Viata de noapte Doha

Viața de noapte în Doha: de experimentat

Doha QATAR

Doha, la fel ca orice altă destinație, nu reprezintă numai muzeele și alte obiectivele turistice. Pentru a savura cu totul o destinație, o idee bună este să experimentăm și lucrurile acelea pe care le fac locuitorii. Mergem să luăm ”colazione” în micile bărulețe din Italia, facem masaje și participăm la diferite ritualuri în Asia de Sud-Est, fumăm narghilea și bem cafele în multe state musulmane. Dar… în Doha sunt foarte, foarte mulți expați, de toate naționalitățile. Aceștia ies des în cluburi, la ”brunch”, în noile Malluri. Să ne oprim însă la cluburi:

Cum este să mergi în clubul hotelului Gradn Hyatt (un lanț hotelier ultra luxury) și să petreci gratuit? Adică să ai parte de atmosferă și muzică bună, cu DJ, de trei cocktailuri gratuite și totul într-un decor fabulos? Rar am fost atât de încântată de viața de noapte dintr-un loc la fel de mult precum în Doha. Asta pentru că este sigur, impecabil, decorurile frumoase, am dansat cum nu am mai făcut-o de mult timp, m-am simțit senzațional. Și nici nu am cheltuit o avere. Dar oricum, se putea și fără.  Cu ”ladies night” din diferite locuri, poți experimenta aici ceea ce nu ai în alte părți.

Am câteva foste colege și colegi care lucrează în Qatar. Fie că sunt solo, sau în cuplu, ies noaptea în cluburi. Desigur, cei care sunt solo ies mai des. Aproape noapte de noapte. Și ce altceva să faci acolo? Dacă tot ești departe de familie, petreci!

Le vedeam pe prietene pe Facebook, mereu elegante, Și vorbesc despre cele care muncesc cu acte, la companii. Care ziua stau în costum, iar seara se destind. Pe banii lor. Desigur, sunt fete care își întâlnesc iubirea vieții aici, care își fac familii.

Este mai bine să fii turist sau turistă în Doha? Ei bine, turistă, mai ales dacă îți place să petreci. Asta pentru că există o mulțime de locuri unde poți petrece gratuit și elegant

O să zică unii: ei, sar bărbații pe ele, sunt multe dame de companie etc. Ei, aș. Nimic din ce nu găsești în cluburile din toată lumea! Însă ce am găsit aici în plus:

Siguranță!

Nu o să ți se întâmple să fii abordată grosolan de niciun bărbat. De fapt nu o să fii abordată, în general. Poate doar de expați, au fost doi tipi blonzi înalți, cu ochii albaștri (sic) care m-au întrebat câte ceva. Oricum, foarte politicos. Dar eram preocupată. Cu fetele. Și cu dansul. Însă nu, nu m-a abordat nimeni grosolan.Cei care sunt în căutare de aventuri de un anume fel văd/știu cine a venit la produs și cine la distracție. Probabil că au ochiul format, sau oricum, au treburile lor. Și nici vorbă să pună absolut nimeni mâna pe tine!

Îmi place să știu că pot să pun o rochie scurtă, tocuri și să mă distrez alături de prietene, fără nicio grijă

Viata de noapte Doha 2
Plus că… ieșind noaptea, poți vedea orașul în toată splendoarea sa

Nu sunt paparazzi amatori peste tot

Pot să dansez cum vreau. Oamenii nu stau să le facă filme/poze altora! Poate cineva mai cu manta, așa, fin, nu zic nu. Dar nu ca la noi, unul dansează și 10 îl pozează, de îți piere tot cheful. Nicidecum. În Qatar este interzis să fotografiezi/filmezi pe cineva fără acordul lui. Așa că lumea își face poze proprii, sau doar cu colegii de petrecere, în grupul cu care a venit. Interzis este și în alte părți, dar nu se respectă peste tot dreptul la intimitate. Aici da. Este foarte reconfortant.

Viata de noapte Doha 6
Iris: o vedere superbă

Multe evenimente

În fiecare noapte se întâmplă ceva în Doha. Sunt diferite petreceri la cluburile din marile hoteluri internaționale, sau alte cluburi. Sau și multe concerte, cu artiști cunoscuți internațional. Nu te poți plictisi!

Girls night out

Îmi place faptul că poți să petreci în lounge-uri absolut senzaționale, foarte luxoase, gratuit. Desigur, toată lumea mai ia ceva după 12 noaptea, mai este taxiul etc. Însă aici ai opțiuni fie că ai sau nu un buget mare.

Dacă nu ai un buget mare, tot poți să ieși în oraș, să bei un cocktail două, sau trei, gratuit, să vezi cum este atmosfera și să pleci devreme la hotel. A doua zi să explorezi Doha. Nu a fost cazul meu, că în noaptea în care am ieșit m-am întâlnit într-un lounge fără cu o prietenă, am băut câteva beri, în al doilea bar am luat cocktailuri, am cheltuit. Dar nu mai mult decât în altă parte, pentru lucruri similare. Aici am primit mai mult cu mai puțin.

Dar dacă nu doream, mă puteam duce direct la Lady’s Night Out. Asta îmi place. Fie că ai sau nu bani pentru clubbing la un moment dat, poți să ieși în oraș. Și nu în orice speluncă, ci la cluburi absolut superbe, cu decoruri de vis!

Dacă vrei cheltui, dacă nu, nu. Poți să petreci (și să ai și masă dacă ai avut grijă să rezervi), gratuit. Și gratuitul acesta tot cu dus și întors este, că majoritatea fetelor cheltuiesc mult și peste consumația gratuită, mereu, dar asta este altă poveste. Plus că una este să plătești două cocktailuri și alta cinci!

Așa că dacă mergeți în Doha și doriți să petreceți în cluburi, informați-vă unde sunt ”Ladies Night Out” în perioada în care sunteți acolo. Puteți întreba și la recepția hotelurilor. Sau căuta online. Când este ”Ladies Night Out” undeva, este în general mai multă animație în clubul respectiv.

Câteva idei, unde să căutați:

Intercontinental Paloma, miercurea. Glo în fiecare săptămână, la fel la Iris și la multe altele. Uitați-vă și aici, în Times Out Doha, au o secție dedicată evenimentelor Girls Night Out, dar le postează și pe pagina principală. Și aici un ”slide show” cu 11 locuri cu locurile unde se organizează aceste evenimente și cu ce se oferă/în ce zile se derulează.  Și aici câteva idei de cluburi inclusiv cu informații despre LNO: W, Iris etc.

Oricum, nu vă duceți fără să verificați dacă nu s-a schimbat ceva. DAr ce este sigur: mereu va fi un eveniment de acest tip, într-un loc superb din oraș!

Pașaport la purtător

Atenție: trebuie să aveți pașaportul la voi, altfel nu intrați în niciun club. Rezidenții au permisul local, desigur, dar ca turist ai nevoie de pașaport. Nu de actul de identitate național, sau de permis. Pașaport. Dacă cineva face ceva, se știe de unde să fie luat.

Totodată, legea în Qatar este că nu poți să mergi în taxi, UBER, mașină etc cu un bărbat dacă nu este soț, frate, tată. Și invers. În ultimii doi ani nu s-au mai făcut controale, cum era mai demult, dar nu se știe niciodată.

Legea fetelor în Doha: cine are pantaloni stă în față în taxi/UBER. A fost cazul meu.

Am mers în trei locuri într-o seară: Stock Burgher Co Doha, IRIS și clubul din Double Tree

În noaptea de pomină petrecută în Doha, am început distracția la un lounge nou deschis. Acolo m-am întâlnit cu o fostă colegă de muncă din perioada în care lucram în Multinațională. Când am plecat din sistem, mi-am spus că dacă voi mai fi tentată să lucrez într-un birou vreodată, va fi undeva în străinătate. Colegii care și-au dezvoltat cariera în Doha, Dubai etc sunt cu toții foarte bine! Însă nici acum, la cinci ani de zile de când am plecat din Multinațională, nu simt că a venit timpul să mă întorc. Nu știu dacă va veni vreodată. Nu știu ce voi simți atunci dacă va fi cazul: unde, cum. Dar așa gândeam în momentul în care am plecat, că voi înerca dacă va fi cazul, în altă parte. Deocamdată colind.

După lounge, am mers la Iris, un club nou deschis, unde m-am întâlnit cu o gașcă vesele de românce care lucrează ca însoțitoare de bord la Qatar Airways. Foarte elegante, aranjate, frumoase și foarte cuminți! Adică da, am dansat, ne-am distrat, dar între noi. Aici a fost Ladies Night până la 12 noaptea, dar am mai stat până ce s-a închis terasa. S-a terminat în sensul că după 12 noaptea ne-am cumpărat singure cocktailurile, nu că s-a oprit distracția :).

Am plecat de la Iris, spre Double Tree, unde era o petrecere tematică, cu DJ. Nu era Ladies Night Out, adică fusese, dar se terminase până ce am ajuns noi. În sensul că nu se mai ofer4eau cocktailuri cadou. De obicei se oferă băuturi gratuite până la 11, sau 12 noaptea. Dar am stat și aici vreo două ore, am dansat, a fost superb. Și cu părere de rău am plecat spre hotel, unde am ajuns pe la trei și jumătate noaptea. Dar am avut multă energie: la nouă dimineața eram ”fresh” la micul dejun!

A fost și prima oară în viața mea în care am amestecat bere cu cocktailuri cu shout-uri, mai ales pe stomacul gol și nu am avut nicio problemă. Oare pentru că am avut cristalele cu mine? Mai ales ametistul, care se spune că are proprietăți remarcabile împotriva mahmurelii. Sau poate Doha mi-a dat energie. Sau poate că băuturile sunt de bună calitate. Cine știe? Personal, clar mai vreau să vin pe aici, pentru multe lucruri, printre ele și viața de noapte!

Uitați aici alte idei despre Doha, despre ce putem face aici, am dedicat o întreagă secțiune Qatar-ului!