Spațiul la bord este limitat. Clienții care respecată dimensiulie bagajelor de mână, le pot lăsa gratuit la cală în cazul în care nu este spațiu în avion. Cei care nu respectă dimensiunile, vor plăti 50 de euro.

Pasagerii care au achiziționat îmbarcarea prioritară vor avea garantat loc pentru bagaje la bord, deoarece vor urca primii. Taxa de rezervare a îmbarcării prioritare este de 5 euro.

Totodată, Ryanair le recomandă clienților care se deplasează pe perioade mai lungi, să își achiziționeze bagaj de cală în cazul în care au nevoie de bagaj mai mult decât cel prevăzut în limitele pentru cabină.

Kenny Jacobs, Director de Marketing Ryanair, a declarat:

“Clienții pot transporta la bord un bagaj normal de cabină și unul mai mic, iar toleranța celui de-al doilea bagaj a fost una din îmbunătățirile foarte populare ale programului “Always Getting Better”. Totuși, am observat că unii clienți transportă în cabină genți mai mari decât cele premise, fapt ce duce la întârzieri, dar și la pericolul ca politica noastră să fie revizuită, dacă această practică va continua.

 Pentru că intrăm în sezonul de vârf, cu multe zboruri ocupate la capacitate maximă, rugăm clienții să se asigure că vor călători cu mai puține bagaje de mână, acolo unde e posibil. Aeronava noastră poate transporta doar 90 de bagaje de mână mai mari, iar agenții noștri de la porțile de îmbarcare, cu rigurozitate, vor pune în aplicare politica noastră de bagaje pentru a preîntâmpina întârzierea zborurilor și pentru asigurarea unei experiențe plăcute de călătorie pentru toți clienții. Oricare client care vrea să transporte un bagaj mai mare este rugat să își achiziționeze un bagaj înregistrat.”

Concluzia:

Respectați dimensiunile acceptate ale bagajelor, în caz contrar pregătiți-vă să achitați taxele suplimentare. Probabil că în viitorul apropiat, Ryanair va începe să aplice politica privitoare la bagaje, pentru că toleranța foarte mare a dus la nemulțumirea celorlalți pasageri și poate aduce pierderi pentru companie dacă sunt întârzieri mari. Mi se pare o măsură foarte bună, necesară pentru confortul tuturor pasagerilor.

Inspirație pentru împachetat ușor – pentru fete:

2 săptămâni doar cu bagaj de mână: 10 kg, Ryanair, ce luăm cu noi? #pentruea #listacalatorie
De ce să călătorim cu bagaj ”ușor” de cabină
Ce împachetăm pentru un city-break ”ușor” de toamna/iarnă în Europa #bagajdecabină #bologna

Călătorii frumoase!

Lasă un răspuns