superblog 19 1

Te-ai înscris la SuperBlog? Iată câteva motive să o faci și ponturi pentru participanți și juriu

Noutăți

Începe iar competiția Superblog, o competiție superlongevivă și care mi-a schimbat viața. Sau a pus umărul la asta, decisiv. Am scris de atâtea ori despre Superblog încât nu știu ce aș mai putea adăuga nou. Nu doresc să am toate articolele la fel, pe modelul același câine. Mă refer la gluma aceea cu compunerile a doi frați despre animalul de companie, care erau la fel că aveau același câine. Așa că de data aceasta, pe lângă a enumera rapid avantajele de a participa la această competiție, vă voi da câteva ponturi sper utile, pentru a avea succes în competiție. Pentru bloggeri dar și pentru juriu!

Am participat la Superblog din 2008 (sau să fi fost 2009?) jurizând multe probe încă de când competiția era în stadiul de pionierat, din partea real,- Hypermarket. Am lansat și un proiect de tipul Superblog al companiei, atunci când am lansat programul de fidelizare Thomas Rosenthall, competiția ”Bucătar real,-”.  Am jurizat mii de articole între timp. Atât de mult am crezut în acest proiect, încă de la început. Am și avut norocul că și alți oameni din companie, dar mai ales șefa mea directă, au aprobat proiectul!

Am intrat în lume blogging-ului, mi-am deschis și eu blog și am continuat să fiu partener media în competiție. Nu mă pot ține departe, îmi place mult acest maraton. Aș fi dorit, desigur, să particip și eu ca blogger, dar având în vedere că mulți am am făcut parte din juriu, nu era deloc corect. Am privit de pe margine, dar altfel nici nu aș fi stat pe gânduri, nici la blogger, nici ca membru al juriului. De fapt, am mai jurizat ici-colo câte o probă. Proiectul acesta este foarte frumos, plăcut, este de lucru la el, dar o muncă mai plăcută decît altele.

De ce să participi la Superblog

Cu siguranță competiția Superblog creează dependență. Este în sine un eveniment plăcut, iar Gala de sfârșit este într-adevăr de neratat. Participând îți faci mulți prieteni, dar mai ales înveți multe, multe lucruri. Te ajută să devii mai bun, afli mai multe informații, îți îmbunătățești stilul.

Am văzut participanți care aveau bloguri tematice și au reușit să încadreze fiecare probă atât de frumos în ceea ce scriau de obicei! Este efectiv un adevărat exercițiu și clar devii mai bun. Nu te încrâncena prea tare, ia-o ca pe o distracție. Am văzut bloggeri care la prima participare au câștigat premiul cel mare. Alții care l-au câștigat la un moment dat, sau bloggeri care nu doreau să câștige premiul cel mare pentru că ulterior nu mai puteau participa!

Mai mult, poți câștiga foarte multe premii, în bani și diferite produse, sau vouchere de cumpărături, sau de vacanțe, de la sponsorii competiției, care sunt mulți. Sunt bloggeri care ulterior au avut proiecte de mai lungă durată cu unele companii, sau s-au angajat la ele, chiar dacă nu au câștigat competiția. Oricum, se dau premii pe parcurs, de multe ori separat la probe față de premiile pentru primii clasați. Au fost bloggeri care nu au fost pe podium, dar au adunat mai multe premii pe parcurs. Cu sau fără premii, important este să participi și dacă poți să o termini.

Toate informațiile despre participare și despre cum se desfășoară competiția sunt în această categorie de pe siteul evenimentului. 

Câteva ponturi pentru participanți

Nu vreau să sune articolul acesta ca și cum eu sunt perfectă și dau lecții, ci doar să ajute, chiar dacă doar un pic. Nu sunt perfectă, fac multe greșeli și mă bucur pentru asta că altfel ar fi prea plictisitoare viața. Deci nu vreau să par ”patronising”, dar am văzut ca jurat de-a lungul timpului, sau ca partener media, anumite lucruri, care vă pot fi de folos în competiție. Și în general, principiul după care mă ghidez în orice este ”măcar să încerc”, că nu strică. Unele lucruri merg, altele nu, dar din orice am câștigat ceva, măcar experiență, care m-a ajutat ulterior.

Fiți atenți să acoperiți toate cerințele probelor

Mulți bloggeri cred că au acoperit cerințele, dar de fapt nu. De multe ori articolele nu răspund clar la tema propusă. Sunt unele scrieri foarte frumoase, creative, dar destul de pe lângă subiect. Unora li se pare că articolul este foarte bun, dar din exterior se vede altfel.

Dacă aveți îndoieli, mai bine găsiți un prieten de încredere și dați-i articolul înainte să îl citească, vă poate da multe idei. Mai ales dacă vede și cerințele probei, asta este important. Uneori suntem prea prinși în ceva, nu vedem chiar clar. Dacă aveți un partener (chiar mama de exemplu, sau tatăl, unii ar fi fericiți să fie implicați în asta), nu stați pe gânduri!

Nu lăsați pe ultimul moment

Cel mai bine, imediat ce apare o probă, scrieți ceva, începeți, sau gândiți-vă la abordare. Nu vă grăbiți să publicați, mai citiți cerințele probei, articolul, revedeți gramatica, poate schimbați abordarea. Dar nu scrieți în ultimul moment, cel puțin dacă aveți în vedere să fiți pe podium. Dacă vă propuneți să terminați competiția și nu vreți cu tot dinadinsul să o câștigați, ci doar să învățați lucruri, să vă faceți prieteni, nu trebuie să fiți atât de stricți. Trebuie numai să scrieți articolul acela.

Nu pierdeți puncte pentru lucruri minore

Aveți grijă ca articolele să fie scrise corect. Pentru gramatică se acordă câteva puncte, din cele 100. Însă unii jurați fac exces de zel: chiar dacă la gramatică sunt să spunem 5 puncte, se depunctează 20! Nu este corect, dar se întâmplă. Da și aveți grijă cu adresarea: știu, știu că și eu când mă adresez către o persoană, când către mai mulți, încerc să o țin într-un fel într-un articol. Uneori este imposibil că sună prea aiurea într-un fel și mai fac și intenționat. Alteori că mă ia valul. Dar una este când faci lucrul acesta scriind pe blog (am văzut că aproape toată lumea o face, mai ales cei care postează des și au articole lungi) și una când participi la o competiție. Atunci poți să pierzi puncte!

Nu pierdeți puncte la solicitările de tipul: câte linkuri să trimiteți, cuvine cheie, lucrurile acestea simplu de urmărit.

La fel, dacă la cerințele probei este specificat că este un număr minim sau maxim de caractere, încercați să vă conformați. Din ce am văzut, în general articolele mai măricele, dar nu lungi ca o zi de post, au fost cel mai bine notate. Sunt însă și multe excepții, de la caz la caz. Sunt texte atât de bine legate, încât este imposibil să nu le notezi maxim. Dar mulți jurați se mai uită și la cantitate. Să fie, pare că este mai muncit. Nu lungiți însă nimic de dragul de a scrie mult, au fost bloggeri care au scris mereu ceva, tematic, frumos, nu prea lung, dar la obiect, au avut mult succes.

Căutați să vedeți cum s-a punctat în anii anteriori

Știm că dorim să fim 100% creativi, dar puțină documentare nu strică. Chiar dacă implică mai mult timp. Unii jurați punctează obiectiv, alții foarte subiectiv, alții exclusiv cât de mult se elogiază compania. Nu sunt de acord, pentru că efectiv un articol odă nu aduce niciun beneficiu companiei, poate doar orgoliului, sau este ”safe” pentru managerii din companie, dar nu este un articol care ajunge la public și este bine primit. Însă dacă sunt jurați care punctează așa, până la urmă, dacă vrei să căștigi pui mai mult accentul pe ce se dorește, nu în exces, dar mai proactiv. Odă să fie. Sper ca sponsorii să citească acest articol și să acorde punctaj la cele bune într-adevăr și să aibă și un pic de umor.

Cred că am fost singura jurată care vreodată a punctat mult articole în care cineva făcea mișto de companie. Fin, în stilurile caracteristice, dar totuși… Am căuat blogurile, să văd ce scriu oamenii, dacă sunt rău intenționați sau ăsta este stilul și când am văzut că acela era stilul, nu am luat-o în nume de rău. Dar în general oamenii din companii nu prea au simțul umorului, mai ales că unii sunt angajați responsabili cu pr-ul, sau cu online-ul și ei trebuie să dea socoteală cuiva.

Nu luați totul prea în serios

Este frumos să câștigăm, dar pentru a face asta trebuie să avem timp, sau să avem o mare ușurință de a scrie, sau și una și alta. Însă nu este capăt de lume indiferent ce note și ce rezultate sunt la sfârșit, până la urmă câștigi o comunitate, dacă ești ”fair play” și prieteni poate pe viață.

Câteva recomandări pentru juriu

Faceți PR evenimentului în companie și implicit vouă

Este ceva de muncă să fii implicat ca jurat într-o astfel de competiție! Și vă garantez că aproape nimeni nu realizează pe ce ați pierdut atâta timp. Dacă nu le spuneți voi. Și cât de bun este acest proiect pentru companie. Cum procedam eu:

Biblioraftul

Da, fiecare competiție (pe ani) avea un biblioraft. Cu dosare în care stăteau toate articolele celor care au scris pentru o anume probă. Da, aveam câte 8 probe în concurs! Fiecare probă cu dosarul ei. Primul lucru pe care îl făceam, când se închideau înscrierile pentru o probă, era să dau copy-paste într-un fișier word la toate articolele. După, le printam. Le citeam o dată, puneam o notă, iar când terminam, mai luam dosarul o dată la citit, sau încă o dată, să fiu sigură că punctez corect. Și că fac o departajare, totuși. Nu este util să citești articolele pe măsură ce apar, nu este eficient ca timp și eu aveam multe de făcut pe lângă Superblog, care era printre proiectele de suflet, îmi plăcea mult, mă relaxa, față de alte lucruri. Dar jurizând la sfârșit tot, cheltuiam foarte puțin timp pentru asta. De obicei, o făceam acasă, că nu prea reușeam la muncă.

Însă biblioraftul mă ajuta și în alt mod: atunci când trecea un an și aveam nevoie (iar) de aprobare pe buget. Deși proiectul era inclus în buget, totuși aveam nevoie de semnături pe noul contract, de aprobare, pentru că mai erau schimbări. Și când apăream cu bibliorafturile acelea și pregătită de atac, cu argumente, CEO-ul își dădea efectiv ochii peste cap: ooo iar Superblog? Ok, bine, țin minte. Ideea este că insistasem la un moment dat când se tărăgăna semnarea contractelor și la orice discutam, despre orice subiect oricât de fierbinte (probleme cu consiliul concurenței, alte crize de media), eu reveneam la Superblog. Până ce mi-a semnat contractul exasperat. Se uita la mine de parcă nu îi venea să creadă că iar vorbesc de Superblog, de parcă nu aveam toate țiglele pe casă. După acea experiență cred că efectiv că directorul nostru nu mai dorea să treacă prin așa ceva, când mă vedea cu dosarele capitula…. că aveam bibliorafturi din mai mulți ani! Și oricum, era un proiect frumos, iar bugetul foarte mic față de ce alte contracte umblau prin companie. Lăsând cazul meu la o parte, atunci când vii cu ceva palpabil, este altceva decât atunci când doar povestești.

Mail către colegi, revista presei

Pe lângă fișierul (word) cu toate articolele, mai făceam unul, numai cu linkurile de la articole. Fișier pe care îl trimiteam către colegii din companie, după fiecare probă. Desigur, foarte puțini (numai dacă era vorba despre ceva legat de departamentul lor) chiar dădeau click pe linkuri, dar atunci când vezi atâtea articole, parcă înțelegi că este important acest proiect.

Dacă puteți, trimiteți și articolul câștigător, sau cele mai frumoase, sau publicați-le în revista companiei, dacă aveți una.

Și atunci când am jurizat pentru alte companii, când nu mai eram în Multinațioanală, tot am trimis fișierele, online: cel cu toate articolele, cel cu linkurile și unul cu ce și cum am notat, în xls. Oamenii din companii pot avea nevoie și ei de ce s-a postat, publicat despre ei.

Încercați să fiți obiectivi, sau cât mai obiectivi cu putință

Încercați să nu lăsați ca factorul emoțional să dicteze nota. Da, ne place un articol, rezonăm cu el, dar dacă este pe lângă subiect, nu trebuie punctat maxim. Încercați să nu fiți subiectivi.

Dacă cineva a făcut câteva greșeli gramaticale, nu scădeți 20 sau 30 de puncte! Nu este bine, atâta timp cât pentru corectitudinea gramaticală nu se acordă decât 10 puncte, de exemplu. Am văzut exces de zel la acest capitol și nu este corect.

Dacă aveți prieteni printre bloggeri, încercați să nu fiți subiectivi, o să vă pară rău la un moment dat. Ca jurat datoria principală este să fii corect. Sau măcar să încerci să fii cât mai corect.

Încercați să fiți prompți cu notele. Oamenii care au scris așteaptă nerăbdători rezultatele

Trebuie ca o singură persoană să puncteze toate articolele.Sau dacă sunt mai mulți jurați într-o companie, ca toți să noteze toate articolele și după să se facă medie din note. Pentru că altfel nu este corect, unii sunt mai exigenți, alții mai puțin, este corect când cineva trece prin toate. Sau mai multe persoane, dar nu unul 10, altul 15 etc.

Mult succes tuturor în competiție, bloggeri, membri ai juriului și organizatori 

Iar dacă încă aveți blog și doriți să participați, încă vă puteți înscrie

Înscrierile se fac aici

superblog 19

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *